'קפסולת זמן'

בחללית הישראלית לירח: תנ"ך, תפילת הדרך וציורי ילדים

בטקס שנערך במפעל חלל בתעשייה האווירית, הוכנסו סמלים יהודיים ולאומיים לתוך החללית הישראלית 'בראשית', שתשוגר לירח בתחילת 2019 • יתכן שהקפסולה תימצא בעתיד (מדע)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

במעמד שנערך הבוקר (שני) בתעשייה האווירית, הוכנסו מגוון סמלים יהודיים ולאומיים בקפסולה לתוך החללית 'בראשית'.

החללית הישראלית, תוצרת חברת SpaceIL, צפויה להיות משוגרת לירח כבר בתחילת 2019.

'קפסולת זמן' מיוחדת שהוכנה לצורך כך, כוללת בתוכה מבחר סמלים יהודיים ולאומיים. מדובר במאגר מידע גדול שנצרב על שלושה דיסקים, וניתן לפירוק וניתוק מגוף החללית - כך על פי דיווח ב-Ynet.

בין החומרים שבקפסולה: ספרי קודש כמו עותק של התנ"ך ושל תפילת הדרך, ולהבדיל סמלים ישראליים כמו מגילת העצמאות, שירים ישראלים, אוסף ציורים של ילדי ישראל וחומר רב שנאגר בשנים האחרונות. כמו כן מכילים הדיסקים מאות קבצים דיגיטליים שבהם פרטים על פרוייקט בניית החללית ועל הצוות.

מנכ"ל SpaceIL, עידו ענתבי, אמר בטקס כי קפסולת הזמן עתידה להישאר על הירח גם לאחר הנחיתה על הירח והשלמת המשימה, לתקופת זמן שאינה ידועה בשלב זה, לפיכך יתכן שהיא תאותר ותחולץ על ידי גורמים שונים במהלך הדורות הבאים.

לפי ענתבי, "זהו שלב נוסף בדרכנו לירח. הכנסת הדיסקים לחללית, שהם 'קפסולת זמן' של ממש, מציינת את מוכנות החללית ליציאה לאתר השיגור בעוד מספר שבועות. הצוותים של SpaceIL והתעשייה האווירית השלימו את הרכבת ובדיקת החללית ומערכותיה, והיא ערוכה לתחילת המסע המדהים והמורכב המגלם בחובו חדשנות, יצירתיות ותעוזה.

"מסעה ההיסטורי של החללית, הכולל גם משימה מדעית, תורם תרומה משמעותית לקידום תעשיית החלל ונושא החלל בישראל".

יהונתן ויינטראוב, ממייסדי SpaceIL, הכניס את קפסולת הזמן לחללית. לדבריו, "זהו מעמד מרגש ביותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר