אכזבה רוסית: אובמה ביטל פגישה עם פוטין

נשיא ארה"ב אובמה יגיע לפסגת 20 המדינות המתועשות, אך לא ייפגש עם עמיתו הרוסי. כך הודיעו בבית הלבן. הסיבה: מתן מקלט מדיני ברוסיה לאדוארד סנודן - הצעיר שהביך את הביון האמריקני (עולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אובמה ופוטין (צילום: פלאש 90)

משבר בין רוסיה וארה"ב: כתגובה להחלטה הרוסית להעניק מקלט מדיני לאדוארד סנודן - הצעיר האמריקני שהדליף את תכנית המעקב של סוכנות הביון האמריקנית, החליטה ארה"ב לבטל פגישה מתוכננת בין נשיא ארה"ב ברק אובמה ועמיתו הרוסי ולדימיר פוטין.

בבית הלבן הודיעו היום כי אובמה יגיע לפסגת 20 המדינות המתועשות, אולם אין בכוונתו להיוועד לשיחה של פנים מול פנים עם עמיתו הרוסי.

בהודעת הבית הלבן ציינו לשבח את ההתקדמות וההישגים שהצליחו להשיג ארה"ב ורוסיה, אולם במקביל צויינו גם נקודות בהן לא הייתה התקדמות בין הצדדים, ובהן "תוכנית ההגנה מטילים ופיקוח על נשק, יחסי מסחר וכלכלה, סוגיות ביטחוניות גלובליות, זכויות אדם וחברה אזרחית".

גורם בכיר במשרד החוץ הרוסי התייחס לביטול הפגישה בין אובמה לפוטין מצד ארה"ב, ואמר כי ההחלטה האמריקנית מאכזבת. לדבריו, ההזמנה הרוסית לפגישה עדיין נותרה בעינה, למרות הסירוב מצד האמריקנים.

כזכור, פרשת הריגול אותה חשף סנאודן גרמה למבוכה קשה וגדולה עבור ארה"ב, והענקת המקלט המדיני עבור סנאודן על ידי רוסיה, הביאה לצעד האמריקני הגורם למשבר בין שתי המעצמות.

למרות ההודעה על ביטול הפגישה, בארה"ב מקווים עדיין כי רוסיה תחליט לבטל את המקלט המדיני אותו העניקה לסנאודן. כמו כן, הנושא צפוי לעלות לדיון בפגישת שרי החוץ וההגנה של ארה"ב ורוסיה בימים הקרובים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר