פרשת 'נצח יהודה'

החיילים הודו, התנצלו והורשעו: "זה לא מי שאנחנו"

שלושה חיילים מגדוד נצח יהודה שהואשמו בתקיפת סייעני טרור הודו והורשעו. אחד החיילים, בן למשפחה חב"דית סיפר על תחושותיו בעת שעבר עם המחבלים בזירת הפיגוע (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
חיילים חרדים, אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)

בית הדין הצבאי ביפו הרשיע היום (חמישי) שלושה מחמשת הלוחמים מגדוד נצ"ח יהודה (הנח"ל החרדי), המואשמים בהכאת סייעני טרור בעודם עצורים.

הלוחמים, שהגיעו להסדר טיעון מול הפרקליטות הצבאית, הודו במעשים המיוחסים להם, הביעו חרטה והורשעו. גזר הדין יינתן ביום ראשון.

על פי ההבנות בהסדר הטיעון, לאחר שיודו ויורשעו, ייגזר עליהם עונש מאסר בפועל של 6 חודשים וחצי, יורידו אותם לדרגת טוראי ויקבלו גם עונש של מאסר על תנאי.

אחד החיילים סיפר בתחילת עדותו כי הוא חייל בודד, לאור העובדה שהוריו, הם שלוחי חב"ד בעולם. הלוחם המואשם תיאר כיצד בשנה ושלושת החודשים ששירת בקו, למרות כל המעצרים שביצע וההתחככויות עם האוכלוסייה הערבית, מעולם לא היו לו בעיות איתם, והוא כיבד אותם. "ככה חונכתי בבית", סיפר.

הוא שחזר את הפיגוע הקשה: "הגעתי דקות אחרי הפיגוע לזירה, ראיתי את שני החברים שלי שנרצחו. מאז הייתי מעורב ברצף הפיגועים, אחד מהנרצחים קברתי בעצמי - יובל מור יוסף ז"ל. הוא היה חבר טוב שלי, הוא איננו פתאום, זה בן אדם שישבתי איתו בבוקר ופתאום לא חוזר והחיים ממשיכים, פתאום אני נושא את הארון שלו וקובר אותו".

בהמשך עדותו סיפר כיצד עצרו את המחבל, "אנחנו גם עוצרים את שני הפלסטינים שסייעו למחבל הרוצח ואנחנו עוברים איתם ליד המקום שבו נרצחו החברים שלנו - פתאום הכל צף. האירוע שבו הייתי מעורב לא מאפיין אותי, זה אירוע נקודתי. אני מצטער עליו, מתחרט עליו".

מעצר המחבל (צילום: דובר צה"ל)

חייל נוסף תיאר בעדותו, "לראות את המחבל מול העיניים, הורדתי אותו שלוש קומות, זה העלה בי הרבה רגש. ואז לעבור בתחנת האוטובוס איפה שזה קרה, ולראות אותה מחוררת מקליעים, ולראות את גל האבנים לזכרם ואת החיילים שעומדים שם עכשיו. זה מה שהביא לדעתי למקרה הזה. חשוב לי להתנצל ולהביע חרטה על המעשה הזה".

מפקד הגדוד העיד לטובת החייל ופנה אל השופטת בבקשה להקל עליהם. "לכל החיילים האלה יש להם הרבה זכויות, מבקש מכם לנהוג בהם במידת הרחמים. להבנתי הם הבינו את הלקח, הבינו את הטעויות שלהם - ביקרתי אותם בכלא, זאת טלטלה עבורם. הם היום מבינים מה לא היו צריכים לעשות".

כזכור, בכתב האישום נכתב כי במהלך סריקות אחרי המחבלים שהרגו את חבריהם, הלוחמים היכו את הפלסטינים בסטירות, מכות אגרוף ובאמצעות חפצים קהים, בעוד הם אזוקים ועיניהם מכוסות, וגרמו להם לחבלות קשות. לפי כתב האישום, הפלסטינים נזקקו לטיפול רפואי בשל הכאתם, וכתוצאה מכך לא ניתן היה לחקור אותם בעניין הפיגועים שבגינם נעצרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר