הראש"ל: "לא ידעתי את זה"

יו"ר ועד הישיבות חשף: מה הכי הפריע לחכם שלום כהן זצוק"ל? • צפו

בשיחה שנערכה לזכרו של ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן זצוק"ל, הרחיב יו"ר ועד הישיבות, על הישיבות בהן השתתף נשיא המועצת וסיפר מה הכי כאב לו ועל מה הוא היה זועק כל פעם מחדש | צפו בדבריו (עולם הישיבות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב קאופמן ב'יזדים', במוצ"ש האחרון (צילום: דר וסוחרת)

שבוע לפטירתו של נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן זצוק"ל: במסגרת שיעורו השבועי של הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף ב'יזדים' במוצאי שבת, נשא דברים יו"ר ועד הישיבות הגרח"א קאופמן לזכרו של נשיא המועצת שם חשף מה היה הכי כואב לחכם שלום זצ"ל.

הרב קאופמן סיפר, כי היה דבר אחד שעליו דיבר חכם שלום זצ"ל, כל פעם שהיה כינוס של ועד הישיבות - ועד בו הוא היה חבר הנהלה.

לדברי הרב קאופמן: "ראש הישיבה זעק בכל עת להקפיד על הלבוש של בן ישיבה וביקש שכל ראש ישיבה ידבר עם בני הישיבה על החשיבות של בן תורה לצאת לרחוב בלבוש שהולם בן ישיבה, וזה מה שמכבד אותם".

הגרח"א קאופמן: "הגר"ש אמר לנו 'כל פעם באסיפות של ראשי הישיבות - למה אתם לא צועקים על הנושא הזה מספיק? אני כל הזמן מדבר על זה אצלנו בישיבה - שחייבים ללכת בחוץ כבן ישיבה - בכל מקום שאני הולך אני זועק על זה', אמר לנו הגר"ש".

"לכאורה", הוסיף הרב קאופמן, "הלבוש זה דבר חיצוני, אבל כולנו יודעים שהחיצוניות משפיעה על הפנימיות, כמו שכתוב בחומש - "מלמד שבני ישראל היו מצוינים שם" - מה זה מצוינים? שהיו מסומנים בלבוש שלהם".

"הרבה פעמים", הוסיף הרב קאופמן, "פנו אלינו משירותי הביטחון וכן הלאה, ואמרו לנו זה לא כמו פעם, פעם הייתם סגורים, כולם היו הולכים עם כובע וחליפה, היום אתם התאווררתם כבר לא כולם הולכים עם כובעים וחליפות - אתם נפתחתם".

"הדבר הזה של נראות זה רק דבר חיצוני לכאורה, הקב"ה יראה ללבב ,אבל כולנו יודעים שחיצוניות משפיעה על הפנימיות, זה דבר ראשון", אמר הרב קאופמן בסיום.

בהמשך לדבריו, הגר"י יוסף הוסיף: "כמה שזה נכון שבן תורה יצא עם הכובע והחליפה "מאני מכבדותי" הדבר הזה חשוב, מה שהרב פה מספר, לא ידעתי את הדבר הזה כמה שהפריע לחכם שלום, כל ראש ישיבה צריך לדבר על זה ולחזק את הדבר שבני תורה ילכו עם כובע וחליפה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר