מסלול טיול בנחל יהודיה

כל בחור ישיבה מתחיל יודע שהשאיפה היא 'לעשות את היהודיה' נכון, המסלול נטחן עד דק אך אף פעם לא נס ליחו - לחוויה בבריכת 'גן עדן' אין תחליף... יוצאים לטייל במדור בין הזמנים (תיירות)

לא מקפצה: נחל יהודיה, המפל והסולם (צילום: מיכאל יעקובסון)

אין מה לומר, הגולן הוא אחר, יותר פראי ויותר הירואי מכל חבל ארץ אחר במקומותינו. הנוף השולט בגולן הוא של סלע הבזלת השחור המייחד אותו, של הצבע הירוק העז וצבעי הפריחה המרהיבים.

אחד מן המקומות הפראיים הללו הוא היהודיה, כאן אפשר לשמוע את שאון המים היורדים במפלים, ללכת בין סבכי ההרדופים ולהריח את הריח המשכר של הנענע באוויר. בין הקירות העתיקים הזקופים שלרגליהם בריכת 'גן עדן' אפשר לשכב על הגב, לעצום עיניים, להאזין ולחוש את הטבע באופן בלתי אמצעי.

נחל יהודיה - מסלול טיול

נסע על כביש 92 מטבריה, עד לצומת יהודיה שם נפנה שמאלה אל כביש 87 לעבר קצרין. לאחר כ-7 ק''מ נראה בצד שמאל פניה ברורה לעבר חניון יהודיה.

מן החניון נלך בשביל המסומן באדום. נחצה את כביש 87 אל עבר אפיקו של הנחל. השביל עובר סמוך לבתי של הכפר יהודיה שעל שמו קרוי הנחל. בין שרידיו של הכפר העתיק אפשר לראות, קטע מבית הכנסת העתיק, כותרות ותבליטים יהודים. הסורים יישבו את הכפר בעקר לצרכים צבאים עד מלחמת ששת הימים אז נטשוהו.

מהכפר נפנה מזרחה לכיוון צפון-מזרח לאחר כ-400 מטר נגיע לקצהו של המצוק, מכאן אפשר לצפות בנוף המרשים ביותר של קניון יהודיה. מן התצפית נרד בשביל התלול המתפתל על המצוק עד לבריכה, השהייה במקום היא חוויה כמעט רוחנית - שחייה בין שיחי ההרדופים, עצי הערבה ועצי התאנה המקיפים את הבריכה.

נמשיך בשביל המסומן אדום, על השביל המתפתל בין הסלעים ונחצה את אפיק הנחל מצד לצד, לאחר כשמונה מאות מטרים נגיע אל מפל מים בגובה של כ-9 מטרים. בנקודה זו אתם חייבים להכנס למים, אם הציוד שלכם לא ארוז כהלכה, אתם לא יודעים לשחות, אין לכם מצופים למיניהם חזרו לאחוריכם. הכל בסדר? יש לכם את הציוד? אתם יודעים לשחות? זה הזמן להינות. נרד בזהירות בסולם הברזל עד לבריכה שעומקה כארבעה מטרים ועומקה 30 מטרים. אל תקפצו! נאמר זאת כעת שוב, מספיק אנשים קיפחו את חייהם בדיוק כאן!

נחצה את הבריכה בשחייה ונטפס על קבוצת סלעים המפרידה בין בריכה זו לבריכה הנמוכה יותר בעזרת יתדות הקבועות בסלע. נחצה גם את הבריכה הזו בשחייה, ונוכל לשבת על גדות הבריכה ולהתענג.

נמשיך עוד קילומטר אחד, ונגיע למפגש עם שביל מסומן בירוק העולה אל הכפר העתיק ומשם חזרה אל הקניון. העלייה אינה קלה ותקח ממכם כחצי שעה והרבה כוחות.

מיטבי לכת יוכלים להמשיך עוד שעתיים וחצי על השביל האדום ולבקר בבריכות נוספות.

יהודיה - שעות פתיחה:

אפריל - ספטמבר: 7:00 -17:00, אוקטובר - מרץ: 8:00 -16:00. בימי שישי וערבי חג 8:00 - 16:00.

הכניסה לשמורה נסגרת שעתיים לפני שעת הסגירה הרשומה (כלומר בשעה 14:00 הכניסה האחרונה למסלול שהוא עד שעתיים הליכה).

פרטים נוספים:

טלפון: 04-6962817. לנכים נגישות חלקית. במקום גם חניון לילה ושולחנות פקיניק.

חשוב: מסלול היהודיה אינו מסלול קל, חובה לדעת לשחות. לא מומלץ להביא ילדים קטנים אך אם בכל זאת הבאתם ודאו שיש ברשותכם את כל הציוד הנדרש: מצופים, גלגלי ים וכו'. חשוב לעטוף את כל הציוד הרגיש (מצלמות, טלפונים) באריזות אטומות למים (אל תסמכו על שקיות, ישנם אריזות המתאימות בדיוק לכך).

איך מגיעים ליהודיה:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר