דיווח לבנוני: אסד "רציני לחלוטין" באיומיו לפתוח חזית עם ישראל

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" מדווח כי נשיא סוריה בשאר אסד "רציני לחלוטין" באיומיו לפתוח חזית מול ישראל בגולן, ואף אמר כי הוא מעוניין בלחימה ארוכת טווח מול ישראל (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
בשאר אסד (צילום: פלאש 90)

נשיא סוריה בשאר אסד "רציני לחלוטין" באיומיו לפתוח חזית מול ישראל בגולן, כך מדווח הבוקר (שני) העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המקורב לחיזבאללה.

לפי הדיווח בעיתון, אסד נפגש עם עיתונאים ירדנים והבהיר כי אינו מעוניין לשגר לישראל "פגזים מאולתרים באופן אקראי" מפעם לפעם, אלא הוא רוצה לחימה ארוכת טווח.

"ההתנגדות תהיה מחושבת ומתמשכת", מחוטט אסד, "ותדאג תמיד לשמור על יוזמה ולקבע את זירת הסכסוך באופן שישרת את המאבק ויפגע באויב".

לפי הדיווח, אסד הוסיף ואמר כי "סוריה לא תוותר על העקרונות הלאומיים שלה, על זהותה הערבית ועל מחויבויותיה. לא נפסיק לסייע ל'התנגדות' ולא נוותר על סנטימטר מאדמותינו הכבושות".

"בנוסף לכך, לא נוותר על העצמאות שלנו", הבהיר הנשיא הסורי, "אני מוכן להקריב קורבן כדי שסוריה לא תיפול קורבן לידי האמריקנים והציונים, ולידי יתר הכופרים ומדינות המפרץ".

בתוך כך, סוכנות הידיעות AP מדווחת כי נשיא ארה"ב ברק אובמה צפוי להחליט להעביר אמצעי לחימה למורדים בסוריה. לפי הדיווח, נשקלת האפשרות לשלוח מטוסים שייצרו אזור אסור לטיסה בשמי סוריה.

בסוף השבוע נחשף כי ישראל איימה לפעול נגד סוריה בשל הקרבות שהתפתחו בין המורדים לצבא סוריה במעבר הגבול קונייטרה. האיום נחשף במסמך שנידון בישיבת חירום של מועצת הביטחון של האו"ם.

הסיבה לאיום היא הצבת טנקים ונגמ"שים של צבא סוריה סמוך למעבר הגבול כחלק מהלחימה עם המורדים שהשתלטו למספר שעות על מעבר הגבול. לפי הדיווח, צה"ל הודיע לאו"ם כי במידה ותימשך העברת הטנקים לאזור הוא ייאלץ לפעול.

בתגובה לאיום, הודיעו הכוחות הסורים כי הטנקים והנגמ"שים הובאו למקום אך ורק לצרכי הלחימה עם המורדים. כוח האו"ם העביר את ההודעה וכך מנע עימות בין ישראל לסוריה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר