מכה לג'ו ביידן

הדמוקרטים מאבדים את הרוב המוחלט בסנאט האמריקאי

הסנאטורית קירסטן סינמה ממדינת אריזונה החליטה לעזוב את המפלגה ולהירשם בתור "עצמאית" • "יספק מקום של שייכות לאנשים רבים ברחבי המדינה והארץ, שגם להם נמאס מהמפלגתיות" (בעולם)

(By Gage Skidmore from Surprise, AZ, United States of America - Kyrsten Sinema, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=116920892)

המפלגה הדמוקרטית הצליחה להגדיל את כוחה בסנאט האמריקאי אחרי בחירות האמצע בארה"ב, אך היום (שישי) היא יורדת חזרה למצב בו היא מחזיקה רק במחצית מהמושבים.

הסנאטורית קירסטן סינמה הודיעה שהיא עוזבת את המפלגה הדמוקרטית ומבקשת להירשם בתור עצמאית מבחינה פוליטית.

בראיון לרשת CNN אמרה סינמה: "מעולם לא השתלבתי בצורה מסודרת בשום 'קופסה' כשמדובר במפלגות. האמת שאף פעם לא באמת ניסיתי. אני חושבת שזה יספק מקום של שייכות לאנשים רבים ברחבי המדינה והארץ, שגם להם נמאס מהמפלגתיות".

כך, המפלגה הדמוקרטית עם 50 מושבים, הרפובליקנים עם 49, ועוד אחת עצמאית. עם זאת, גם אם היא תצביע עם הרפובליקנים - הדמוקרטים ינצחו כי סגנית הנשיא מכריעה במקרה של תיקו.

בצעירותה, סינמה החזיקה בדעות שמאל קיצוניות ואף קראה לעצור את הסיוע המלחמתי של ארצות הברית לישראל. עם זאת, מאז נבחרה לראשונה, חל שינוי משמעותי בדעותיה.

כך, בהצבעותיה התנגדה פעמים רבות לנושאים שונים שקודמו על ידי המפלגה הדמוקרטית, בין היתר בנושאי מסים, שכר מינימום ועוד. כעת, כאמור, היא פורשת והופכת לסנאטורית עצמאית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר