שיא: 47.3 מליון שירים בקלטת אחת

חברת סוני בשיתוף עם ענקית המחשבים IBM הציגו בגרמנייה קלטת עם נפח אחסון של 180 טרהבייט, ובכך שברו את השיא לנפח איחסון בקלטת אחת שעמד על 35 טרהבייט. הקלטת יכולה להכיל 47.3 מליון שירים (חדשות, דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

חשבתם שהקלטת מתה מזמן עם הופעת הפתרונות הדיגיטליים כמו התקליטור ולאחריו נגני הMP3? תחשבו שוב. חברת סוני מציגה בכנס בגרמניה, קלטת שיצרה בשיתוף פעולה עם ענקית המחשוב IBM ויכולה לאחסן 80 טרהבייט של מידע, נפח השווה ל43.7 מליון שירים! על כל סנטימטר של סרט הקלטת ניתן לאחסן 148 ג'גהבייט של מידע. המתאפשר בזכות מיזעור של החלקים המגנטיים בקלטת.

הקלטות שהיו עד שנות ה-90 ואפילו קצת אחריהן, האמצעי המועדף להאזנה לשירים ולצפייה בוידאו ביתי, החלו להינטש כשהופיעו התקליטורים, שאיפשרו גם דילוג ומעבר בין שירים. הקלטות ננטשו לגמרי כשזיכרונות ההבזק (שמהווים את הזיכרון בנגן ה-MP3 ובדיסק או קי שלכם) נכנסו לשוק. אבל בזכות מחירן הזול הן נשארו בעיקר כאמצעי לגיבוי שרתים גדולים. אז אמנם פחות סביר שהקלטת החדשה מבית סוני תשמש לאחסון שירים, אבל בהחלט מדובר בפיתרון לגיבוי שרתי ענק. ואם תרצו גם תוכלו לאחסן את כל המידע הדיגיטלי שלכם על קלטת אחת.

סוני שברה את השיא העולמי לנפח איחסון בקלטת, שעמד עד עכשיו על 35 טרהבייט לקלטת שהוצגה על ידי חברת פוג'י, היפנית גם היא, בשנת 2010.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר