פניה רשמית

הבית הלבן לקונגרס: לחקור אם אובמה צותת לטראמפ

לא מסתפק בציוץ: נשיא ארה"ב טראמפ מתעקש כי אובמה, הנשיא הקודם, יזם התקנת מערכת שצותתה לו במהלך הבחירות האחרונות לנשיאות. לאחר שצייץ על כך, פונה כעת טראמפ לקונגרס שיפתח בבדיקת הענין (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אובמה וטראמפ, בימים רגועים יותר (צילומסך: מתוך "פוקס 10")

לאחר הסערה שחולל בארה"ב הציוץ של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי אובמה, הנשיא הקודם, "צותת לטלפון שלי", מתברר היום (ראשון), כי הבית הלבן הוציא בקשה רשמית לקונגרס לחקור האם ממשל אובמה "השתמש בסמכות באופן לא מוצדק".

דוברו של טראמפ, שון ספייסר, מסר: "הממשל של טראמפ מודאג מאוד מהדיווחים בנושא".

ומנגד, כצפוי, אחד מיועציו הבכירים של אובמה הכחיש את הטענות: "נשיא לא יכול להורות על ציתות לאדם פרטי. אף נשיא לא יכול להורות על האזנות - אלו הגבלות שהוצבו כדי להגן על האזרחים מאנשים כמוך", הגיב בן רודס לטראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

בהתייחס לרמיזה של טראמפ לתביעה נגד אובמה בדבריו כי "עורך דין טוב יכול לבנות מזה תיק גדול", כתב רודס: "רק שקרן יכול לעשות זאת".

ככל הידוע בשלב זה, טראמפ בהאשמותיו חסרות התקדים נגד אובמה מתבסס רק על דיווח באתר הימין הקיצוני "ברייטבארט", אותו ניהל בעבר סטיב באנון, המכהן היום כיועצו הבכיר של טראמפ.

המהומה התורנית החלה עם ציוצו של טראמפ שכתב בשעת בוקר מוקדמת (שעון ארה"ב) בחשבון הטוויטר שלו: "נורא, בדיוק גיליתי שאובמה צותת לי במגדלי טראמפ מעט לפני הניצחון. הוא לא מצא כלום. זה מקארתיזם. אני מתערב שעורך דין טוב יכול לבנות תיק גדול מהעובדה שהנשיא אובמה האזין לטלפונים שלי באוקטובר, ממש לפני הבחירות", כתב טראמפ.

"האם זה חוקי שנשיא יצותת במהלך מרוץ הבחירות? זהו שפל חדש", הוסיף טראמפ וצייץ. "כמה נמוך ירד הנשיא אובמה כשהאזין לטלפונים שלי במהלך תקופת בחירות מפחידה מאוד. זה כמו פרשת ווטרגייט. אדם רע (או חולה)!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר