כיכר השבת

'חרדים תש"פ'; פרק 5

מי אתם, החב"דניקים: האברך שמנפץ את הסטיגמות • צפו

בעבר היו החב"דניקים שנויים במחלוקת עזה בציבור החרדי, בגלל הלהט המשיחי המאפיין את חסידי הרבי מליובאוויטש • קבלו את האברך שמנפץ את הסטיגמות - שאולי עוד קיימות על החסידים (מיוחד)

98
כיכר השבת | כ' בתשרי | 19.10.19
(צילום: אולפן כיכר השבת. תמונה, אילוסטרציה: Mendy Hechtman/ Flash90)

החב"דניק

דוד טורנהיים בן ה-36, נשוי ואב לחמישה - ובעיקר... חב"דניק: זהו המשתתף הרביעי בפרויקט 'חרדים תש"פ'.

את חסידות חב"ד, המהווה כיום גם תנועה עולמית להפצת יהדות בדרכי נועם, אין צורך להציג, ומדהים להיזכר כי בעבר הלא רחוק היא היתה שנויה במחלוקת עזה בתוך הציבור החרדי, על רקע הלהט המשיחי שמאפיין את חסידיו של הרבי מליובאוויטש.

דוד, תושב לוד המשמש מזה 13 שנים כמחנך בתלמוד תורה, הוא בנו של הרב מאיר טורנהיים, מי שמוכר כחוזה עתידות פוליטיים על פי צירופי פסוקים מן התורה, אך לאולפן 'כיכר השבת' הוא מגיע כמובן בהיותו חסיד חב"ד.

אם עד כה היו לכם סטיגמות שגויות - וחלילה שליליות - על החב"דניקים, בפרק החמישי של פרויקט 'חרדים תש"פ' הן יתנפצו אחת אחרי השניה • צפו בווידאו.

על הפרויקט

מי אנחנו, החרדים?

הדיבור השוטף בתקשורת ובציבוריות הישראלית עלינו, החרדים, כה נגוע בדעות קדומות, שקל היה בשנה החולפת להלהיט את האווירה בכמויות בלתי נתפסות של תעמולת שנאה. טובי המסבירנים החרדים שוברים את ראשם בניסיון לפצח את הנוסחה ההולמת, כתשובה לרוע הזה.

מעבר לכך, נדמה כי החשיפה האדירה למסע הכזב האנטי-חרדי שיבשה מעט את התפיסה שלנו את עצמנו. "ונהי בעינינו כחגבים, וכן היינו בעיניהם" (במדבר יג, לג).

חשבנו, ב'כיכר השבת', לצאת מהקופסה, לשבור את תבנית החשיבה הרגילה ולנסות להביא מענה אחר. שונה, נעים, אותנטי. להלן: 'חרדים תש"פ'.

את חייו של החרדי הממוצע החי כיום במדינת ישראל מקיפים לכאורה אין סוף מאבקים, ישנים וחדשים; מענייני דת מובהקים, עבור דרך נקודות השקה רגישות בינו לבין המדינה, ועד קשיי היומיום הייחודיים לו. למה לכאורה? כי יתכן ואם נשאל אותו, יתברר שהוא חי את חייו האישיים וכלל לא מתרשם מהרעש העצום שנסוב אודותיו.

אז עשינו את מה שמתבקש לעשות. שאלנו אותו; 'כיכר השבת' הושיב חרדים מן השורה, ממגוון של סוגים ותתי-מגזרים, ואפשר להם לשפוך את שעל ליבם.

במקום להתפלסף עליהם, תנו לחרדים לספר על עצמם. יותר נכון: את זה אנחנו כבר עשינו, כעת תנו להם את ההקשבה שלכם. להם יש מה לומר, ולנו יש את הזכות לצפות בהם - ולהבין, את עצמנו.

ושימו לב לזה: דלתותיו של אולפן 'כיכר השבת' פתוחות גם בפניכם, הגולשים. מי מכם שמרגיש שיש לו זווית ראיה משלו על הנושאים המדוברים, כאחד שמייצג קבוצה שטרם הופיעה בפרויקט זה, יכול לפנות לכתובת המייל הזו. בהצלחה.

תוכן שאסור לפספס
98 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
56
אני לא רואה שחבד זה כמו חרדי רגיל הם הרבה יותר פתוחים כאילו לא סגורים חנוקים וזה מעולה כי הם מהדרים בסופו של דבר
שירה 30.10.19
55
חסידי חבד עושים הרבה דברים טובים אך הבעיה שהם מיסיונרים ורוצים להפוך את כולם לחבד.... תחזיר בתשובה יהודי חילוני נניח מרוקאי אבל שילך לפי מסורת אבותיו ממרוקו... למה חבד מכניסים לו עינייני חבד???? בקושי יודע מודה אני... וכבר שיקרא ליקוטי שיחות???? זה ממש הזוי.
אבי20.10.19
אתה בנאדם זלזלן בצורה מחרידה אין לך טיפת כבוד לרבנים כאילו מי אתה שתגיד שהדרך של חבד לא טובה ואיך אתה קורא לחבדניקים מסיונרים בא אני ילמד אותך מה ההבדל מסיונר מרחיק אותך מהדרך שלך שזה יהדות ולעומת זאת חבדניק מחזיר אותך לדרך שלך ומי פינטז לך את המוח שהם רוצים להפוך את כולם לחבדניקים בפועל תשאל אדם ש
מוליק20.10.19
אין להם מטרה כזאת, הם מנסים להחזיר אנשים לתורה ומצוות, ולכל יהודי זה טוב ללמוד ליקוטי שיחות, רואים שאתה מדבר מחוסר ידיעה. תלמד אתה ותראה
חבדניקיתתת18.01.22
ממש לא מדויק!
יחל20.10.19
הם בוחרים מעצמם להיות חבדניק
פלוני22.06.23
54
כמה נעימה האחדות בקרב שומרי המצווה. מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד, בטוח זה יוריד את הנשירה בדור העתיד. הרבה בזכותו של אהרון אוהב שלום ורודף שלום.
סוכת שלום20.10.19

הצגת כל התגובות

53
דיבר הכי לענין מכל החבורה!
משה20.10.19
52
חצר חסידית בלי מנהיג, או שהיא נעלמת או שהיא מתברברת והופכת להיות מטורללת כפי שקורה לברסלב ולחב״ד שהמשיחיסטים השתלטו עליה.
אלי19.10.19
נכון, הרבי מליובאוויטש הוא לא מנהיג רק של החסידות שלו הוא מנהיג של כל עם ישראל, גם שלך. הוא ראש בני ישראל
חבדניקית גאה18.01.22
לא יודע מה אתך, אבל לחב"ד דווקא יש מנהיג.
יהודי20.11.19
כאשר המנהיג (מנהיג - קרי: שדואג ביד רמה וברוח הקודש לכל אשר שם יהודי עליו ללא הבדל בין מגזר, עדה וכו'. (עיין זוהר בענין מציאות משה שבכל דור) וכן הוא הרבי מליובאוויטש - עובדתית) הוא עצמו אומר ומכין את שומעי לקחו למצב בו לא יהיה בגוף גשמי אך ימשיך להנהיג את אותו הדור באופן רוחני (שזהו כל ענין נשיא הדו
מנהיג29.10.19
51
אלופים! יפה מאוד!
יהודה אלטמן19.10.19
50
אין כמו חב"ד!!!! שם אין ספרדים אשכנזים . בחב"ד יש סימינר אחד לכל הבנות אשכנזיות וספרדיות ביחד. אוהבים כל יהודי ! מביטים על הנשמה של יהודי ולא על החיצוניות . תלמדו מהם!!!!
מקורב24.10.19
49
בתורה בני ישראל פונים בדרישות רק למשה ולא ישירות לקב"ה.... למה??? כי משה הוא המתווך. והרבי הוא המתווך בדורנו.
מירי20.10.19
48
מגיב 15 מגלה בורותו ברבים בהלכה פשוטה כפי שהובאה ברמב"ם הלכות מלכים כמדומה ציוה משה מפי הגבורה
אמת מארץ תצמח20.10.19
47
"בעבר החבדניקים היו שנויים במחלוקת"? בעבר לתקופה של כ-20 שנה הרב שך ניהל מחלוקת בחבדניקים. הוא הצליח לגייס לצדו רק את העולם הליטאי. עם פטירתו, העולם הליטאי גם הוא, גנז את המחלוקת בחב"ד. חוץ מזה במשך למעלה מ-200 שנה, חבד היא אחת התנועות הנערצות ביותר על עם ישראל.
יוסף שלום20.10.19
46
אין כמו חבד !!
יונה ספיר19.10.19
45
בחב"ד יש המון בני עלייה הגדולים בתורה וחסידות ולא קומץ .אין שום תועמלנות. תועמלנות יש בשס.
למגיב חיים יוסף19.10.19
גאוני העולם כיום למדו ועלו בתורה ממגידי שיעורים ליובאוויטשערס בדור הקודם כדוגמת הרב דב פובארסקי שליט"א שמורו ורבו בלימוד הנגלה היה הרב מאיר שניאור חסיד חב"ד
תורה29.10.19
44
אני רוצה להגיד לכם שאני רואה בהתודעות של חבד ולגבי שאר החרדים אשכנזים וספרדים יש בעיה לקרב אלינו את אחינו החילונים משום שהחרדים לא מעונינם לקרב את החילונים משום שהחרדים יש בינהם מחלוקת לכן אנחנו הדתיים הלאומיים של חבד אנחנו כל הזמן מתקרבים אותם בצורה יפה לכן תראו היום הרבה חילונים באים לבית כנסת של
יואב צדוק19.10.19
מה זה הדתיים הלאומיים של חב"ד??? אפשר בבקשה הסבר?
משיח מוכן לבוא, רק חסר שנקבל את פניו!!07.11.19
43
את מה הוא בדיוק מנפץ?? הפוך-פאקרט!!!
EU30.10.19
42
הרבי מליובאוויטש הוא תופעה ייחודית ביהדות החרדיות בימינו. החרדיות הקלאסית, איך לומר זאת בעדינות, נכשלה כשלון חרוץ ב 200 השנים האחרונות. למעלה מ 85% מהיהודים בעולם אינם שומרים תורה ומצוות. את החרדים הרגילים המספרים הללו לא ממש עניינו. בחב"ד תמיד עסקו בדאגה ליהדות של קהילות מרוחקות אבל הרבי הפך את
קצר המצע21.10.19
41
אין יותר חב"ד. יש משיחיסטים. בדומה למקרה של משה רבינו, הם הפכו את רבם כשעלה השמיימה, לעגל הזהב ועובדים אותו עד היום. מדובר בכת של עובדי אלילים. כפי שהיה עם השבתי צביניקס. רח"ל.
שלומי20.10.19
מתנגד קודם כל לא כל חבד משיחיסטים. ב. הרחוב לפני 'אותו האיש' בבני ברק היה הרצל. אותו דבר הרצל ואותו האיש שניהם נלחמו בתורה...
מנדי20.10.19
חזק
חבדניקית גאה18.01.22
ידוע לכל שלצערנו בתוככי תנועת חב"ד ישנו הפלג המשיחי שהוא קטן ממש באחוזים (עובדתית) וללא שליטה כלל במוסדות הגג וכבר הוקע מכל וכל
הפלג המשיחי29.10.19
נסחפת רחוק מאוד ואם אתה לא מצפה למשיח יש לך בעיה אם זה תכליתך להישאר בגלות ואתה לא מאמין בנביאים בספר ירמיהו בסופר לך תלמד ואז תחשוב עוד פעם על מה שכתבת
שמול 20.10.19
חמוד אני חבדניקית ויש את האנשים בחבד שמתנהגים כמו שהזכרת זה ממש לא כולם..
מישיייייייייייי20.10.19
זה לא ממש כמו כולם אלא זה אפחד לא מתנהג ככה, אפחד לא הופך את הרבי לעגל זהב
חבדניקית גאה17.01.22
40
הקטע של הוראת הרבי באשר לשטחי ארץ ישראל חייב בהבהרה פשוטה: מהו גבול המחיר. הרי מי לא רוצה להחזיק בכמה שיותר שטחים, אלא שאנשים כמוני חושבים שחייבים להיות מפוכחים וגם זהירים מאוד באשר להתפתחויות עתידיות אפשריות באשר למחיר החזקת השטחים והשילטון באוכלוסיה כבושה. ואם הרבי עומד עם אלה שחושבים שחושבים שזו
יוסקה20.10.19
הרבי נופף בדגל שלימות הארץ לא בגלל אידאולוגיה מסוימת אלא כי כך דורשת ההלכה! וכך ציווה אותנו הקב"ה. המציאות בעבר הוכיחה שמסירת שטחים גורם לחשש חיי אדם ( ע"ע אוסלו, התנתקות וכו')
כעיח20.10.19
הרבי לא היה בדיעה של לכבוש עוד ועוד חלקי אדמה לשליטה יהודית ולאידך מה שכבר בשליטה יהודית אין רשות עפ"י הלכה משום "לא תחנם" להעביר פיסת אדמה בארץ ישראל מיהודי לגוי וכ"ש וק"ו שזה מגיע לפיקוח נפש
פשוט29.10.19
39
תודה להשם האש הגדולה של האמונה והציפיה לביאת המשיח באמונה שלמה ומוחשית מקיפה את רבבות אלפי ישראל בכל מקום בלהט גדול מתוך ידיעה שאנו נמצאים בעקבתא דמשיחא ממש כפי שאמרו ואומרים גדולי ישראל זצוק"ל ויבלחט"א. אין ספק שזו זכות גדולה עבורנו בשמים וכנאמר במדרש אפילו אין ביד ישראל אלא שכר הקיווי לבד ראויים ל
הלהט המשיחי 19.10.19
38
הרבי תמיד דיבר על שלימות הארץ אך ורק מצד הביטחון ופיקוח נפש שהדבר יביא. איננו 'מזרוחניקים' ואין לנו שום עיניין ששטחי ארצינו הקדושה ישארו בידיי המדינה 'ראשית כס גאולתינו' עפ''ל וד''ל
חב"דניק19.10.19
37
אין על החב"דניקים אני מציע לכולכם להפוך ממה שאתם לחב"דניקים זה הכי טוב בעולם
מני25.10.19
36
נזעק אני לראות הטיפשות הנוראית בעם בנושא של צדיקים, וחוסר ידע בסיסי במושג ״ממוצע״ שמובאת בתורה ברמה שהבן חמש למקרא אמור להבין..!! אם קצת תלמדו ותכינו ברש״י מפרשים ראשונים אחרונים ואפילו בפוסקים תבינו סו״ס האמת של התורה בנושא זה. וכן, שך הוא זה שליבן ולחם בליובאוויטשער רבי בחירוף רב. ומאז שהוא נפטר ד
לכל המגיבים20.10.19
35
אפשר לדבר לילה שלם... ונתנו לו רק 5 דקות הגיוני שזה מה שהוא הצליח להסביר, בגדול הוא אמר הכל.
אבי שמואלי20.10.19
34
הם בכלל לא אוהבים חרדים הם רוצים שכל העולם יהיו חבדנקים בקיצור מיסיונרים לא יוצא מהם תלמידי ח״כ הם יודעים רק לחלק סופגניות אין מי שחוזר בתשובה והולך ללמוד בישיבה ונהייה חרדי מין המינין הם לא נותנים להם אפשרות לעשות זות אין כלום חוץ מהדמוריה חבד יש רק שוע הרב ליקותי שיחות וספר התניא אין גמרא אין כ
מי שמדבר ככה לא מקיר מבפנים אי זה20.10.19
בן כמה אתה? דוגרי אני מרחמת עליך!
בהמ20.10.19
33
הסביר בצורה נפלאה רק להתאחד עם ברסלב ויבוא משיח מתוך אחדות
יוסף19.10.19
32
חסידי חב"ד מגוייסים כולם לצבא הגדול מכולם - צבאות ה'. הרבי הוא הרמטכל (ממוצע מחבר בינינו לבין הקב"ה), וכולם חייליו ומשתדלים למלא את הוראות בקירוב יהודים, בנתינה ובעזרה גשמית ורוחנית לכל יהודי בכל מקום. רבי הוא ראש בני ישראל, וחבדניק הוא מי שמחובר במודע לנשיא, לראש בני ישראל (כמובן שגם היתר מחוברים..
הרבי הוא הרמטכל19.10.19
למגיב 7 - היה עדיף שלא היית מתחיל כמו שכתב הראבד על הרמב״ם בשאלת ידיעה ובחירה כידוע. קשה מאד להעביר נושאים דקים כאלה שעלולים לגרום לתגובות כמו זו שבאה. אף אחד לא יחשוד את בעל התניא אשמור הזקן בנטייה חלילה לנצרות ר״ל. דברי מגיב שהרבי הוא ממוצע... מתבררים היטב בפרק ב׳ של תניא. אלא שלא יהיה הוגן ל
השפל באמת20.10.19
ממוצע המחבר בינינו להקבה ,זו גירסה נוצרית
יוסף זזות20.10.19
בזהר הקדוש מוסבר בבירור הנושא של מנהיג ישראל בדורו - "אתפשטותא דמשה בכל דרא ודרא" - ומבאר שם מפורשות את מעלתו של המנהיג להיותו "הממוצא המחבר בין קוב"ה לישראל"!
התנא רשב"י29.10.19
אוקי. אז אתה אומר שמי שמאמין שמשה רבינו קיבל את התורה רז הוא מאמין בגרסה נחצרית??? הרבי הוא מעליך ומעליי והוא זה שמחבר ביננו ומקרב אותנו לה'. רואים שאתה מדבר מחוסר ידע.
חבדניקיתתת18.01.22
וואו הגבת ממש יפהה שכנעת אותי
יוסף 18.01.22
אני רואה שאתה מתמצא בנצרות... תתמצא גם במה שחבדניקים אומרים, אל תיקח רק חצאי מילים.. ואז תבין את ההבדל.
חבדניקית גאה18.01.22
31
אחלה חבדנידים
!30.12.21
30
למה כל העם הולך לרבנים לקבל ברכה???? למה כולם הולכים להתבכיין אצל הרב שיעזור להם?? כמובן שאנחנו פונים ומתפללים לקב"ה אבל אנחנו גם צריכים צינור שמחבר ביננו לבין הקב"ה. ובכל הסיפורים רואים שהרבי ראה למרחקים והיתה לו רוח הקודש. שלח מצות לבן אדם שגר בארץ מרוחקת והרבי לא הכיר אותו כלל... איך הרבי ידע שיש
דסי20.10.19
29
יפוצו מעיינותיך חוצה זו לא המצאה של הליובביצער אם כי הם הראשונים לקיים זאת בכל הדורות אחריהם באו נברסלבים שהרבי מחבד זצל עודד אותם מאוד להפיץ וחלקם היו בקשר הדוק עמו לא לחינם ההפצה הגדולה של ברסלב התחילה באמריקה. היום המצב שכל חסידות שמכבדת את עצמה מהדירה את ספרי החסידות ומי שיודע הסטוריה מבין שזה ה
לחיים יוסף 20.10.19
28
מתוך תהומות העיר תל אביב כשאף דתי לא היה מסביב כשאיש לא היה לו ממני אכפת היו שם שלוחי חב"ד בהודו הרחוקה בקצה של הר הקור היה אז קשה ואכזר אך זה היה כלום לעומת הקור הפנימי שהרגשתי שם זר בין בני עמי עד שהגיח שליח ביער מבודד הזכיר לי שאני לא לבד הניח לי תפילין, נתן לי סידור ופתאום נעלם מצב הרוח העכור א
תודה לך הרבי19.10.19
אחי...אם אתה אותו אחד של התגובה בחרוזים על ביבי אז....אני לא מבין אותך...במקום לרתום את כשרונותיך הברוכים ולעשות מזה כסף טוב אתה עדיין מבזבז את זמנך באתר הדפוק הזה???!!
מיתר20.10.19
27
אהבת ה' הרבי אהב את הקב"ה
חכו להוראות 19.10.19
26
אין על חב"ד
תהילה19.10.19
25
אני לא מאמין זה מצחיק דווקא החבניק מדבר בהשקפה חרדית על החשש של התערבות החילונית בחינוך החרדי ועל נסיונם לגייס חרדים, והברסלבער ושני הבעלזערס דיברו כמו דתיים ציונים, מדהים, רציתי להגיד לך לחבדניק היקר אני מצדיע לך ונהנתי מהשיטה שלך, מצד אחד לא ליפול בציונות "הכביכול נוצצת" ולא להיהפך לישראלים ציוני
משה19.10.19
הרבי מליובאוויטש לא היה נגד צבא.. כמובן שהוא העדיף שבחור ילמד בישיבה אבל הוא אמר שאם יש בחור שקשה לו ללמוד בישיבה והוא לא מוצא את עצמו שם והוא ילך לרחוב אז ברור שצבא ולא רחוב
חבדניקית גאה18.01.22
24
חב"ד הם החרדים האמיתיים
שלמה27.10.19
23
אני התרשמתי מסיפור של הרב זיו קצבי. הוא היה ילד חילוני לפני בר מצווה וגילה אצל סבתו תמונה של הרבי. הוא נקשר לתמונה והיה מדבר אל הרבי בכל העיניינים שלו. יום אחד לאחר כשנה סבתא צועקת שיש מכתב מארה'ב. מה לנו ולשם??? למי המכתב?? לזיו קצבי הרבי שלח לו מכתב ברכה לרגל בר המצווה. איך???? הרבי קשור לכולם
שלומי 20.10.19
22
הלוואי על כל ''החרדים' להיות עם אהבת ישראל כמו שיש לחבדניקים יהודי שעוסק הזיכוי הרבים אין מעלה גדולה ממנו הרב עובדיה אומר את זה
מיכל20.10.19
21
תודה למגיב מספר 7 שהבהיר למי שעדיין זקוק לכך שחב"ד נשארה בעייתית כבעבר. ביהדות שהיתה לפני חב"ד ונשארה גם אחריה יש ליהודים קשר ישיר בלתי אמצעי להקב"ה בלי צורך במתווך- ממוצע. העובדה שאין מאבק ישיר בתנועת חב"ד אינה בגלל שהיא הפכה לגיטימית אלא בגלל שהיא הפכה לתנועה שולית לא סוחפת ולכן פחות מסוכנת. יד
ללא שם20.10.19
מגיב 24 ברשותך, כמה הערות קטנות: "ביהדות שלפני תנועת חב"ד ואחריה יש קשר ישיר עם הקב"ה..." משה רבינו - המצאה חב"דית? האם הינך חושב שביכולתך להתקרב להקב"ה (שבאם אינך יודע, הוא בורא העולם ומנהיגו) - ואילו אתה יהודי "זוטר"? מטרתו של מנהיג הדור היא לעזור לך למצוא את הערוץ הפנימי שלך, ניצןץ נשמתך, ולעזור
חבדניק30.10.19
צודק לגמריייי
מישו18.01.22
תשמע אתה טועה אני גם לי ליטאי ואתה מבייש את הציבור הליטאי, אין על חבד
ליטאי מובהק17.01.22
אתה צודק לגמרי!!! חבד מקרבים עשרות אלפי אנשים ליהדות וכל בר דעת מבין את זה
ליטאי כנל18.01.22
גם אני ליטאי, לצערי לא זכיתי להיות חבדניק.... ופשוט בושה מה שרוב הליטאים מגיבים פה
ליטאי18.01.22
עשרות! שלוחים מצטרפים בכל שנה למפעל הקירוב האדיר של הרבי מליובאוויטש. מאות! עושי מצוות ואף חוזרי בתשובה לגמרי כתוצאה מכך
השפעה29.10.19
20
הלילה תחתמו בבית הגר"ח
חכו להוראות 19.10.19
19
אין על החבדניקים
Jcusc twfc19.10.19
18
שוב מספר 49 הוסיף את עינין הספרדים והאשכנזים
מוטי ברקו28.10.19
17
רציתי להגיד לך ליהודי המתוק שדיבר בסרטון תתעלם מכל הליטאים המקנאים שמגיבים את השנאה החולנית שלהם בתגובות, הם "תינוקות שנשבו" בדיוק כמו שלא צריך לשנוא חילונים שגדלו כך, אותו דבר הליטאים האומללים האלה בעלי האינטרנט והאייפון שלפי השקפת רבם הרב שך זה בוודאי אסור (להבדיל מהשקפת הרבי מחבד שאחז שיכולים לה
אלעזר20.10.19
16
אין קשר בין הכותרת לכתבה זו אכן כתבה על חב"ד, אבל אין שום ניפוץ סטיגמות.
אפרים20.10.19
15
ע"פ דבריו כל מי שיגדיר את עצמו חרדי הוא חרדי.(ע"פ דבריו זה יכול להיות גם חילוני או "מסורתי"). זה הבלים חרדי זה מי שחרד על דבר ה׳ וזה לא ניתן לקבוע על ציבור שלם כי זה נתון לליבו של אדם ורק רחמנא ליבא בעאי בני אדם אינם יכולים לדעת מה בליבו של חברו .יכולה להיות מצויות (ויש כאלו בלי עין הרע בלי סוף שא
חיים19.10.19
והוא המשיך והגדיר, הוא הביא רשימה של הגדרות. זה כמו שאם ישאלו אותי מה זה מלפפון אומר א. משהו ירוק ב. משהו מגעיל כזה ג. ירק, ואז תגיד לא נכוןןן משהו ירוק זה בכלל דשא.
עאי20.10.19
14
אין על חבד בעולםם
אורי19.10.19
13
הפוך פאקערט!!
EU30.10.19
12
ל43 ששואל למה חבד מחזירים בתשובה ומכניסים לו עניני חבד. זה מאוד פשוט ככה מתנהגת כל חסידות ועל רב שמחזיר בתשובה שבאופן טבעי הבעל תשובה רוצה להתנהג כמו הרב והדמות שהחזיר אותו לאבא שבשמיים, בא נגיד יש לך יהודי מורוקאי שהוא לא דתי למה? כי חסר לו קצת יותר חיזוקים ביהדות כמו חסידות ותורות של חסידות ו
נ20.10.19
11
אני לא מסוגל להתפלל בבתי הכנסת שלהם. אעדיף להתפלל מנחה ברחוב ביחידות ולא במנין אצלם. כי התחושה היא, כמו להיות בבית עבודה זרה. כמו בטמפל. הקריאות יחי אדוננו, מזעזעות אותי.
מיכאל20.10.19
לא כולם כאלה תקלטו כבר!!!!!
ckvvvv20.10.19
אולי לא קראת מה כתוב למטה מי האיש החפץ חיים אהב ימים לראות טוב נצר לשונך מרע ושפתיך ידבר מרמה ואיך אתה קורא לבית כנסת בית עבודה זרה גם אם זה לא הדרך שלך
יוסי 20.10.19
לא כל חבד משיחיסטים יש כמה אחוזים הרוב לא משיחיסטים (אנטים)
מענדל20.10.19
גם המשיחיסטים לא עובדי עבודה זרה... זה פשוט דרך שונה שליטאי לא יבין.. מצטערת
חבדניקית גאה17.01.22
10
בדור האינטרנט והסרטים הבו לנו להט משיחי מי יתן ובנינו ובנותינו ללא יוצא מהכלל יהיו להוטים בנושא הגאולה האמיתית והשלמה והכי חשוב שכבר תבוא כי כבר כשל כוח הסבל.
ישיבת רשי20.10.19
9
אין על חב"ד רק חבד
אנונימי20.10.19
8
לא בקשו ממכם להפיץ משיח שקר ושבע מצוות בני נח בכל עולמו יתברך
חכו להוראות 19.10.19
אתה יוצא נגד הנביא ירמיהו בגלל שכתוב שצריך לצפות למשיח ומה שאתה עושה
שמוליק א20.10.19
אני לא חבדניק אבל ראה שהרמבם כותב שמי שלא מאמין כל רגע בביאת משיח הוא כופר וזה לא סתם לקוות זה ממש לרצות וזה אני חושב הכי עושים החבדניקים עוד שמצוות עשה הוא להפיץ 7 מצוות בני נח גם בגויים וכנראה אתה לא יודע תורה או חושב שאתה יודע .אני חושב שהרבי מלובביץ ידע קצת בלשון המעטה תורה ממך .
עעע20.10.19
7
1)לא שמעתי על חרדי שאין לו כפיפות לרב כלשהו וכידוע ועד רבני חבד שהסמיכו הרבי,הציבור לא כפוף לו וככה רואים גם בתוצאות הבחירות הם יכולים לדרוש משהו מהציבור שלהם והרוב לא שומע להם.2) להגדרתו האישית שחרדי זה מי שמצביע למפלגה החרדית מה לעשות שרוב מוחץ של חב" ד כ 70 אחוז לא מצביע למפלגה חרדית, אומנם הרבי
שי24.10.19
6
מיליארדים. לא נכון. ציבור הישיבות והכוללים ניזון פחות ממיליארד אחד בשנה. אפילו שבאחוזי האכלוסיה לעומת תיקצוב. מגיע להם יותר. ולתגובה 20. 57% מהציבור החרדי נכשל ביצר. זה סקר. בינו לבין עצמו כמובן. וד''ל. לא כל מי שיש לו קשיים ביצר הרע נפסל מלהיות חרדי. אדרבה מאבקי היצר הם לכל החיים. ומי שנלחם לא משנ
ללא שם20.10.19
5
היית פעם שנה בברסלב שאתה קורה לה מטורללת??? חוצפן חסר דעת ובינה....
לאלי המטורלל20.10.19
4
לי יש רק בעיה קטנה אחת עם הליובאבצ׳ערס שהם אימצו את התעמולנות הכיתתית לערך מרכזי בהוויה החסידית שלהם. ומשום אתה אף פעם לא יודע איפה אתה עומד איתם. אחרת יש בהם המון יהודים יקרים וקומץ בני עליה כמו בכל חסידות.
חיים יוסף19.10.19
3
האמונה בצדיק כ"ממוצע המחבר" מקורה בתורה: אנכי עומד בין ה' וביניכם. וכן כתוב: ויאמינו בה' ובמשה עבדו.
לכל התוהים24.10.19
2
מיסיונרים
חכו להוראות 19.10.19
בא נראה אותך יוצא לשליחות לקרב יהודים להשם
שמוליק א20.10.19
אתה נראה לי לא יודע מה זה מסיונרים. אתה יכול לקרוא בוויקיפדיה, ממש פשוט... חבד מקרבים לה' לא לנצרות ולא לאליל זהב. מומלץ לבדוק דברים לפני שאתה מדבר.
חבדניקיתתתת18.01.22
מיסיונרים זה אנשים שמנסים להעביר מדת אחרת ממש לא מה שחבד עושים השלוחים הם האנשים הכי אלופים שמוסרים את נפשם בכל יום ויום
אין על חבד20.10.19
1
כל הכבוד על ההסבר!!
יפה מאוד19.10.19
אולי גם יעניין אותך
חרדים

חרדים ועצמאות • משאל רחוב משעשע ומפתיע

משה מנס | 04.05.22
ש

עדות אישית • צפו

הארגון שמסייע לעבור את הגירושין בקלות

כיכר בשיתוף באשר תלכי | מקודם

באשר תלכי

מקום שהוא כמו חברה טובה ואימא תומכת

כיכר בשיתוף באשר תלכי | 01.03.22

באשר תלכי

הדבר שמילא לי חוסר שלא היה במקום אחר

כיכר בשיתוף באשר תלכי | 01.03.22

באשר תלכי

"אין מי שיחליף לה נורה או יתלה בבית ווילון"

כיכר בשיתוף באשר תלכי | 28.02.22
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

באשר תלכי

חשבתי שאני יודעת, אבל גיליתי עולם נסתר

כיכר בשיתוף באשר תלכי | 28.02.22

באשר תלכי

"לאפשר לעוד נשים לקבל את שקיבלתי"

כיכר בשיתוף באשר תלכי | 27.02.22

צפו

חרדים תש"פ, פרק 8: הכירו את החי"שניקים

כיכר השבת | 23.11.19

חרדים תש"פ

מה זה אומר להיות "חרדים-אתיופים" • צפו

כיכר השבת | 09.11.19
ש

אין מחירים כאלה!

מטורף: דירה על הים בפחות מ-16,000 שקלים למ"ר

כיכר בשיתוף פוואר גרופ | מקודם

פרק 6

פרויקט חרדים תש"פ: 'הליטאי העובד' מדבר

כיכר השבת | 02.11.19

פרויקט 'כיכר השבת' • צפו

חסיד וקואצ'ר: "חרדים תש"פ" - חלק רביעי

כיכר השבת | 17.10.19

צפו

חייל חרדי: פרק שלישי מתוך "חרדים תש"פ"

כיכר השבת | 16.10.19

פרויקט 'כיכר', פרק 2 • צפו

'חרדים תש"פ': מי הם ה'חוזרים בתשובה'?!

כיכר השבת | 15.10.19
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

פרויקט 'כיכר השבת' • צפו

החרדים מספרים על עצמם: תשובה לגלי ההסתה והשנאה

כיכר השבת | 14.10.19