ארה"ב: הקונגרס אישר את בחירת אובמה לקדנציה נוספת

הבחירות לנשיאות ארה"ב הוכרעו כבר מזמן, אבל רק בסוף השבוע אישר הקונגרס את כהונתו של נשיא ארה"ב ברק אובמה לקדנציה שניה. וגם: בכמה קולות בדיוק זכה אובמה?

יוני גבאי | כיכר השבת |
ברק אובמה, שוב נשיא ארה"ב (צילום: shutterstock)

הבחירות לנשיאות ארה"ב התקיימו והוכרעו אמנם לפני כחודשיים, אולם רק בסוף השבוע אישר הקונגרס את כהונתו של אובמה לקדנציה שניה.

בהתכנסות של הקונגרס, אושר כי ברק אובמה וסגנו ג'ו ביידן שרצו במסגרת המפלגה הדמוקרטית ניצחו בבחירות, וזכו ב- 332 אלקטורים.

לעומתם, מיט רומני ופול ראיין שרצו במסגרת המפלגה הרפובליקנית זכו ב-206 אלקטורים בלבד. זאת בעוד שבשביל לנצח בבחירות לנשיאות נדרשים 270 אלקטורים.

התוצאות המדויקות: ברק אובמה הדמוקרטי זכה ב-65,899,660 קולות, לעומת מיט רומני הרפובליקני שזכה ב-60,932,152 קולות. בחלוקה לאחוזים עולה כי אובמה זכה בכ-51%, לעומת רומני שמקבל כ-42%.

ברק אובמה (צילום: shutterstock)

בנאום הניצחון שלו לפני כחודשיים אמר אובמה: "אנחנו ממשיכים קדימה. וזה קורה בזכותכם. זה בזכות האמונה להגשמה עצמית. אנחנו אומה אחת וקמים ונופלים כאומה אחת".

"בבחירות האלה, העם האמריקאי הזכיר לנו שאמנם הדרך קשה, המסע היה ארוך, ובמהלכו השבנו מלחמה. אנחנו יודעים בליבנו, שהטוב ביותר עדיין לפנינו".

"אני רוצה להודות לכל אזרח אמריקאי שהשתתף בבחירות הללו - בין אם הצבעתם בפעם הראשונה, או שהמתנתם בתורים ארוכים. בין אם הצבעתם לי, או לרומני".

"נלחמנו בצורה עזה, אנחנו אוהבים מאוד את המדינה הזאת. יש לנו תחושה עזה כלפיה. משפחת רומני בחרה לשרת את אמריקה באמצעות שירות ציבורי. זו מורשת שצריך להריע לה". אמר אובמה בנאום הניצחון שלו לפני כחודשיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר