כבר לא פרו-ישראל

על רקע המהומות בברזיל: השגריר בישראל הודח מתפקידו

האהדה הברזילאית לה זכתה מדינת ישראל מהנשיא שהודח, כנראה תופסק על ידי הנשיא הנוכחי. אחד מהצעדים הראשונים של הנשיא הנוכחי היה לפטר את השגריר בישראל, שנחשב מקורב לנשיא הקודם (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
לולה בעת השבעתו (צילום: Ricardo Stuckert, לשכת נשיא ברזיל)

שינוי כיוון עוין למדינת ישראל: אחת ההחלטות הראשונות שקיבל נשיא ברזיל החדש, לולה דה-סילבה, הוא להדיח את שגריר ברזיל בישראל גרסון מננדרו גרסיה דה-פרנטס, וזאת בשל קרבתו לנשיא הקודם.

משרד החוץ הבריזלאי הודיע הערב (רביעי), כי החליט להדיח את השגריר בישראל, ככל הנראה כנקמה על הפריצה של תומכי הנשיא הקודם לפרמלנט הבריזלאי בתחילת השבוע.

הנשיא הקודם, ז'איר בולסונרו, היה ידוע בגישה הפרו ישראלית שלו ואף הביע תמיכה במדינת ישראל במספר מקרים בינלאומיים.

הנשיא האנטי ישראלי פרץ בבכי בזמן השבעתו: "שלב חדש" (צילום: לשכת נשיא ברזיל)

הנשיא הנוכחי, כך נראה משנה את הגישה החיובית של מדינתו כלפי ישראל והצעד הראשון כאמור הוא הדחה של השגריר כאמור בישראל וכן השגריר בוושינגטון. מלבדו, גם שר החוץ שלו, שיגר מסרים לעבר ישראל ואמר בנאום ההשבעה שלו: "ברזיל תשתף פעולה עם מדינות ערב, ובראשן פלסטין".

השגריר שהודח היה גנרל מוערך בצבא הברזילאי, והוא מונה על ידי הנשיא הקודם - בולסונרו כשגריר ברזיל בישראל ב-2021 במטרה להעמיק את הקשרים הצבאיים עם ישראל.

"פרעות קפיטול" בברזיל | צפו (27 א')

במהלך כהונתו השגריר הצהיר כי יפעל להעביר את שגרירות ברזיל לירושלים, אך בסופו של דבר המהלך לא יצא לפועל עקב לחצים מצד מדינות ערב. עם זאת, ממשל בולסונארו פתח משרד סחר בירושלים בשנה שעברה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר