מכת דבר: הנשק הסודי של דאעש - פצצות ביולוגיות

דאעש ממשיך להפתיע ביכולות רצחניות. במחשב של פעיל הארגון נמצאו תוכניות להכנת נשק ביולוגי מחיות נגועות בנגיף הדֶבֶר, כמו גם פסק הלכה אסלמי המתיר רצח המוני (בעולם)

דגל דאעש (צילום: כיכר השבת)

ארסנל הנשק של דאעש כולל גם נשק ביולוגי? על פי אתר -Foreign Policy נשק כזה לפחות היה בתכנון. במחשב נייד שנתפס בעמדה של דאעש בצפון סוריה נמצאו הוראות להכנת פצצות להשמדה המונית. פצצות שעל פי התכנון אמורים היו לפעול על ידי מנגנונים ביולוגים, בין השאר על ידי הפצת נגיף הדֶבֶר.

המחשב נחשד כשייך לאזרח טונסאי שתמונתו נמצאה במחשב, פעיל הטרור למד כימיה ופיזקה בשתי אוניברסיטאות בטוניס ולאחר מכן הצטרף ללחום לצד כוחות דאעש בסוריה.

אחרי קרבות שבמהלכם כבשו כוחות האופוזיציה הסורית עמדה של דאעש, אבו עלי, מפקד באחד מארגוני המורדים נטל את המחשב בלי לדעת את תוכנו, גם בבדיקה שטחית המחשב נראה ריק ולא הצריך סיסמא, אך בבדיקה מעמיקה יותר גילו בו כתבי המגזין פוריין פוליסי עשרות אלפי תיקיות בצרפתית, אנגלית וערבית, שהתוכן שלהן מצדיק את האידיאולוגיה הג'יהאדיסטית.

(צילום: כיכר השבת)

התכנים שהם מצאו בבדיקה הראשונית לא היו מפתיעים או חריגים במיוחד: בתיקיות היו סרטונים של אוסמה בן לאדן, מדריך להכנת פצצות, הוראות איך לגנוב מכוניות, ואיך אנשי הג'יהאד צריכים להשתמש בהסוואה ובטשטוש זהויות כדי לנסוע ממדינה למדינה מבלי להיתפס. אבל אחרי שעות של חיפוש הבינו אנשי המגזין שבמחשב יש יותר מתעמולה והוראות פשוטות, והגיעו ל"פצצה" האמיתית: בעל המחשב לימד את עצמו כיצד להכין נשק ביולוגי, כאפשרות להתקפה אשר תדהים את העולם.

"היתרון של נשק ביולוגי הוא בכך שאינו עולה הרבה, אבל האבדות הן ענקיות", נכתב בהוראות, שגם מסבירות איך לערוך ניסיון כדי לבדוק שהנשק עובד, לפני שמשתמשים בו בהתקפת טרור. "כאשר מזריקים את החיידק לעכבר, הסימפטומים של המחלה צריכים להתחיל להופיע אחרי 24 שעות", נכתב בהוראות. "הכי טוב להשתמש בו במקומות כמו רכבת תחתית או מגרשי כדורגל, או לנצל מערכות של מיזוג אוויר שיפזרו את הנגיפים, ואפשר גם במהלך פיגוע התאבדות".

לצד ההוראות יש גם אישור דתי לשימוש בנשק, ציטוט מפתווה לפיה "אם המוסלמים אינם יכולים להכריע את הכופרים בדרך אחרת, הם רשאים להשתמש בנשק להשמדה המונית שיהרוג את כולם וימחה אותם ואת צאצאיהם מעל פני האדמה". את הפתווה כתב נאסיר אל-פהאד, איש דת מוסלמי מסעודיה שנאסר לאחרונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר