לאחר 200 רקטות

החמאס: "הושגה הפסקת אש"; לאחר חצות: שוב אזעקות

לאחר 200 שיגורי רקטות לעבר ישראל ועשרות תקיפות של צה"ל ברצועה - הודיע חמאס על הפסקת אש. גורם ביטחוני: "רק העובדות בשטח יכתיבו את המשך התגובה" • אחרי חצות: שוב אזעקות (ארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ב' באב תשע"ח | 14.07.18
(צילום: דוברות המשטרה)

"הושגה הפסקת אש", כך הודיעו הערב (מוצאי שבת קודש) אנשי החמאס, אלא שלאחר חצות הלילה חודשו השיגורים לעבר ישראל. בשעה 00:10 הופעלה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול בעקבות שיגור שתי רקטות.

מדובר צה"ל נמסר כי זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח הארץ. עוד נמסר כי "צה"ל תקף את משגר פצצות המרגמה ממנו בוצעו השיגורים".

לאחר בשעה 01:30 נשמעה אזעקת נוספת במועצה האזורית שער הנגב ובשדרות. זוהו שני שיגורים נוספים לעבר ישראל, סוללת כיפת ברזל יירטה שיגור אחד.

מוקדם יותר אישר החמאס כי מתנהלים מגעים במטרה להביא להסכם הפסקת אש. בחמאס ציינו כי המגעים מתנהלים מול מצרים וגורמים בינלאומיים.

זירת נפילת רקטה בשדרות (צילום: דוברות המשטרה)

"ישראל התחילה בתקיפה ועליה להפסיק", אמרו בחמאס וטענו כי "התנועה מגיבה כתוצאה מהתקיפות הישראליות".

מאוחר יותר, כשעה וחצי לאחר השיגור האחרון לעבר ישראל, בשעה 21:04 - אז נשמעו ארבע אזעקות, ונרשם לפחות יירוט מוצלח אחד, אמרו בחמאס כי "התיווך האזורי והבינלאומי הוביל לסיום סבב ההסלמה הנוכחי בין ההתנגדות לצבא הישראלי".

במקביל, הג'יהאד האיסלאמי הודיע הערב כי ינצור את האש אם ישראל תפסיק את התקיפות. ולאחר הודעת החמאס אישרו גם הם את הפסקת האש.

גורם ביטחוני בכיר הגיב להודעת חמאס ואמר כי "רק העובדות בשטח יכתיבו את המשך התגובה שלנו".

גלגולה של הסלמה

ההסלמה הנוכחית החלה בליל שבת קודש, בשעה 01:30 ונמשכה לכל אורך השבת, עם כ-200 אזעקות ושיגורי רקטות ופצ"מרים לעבר ישראל.

זה החל בשיגור רקטות לעבר ישראל במקביל לתקיפת מנהרת טרור התקפית בדרום רצועת עזה ומספר יעדי טרור במתחמים צבאיים ביניהם יעדים המשמשים את ארגון הטרור חמאס להכנת בלוני התבערה וכן מחנה אימונים של ארגון הטרור חמאס, תקיפה שבוצעה באמצעות מטוסי קרב.

תקיפות צה"ל ברצועת עזה, בליל שבת (צילום: דובר צה"ל)

במהלך התקיפה זוהו 17 שיגורים לשטח ישראל מתוכם חמישה שיגורים יורטו על ידי סוללות כיפת ברזל.

בשעות הבוקר מסר דובר צה"ל כי מטוסי קרב תקפו מנהרת טרור התקפית בצפון רצועת עזה השייכת לארגון הטרור חמאס. "התקיפה בוצעה בתגובה לאירועי הטרור השונים המובלים על ידי ארגון הטרור חמאס כנגד אזרחי ישראל וריבונותה לאורך הגדר ובאמצעות טרור האש, וכן בעקבות הירי משטח רצועת עזה לעבר יישובי הדרום במהלך הלילה", נמסר מדובר צה"ל.

מנהרות הטרור שהותקפו בעזה (צילום: דובר צה"ל)

במקביל, נמשכו כל העת שיגורי הרקטות והפצ"מרים לעבר ישראל. ומצה"ל נמסר כי מהשעה 6:00 בבוקר ועד השעה 15:00 זוהו כ-60 שיגורים לעבר שטח ישראל מרצועת עזה, מתוכם כ-10 ייורטו.

צה"ל המשיך במקביל בתקיפות בעזה באמצעות מטוסי קרב שתקפו עשרות מטרות צבאיות בארבעה מתחמים צבאיים השייכים לארגון הטרור חמאס לאורך רצועת עזה. במוקד התקיפה, תקיפה רחבה על מפקדת גדוד חמאס בבית לאהיה ובה נתקפו שטחי אימונים ללוחמה בשטח בנוי, מחסנים לאחסנת אמצעי לחימה, מתחמי אימונים, חמ"לים, משרדים ועוד. כמו כן, נתקפו אתר לייצור אמצעי לחימה ומחסנים לאחסון אמצעים שונים בהם גם יכולות צבאיות של הזרוע הימית של חמאס.

מנהרות הטרור שהותקפו השבת בעזה (צילום: דובר צה"ל)

בנוסף, תקף צה"ל באמצעות מטוסי קרב בניין רב קומות במחנה הפליטים שאטי בצפון רצועת עזה ששימש כמתקן אימונים ללוחמה בשטח בנוי של ארגון הטרור חמאס. בצה"ל ציינו כי "תחת הבניין נחפרה מנהרת לחימה ששימשה לתרגול לחימה בתת קרקע. מנהרה זו היא חלק מרשת מנהרות תת קרקעיות שחפר ארגון הטרור חמאס ברחבי רצועת עזה".

תקיפת מבנה רב קומות במחנה הפליטי שאטי (צילום: דובר צה"ל)
המבנה שהופצץ במחנה הפליטים שאטי (צילום: דובר צה"ל)

ארבעה בני משפחה נפצעו אחר הצהריים באורח קל מפגיעה ישירה של רקטה בבית בשדרות. הם פונו לבית החולים ברזילי באשקלון.

הערב, לאחר השעה 21:00, נמסר מצה"ל כי "מהשעה 15:00 זוהו כ-100 שיגורים מרצועת עזה לעבר שטח מדינת ישראל בהובלת ארגון הטרור חמאס, כ-20 מהם יורטו על-ידי כיפת ברזל, וכ-73 נפלו בשטחים פתוחים".

עוד נמסר כי "במהלך היום, תקף צה"ל עשרות מטרות טרור של ארגון הטרור חמאס בשטח רצועת עזה, בהן בניין ששימש כמתקן אימונים ללוחמה בשטח בנוי של ארגון הטרור חמאס תחתיו נחפרה מנהרת טרור, שתי מנהרות טרור נוספות, מפקדת גדוד חמאס בבית להיא וכן עשרות יעדי טרור במתחמים צבאים.

"ארגון הטרור חמאס הוא האחראי על כל המתבצע מרצועת עזה וממנה והוא שנושא באחראיות למצב. צה"ל ערוך למגוון תרחישים שילכו ויתעצמו על-פי הערכת המצב והצורך המבצעי. צה"ל נחוש להמשיך ולהגן על אזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר