"אני רועד מהתרגשות"

המסע של ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי למחוזות ילדותו ובחרותו | תיעוד מצולם

ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי, יצא היום לסיור מיוחד, היכן שגדל בילדותו ובבחרותו | "אני רועד, אני כל כך מתרגש", אמר ראש הישיבה ברגש רב, כאשר המשלחת עצרה ליד ישיבת בריסק בירושלים • צפו בתיעוד מצולם ומרגש (עולם הישיבות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ראש הישיבה במהלך הסיור (צילום: מאיר זלזניק)

מזה יותר מעשר שנים נוהג זקן חברי 'המועצת' ראש הישיבה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, שסומן כ'יורש' הבא, לערוך סיור במחוזות ילדות וימי בחרותו בסמטאותיה של עיר הקודש והמקדש.

גם השנה, יצא ראש הישיבה יחד עם רעייתו, הרבנית שולמית, מקורביו ומספר מצומצם מתלמידי ישיבת עטרת ישראל, לסיור המדובר.

הסיור החל בשעות הבוקר, לאחר תפילת שחרית חגיגית שנערכה במעונו של ראש הישיבה בשכונת בית וגן בירושלים.

המקום הראשון אליו הגיעה המשלחת הכבודה, היה לרחוב חנן בשכונת מאה שערים, שם גדל בילדותו ראש הישיבה - סמוך ונראה לביתו של מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצוק"ל.

כשהגיעו למקום סיפר ראש הישיבה, אל גדלותו וכוח התמדתו של הרב אלישיב ועל המתיקות בתורה שהייתה לרב אלישיב - שהשפיעה על ראש הישיבה.

לאחר מכן, המשלחת נכנסה לרחוב פרס, היכן שהיה ביתו של מרן הרב מבריסק זצוק"ל ונעצרו ליד ישיבת בריסק. ראש הישיבה ביקש לעצור וכשהוא מתבונן בנוסטלגיה לעבר הישיבה, הוא אמר: "מכאן יצאה תורה לכל העולם כולו. ואיזה תורה? תורה בגבורתה".

דבריו של ראש הישיבה סמוך לישיבת בריסק

"אה, ברוך השם זכינו עוד מעט לבוא לפה, לעתים רחוקות אני עובר פה, וכשאני עובר פה אני ממש מתחיל לרעוד, אני כל כך מתרגש", בשנים קודמות סיפר ראש הישיבה, כי כשהיה בחור צעיר בישיבת חברון, הוא היה נוהג לפקוד את המקום בתדירות גבוהה, כדי לדבר בלימוד עם מרן הרב מבריסק זצוק"ל.

רגע קומי היה כאשר אחד המלווים מסר לראש הישיבה, כי הרבנית מבקשת שיעבור לדבר בעברית, אך ראש הישיבה הגיב: "אני בכוונה מדבר ביידיש מה שאני לא רוצה לדבר בעברית".

כשראש הישיבה סירב לדבר בעברית

לאחר מכן, הגיעה המשלחת הכבודה למרגלות ביתו של מרן הגרא"ז מלצר, ראש הישיבה התיישב על כסא שהביאו לו שכנים ואמר: "אנחנו נמצאים למרגלות דירתו של גדול ראשי הישיבות בדורות הקודמים מרן הגאון רבי איסר זלמן מלצר זצוק"ל, בעל אבן האזל".

"תקשיבו, ר' איסר זלמן עצמו היה אחד הזריזים שהכרתי אי פעם .. הוא היה אדם גבוה במיוחד , רזה מאוד . אצלו בבית נשארה ספרייה של ר' חיים ברלין , והייתה הספרייה הגדולה בירושלים , חוץ, מתחתה הייתה ישיבה עם ספרייה גדולה יותר , ישיבת חברון. אפשר לראות קירות גבוהים מאוד היום לא רגילים לבנות כך. היה פעם בגלל זה אוויר יותר טוב . הקירות היו מכוסים בספרים".

מספר על הגרא"ז מלצר

לאחר מכן, הגיעה בעלת הבית והראתה ציור של ר' איסר זלמן, ולידו הרב שך (אחיינו), ראש הישיבה אמר: "אני לא זוכר שהרב שך הלך עם חצי מעיל (חליפה קצרה), אני לא זוכר דבר כזה".

חלק ענו לראש הישיבה ואמרו - הרי זה רק ציור, וראש הישיבה השיב: "אבל ציור צריך להיות ציור... צריך לברר את זה . אם הרב שך הלך עם חצי מעיל אז זה סיפור".

צפו בתיעוד המיוחד של הצלם מאיר זלזניק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר