הקהילה היהודית בפריז התפללה "יזכור" ושרה ההמנון • צפו

כ-700 מבני הקהילה היהודית בפריז התכנסו אמש בבית הכנסת הגדול בעיר לעצרת תפילה בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית. המתפללים אמרו "יזכור", עמדו דקת דומייה ושרו את ההמנון (עולם)

(צילום: איתי בלומנטל - ynet)

מתקפת הטרור בפריז: כ-700 אנשים מבני הקהילה היהודית בפריז, התכנסו אמש בבית הכנסת הגדול בעיר לעצרת תפילה, בעקבות המתקפה הרצחנית בליל שבת.

המתפללים אמרו את תפילת "יזכור" לזכר הנרצחים, עמדו דקת דומיה ושרו את ההמנון הצרפתי "הלה מראסיז".

אחר כך, דיברו ראשי הקהילה. הרב חיים קורסייה, רבה הראשי של צרפת וסגן יו"ר ועידת רבני אירופה אמר: "תקופת אבל זה לא זמן שמפסיקים לפעול, אבל הפעם צריך לפעול בזמן האבל ולהישאר ערניים. אנחנו מאחלים החלמה לפצועים וקוראים להיות מאוחדים. אני מופתע מכמות הטלפונים שקיבלתי של כאלה שרצו לעזור".

הרב קורסייה הוסיף, "האירוע נגע בכולם כי כולנו מכירים מישהו שמכיר מישהו שהיה באירועים. הישראלים מכירים את המציאות הזאת, שאותה אנחנו לא הכרנו במימדים האלה. פריז מסמנת לכל העולם חופש, ולא סתם מדברים על חופש ואחדות שצריכים להיות בפעילות שלנו כדי לתת תקווה. העולם כולו מרגיש שהפיגוע נוגע בו, כך כולנו הרגשנו באסון התאומים. אנחנו מוגנים ובתי הכנסת שלנו מאובטחים. מאז הפיגוע בינואר שמנו מאבטחים בבתי הספר ובמוסדות היהודים".

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב אמר ל-ynet: "אנו בוכים על עיר האורות פריז, שנמצאת עכשיו בחושך, אנחנו בסיוט הכי גדול שלנו ולא יכולנו לתאר את זה בבלהות הכי גדולות. הג'יהאד האיסלאמי חזר למלחמות כמו לפני 1,000 שנה שבהן הורגים נשים וילדים באכזריות. אנחנו חיים עכשיו כמו שאתם חיים כבר 70 שנה עם הקמת מדינת ישראל. העם הצרפתי חייב להתעורר אחרי הכאב והשכול ולפקוח עיניים. הצעתי לפרלמנט שבמקום דיונים על ועידת האקלים בעוד חודשיים בפריז, נתכנס לדיון דחוף על מיגור הטרור האיסלאמי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר