דעת הקהל

החרדים מעדיפים את טראמפ לנשיאות ארה"ב

על רקע עימות רפובליקני נוסף שבו הואשם דונלד טראמפ בחוסר תמיכתו בישראל, מתברר כי הציבור בישראל מעדיף את הילרי קלינטון. ובמי בחרו מצביעי הימין? (חדשות, בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
טראמפ וטד קרוז (צילום:shutterstock)

אמש (חמישי) נערך עימות נוסף בין ארבעת המתמודדים לנשיאות במפלגה הרפובליקנית, זאת לקראת הבחירות הפנימיות שיתקיימו בפלורידה בעוד מספר ימים.

העימות שנערך לשם שינוי באווירה רגועה יחסית וללא השמצות הדדיות הפך עד מהרה לסוער סביב סוגיית תמיכתו של המועמד המוביל דונלד טראמפ בישראל.

המתמודדים האחרים תקפו את טראמפ וטענו כי הוא מפקיר את ישראל.

מרקו רוביו תקף ואמר כי טראמפ צריך להבין שהעמדה שלו היא טעות ולמעשה מדובר בפגיעה בישראל", ללהגיד שאתה ניטרלי זה לתמוך בפלסטינים כי חייבים להבין -לפי שעה אין עם מי לנהל שם משא ומתן ולכן חייבים לעמוד לצד ישראל".

גם התמודד טד קרוז התעמת עם טראמפ ואמר: רק השבוע נרצח בתל אביב אמריקני מטקסס מדינתי שהוא איש הצבא האמריקני לשעבר. הוא נדקר על ידי מחבל פלסטיני ואתה לא יכול להגיד שאתה בעד מעשים כאלו".

״עלינו לעזור להם להילחם בטרור בצורה חד משמעית ובלתי מתפשרת. הרשות הפלסטינית נמצאת היום ממשלת אחדות עם חמאס שהוא ארגון טרור״ אמר קרוז.

טראמפ הגיב ואמר כי אין מי שיותר ממנו אוהד את ישראל. תרמתי רבות לישראל. יש לי בת וחתן ונכדים יהודים ואני פרו ישראלי. טראפ הסביר כי הצהיר על ניטרליות בסכסוך הישראלי פלסטיני בכדי שהצד השני יסמוך עליו וניתן יהיה להגיע להסדר.

במקביל סקר של פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון וחברת "סטט-נט" בהנהלת יוסף מקלדה, שנערך אתמול (חמישי) בפיקוחו של פרופ' קמיל פוקס עבור וואלה! NEWS, מדגיש כי הישראלים אמנם מעדיפים לראות את המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון אבל סומכים יותר על המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ שידאג לאינטרסים הישראליים.

"הישראלים מעדיפים את קלינטון, אבל חושבים שטראמפ יהיה עדיף בשביל האינטרסים שלהם", הבהיר פרופ' פוקס, שפיקח על הסקר.

מנגד מבהירים פרשנים המנתחים את תוצאות הסקר כי מהנתונים עולה שבעוד בקרב מצביעי הימין והאוכלוסייה הדתית והחרדית זוכה טראמפ לאחוזי תמיכה גבוהים יותר מקלינטון הרי שבקרב מצביעי השמאל ובאוכלוסיה הערבית מתהפכת המגמה וקלינטון מועדפת בשיעורי תמיכה גבוהים הרבה יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר