שני תושבי יפו ניסו להצטרף לדאעש ונעצרו

שני ערבים תושבי יפו נסעו לטורקיה כדי להמשיך משם ולהצטרף לדאעש וללחימה בסוריה. הקשר עם דאעש ניתק והם חזרו לישראל ונעצרו. כתב אישום הוגש כנגדם (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

על פי כתב אישום חמור שהוגש הבוקר (חמישי), נגד שני ערבים תושבי יפו, השניים התכוונו להילחם בשירות ארגוני הטרור "המדינה האיסלאמית" (דאעש) וג'בהת א-נוסרה בסוריה, יצאו לטורקיה מתוך כוונה להיכנס לסוריה - אך שבו לישראל כשאבד הקשר עם הגורם הסורי המתווך.

השניים, עבד אל-מלק עספור ואדם אבו שחאדה, הואשמו בבית משפט השלום בתל אביב, בגין ניסיון יציאה שלא כדין משטחי ישראל לזירת המלחמה בסוריה.

על פי כתב האישום, עליו דווח ב-ynet, עספור גילה עניין הולך וגובר בארגון המדינה האיסלאמית (דאעש) ובארגון ג'בהת א-נוסרה ופעילותם, תוך שפיתח הזדהות אידיאולוגית עם פעולות ארגוני הטרור וערכיהם. לפני שלוש שנים גמלה בו ההחלטה לצאת לזירת הלחימה ולפני שנתיים יצר עספור קשר עם אדם הקשור לארגונים דרך טוויטר, שהפנה אותו לאפליקציית המסרים טלגרם שבה יוכל ליצור קשר עם גורם סורי שיסייע לו להיכנס לשטחי סוריה. עספור הציע לאבו שחאדה להצטרף אליו, והאחרון הסכים.

השניים החליטו לצאת מישראל ולהיכנס לסוריה, דרך טורקיה, וזאת כדי לחבור לכוחות ארגון דעאש או ג'בהת אל נוסרה או אחראר א-שם, להשתתף בפעילותם ולסייע בלחימה אל מול המשטר הסורי בראשותו של אסד. בהגיעם לאיסטנבול, חיכו להנחיות מהגורם הסורי, שהורה להם להמתין יום-יומיים, אולם משלא יצר איתם קשר, הבינו הנאשמים כי הקשר עימו ניתק ושבו לישראל.

הפרקליטות ציינה, כי בהגיעם לאיסטנבול, יצרו הנאשמים קשר עם הגורם הסורי וזה השיב להם כי יחזור אליהם בעוד יום או יומיים. וכי בעת ששהו באיסטנבול והמתינו להנחיותיו של הגורם הסורי, רכשו הנאשמים ביגוד טרמי ונעלי ספורט המיועדות להליכה ממושכת לצורך פעילותם בשטחי הלחימה. השניים הודו בחקירתם במיוחס להם ומסרו גרסה מפורטת. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרם עד תום ההליכים.

בכתב האישום שהוגש על ידי הפרקליטה עו"ד רוני מודריק מפרקליטות מחוז תל אביב, נאמר, כי התופעה של יציאת אזרחים ותושבים ערבים מישראל לסוריה, כדי להשתתף בלחימת המורדים נגד המשטר הסורי טומנת בחובה סיכון ממשי, כי ההכשרה האידיאולוגית והצבאית אותה יעברו שם, תנוצל על ידם בין היתר לצורך פעילות חבלנית עוינת נגד הממסד הישראלי ובנוסף, התופעה טומנת בחובה סיכון ממשי, כי גורמי הג'יהאד ילקטו מן הישראלים המגיעים אליהם מידע אסטרטגי וטקטי בנושאים שונים אודות ישראל, בהיותם אזרחי ישראל או תושביה. באמור, יש בכדי לסכן באורח ממשי את ביטחונה של מדינת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר