נגמ"ש המוות

צה"ל הודיע: אורון שאול הי"ד - חלל שמקום קבורתו לא נודע

לאחר ימים של מתח וניסיונות של לוחמה פסיכולוגית מצד חמאס, הגיעו שעות לפני כניסת השבת הרב הצבאי הראשי רפי פרץ וראש אכ"א אלוף אורנה ברביבאי לבית החייל אורון שאול והודיעו את הבשורה המרה: שאול הי"ד נהרג בתקרית הנגמ"ש בש'געייה (חדשות, צבא וביטחון)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שאול אורון לצד נגמ"ש (צילום: דו"צ, פלאש 90)

ראש אכ"א האלופה אורנה ברביבאי, והרב הצבאי הראשי רפי פרץ, הגיעו בשעות האחרונות (יום שישי) לביתה של משפחת החייל סמל ראשון אורון שאול בישוב פוריה שליד טבריה בכדי לעדכן אותם כי הממצאים שנבדקו העלו ששאול הי"ד נהרג בתקרית הנגמ"ש בשכונת ש'געייה ברצועת עזה.

את הקביעה כי שאול נהרג, קיבל היום בשעה 14:40 הרבצ"ר תת-אלוף רפי פרץ, שעמד בראש בית-דין מיוחד שהוקם לצורך הבירור. ההודעה נמסרה למשפחתו של החייל בשעה האחרונה. למשפחה הובהר על ידי צה"ל כי מבחינה הלכתית סמ"ר אורון שאול מוגדר כחלל שמקום קבורתו לא נודע. גורם צבאי אמר כי בשל הגדרתו של שאול כחלל שמקום קבורתו לא נודע, לא תהיה משפחתו מחוייבת לשבת עליו שבעה ולא תתקיים הלוויה.

כזכור, מאז תחילת השבוע, הוכרז אורון כנעדר, וזאת לאחר שהליך הזיהוי שלו לא הושלם, בעקבות תקרית התפוצצות נגמ"ש הברדלס בשכונת שג'אעיה בעזה. בתקרית החמורה נהרגו שישה חיילי גולני נוספים, וההערכות המידיות בצבא לאחר האירוע היו ששאול נהרג אף הוא. אולם באופן רשמי הודיעו בצה"ל כי הם ממשיכים לחפש ראיות זאת מאחר ולא ברור האם באותה שעה של הפיצוץ שהה שאול על הנגמ"ש.

במהלך התקרית נכנסה חטיבת גולני לשכונה אחד המעוזים של ארגון החמאס. לאחר שבשלב הראשון נכנסו למקום הנגמ"שים הממוגנים יותר, נכנסו לאחריהם נגמ"שי "ברדלס" הנחשבים לפחות ממוגנים, בהם גם הנגמ"ש של מחלקת הסיור בפלוגה המסייעת בגדוד 13.

לאחר שנתקלו בירי ארטילרי של חמאס ופיצוץ אירע באזור, נתקע הנגמ"ש בשטח וקרא לנגמ"ש נוסף לחלצו, משהתקרב הנגמ"ש השני, ירדו שני חיילים וניגשו אליו לחבר כבל גרירה בכדי לסייע לו. בנגמ"ש נשארו שבעה חיילים, שישה מתוכם נהרגו באופן וודאי מפגיעת טיל החמאס.

לפי העדויות השונות, לא ברור היה האם החייל אורן שאול - השביעי במספר, ירד אף הוא מהנגמ"ש לפני הפיצוץ וחלילה נחטף כשהוא עודו בחיים, או שלחילופין פריטים שלו מוחזקים על ידי חמאס.

בצה"ל המשיכו לערוך בדיקות נוספות לזיהוי ממצאים נוספים שאותרו בשטח. ימים לאחר התקרית, כאשר אי הוודאות סביב מצבו של שאול נמשכה, אמר תא"ל מוטי אלמוז לערוץ 2 כי הוא אינו יכול לעדכן אודות מצבו, אך לדבריו בצה"ל "ממשיכים לעסוק בסוגיה הרגישה הזו, ומנסים לברר מה עלה בגורלו. הנגמ"ש בער מספר שעות, וכוחות צה"ל ממשיכים לחפש ממצאים".

אלמוז הוסיף כי "אנחנו מבינים שככל הנראה אורון שהה בסביבת הנגמ"ש. לא יודעים להגיד אם שרד את הפיצוץ... אנחנו מעריכים שהפיצוץ היה גדול מאוד. מאחר ואין לנו עדות אחרת, ואנחנו עוסקים בבירור העובדות, אנחנו עוסקים בהמשך הליך הזיהוי ואם יהיה להגיד משהו אחר נגיד. לא ראינו שום דבר שקשור בגרירה או בחטיפה או משהו מהסוג הזה... אנחנו לא יודעים בדיוק איפה הוא עמד, אנחנו מבינים שמי שעמד בסביבת הנגמ"ש באופן מאוד מאוד קרוב חווה פיצוץ מאוד גדול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר