שאריות של תקווה

חמישה ימים לחטיפה: "המערכה לא תסתיים בקרוב"

חמישה ימים עברו מאז חטיפתם של שלושת תלמידי הישיבה - אייל יפרח, נפתלי פרנקל וגיל-עד שאער, ולצה"ל עדיין אין קצה חוט בנוגע למצבם של החטופים. אלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון: "המערכה לא תסתיים בקרוב. ראשי החמאס מבינים את המסר ומרגישים את הפגיעה" (צבא, ביטחון)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
פעילות כוחות צה"ל בגדה (פלאש90) (צילום: פלאש 90)

חטיפת תלמידי הישיבה: חמישה ימים עברו מאז חטיפתם של שלושת תלמידי הישיבה - אייל יפרח, נפתלי פרנקל וגיל-עד שאער, ולצה"ל עדיין אין קצה חוט בנודע למצבם או למקום הימצאם. עם זאת, בצה"ל מדגישים כי הם פועלים בהנחה שהשלושה עדיין בין החיים.

אלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון, התייחס הערב (שלישי) לראשונה לפרשת חטיפת שלושת תלמידי הישיבה. בשיחה עם כלי התקשורת בחטיבה המרחבית עציון שבשטחה נחטפו הנערים ביום חמישי האחרון, סיפר אלון על המבצע המתגלגל בחברון: "צה"ל עצר למעלה מ-200 פעילי חמאס. ראשי החמאס מבינים את המסר ומרגישים את הפגיעה".

לדבריו, "מדובר במערכה שלא תסתיים בקרוב. אנחנו נמשיך ונעמיק את הפגיעה הזאת ככל שיידרש". אלון סיפר על הלך הרוחות בקרב הלוחמים בשטח. "הסתובבתי בקרב כוחות צה"ל בימים ובלילות האחרונים. הלוחמים והמפקדים מבינים את חשיבות המשימה ומרגישים שליחות אמיתית" אמר.

"אני רוצה לומר למשפחות יפרח, שאער ופרנקל, אני מבטיח לעשות את הכול כדי להשיב את בניכם בשלום".

ניצן אלון והרמטכ"ל גנץ (צילום: פלאש 90)

מוקדם יותר היום, החליט הקבינט המדיני-ביטחוני להחריף את הלחץ על החמאס והסמיך את השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' להחמיר את תנאי כליאתם של אסירי ארגון הטרור חמאס, שעל פי הגורמים הרשמיים בישראל עומד מאחורי החטיפה, הכלואים בישראל.

במקביל, כוחות צה"ל עדיין ממשיכים לערוך סריקות בעיר חברון ובכפרים הסמוכים, זאת מאחר ועל פי המידע המודיעיני, החטופים נמצאים ככל הנראה באזור זה.

שלוש משפחות החטופים נועדו הבוקר לפגישה ממושכת, ראשונה, בנוף איילון. לאחר הפגישה, שהוגדרה כ"מפגש של סולידריות וחיזוק עצמי", יצאו ההורים של שלושת החטופים אל כלי התקשורת, ורחל פרנקל, אמו של נפתלי, דיברה בשם כולן: "המפגש הזה היה מאוד מאוד משמעותי עבורנו ומאוד חשוב, פגשנו אנשים מאוד חזקים ומלאים ביטחון בבורא עולם".

"אנחנו רוצים לחזק את כוחות הביטחון ומקבלי ההחלטות, את ראש הממשלה שעומד אתנו בקשר, אנחנו אסירי תודה לכל מי שמעורב בתווך המאמץ האדיר הזה", הוסיפה האם. "בימים אלה אנו מרגישים חיבוק עצום מכל עם ישראל. זה מאוד מחזק אותנו", אמרה האם וביקשה: "להמשיך בתפילות ולהמשיך במעשים הטובים".

הורי החטופים בהצהרה לתקשורת (צילום: עידו בקר - ynet)

לסיום, בקול נרגש וחנוק מדמעות אמרה: "אנחנו פשוט רוצים לחבק את הילדים. אייל, גיל-עד עד ונפתלי אנחנו מתגעגעים אליכם, תהיו חזקים".

ראש הממשלה נתניהו שוחח עם המשפחות ואמר להם: "אנחנו עושים הכול כדי למצוא את אייל, גיל-עד ונפתלי. בשטח אנחנו מפעילים מאמץ מבצעי ומודיעיני עצום למטרה זאת. בשם אזרחי ישראל אני מבקש לחזק את רוחכם".

בתוך כך, ארגון הטרור חמאס מסרב לקחת על עצמו אחריות לחטיפה. מוסא אבו מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס אמר היום כי "מבלי להתייחס לארגון שעומד מאחורי המעשה, עלינו לומר בבירור, לעם הפלסטיני יש הזכות המלאה להגן על עצמו ולתמוך באסירים שובתי הרעב". בנוסף, דובר חמאס בעזה אמר כי "ההתנגדות לא תישבר, והאויב הציוני נושא באחריות להשלכות שיגיעו כתוצאה מפעילותו".

פעילי חמאס בחברון פרסמו גם הם תגובה ראשונה לחטיפה. בהודעה רשמית תקפו הפעילים את הרשות הפלסטינית וקראו לה "לשחרר באופן מיידי את כל העצורים הפוליטיים שכלואים על ידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, לסייע בבלימת מעשי התוקפנות של ישראל ולהפסיק את שיתוף הפעולה עם ישראל".

עוד נאמר בהודעה כי "הקהילה הפלסטינית בחברון ממשיכה לתמוך באסירים השובתים רעב בבתי הכלא בישראל , ולא תאפשר לכיבוש להסיט את תשומת הלב מהנושא".

חיילי הנח"ל פועלים בשומרון (דובר צה"ל)

כאמור, עד כה אף ארגון לא נטל אחריות לחטיפה. אמש פרסמו גדודי חללי אל אקצא, הזרוע הצבאית של ארגון פתח, כרוז לפיו, הם האחראים לחטיפת שלושת תלמידי הישיבה.

על פי הכרוז, הנערים נמצאים במקום בטוח מחוץ לעיר חברון, וישוחררו רק בתמורה לשחרור אלפי אסירים פלסטינים. עם זאת, לא נראה כי מדובר בכרוז מאומת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר