פרס משחזר את אירועי אנטבה: "מוטה גור עמד בפתח, חיוור כסיד - שמעון, יוני איננו"

נשיא המדינה שמעון פרס שיחזר את חטיפת מטוס אנטבה במהלך האזכרה ליוני נתניהו: "רק כשהמריאו מאנטבה, קיבלנו את ההודעה שאחד הלוחמים נפל. לא ידענו מי הוא. בשלוש לפנות בקר שמעתי דפיקה בדלת. מוטה גור עמד בפתח חיוור כסיד: ´שמעון, יוני איננו, כדור פגע בו בגב ופילח את ליבו´. לא יכולתי לעצור את דמעותיי"

ניצן ארליך | כיכר השבת |
נתניהו באזכרה לאחיו, יוני (פלאש 90)

בסוף-השבוע התקיימה אזכרה במלאת 35 שנים לנפילתו של סא"ל יוני נתניהו ז"ל בבית הקברות הצבאי בהר הרצל בירושלים. יוני נתניהו ז"ל נהרג במהלך המבצע לשחרור החטופים באנטבה וקיבל על כך את עיטור המופת.

הטקס התקיים במעמד נשיא המדינה שמעון פרס, אחיו ראש הממשלה בנימין נתניהו, רעייתו הגברת שרה נתניהו ובניו. האח עידו נתניהו, אביו פרופסור בן ציון נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק, הרמטכ"ל בני גנץ, מפכ"ל משטרת ישראל רב ניצב יוחנן דנינו, ראש השב"כ יורם כהן, הרב מאיר לאו, השר להגנת העורף מתן וילנאי, שר הביטחון לשעבר משה ארנס והאלוף במיל´ עוזי דיין, חברים לצוות יוני ועשרות מכרים.

האב פרופסור בן-ציון נתניהו אמר קדיש על קבר הבן. בטקס נאמרו פרקי תהילים ונשאו הספד. בסיום הטקס ראש הממשלה, רעייתו ובני המשפחה הדליקו נר זיכרון ולחצו את ידי הלוחמים.

נשיא המדינה שמעון פרס, שר הביטחון דאז:

"בישיבת הממשלה שגרתית נכנס המזכיר הצבאי בהפתעה והגיש לי פתק, מטוס ´אייר פרנס, בטיסה 139 מנתב"ג לפריז נחטף אחרי נחיתת ביניים באתונה´. במצב שנוצר קיבלה על עצמה הממשלה בראשות יצחק רבין, באומץ לב ובאחריות עצומה, את האופציה המבצעית שהנחתי לפניה. היא הורתה על המבצע שייחרט בדברי הימים כמבצע יונתן.

"המטוסים המריאו, ההיסטוריה יצאה לדרכה. מיום שישי עד מוצאי שבת ישבנו בלשכתי. הוחלט על דממה אלחוטית אלא אם יתרחש אסון. רק כשהמריאו מאנטבה, קיבלנו את ההודעה שאחד הלוחמים נפל. לא ידענו מי הוא. בשלוש לפנות בקר שמעתי דפיקה בדלת. מוטה גור עמד בפתח חיוור כסיד: ´שמעון, יוני איננו, כדור פגע בו בגב ופילח את ליבו´. לא יכולתי לעצור את דמעותיי.

יוני היה עבורי הנציג של החזק והיפה בתוכנו. אמרתי על קברו אז ´מה לא הטלנו על שכם יוני וחבריו? את הקשות שבמשימות צה"ל, את הנועזים שבמבצעיו´.

היום על קברך יוני אני יכול להוסיף ולומר שאת מה שעשיתם הורשתם לדור שבא בעקבותיכם.

בן ציון נתניהו, ידידי ראש הממשלה, בני המשפחה. יוני היה גיבור, ראשון למשימה, והפעם ראשון גם לנופלים. הוא היה נציג נהדר של דור שיכולתו בלתי רגילה, אבל עמוק בליבו הוא נשא חרדה לגורל עמו, משוחרר מפחד לגורלו הוא.

"המחיר היה כואב אבל המבצע היה מזהיר. אשרינו שיש לנו צבא שאפשר לסמוך עליו. גאים במה שאתה מייצג כישראלי, כלוחם ללא חת לצבאות עמו, כאדם מעמיק בשיקוליו נפלת והצלת, נפלת ותוסיף לחיות בלב האומה שלנו", אמר הנשיא שמעון פרס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר