תיעוד: רבנים וקצינים הצדיעו לנח"ל החרדי

מאות חיילי הנח"ל החרדי ובוגריו התאספו אמש (שלישי) בירושלים לאירוע לציון 15 שנה להקמתו של גדוד הנח"ל החרדי. במצדיעים: רבנים וקצינים בכירים. צפו בהצדעה (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: בועז בן ארי, עמותת הנח"ל החרדי)

מאות חיילי הנח"ל החרדי ובוגריו התאספו אמש (שלישי) בירושלים לאירוע לציון 15 שנה להקמתו של גדוד הנח"ל החרדי.

באירוע השתתפו, בין היתר, שר הביטחון בוגי יעלון, הרב הצבאי הראשי תת-אלוף רפי פרץ, קצין חינוך ראשי תת-אלוף אבנר פז-צוק, מפקד הגדוד סגן-אלוף תלם חזן, שורה של קצינים בכירים, הרב הראשי לתל אביב הרב ישראל מאיר לאו, רבני עמותת הנח"ל החרדי ועוד.

במהלך האירוע, אשר אורגן בשיתוף פעולה בין צה"ל, משרד הביטחון ועמותת הנח"ל החרדי, הוצגו הישגיו של הנח"ל החרדי לאורך השנים, ושיאם בפרסים היוקרתיים בהם זכה הגדוד לאחרונה: פרס ראש אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה (אט"ל), ופרס הרמטכ"ל היוקרתי, על הישגים יוצאי דופן בתחום המבצעי.

בדבריו באירוע, הדגיש שר הביטחון את התרומה המשמעותית של הגדוד לביטחון ישראל בתקופה הנוכחית המתאפיינת במתיחות בגדה: "אזרחי מדינת ישראל רבים אינם יודעים שכשלא יוצא טרור מג'נין ומטול כרם זאת תוצאה של פעילות מבצעית נחושה שלכם". השר שב והדגיש את עמדתו כנגד גיוס חרדים בכפייה, כשהוא מביא את הנח"ל החרדי כראייה להצלחת תפיסתו הדוגלת בגיוס חרדים מרצון: "לאפשר ולא לכפות זו הדרך הנכונה שהוכיחה את עצמה, מאפס לאלפיים חיילים (בנח"ל החרדי)".

הרב יצחק בר חיים, מרבני עמותת הנח"ל החרדי - אשר הייתה שותפה עם צה"ל בהקמת הגדוד ושותפה לו כיום בהפעלתו – שיבח בנאומו את החיילים על הקפדתם התורנית למרות הקשיים: "נשכתם שפתיים עד זוב דם והתגברתם על כל הקשיים הייחודיים שעמדו בפניכם... הגיע הזמן להחמיא לכל אלה שלאחר פעילות מבצעית מתישה ומפרכת, בכל זאת הם קודם נעמדים להתפלל. רק הקדוש ברוך הוא יודע כמה שווה תפילה שכזו".

הרב בר חיים התייחס גם לפגיעה בחיילים החרדיים לאחרונה: "אתם לא מורגלים במחמאות בסביבתכם. הם לא יודעים תמיד להבין את רמת המסירות נפש שלכם ואת היופי וההדר איך אתם דבקים בקדוש ברוך הוא בשעות קשות. אני אהיה לכולם שליח ציבור ואחמיא לכם. אתם הדוגמה לקיום צו הקב"ה 'והיה מחנך קדוש'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר