הותר לפרסום: פלסטיני ניסה לחטוף תושבים מביתם

לביהמ"ש המחוזי בחיפה הוגש כתב אישום נגד עלי חוסיין מוראד, תושב קבטיה, בו הוא מואשם כי ניסה לחטוף תושבים ביישוב אבטליון כדי להביא לשחרור מחבלים. מעצרו הוארך (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מוראד עלי חוסיין בבית המשפט (צילום: אחיה ראב"ד - ynet)

בית המשפט התיר היום (חמישי) לפרסום פרשת ניסיון חטיפה למטרות מיקוח. בית המשפט המחוזי בחיפה האריך היום את מעצרו של עלי חוסיין מוראד, תושב קבטיה, עד להחלטה אחרת בעניינו.

הוא חשוד כי ניסה לחטוף אזרח ישראלי על מנת להביא לשחרור אסירים ביטחוניים. כמו כן הוא חשוד כי השליך בקבוקי תבערה רכבים ישראליים ולעבר חורשה באזור משגב לפני כחודש.

במהלך הדיון הבוקר בבית המשפט, הוגש נגדו כתב אישום חמור בגין עבירות של ניסיון חטיפה לשם רצח או סחיטה, התפרצות, תקיפה בנסיבות מחמירות וסיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה.

בחקירתו במשטרה, עולה כי לפני חודש ימים החשוד הגיע לישוב אבטליון בגליל התחתון המונה 95 משפחות, וניסה להיכנס בכוח לבית של תושב המקום כשבכיסו סכין. לאחר שבעל הדירה הצליח להדוף אותו הוא ניסה להיכנס בשנית, כשהוא אוחז בידו האחת סכין ובידו השנייה אבן. בעל הדירה שחש בסכנה נטל את אקדחו האישי וירה לעבר רגליו של החשוד, שהצליח להימלט מהזירה.

למחרת, שב החשוד למקום והשליך בקבוק תבערה לעבר רכב שבו ישב תושב אחד הכפרים הסמוכים יחד עם קרובת משפחתו. הבקבוק פגע ברכב וגרם לשריפתו, אך איש לא נפגע. יום לאחר מכן שב החשוד בשלישית והשליך בקבוק תבערה לעבר תושב אשבל שיצא מהישוב לכיוון יובלים.

לאחר הערכות מצב שקיים מפקד המחוז הצפוני, ניצב זוהר דביר, בשיתוף גורמי שב"כ, הוחלט על פעילות נרחבת באזור, במהלכה נעצר החשוד והועבר לחקירת השב"כ והיחידה המרכזית של המחוז. בחקירתו הודה כי התכוון לחטוף ישראלי מהישוב אבטליון, בהכנת בקבוקי התבערה והשלכתם, ובניסיון להצית חורשה באזור.

מפקד המחוז הצפוני התייחס למעצר ואמר: "ריכזנו מאמצים בתחום החקירה והמודיעין על מנת לפענח את האירועים, לשים יד בהקדם על מבצע הפשעים החמורים ולאפשר שגרת חיים תקינה ובטוחה, לכל תושבי האזור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר