מסגדים מושתקים

ממשלת סין הסירה 1000 רמקולים שהפריעו לאזרחי המדינה

בזמן שישראל מותקפת על ידי העולם בטענה שהיא מפרה את זכויות האומה הערבית, הורתה ממשלת סין להסיר את הרמקולים ששימשו מסגדים רבים ברחבי המדינה (חדשות)

(צילום: שאטרסטוק)

כשעלה חוק המואזין, במטרה להנחיל שקט בשעות הלילה, הותקפה ישראל בטענה שהיא פוגעת בחופש הדת. אך לפי ידיעה שפורסמה על ידי שגרירות ישראל בסין, מסתבר שחופש הדת לא באמת חשוב לקהילה הבינלאומית ששותקת לנוכח הפגיעה החמורה כביכול בו המתרחשת בסין.

על פי הידיעה, הטילה ממשלת סין איסור גורף על שימוש ברמקולים במחוז צ'ינגהאי שבמערב סין, בו נמצא המיעוט המוסלמי. כחלק מיישום החוק הסירה הממשלה כ-1000 רמקולים ממסגדים שונים בתוך שלושה ימים. האיסור הוטל לאחר פנייתם של אזרחים רבים למשרד לאיכות הסביבה בה קבלו על הרעש הצורם שבוקע מהמסגדים.

בני המיעוט האתני-מוסלמי בסין, חיים בעיקר בצפון־מערב המדינה ובמרכזה. אף על פי שמדובר בבני מיעוטים, במפקד שנערך בשנת 2011 עלה כי בסין חיים כ-10.5 מיליון מאותו המיעוט, להם מוקצית אוטונומיה, אולם מרביתם אינם מתגוררים בנפרד מבני האן, קבוצת הרוב בסין.

ברשת התגובות למעשה היו חלוקות. הקול המוסלמי כמובן זעק על השלילה הגסה של הזכות לקיים פולחן דתי, אך רוב התגובות היו תומכות, ועודדו את ההחלטה שלדעתם עושה צדק עם כלל האזרחים.

ברחבי העולם פורסם המקרה בעיקר בעיתונים המזוהים עם האיסלאם וגם בעיתונות הגרמנית, אך באף אחד מהם לא הוזכרה ממשלת ישראל שהתמודדה עם חוק דומה וקטן בהרבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר