יהורם גאון: "אני לא חילוני, רק מאוד מאוד יהודי"

יהורם גאון הוא אייקון תרבות ישראלי, כעת נראה שגם אצלו הניצוץ היהודי קיים. בפוסט שפרסם ברשת הוא כותב: "כשמגיע הפיוט 'לך אלי תשוקתי' אני חש מאוד יהודי" (ימי סליחות)

שושי מילר | כיכר השבת |
יהורם גאון במאה שערים (צילום: פלאש 90)

יום לפני יום הכיפורים, הזמר והשחקן הישראלי יהורם גאון, ריגש את הגולשים ברשת הפייסבוק בפוסט מעניין לקראת היום הקדוש.

בפוסט שהעלה, עולה ההתלבטות האישית של גאון לגבי הגדרתו העצמית, והוא כותב בלשון מעט פיוטית: "...ואפילו,שכל עצמותי, ורמ"ח איברי, גם שס"ה גידי יצעקו לעומתי, בקול רם ומתריס, מן החוץ פנימה שאני חילוני, או מסורתי, או מסורתי חילוני, או קצת דתי עם רציונל, או רציונלי עם קצת דת".

"לא יעזור לי כלום כשערב כיפור מתקרב ,ואני נזכר בפיוט המופלא של רבי אברהם אבן עזרא, מהמאה ה12,הפותח ,רגע לפני "כל נדרי" "לך אלי,תשוקתי,בך חשקי ואהבתי,לך ליבי וכליותי,לך רוחי ונשמתי,לך ידי לך רגלי,וממך היא תבונתי,לך עצמי לך דמי, ועורי עם גוויתי"

משהו משתבש לי אז בהגדרותי את עצמי,לפתע בפנים בתוככי הנשמה,אני לא חילוני ולא דתי , רק מאוד מאוד יהודי!!!

הגולשים ברשת התרגשו והגיבו בהתאם. אייל קמחי כתב: "כששרים פיוט זה בערב כיפור כל יהודי מקבל רטט של ממש בנשמה!!!".

אבל היו גולשים שהכניסו שוב את הבעיות והקונפליקטים של הזהות בישראל. גלילה כהן-פרץ כתבה: "אתה בדיוק תארת את הבעיה כאן, בישראל. הדתיים המקצועיים, הפוליטיקאים, ניכסו לעצמם את הדת היהודית, והפכו אותה קרדום לחפור בה."

"מצד אחד לסחוט את המדינה ומהצד השני, לתחזק עדר חסידים שוטים יותר או פחות, שישארו בבערותם כל זמן שישלטו על ידי הנ"ל. אני אתאיסטית, מה שלא מפריע לי לערוך סדר פסח כהלכתי, להשתתף בסדר ראש השנה אצל משפחת בעלי הדתית לצום ביום כיפור ולהתרגש מכל נדרי ומתקיעת שופר. אלה שנכסו לעצמם את הדת, צריכים לתת משנה תוקף למשפט: "הנחיל לנו מחילה...". כי על מה שהם עוללו ליהדות, רק ההוא מלמעלה יכול לסלוח".

אבל בכל זאת, רוב התגובות היו, מרוגשות ומפויסות.

נראה שלפני יום כיפור, בכל זאת למרות הכל הניצוץ היהודי מתעורר ומאחד אותנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר