חדירת הווריאנט לישראל

איכוני השב"כ יחזרו, השר אבידר התנגד וחטף צרחות מבנט

אחרי כניסת הוריאנט החדש לישראל, בממשלה אישרו את החזרת איכוני הטלפונים למפרי בידוד. השר אבידר התנגד ותקף את ראש השב"כ - מה שגרר עימות קולני בינו לבין ראש הממשלה בנט (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אבידר ורה"מ בנט (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

מתיחות בישיבת הממשלה: בעקבות כניסת הוריאנט 'אומיקרון' לישראל, ראש הממשלה נפתלי בנט הביא לאישור הממשלה החזרת הגבלות שונות, בהן החזרת איכוני השב"כ למכשירים סלולריים בכדי לסייע באיתורם של מפירי בידוד. במהלך הישיבה אושר השימוש באיכונים, במטרה לאתר את המאומתים, ובכך לקטוע את שרשראות ההדבקה.

ההחלטה תהיה בתוקף עד ליום חמישי הקרוב, בחצות הלילה, בתקנות לשעת חירום, במקביל לקידום הליך החקיקה בנושא. השימוש ייעדה באופן מוגבל, רק למאומתים בזן החדש. לא מדובר בשימוש רחב וגורף לכלל המאומתים, כפי שנעשה בגלי התחלואה הקודמים.

כמו כן, נמסר כי "שירות הביטחון הכללי (שב"כ) לא יעסוק באכיפת כללי בידוד". וכי "החלטה זו תחומה בזמן ותיבחן מחדש מדי יום. במקרה של התפרצות תחלואה רחבה, ייעצר השימוש באיכוני השב"כ".

קודם לכן, ההצבעה על נושא האיכונים גררה לעימותים בתוך הממשלה, ולמבוכה בקרב אנשי מרצ - מפלגתו של שר הבריאות, כשהשרה תמר זנדברג לא רצתה לתמוך בהחזרת האיכונים.

בישיבת הממשלה אמר שר הבריאות ויו"ר 'מרצ' הורביץ לשרת מפלגתו תמר זנדברג כי ״איכוני השב"כ במתכונת הזו זה דבר סביר ומידתי". כך פרסם העיתונאי יובל קרני. השרה זנדברג לחשה לשר הורביץ כי היא לא יכולה לתמוך בחוק הזה. הורביץ השיב לה כי הוא ממליץ לה לצאת ולא להצביע. ואכן השרה זנדברג עזבה את ההצבעה בממשלה כשהתבצעה ההצבעה על החזרת האיכונים.

חוץ מהשרה זנדברג שלא נכחה בזמן ההצבעה, השרים גדעון סער, יפעת שאשא ביטון, אלי אבידר ואורנה ברביבאי התנגדו להחזרת האיכונים.

במהלך ישיבת הממשלה נרשם גם עימות קולני בין ראש הממשלה נפתלי בנט לשר אלי אבידר, לאחר שהשר אבידר תקף את ראש השב"כ רונן בר ואמר כי ככל שהוא משתמש באיכוני השב"כ, הוא התאהב בכלי הזה". בתגובה, ראש הממשלה בנט תקף את אבידר והשיב לו "מי אתה שתתבטא כך על ראש השב"כ?".

גם עוד לפני כניסתו לישיבת הממשלה אמר אבידר כי "היום אני מתכוון להצביע נגד איכוני השב"כ, הממשלה הזאת לא יכולה להכשיר את כל הרעות החולות של הממשלה הקודמת. אני מצפה מכולם להצביע נגד, זו חציית קו אדום מטורף".

המבוכה שנרשמה במפלגת מרצ, כאמור מפלגתו של שר הבריאות, באה בין היתר לאחר שצפו אמירות של השר הורביץ כשישב שאופוזיציה ויבקר את האיכונים שהפעילה ממשלת נתניהו.

כך למשל התבטא השר הורביץ בזמן ממשלת נתניהו על האיכונים: "מעקב, איכון, וניטור של אזרחים, תוך שימוש במאגרי מידע ובאמצעים טכנולוגיים מתוחכמים, עלול לגרום פגיעה קשה בפרטיות ובחירויות האזרח הבסיסיות. משום כך אלה צעדים אסורים במדינות דמוקרטיות. גם במצב הנוכחי, אין להפעיל אמצעים חודרניים שכאלה, באופן גורף כלפי המוני אזרחים, ללא פיקוח נאות."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר