אחרי טראמפ

ה-FBI מבצע חיפוש בביתו של הנשיא ג'ו ביידן בדלוור

עורכי דינו של נשיא ארצות הברית ביידן טוענים, כי ברגעים אלה סוכני FBI מבצעים חיפוש בביתו הפרטי של הנשיא ביידן בדלוור | הסיבה לחיפוש: בעקבות גילוי מסמכים (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
נשיא ארה"ב ביידן (צילום: שאטרסטוק)

סוכני FBI פשטו הערב (רביעי - בוקר בשעון ארה"ב) על ביתו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בדלוור אחרי שעורכי דינו מצאו לפני מספר שבועות, שורה של מסמכים שהיה צריך למסור על פי חוק לארכיון הלאומי של ארצות הברית.

על פי החוק האמריקני, חלה חובה על כל נשיא או סגן נשיא למסור את כל המסמכים - גלויים וסמויים לידי הארכיון הלאומי מה שביידן וגם טראמפ לא עשו באופן מלא.

עורכי דינו של הנשיא ביידן מסרו כי החיפוש מבוצע בהסכמתו של הנשיא ובתיאום עם הצוות המשפטי של הנשיא.

בנוסף, לפני מספר ימים ואחרי 16 שעות של חיפושים קדחתניים בביתו הפרטי של הנשיא האמריקני, אותרו שישה מסמכים נוספים בניגוד לחוק.

כמו שאר המסמכים שאותרו, ששת המסמכים שנמצאו בביתו הם מסמכים שנערכו בתקופתו כסגן הנשיא אובמה לפני כשש שנים.

בעקבות האירועים, רבים מזכירים לביידן כי בעקבות מקרה דומה שארע עם הנשיא טראמפ, ביידן טען כי מדובר ב"אירוע חמור", אך כעת מתברר כי הוא עצמו עבר על אותה העבירה.

מנגד, יצויין כי יש הבדל בין עבירה של הנשיא הקודם טראמפ לבין זו של ביידן, כשאצל הראשון המסמכים אותרו על ידי סוכני ביון, ואילו אצל ביידן עורכי דינו איתרו את המסמכים ומסרו אותם באופן מיידי לארכיונים כנדרש.

הנשיא ביידן הצהיר לא אחת כי אנשיו משתפים פעולה באופן מלא עם הגורמים הרלוונטים, זאת אחרי שבמרד המשפטים מינו חוקר מיוחד לפרשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר