ההדלקה המסורתית

כשמרן הגר"ח קנייבסקי הפתיע את הבחורים: "אשתתף אתכם"

בחורי שיעור ב' בישיבה באלעד, נכנסו למרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, והתייעצו עמו, בכמה לקנות את ההדלקה המסורתית בישיבה • הגר"ח הפתיע את הבחורים בתשובה שנתן (ישיבות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

בחורי הישיבה לצעירים 'משאת המלך' באלעד, נכנסו למרן הגר"ח קנייבסקי, כדי להתייעץ איתו בכמה דפי גמרא לקנות את הדלקת נר חנוכה בישיבה. מרן הגר"ח, הורה להם לקנות בכמה שיותר.

בישיבה באלעד, נהוג למכור את הדלקת הנרות שבהיכל הישיבה לפני תפילת ערבית, במאות דפי גמרא, כאשר הבחורים מתחייבים ללמוד את דפי הגמרא עד חנוכה הבא. ההדלקה שלפני תפילת שחרית בישיבה - נמכרת בלימוד של מאות 'סימני' משנה ברורה.

ההדלקה הנחשקת ביותר היא הדלקת מסיבת החנוכה - הנערכת הערב (רביעי) בישיבה, ההדלקה הזו נמכרת בין כל השיעורים, כאשר כל שיעור מתמודד על המקום הראשון ומאות דפי הגמרא מתחלקים בין כל חברי השיעור, כשהבחורים מכבדים בהדלקה אחד מרבני הישיבה.

בחורי שיעור ב', שרצו לקנות את ההדלקה של מסיבת החנוכה, פנו לנשיא הישיבה מרן הגר"ח, כדי להיוועץ בו כמה דפי גמרא יוכל כל בחור לקחת על עצמו.

תשובת שר התורה הפתיעה אותם.

הגר"ח השיב להם: "ישיבת משאת המלך?! תיקחו על עצמכם את ההצעה הכי גבוהה שיציעו, ואם צריך- אלמד גם אני בעצמי חלק מדפי הגמרא. גם אני רוצה להתחייב ללמוד גמרא"....

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר