ארה"ב בוערת

מהומות ברחובות: השוטר שהרג את הנער לא יואשם

חבר המושבעים בארה"ב החליט כי השוטר דארן וילסון שירה בנער השחור מייקל בראון והרג אותו לאחר שנופף באקדח אוויר, לא יועמד לדין. בעקבות ההחלטה פרצו מהומות, תושבים התעמתו עם כוחות המשטרה, הציתו רכבים ובזזו חנויות. הנשיא ברק אובמה: "אנחנו אומה שומרת חוק ומשפט" (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
מנסה להרגיע את הרוחות. ברק אובמה (צילום: Pete Souza - White House)

מהומות בארה"ב: זה שעות ארוכות שהרוחות בערים המרכזיות בארצות הברית סוערות לאחר החלטה של חבר המושבעים שלא להאשים את השוטר דארן וילסון שירה בנער השחור מייקל בראון והרג אותו לאחר שנופף באקדח אוויר.

בהחלטת חבר המושבעים נאמר כי למרות שבראון נורה 12 יריות שכללו ירייה אחת בראשו בשעה שכבר היה אזוק, אין עילה להעמיד את השוטר לדין.

בעקבות ההחלטה, אלפים מתושבי ארה"ב החלו בשעות הלילה להתעמת עם כוחות המשטרה ולמחות על מות הנער, בני משפחתו בקשו שלא למחות תוך כדי שימוש באלימות.

נשיא ארה"ב ברק אובמה פנה הלילה לתושבי ארה"ב ואמר: "אנחנו אומה שומרת חוק ומשפט לכן עלינו לקבל את החלטת חבר המושבעים. יש מי שמסכים עם ההחלטה ויש מי שמאוכזבים ואפילו כועסים עליה. זה מובן, אבל אני מצטרף לקריאתה של משפחתו של מייקל בראון להגיב באיפוק".

הקריאה של אובמה לא עזרה והאלפים המשיכו להתעמת עם כוחות הביטחון המקומיים.

משטרת סנט לואיס אף דיווחה על אש אוטומטית כבדה שנפתחה בפרגוסון,. בנוסף, בוטלו חלק מהטיסות בנמל התעופה הבינלאומי בסנט לואיס.

ההפגנות מתקיימות גם בניו יורק, בשיקגו, בוושינגטון ובסיאטל. עשרות מפגינים חסמו כביש מהיר באוקלנד שבקליפורניה, מספר בתי עסק נבזזו והוצתו בפרוגסון ושוטר נורה באוניברסיטה בפרבר של סנט לואיס, מצבו קל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר