7,040 הרוגים

משלחת צה"ל לנפאל חוזרת לארץ; חיפושים אחר אור אסרף

משלחת צה"ל לנפאל תנחת היום בנתב"ג, אך בית החולים הצבאי עדיין יפעל. נמשכים החיפושים אחר הנעדר הישראלי האחרון אור אסרף. מניין ההרוגים - 7,040 (חדשות בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אור אסרף ואביו (צילום: מתוך YNET)

רעידת האדמה בנפאל: כוחות החילוץ הישראליים ממשיכים בחיפושים אחרי הנעדר אור אסרף, שהקשר עימו עבר מאז רעידת האדמה שפקדה את נפאל.

דובר צה״ל תת-אלוף מוטי אלמוז, הודיע הלילה כי החיפושים יימשכו עד למציאתו של הנעדר הישראלי האחרון בנפאל. בחיפושים משתתף גם אביו שיצא מישראל בשבוע שעבר.

בתוך כך, משלחת צה״ל שיצאה למקום האסון בשבת שעברה, תנחת הבוקר בשדה התעופה בן גוריון. במקביל, בית החולים הצבאי שהוקם בנפאל ימשיך לפעול כרגיל כל עוד ניתן להציל חיים.

מניין ההרוגים עלה ל-7,040 הרוגים, כך לפי הדיווחים בנפאל. על פי הדיווח 14,123 בני אדם נפצעו, בהם 6,512 שעדיין מאושפזים בבתי חולים.

המשטרה בנפאל הודיעה כי חילצה גופות של כחמישים בני אדם, בהם כמה מטיילים זרים, במחוז ראסווה שבנפאל - לא הרחק מאזור לאנגטאנג שבו נעדר אור אסרף. הקורבנות באזור, שאותו פקדו מפולות קשות, טרם זוהו. כמאתיים איש עדיין נעדרים בראסווה לאחר רעידת האדמה.

אלוף-משנה זאב מבצרי, נספח הגנה בנפאל ובהודו, סיפר לאתר צה"ל על שהתרחש בנפאל: "אפשר לראות על הפנים של האזרחים הנפאלים את הטראומה הקשה שהם עברו. הם חוששים, רואים עליהם את החרדה והפחד שליווה אותם ברעידה. אנשים ראו את הבית שלהם נשבר, ואת הריהוט מטלטל בתוך הבית. הם לא יכלו לנוע כי הרעידה נמשכה דקות ארוכות".

לדבריו, ההצלחות במספר החילוצים הן במידה רבה הודות לשיתוף הפעולה עם צבא נפאל: "בנינו קשר מצוין עם מערכת הביטחון הנפאלית, קשר שהולך ומתהדק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר