נתניהו צדק?

ראש סבא"א: האורניום האיראני רק לפצצה

אם למשהו עוד היה ספק, ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, רפאל גרוסי, אמר כי רמת ההעשרה של האורניום שמבצעת איראן היא רק של מדינות שמייצרות פצצה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
רפאל גרוסי (צילום: סבב"א)

ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), רפאל גרוסי הארגנטינאי, אמר בריאיון לעיתון הבריטי "פייננשל-טיימס", כי תוכנית העשרת האורניום של איראן "מדאיגה מאוד" ולמעשה החזרה להסכם הגרעין כפי שנחתם לפני שש שנים בעייתית במיוחד לנוכח המציאות שהאיראנים כבר הכתיבו בשטח.

"איראן העשירה אורניום לרמה של 60% - זו רמה שרק מדינות שמייצרות פצצות מגיעות אליה", אמר גרוסי והוסיף, "זו זכותה הריבונית של איראן לפתח תוכנית שכזאת, אבל זה דורש עירנות. תוכנית ההעשרה האיראנית גדלה והשתכללה, כך שהחזרה לשנת 2015 כבר אינה אפשרית".

גרוסי אמר את הדברים על רקע השיחות הלא-ישירות שמתנהלות בווינה בין ארה"ב לאיראן, בתיווכן של המעצמות שעדיין חתומות על הסכם הגרעין, באשר לחזרה להסכם ממנו פרש דונלד טראמפ והסרת הסנקציות האמריקניות מטהרן.

אתמול אמר נתניהו למזכיר המדינה האמריקני שמבקר בישראל, אנתוני בלינקן: "אנחנו דנו בנושאים אזוריים רבים אבל אף אחד מהם לא גדול מאיראן. אני מקווה שארה"ב לא תחזור להסכם הגרעין הקודם עם איראן, כיוון שאנו מאמינים שהוא סולל את הדרך של איראן להשיג ארסנל של נשק גרעיני עם לגיטימיות בינלאומית. מה שלא יקרה, ישראל תמיד תשמור על זכותה להגן על עצמה נגד משטר שמחויב להשמדתנו, ומחויב להשיג נשק להשמדה המונית למען מטרה זו", הצהיר נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר