איך אומרים מטווח באידיש?

צה"ל יחנך מחדש החיילים החרדיים וילמדם על ציונות

צה"ל פתח כיתות לימוד עברית בגדוד החרדי "נצח יהודה", עבור העולים החרדים מחו"ל. המטרה: לימוד בנושא ציונות, קריאת עיתון, ניתוח סרטים ועוד. "נשלב תכנים על מפעלים ציוניים ומדליות אולימפיות שישראל זכתה בהן", אמר קצין החינוך וההוראה של הגדוד, סגן דרור מירב (חדשות, צבא וביטחון)

ישראל אהרן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90

צה"ל ינסה לחנך מחדש את הצעירים החרדיים שמתגייסים לשירותיו: החל מהשבוע, נפתחו כיתות לימוד עברית בגדוד החרדי "נצח יהודה" של חטיבת כפיר, עבור העולים וחיילי מח"ל (מתנדבי חוץ לארץ) שמשרתים בו.

לכאורה מדובר בלימודי עברית בלבד, אלא שצה"ל ינסה לחנך את הצעירים החרדים. על-פי הדיווח באתר צה"ל, בפעם הראשונה הוכשרו לצורך הזה שני מש"קי הוראה גברים, המגיעים ממסלול בני-ישיבות. "בקרוב צפוי להתחיל קורס לימוד מורשת וידיעת הארץ, שאמור לחזק את ערכי הציונות והזיקה לארץ", דווח באתר.

בכיתות התלמידים לומדים שיעורים כמו פועל, קריאת עיתון, גיאוגרפיה וכתיבת מכתב - וברמות מתקדמות יותר הם לומדים ניהול דיון, הרצאה בעברית, וכתיבת טקסט מקורי.

קצין החינוך וההוראה של הגדוד, סגן דרור מירב, אמר לאתר צה"ל: "הפרויקט יעזור בשילוב החיילים בחברה, ובין היתר יתרום להם להבנת פקודות המפקדים".

עוד אמר: "אנחנו מקיימים את הקורס בקבוצות קטנות כדי שהלימוד יהיה אפקטיבי ואת מש"קי ההוראה מלווה יועצת פדגוגית".

לדבריו, גם הטקסטים והתכנים, בעקבות האופי המאוד דתי של הגדוד, מתאימים לאורח חייהם ההלכתי של החיילים: "אנחנו לא ניתן להם לנתח טקסט של 'בלייזר' (מגזין חילוני. י"א), אבל כן ננסה להעשיר את הידע שלהם בנוגע לארץ, ולמשל נשלב תכנים על מפעלים ציוניים ומדליות אולימפיות שישראל זכתה בהן. אחד הסרטים שינותחו במסגרת הקורס, למשל, הוא "האושפיזין" של האמן שולי רנד.

לחיילים הותאם מסלול מיוחד במהלכו הם משרתים שנתיים כלוחמי חי"ר, ובשנה השלישית, לפי התאמתם, הם משלימים בגרויות או רוכשים מקצוע לעתיד כמו נגרות, גבס, חשמל ואלקטרוניקה. קורס התג"ת (תעודת גמר תיכונית) מועבר באופן פרטני בבסיס סירקין, ונועד לשפר את תנאי הכניסה של החיילים מהגדוד לחברה. חיילי הגדוד שמעוניינים להמשיך במסלול לוחמים שלוש שנים מלאות, יכולים לעשות זאת לפי בחירתם האישית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר