תיעוד מלחיץ

טייס פוצץ עצמו בסוריה כדי לא ליפול בשבי

טייס רוסי שמטוסו הופל בסוריה הצליח לצנוח בשלום, אך הוקף תוך מספר רגעים בעשרות לוחמים משורות המורדים הסורים הלוחמים באסד, והחליט לפוצץ עצמו • צפו (בעולם)

רגע הפיצוץ (צילום מסך מיוטיוב)

משרד ההגנה הרוסי הודיע היום (שני) כי הטייס שמטוסו הופל בסוריה על ידי מורדים התאבד באמצעות רימון.

בתיעוד שהועלה לרשת נראה הטייס הרוסי כשהוא מוקף במורדים סורים, ולאחר כמה שניות מפוצץ את עצמו על מנת שלא ליפול בשבי המורדים. דובר משרד ההגנה במוסקבה מסר כי הטייס הוא רס"ן רומן פסקוב, וכי לאחר מותו הוענק לו עיטור "גיבור רוסיה".

"רס"ן רומן פיליפוב נלחם בקרב לא מאוזן עם נשקו האישי עד הרגע האחרון של חייו", הודיע משרד ההגנה הרוסי. "כשהוקף על ידי הטרוריסטים והיה פצוע קשה, הקצין הרוסי פוצץ את עצמו עם רימון כאשר המחבלים הגיעו למרחק של כמה מטרים ממנו". כזכור, מטוס קרב מסוג סוחוי 25 נורה והופל על ידי כוחות מורדים המחזיקים בשטחים סמוך לאידליב שבצפון מערב סוריה, כך דווח אתמול בכלי התקשורת במדינה.

על פי הדיווחים, הצליחו המורדים להפיל מטוס רוסי ולאחר הפיצוץ לקחו את גופתו של הטייס בשבי, וגורמים בכירים במוסקבה אמרו כי יפעלו בשיתוף פעולה עם טורקיה על מנת להחזירה. ארגון ג'בהת א-נוסרה, המסונף לאל-קאעידה, לקח אחריות על ביצוע המתקפה.

לאחר האירוע הנחתה מוסקבה למטוסיה לטוס בגובה רב יותר על מנת להימנע מהפלה על ידי טילי כתף נגד מטוסים. על פי דיווח במדינה, בעקבות הפלת המטוס, חיל האוויר הרוסי יטוס רק מעל גובה של 5,000 מטרים על מנת להימנע מסכנת הפלה בידי המורדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר