סופת ה'סנדי' • שידור חי

הסופה מתחזקת, אובמה: מליונים ינזקו, חשמל ינותק

ניו יורק בכלל והשכונות החרדיות בפרט ריקים מאדם עקב הסופה שמכה בערי החוף המזרחי הלילה. הנשיא אובמה הודיע על ביטול כנס בחירות שהיה צפוי להתקיים בפלורידה. וביקש מהאזרחים להתפנות באם יתבקשו. "מה שחשוב לנו זה להציל חיי אדם" אמר הנשיא. מאות אלפים פונו מבתיהם • שידור חי

ישי כהן | כיכר השבת |

בקהילה החרדית בבורו פארק שבניו-יורק נערכו במהלך הימים האחרונים לקראת סופת ה'סנדי' שתכה בעיר בשעות הלילה.

תלמודי התורה הישיבות והכוללים נמצאים במתכונת חירום, כאשר הלימודים בתלמודי התורה הסתיימו היום בשעה 13:00 בזמן שבתי הספר הכלליים ביטלו לחלוטין את ימי הלימודים.

החנויות ומרכז העסקים בשכונות החרדיות כמו בכל ניו יורק סגורים משעות הלילה אמש, והתושבים נערכו מבעוד מועד בקניות של קמח ומים, פנסים ובטריות לקראת הפסקת חשמל שצפוייה להיות בעקבות ההוריקן.

אולמות השמחה הודיעו לכל מי שקבע שמחות להקדים את השמחות לשעות הצהריים המוקדמות או לדחות אותם לימים שלאחרי הסערה.

ובנתיים, נשיא ארצות הברית ברק אובמה הודיע על ביטול אירוע הבחירות בעיר פלורידה והוא צפוי להגיע לוושינגטון בשל הסופה הגדולה.

בהודעה שיצאה מהבית הלבן נאמר: "עקב ההידרדרות בתנאי מזג האוויר באזור וושינגטון, הנשיא לא ישתתף באירוע באורלנדו והוא ישוב לבית הלבן על מנת לפקח על ההכנות ועל התגובה הראשונית להוריקן סנדי".

בנוסף, אמש (שני) בשעות הערב, הנשיא האמריקני ברק אובמה עצר את קמפיין הבחירות שלו ומסר הצהרה לאזרחי המדינה, בה קרא להם להענות בחיוב לבקשות להתפנות מהבתים בעקבות הסופה.

לדברי הנשיא אובמה, הסופה, שהיא אחת הקשות שידעה ניו יורק וארה"ב בפרט, עלולה להשפיע על חייהם של מליונים רבים במדינה.

הנשיא ביקש מאזרחי המדינות הנמצאות בסכנה בעקבות הסופה, להתפנות באופן מיידי במידה והרשויות יקראו להם לעשות זאת.

הנשיא אובמה אמר כי המדינה ערוכה לקראת סופת ההוריקן, אולם הטיפול בנזקים שיגרמו בעקבות הסופה עלולים להימשך זמן רב.

הנשיא ציין, כי יתכן ולאחר הסופה שירותי התחבורה לא יהיו זמינים למשך תקופה, וכמו כן, החשמל שיקרוס בעקבותיה לא יסודר במהירות, וביקש את סבלנות התושבים.

אובמה נשאל האם הוא חושש שיגרם לו נזק אישי בבחירות לנשיאות המדינה שיערכו בעוד מספר ימים, והשיב כי הוא לא חושש, וכי מה שמעניין אותו עכשיו זה "להציל חיי אדם"

הצטרפו לשידור החי

בתוך כך, הבוקר נטשו 17 בני אדם ספינה שהייתה בנתיבה של הסופה האימתנית סמוך לצפון קרוליינה. הנוטשים לבשו חליפות הצלה ונמלטו מהספינה בשתי סירות קטנות עד לחוף מבטחים.

איציק מלכה, סמנכ"ל מוסדות 'אור המלך' השוהה בימים אלו בבורו פארק סיפר ל'כיכר השבת': "מאתמול נגמרו כל בקבוקי המים בחנויות המזון, אנשים הצטיידו באוכל בשתיה, פנסים נרות וכד' מדפי הסופרים התרוקנו, הרכבות הפסיקו לפעול, וכך גם כל התחבורה הציבורית, היום בתפילת שחרית מספר גדול של אנשים העדיפו להסתגר בביתם ולא להגיע לבתי הכנסת"

"הרחובות כמעט ריקים מאדם, כל החנויות סגורות, רק ברחובות הראשיים יש טיפה תנועה של מכוניות של אנשים שמנסים לנצל את השעות האחרונות לפני בוא הסופה".

MAME

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר