הקרב של מקארת'י | הסבר

"פאדיחת המאה": הסיבה שהימין בארה"ב נכשל במינוי היו"ר

ביממה האחרונה ארצות הברית סוערת אחרי שלראשונה זה מאה שנים אין יו"ר לבית הנבחרים למרות הרוב הרפובליקני - זאת הסיבה (חדשות בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |

באירוע של היה כמותו מאה שנים, קווין מקארת'י חבר בית הנבחרים מטעם המפלגה הרפובליקנית שהשיגה רוב זעום בבית התחתון של הקונגרס האמריקני, היה אמור להפוך ליושב ראש בית הנבחרים במקומה של ננסי פלוסי הדמוקרטית.

אלא שאתמול בלילה (שלישי) לא הצליח להשיג את הרוב הנדרש של 218 חברי בית הנבחרים שיתמכו בו לתפקיד היו"ר, זאת למרות שלמפלגה הרפובליקנית יש 222 מושבים מתוך 435 מושבי בית הנבחרים.

לאורך היום טען בפני כתבים כי יערוך שוב ושוב הצבעות עד שיזכה ברוב הנדרש - ומכיוון שנכשל בשלוש ההצבעות הראשונות, דחה את ההצבעה הרביעית.

אז למה בעצם אין למקארת'י רוב? כ-20 חברי מפלגה החליטו כי הם מורדים בהחלטת המפלגה למנות את מקארת'י לתפקיד הבכיר. מקארת'י עצמו יכול לאפשר לעצמו התנתגדות של ארבעה חברי מפלגה לכל היותר בכדי להשיג את המספר הנכסף 218.

בשני הסבבים הראשונים השיג 203 קולות בלבד, ובסבב השלישי ירד בקול נוסף ל-202. בושה גדולה עבורו ועבור מפלגתו באירוע שלא היה כמותו מאה שנים. בתגובה, כמה חברי קונגרס בכירים מטעם המפלגה הרפובליקנית אמרו לרשת CNN כי מדובר באחד האירועים המביכים של המפלגה בעשרות השנים האחרונות.

לאורך ההצבעה, למועמד המפלגה הדמוקרטית הייתה תמיכה גדולה משל מקארת'י, אך הוא עצמו גם כן לא הגיע לרף הנדרש של 218 קולות, שכן המפלגה הדמוקרטית לא מחזיקה ברוב.

למה 20 חברי מפלגה מרדו? לאורך השנים כמעט תמיד יושבי ראש מיועדים התמודדו עם מרד פנימי, אך הפעם מקארת'י לא הצליח לדכא אותו ולגרום להם להתייצב מאחוריו.

לאורך התקופה האחרונה ניהלה הקבוצה משא ומתן עם מקארת'י ודרשו שינויים בחוקים שיוכלו למשל להדיח אותו יותר בקלות אם ירצו בכך.

אותה קבוצת מורדים נחשבת לקיצונית ודורשת למשל חקירות נגד הנשיא המכהן מטעם המפלגה הדמוקרטית, ג'ו ביידן. רוב הקבוצה הם המכונים 'מכחישי בחירות 2020 לנשיאות' הטוענים לזיוף תוצאות הפסד טראמפ וניצחון ביידן.

לאותה הקבוצה יש מחלוקת אידיאולוגית עם מקארת'י המתון יחסית אליהם, וכן בכל הקשור כאמור לנושאים כמו חקירות טראמפ וכדו'.

מה הלאה? בינתיים, כל עוד אין יו"ר נבחר, בית הנבחרים לא יכול לקדם שום דבר חוץ ממינויו. לאורך הימים הקרובים ינסה מקארת'י למצוא פריצת דרך.

בפעם הקודמת שקרה אירוע כזה, היה זה לפני מאה שנים בדיוק, בשת 1923, אז היו חסרים 9 קולות ליו"ר המיועד, קולות שהושגו כעבור מספר ימים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר