כיכר השבת

הסיפור המלא, הקלטה בלעדית

סוער בכת השאלים: דירת מסתור, חטיפה ומעקב לילי

בפרשה הזאת יש את כל האלמנטים שמרכיבים סיפור מתח טוב: דירת מסתור, מעקב וחתונה שהביאה להתערבות בית הדין. אתמול בלילה, סמוך לדירת מסתור ירושלמית, זה הגיע לשיא וגם המשטרה התערבה. בלעדי: הסיפור המלא, תיעוד והקלטה בלעדית (חדשות חרדים)

256
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ה בתשרי | 11.10.12
האם נלקחת לחקירה, אתמול
האם נלקחת לחקירה, אתמול (צילומים בלעדיים: ישי כהן)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

בשעה 1:00 לפנות בוקר הגיעה לשיאה פרשה דרמטית שמסעירה את "כת השאלים" בתקופה האחרונה. יש בה את כל האלמנטים שמרכיבים סיפור מתח: חטיפת נערה, דירת מסתור, מעקב וחתונה שהביאה להתערבות בית הדין של "העדה החרדית".

זה מתחיל לפני כשמונה חודשים, כשנערה ממשפחה ספרדית ירושלמית נעלמת, במפתיע, מבית הוריה. רק כעבור יומיים מצליחים ההורים לאתר אותה ולשוחח איתה בטלפון. במהלך השיחה אמרה הנערה להוריה שהיא נמצאת בביתה של חברה כדי להתחזק. אשוב בקרוב, היא מבטיחה.

הצטרפו לדף הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

אלא שמאז אותה שיחת טלפון, שוב נותק הקשר עם הנערה. בשלב הזה פונים ההורים למשטרה ומדווחים על העלמותה. במשטרה אומרים להורים: בתכם בת 19, מותר לה, על פי חוק, לעזוב את הבית ולשהות היכן שתרצה.

אחד העסקנים, שהוכנס בסוד העניינים, מספר לכיכר השבת: "בשלב הזה, ההורים הצליחו להבין כי הילדה נפלה ברשתה של 'כת השאלים' בעקבותיה של חברתה. הם החלו לערב עסקנים רבים, כשבראשם רב מוכר ובעל השפעה בירושלים".

העסקנים החלו להפעיל צוותי מעקב בכדי לאתר את דירת המסתור שבה הנערה הוחזקה למעלה משלושה חודשים, במהלכם לא יצרה קשר עם משפחתה.

העסקן מספר: "לאחר מעקב, הצליח הצוות לאתר דירה ברמת בית שמש שככל הנראה שם הנערה מוחזקת.

"בדירה בה היה החשד כי הנערה מוחזקת מתקיימות שיעורים באופן קבוע לנשות כת השאלים. את העובדה הזאת ניצלו בצוות המעקב היטב: אחת מנשות האברכים התחפשה לחברת הכת, והגיעה כשהיא לבושה בשאל ועטופה היטב לשיעור, כדי להשתתף בו.

"האישה לא הגיעה בידיים ריקות. צוות המעקב צייד אותה במכשירי האזנה, אותם היא הטמינה היטב בתוך הדירה".

(צילומים בלעדיים: ישי כהן)
במרכז: אב הנערה משוחח עם קצין המשטרה, אתמול (צילומים בלעדיים: ישי כהן)

"אל תיצרי קשר עם ההורים"

לדבריו, בימים שלאחר מכן, נשמע קולה של הנערה כשהיא משוחחת עם אישה שזהותה עדיין לא ברורה. באמצעות מכשירי ההאזנה שמע צוות המעקב את האישה אומרת: "תיזהרי מההורים שלך, הם לא הולכים בדרכי ה'. אסור לך ליצור אתם קשר".

"כאן המקום לציין, שאימה של הנערה המדוברת מתלבשת בצניעות ועוטפת את גופה בשאל, אולם לא בדרך קיצונית כמו שחברות הכת נוהגות".

בחזרה לדירת המסתור בבית שמש: צוות המעקב החרדי שזיהה את קולה של הנערה, החל במעקב קרוב אחר המתרחש בדירה. בנקודה מסוימת, מגלים אנשי הכת כי ציוד האזנה הוחדר לדירה ומחליטים להבריח את הנערה למקום אחר.

"כחודש לאחר מכן, מתגלה לעסקנים כי ככל הנראה הנערה נמצאת בדירת מסתור בשכונת 'שומרי אמונים' בירושלים, ומספר אברכים שטיפלו בסיפור החלו לעקוב אחר הבית, אולם הצוות לא הצליח לאתר את הנערה.

התפנית הגדולה בפרשה התרחשה בערב חג סוכות. העסקנים מגלים כי אנשי כת השאלים החליטו לחתן את הנערה עם גר צדק שמבוגר ממנה ביותר מ-10 שנים.

ההורים המודאגים פנו לעסקנים וביקשו שיסייעו להם ליצור איתה קשר, כדי להניא אותה מהחלטה.

בין היתר, נעשתה פניה לגאב"ד העדה החרדית, מרן הרב יצחק טוביה וויס שהוכנס בסוד העניינים.

הגאב"ד שומע את הסיפור, ומחליט לפרסם מכתב מיוחד האוסר על הנערה ועל גר הצדק להינשא שלא בהסכמת הוריה.

וכך כותבים ראשי העדה החרדית: "אל הבתולה פיגא רחל נ, והבחור יוסף אהרון ד. אנו מודיעים בזה כי על פי דעת תורה אסור לכם לעשות שום שידוך ללא הסכמה מפורשת של הרב ישראל בנימין נ, הי"ו, ולשומעים לדעת תורה יונעם, ויזכו לרוב נחת דקדושה מכל יוצ"ח, וכט"ס".

(צילומים בלעדיים: ישי כהן)
מכתב בית הדין של העדה החרדית (צילומים בלעדיים: ישי כהן)


בנוסף למכתב, בית הדין של העדה זימן לדיון את החתן, את ההורים ואת המעורבים בפרשה - בהם מיכאל לוינזון, שלטענת העסקנים הוא בין אלו שעומדים מאחורי הסתרת הנערה והעלומתה.

החתונה בוטלה ברגע האחרון

החתונה היתה צפויה להתקיים השבוע, במוצאי שמחת תורה, במקום מסתור, אולם העסקנים הצליחו לאתר את החתן ולהציג לו את המכתב האזהרה של בד"צ העדה החרדית. בעקבות זאת, הודיע החתן לשדכנית כי הוא דוחה את החופה.

התפנית הגדולה התרחשה לפנות בוקר: העסקנים הצליחו לאתר הקלטה משיחה של השדכנית והחתן, שבה היא מספרת היכן שוהה הכלה.

בהקלטה נוספת נשמע החתן מדבר עם הכלה ואומר לה: "ההורים שלך אוהבים אותך". לשמע הדברים, הנערה פרצה בבכי. החתן הוסיף ואמר לנערה: "העדה החרדית אסרה עלינו להתחתן", והנערה עונה לו: "אז מה, הרב אהרון צבי רומפלר (הרב שמול בית מדרשו נערכו בעבר הפגנות נגד מעורבותו בכת. י"כ) אמר לי להתחתן".

אמש (רביעי) לאחר חצות לילה, הגיעו עסקנים יחד עם הורי הנערה למקום דירת המסתור בירושלים והמתינו לצאת הנערה.

בשלב מסוים, פרצו ההורים יחד עם העסקנים לחדר המדרגות בה נמצאת הדירה ובמקום החלה מהומה גדולה. השכנים התעמתו עם ההורים בטענה שהם מפריעים למנוחת הלילה שלהם והזעיקו את המשטרה.

אב הנערה נלקח לחקירה על-ידי המשטרה, בעוד רעייתו הגיעה עד לדלת הדירה והחלה לקרוא לבתה בדמעות. האם ועסקן נוסף נלקחו לחקירה במשטרה.

בשעות הבוקר המוקדמות שוחררו האב, העסקן והאם. לדבריהם, הם נחקרו בשל תלונה שהוגשה נגדם על-ידי אנשי כת השאלים.

האזינו לרגעי הדרמה: האמא קוראת לבתה מחוץ לדירה בבכי קורע לב שתצא לשוחח איתה.

בלעדי: שטר התנאים של בני הזוג
הדירה בה הייתה הנערה
האמא של הנערה עולה לניידת המשטרה, אמש
תוכן שאסור לפספס
256 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
49
◄ החזון איש: "לפאה יש יתרון"! מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו לעשות פאה משערות עצמה, במעמד
כנסו כנסו15.10.12
48
הידרדרות מוסרית עיוות התורה ומגלים פנים בתורה שלא כהלכה..ברוך שלא עשני מהם,הבדלני מן הטועים,
גילוי-דעת11.10.12
47
אל תחשבו שזה תופעה של אנשים נורמאליים. אם הם לא היו נתפסות לזה היו נתפסות לשטות אחרת.
אחד מעיר11.10.12
יש לזה המון מקורות, והרבה רבנים מסכימים עם מצווה זו, מה שיש קבוצה מסויימת שהדביקו להם שם של כת וקישרו את זה להלכות צניעות זה סטרא אחרא.
שמחה11.10.12
אף רב נורמלי לא נתן את ידו לתופעה האומללה שנשים נראות כמו ערביות. הרב עובדיה, הרב מאזוז, בד"ץ העדה החרדית, הרב ברלנד, כולם הוקיעו את זה וחלק אמרו שזה בדיוק ההיפך מצניעות כי זה מבליט
מן11.10.12

הצגת כל התגובות

46
לבחורה קוראים פיגא והאמא קוראת לה באידיש "פיגא קים"
חיה11.10.12
45
מדובר במשפחה מכובדת בקהילת ברסלב והאח של אבי הנערה הוא מוצ בעדה החרדית הספרדית
אחד שמכיר 11.10.12
44
האמא בעצמה עם שאל וזה לא מספיק להם??"לא הולכים בדרך ה'" ולצער ככה את ההורים שלה (בלי לדבר על מה שעשו לנערה עצמה) זה ללכת בדרך ה'?! זו לא דרכה של התורה!!!!!!
הילה11.10.12
43
חוטפים אותה, שוטפים לה ת'מוח, מרחיקים אותה מהאנשים הכי קרובים אליה והזבל שבקצפת.. קובעים לה מתי ועם מי להתחתן!
אסתי11.10.12
כי כנראה שהשאל מעביר את האנשים על דעתם. כנראה שהרמב"ם והחזון איש והשולחן ערוך טעו בגדול כשקבעו שצריך לצאת עם שאל ורדיד... כנראה הם מראשוני מנהיגי כת השאלים.
ישי11.10.12
42
לא הבנתי! משהו כמו מיסיונרים?
shirshor:)11.10.12
41
"הייתי עם אשתי באיזשהו אירוע, ופתאום כמו עדת פינגווינים הופיעו האם עם ארבע בנות, ילדה גדולה ביותר היתה אולי בת 10 וכולן מכוסות. הדברים האלה לא רק שרחוקים מאוד מהצניעות, זה גם לא כבוד האישה. שאלתי את מור אבי אז ועמד לידי גם אחי, "מצטטים בשמך כאילו השאל הדבר המומלץ". אמר לי "כנראה שלא הסבירו לי עוד"
יחיאל11.10.12
הרבנית ברכה בניזרי תחי' היתה אצל מר"ן הגר"ע יוסף שליט"א והוא ברך אותה בחום, ואמר שזה כמו האמהות הקדושות ועודד אותה, ודעתו להתיר לבוש זה ואף שיבחו, כמו שהעיד גם חתנו הרב אבוטבול. בוודאי שהגאון רבי אהרן בוטבול שליט"א , נאמן בדבריו, כמו כן העדות של הרב דוד בניזרי שליט"א מהמפגש עם מר"ן. והם העיד
שאני11.10.12
מרן שליט"א עודד נשים עם שאלים.
שאני11.10.12
ולא לשקרן כמוך
יחיאל11.10.12
הקדוש הרב עובדיה יוסף שליט"א שהביע דעתו דעת תורה שלבוש שאל ורדיד הוא לבוש צניעות של אמותנו הקדושות וזה קידוש השם גדול מאוד!!
אחד שיודע11.10.12
אני מוחה על כבוד התורה שמתבזה כאן ע"י המגיב החצוף מכת השאלים
חקק11.10.12
הרבעובדיה שיבח אשה עם שאל
שומרי22.10.12
אבל תעמולן הפאות מנסה לבזות את מרן ולגמד את דעתו בעניין הפאות ולפפרסם סיפור מפוקפק כאילו מרן נגד שאלים...
יצחק ל23.10.12
בעלון 'פניני הפרשה' לפרשת בא תשע"ב, נשאל הגר"מ מאזוז, ראש ישיבת "כסא רחמים", האם תופעת השאלים והרעלות היא חומרה המתקבלת על הדעת ומתאפשרת על פי ההלכה, כיוון שמדובר בצניעות יתירה, או שמא שכרו יוצא בהפסדו כי הן מושכות תשומת לב: "לאחרונה נפוץ כיסוי השאל לנשים. ויש הדורשים לשבח, שהדבר צנוע יותר, מנגד יש
צנעני11.10.12
"אלו שהולכים עם השאלים", אמר הרב ברלנד, "הם פשוט בונים בית מקדש של שקר, כמו שחוניו בנה בית מקדש שקר. כשהאשה היא קדושה והיא עובדת על קדושה, היא לא שמה לה שאל, שאל זה לא אומר שום דבר! "אשה לא מתפללת שחרית, לא מנחה, לא ערבית, היא רוצה להיות 'צדיקה', שמה לה שאל. ואשה אחרת שמתפללת שחרית ומנחה, יושבת אר
היזהרו מהצבועים11.10.12
http://www.kikarhashabat
צדיק תמים11.10.12
דעת תורה על "כת השאלים" / מאת אחד הרבנים שליט"א "לפני כשלושים שנה היה חידוש גדול ברוב קהילות בני התורה לומר שיש חסרון צניעות ויר"ש בפאה של נשים. והתחיל ממעטים ולא מהגדולים שדרשו ועוררו, ועם הזמן נעשה אצל הציבור כאילו פשוט שזו דרגה גבוהה יותר ביראת שמיים. וכעת צצו כת חדשים מקרוב באו שנשים מתעטפות
אהוד11.10.12
"וזו רק דוגמה קטנה אחת מיני רבות מאוד, וזהו מהלך של שכחת התורה שהוא כנהר סוחף בכח גדול וחלקו אינו נגלה על פני השטח, ורבים אינם נזהרים ממנו כי כביכול הסחיפה היא לכיוון של להרבות תורה ויר"ש. ולעניות דעתי אפשר גם שלבסוף יבוא מזה שיאמרו שגם אם על פי דין אין לקצוץ יד של גנב מכל מקום יש בזה להרבות יראת
אהוד11.10.12
ובלי בושה וחרפה על פניך אתה נתלה בשטויותיו, הנה הדרך לצאת מהיהדות.
יומיום11.10.12
צא טמא
אהוד11.10.12
זה אצלך דעת תורה, כי אתה שליח הס"א.
יהודי11.10.12
בדבריו המשונים כתב שמהלך זה יוביל לשכחת התורה, ולדת חדשה הדומה יותר לדת האיסלאם... כאשר כל משוגעת הופכת ל"רבנית" ומטיפה מוסר לאחרות שעליהן לחזור בתשובה, יען כי הולכות בצניעות יתירה לפי הרבה מקורות ובאופן זה של חומרות ו"הידורים" שכאלה, שלא ללבוש בצניעות אין זה אלא שיגעון, ולא דרגה גבוהה ביראת שמ
שאני11.10.12
להחזיר עטרה ליושנה הנה הרי ידוע "שלפני כשלושים שנה היה חידוש גדול ברוב קהילות בני התורה וחסידות לומר שיש חסרון צניעות ויר"ש בפיאה של נשים של היום". והתחילו ממעטים בזה, משום שהגדולים שדרשו ועוררו כך, ועם הזמן בס"ד נעשה אצל הציבור החשוב פשוט שזו דרגה גבוהה יותר ביראת שמים. וכעת צצו קבוצה חדשה
משב"ק לשעבר29.10.12
הלואי ותגיע למדרגת הרב שליט"א
אהוד11.10.12
.. מכאלה אנשים מסובבים ?
בוך11.10.12
הוא אמר באחד השיעורים שוודאי שאשה צריכה לשים כמה שיותר כיסוים והביא מגלה עמוקות בעיניין זה
יצחק11.10.12
איפה כתוב בכלל לאסור שאל.
שאני 11.10.12
ערביות הן יהודיות מערב היוצאות רעולות ואין ראיה מדבריו לאיסור. הגר"מ מאזוז לא הביא "מקור" לדבריו מהמשנה בשבת, אלא "המליץ" בדרך הלצה, שערביות יוצאות רעולות. המשנה אכן מדברת על יהודיות הגרות בארצות ערב, ואינה משתנית, כמו שהורו הרבה גדולי ישראל. במשנה שציטט הרב מאזוז לא כתוב שאסור ללכת
שאני11.10.12
ואנחנו לא ערביות ולא יהודיות מערב. בכל מקרה הרב מאזוז אמר להתרחק מהנשים הדוחות האלה
יהודיה11.10.12
שום כלום, והחומרה הזו כבר מובאת בראשונים, והם למדו משניות, זה בטוח.
ברוך11.10.12
"ויצא שכרו בהפסדו" איזה תענוג לקרוא מילים כ"כ שפויות
יצחק11.10.12
שום איסור לא מושך ולא כלום. לא כל שואל הופך לרב, מה עוד שלא הבנתי מה הראיה של הרב מאזוז. בפרט נגד המקורות הרבים שתומכים בדבר.
יצחק12.10.12
40
זה מה שקורה כשספרדים משתכנזים, הם סוג ב בקהילה האשכנזית, מורידים להם את הביטחון העצמי, ומחתנים אותם עם אשכנזים סוג ב, ששום אשכנזיה לא תרצה אותו,ממש מסכנה הבחורה הזו שעשו לה שטיפת מוח, שלא מבינה מה קורה איתה, טוב שהצילו אותה בזמן,ברוך ה
חן11.10.12
רובם ספרדים בעלי תשובה
גולן11.10.12
39
לענ"ד הבד"ץ מריך להוציא צו פרסום שאסור להתחתן איתם והם לא צטרפים למנין והם מנודיים לשמים במלא כל התוקף
קיקו11.10.12
38
כת השאלים נהפכו לחבורת ביריונים פסיכופאטית,מיום ליום הם משתגעים יותר ויותר. שומרת נפשה תירחק....
יואל11.10.12
37
הכת הזו היא חרטה אחת גדולה!! (ספק אם הם דתיים) (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוחים!11.10.12
36
רק אצל חסידים שוטים ומלצר'עס חולירות חוטפים אנשים ולובשים שאלים ,הפלס ויתד לא צגיע לעשירית מחומרת המעשים האלו די לצביעות די לאליטות כולם עושים מנוי ליתד עיתון בהשגחת הגראי''ל שטיינמן -פוסק הדור שליט''א
ליטאי שפוי11.10.12
35
הצרות שלנו כמו מיתת צדיקים וכו' התחיל מטעם רבני ה"עדה"....... כשרבני העדה (הבד"ץ) שלחו בריונים-רשעים, להפגין נגד נשי הצנועות הלובשות "שאל" בירושלים עיה"ק, הצניעות שכמנהגי ירושלים מדורי דורות, לצערינו הרב המעשה הרע הזה הי' חילול השם נורא בשלוחי הבד"ץ, וגרם קיטרוג גדול בשמים נגד רבני ועסקני העדה החר
תודרס11.10.12
ותשתוק! זה נראה לך הגיוני מה שהם עשו עכשיו? הם "חטפו" נערה והסיטו אותה נגד הוריה!! נראה אותך יושב ולא עושה דבר במקרה שזה היה קורה לבתך!! תתבייש לך, למעלה עכשיו שומרים לך מקום בגיהינום על זה שדיברת רע על רבנים קדושים!
לוימ11.10.12
34
איך יכול להיות שהאמא נראית ונשמעת כמו אשכנזיה, וכתוב שזה ספרדים? גם מדברת באידיש, גם לבושה כמו ירושלמית מדורי דורות, וגם השם של הבת - פייגא!! מי אמר שהם ספרדים? איך זה יכול להיות? נשמע הזוי!
בטי11.10.12
מה לא ברור?האבא הוא תימני משתכנז-התחתן עם אשכנזיה.מסכנה האמא ומסכנה הבת..ליפול בידי תימני ...
אשכנזיה11.10.12
33
כן הם כן שמם.כת.כת השטן לא כת השאלים.אם זה דת עדיף לזרוק את הכיפה מהראש
יצחק11.10.12
32
לא נובעת ממקום "טהור" ראו כתבה מלפני כמה ימים על המודעות בבני ברק. צריך להזכיר שזו לא הדרך?
דבר גורר דבר...12.10.12
31
"קבוצת נשים שעקרו דעת תורה מישראל" בתום דיון סוער שהתקיים בבית הדין של 'בד"ץ העדה החרדית', הכריע בית הדין לצאת למאבק חריף נגד כת הטאליבן-ה'שאלים'. תחילה האזינו חברי הבד"ץ, במשך 3 שעות לעדויות של בעלים ובנים למשפחות שאמותיהן נסחפו לכת 'השאלים'. במהלך העדויות נשמעו מקרים שאירעו בתקופה האחרונה בקרב ה
ישי11.10.12
הקטע האחרון - חזק ביותר!!
דוד12.10.12
הגר"מ ברנדסדורפר חתם נגד ה'שאלים' - אבל לאישה ענה: "שאל? זה מצוין!" הגר"מ ברנדסדורפר, מחשובי המו"צים ב'עדה החרדית', חתם על מכתב חריף נגד 'כת השאלים' • אלא שבהקלטה - הנחשפת בלעדית ב'בחדרי חרדים' - הוא מעודד בשיחת טלפון עם אשה את לבישת השאלים: "זה מצוין. אמא שלי גם הולכת עם שאל
כידוע לכולם11.10.12
30
היא לובשת שאל ולא רוצה שביתה תלבש שאל ולחתן אותהעם איזה פרחח הרחוב היא כן רוצה בתנאי שתכיר אותה לא מבין את הראש שלה אולי לחוך אותה וזה? אגב תפנו להפלס הם מומחים בחטיפות ואיומים ושאר גועל נפש הכי טוב להרוג את כת הפלס וכת השאלים וכת הדוסים החפרנים
מצביע טוב שמן11.10.12
29
כשהאמא הולכת עם שאלים נגד דעתם של גדולי ישראל שלא תתפלא שהבת שלה לקחה את זה צעד אחד קדימה......
יוסי11.10.12
שאל עדין ויפה שאשה רוצה לקחת על עצמה כחומרה אשריה (כך שמעתי ששאלו פעם את הרב מרדכי אליהו זצ"ל לגבי זה והוא אמר שאם זה צנוע תבוא עליה הברכה ...) וכמובן שזה בגדר חומרה והוספה ולא חובה!!!! מותר אבל אסור לחייב אחרות אבל נשים שמכסות את עצמן מכף רגל ועד ראש או עוטות עליהן בד רחב על רוב הגוף--- זה כבר ע
nav11.10.12
אמותינו הצדקניות הספרדיות לבשו פאה עוד לפני 500 שנה, והפוסק הראשון שהתיר פאה נכרית והעלה נדון זה על שולחן הפוסקים, היה הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, שנולד בספרד בתקופת מרן רבי יוסף קארו זצ"ל, שמשפחתו גלתה בגירוש ספרד לארץ איטליה, ושם שימש כרב הקהילה הספרדית, משם החל המנהג ללבוש פאה נכרית!
ישראל מאיר 11.10.12
וראה בשו"ת תשובה מאהבה (חלק א' סי' מ"ח), שכתב בזה הלשון: "ידע מעלתו, מה שהנשים מקילין בפאה נכרית מגולה, אין זה דבר חדש אלא כבר היה לעולמים, כן נראה מפשט לשון הש"ג במסכת שבת ובמסכת נזיר, שכבר נהגו להקל משנים קדמוניות, טרם אשר שלטי הגבורים מצא להם ההיתר. ובא זה ולימד זכות על הנשים צדקניות שבאותו הדור,
דניאל הכהן11.10.12
28
אין לאף אחד רשות למנוע מבחורה בת 19 להתחתן עם מי שהיא רוצה וזה לא עסק של אף אחד למה היא מסכימה. הבושה היא של הבד"ץ ושל המשפחה , ולא של הבת.
דוב11.10.12
הם הכריחו אותה, ועוד אמרו לה שההורים שלה לא אוהבים אותה!!!!!! זאתי לא דרך!!!! תקרא את הכתבה ואז תבין!!
משהי שמבינה!!!11.10.12
27
לעם ישראל בדחיפות!!!!!!!!!!
חמודית11.10.12
26
כך כתב מרן הגר"ש משאש: "לא אסרו חכמים לאשה שתתייפה כל מה שתוכל, רק שיהיה בהיתר, ועל האנשים לשמור עצמם שלא יביטו בהם. ואם באנו לזה, הלא כמה נשים יפיפיות שאפי' יכסו ראשן במטפחת ובצעיף, הלא רק מחמת רוב יופיין יש גירוי יצה"ר, האם נאסור עליהם לצאת לשוק, או נאמר להם לכסות פניהם כגויים כדי שלא יביטו בהם
תבואות שמש11.10.12
25
רוח השאלי[ים] שרופה באש
חולהים11.10.12
24
כל פורענות שבאה לעולם לא באה אלא בשביל דייני ישראל...המתעבים משפט ואת כל הישרה יעקשו...ראשיה בשוחד ישפוטו...לכן בגללכם ציון שדה תחרש וירושלים עיין תהיה והר הבית לבמות יער ואין הקדוש ברוך הוא משרה שכינתו על ישראל עד שיכלו שופטים ושוטרים רעים מישראל." (שבת, קלט, ע'א) בית הדין הנכבד של העדה החרדית ביר
ס11.10.12
23
הבכי, אוי הבכי הזה קורע את הלב והאוזניים. הגיע הזמן שמנהיגי הציבור החרדי יתייחסו לסוגיה הכל כך לא ברורה של בעלי התשובה והנגותיהם המוזרות לפעמים, מה לספרדיה ולפייגא? כל התיסבוך ורגשי הנחיתות של בעלי התושבה 'הספרדים' גורמים לתאים במוח להתערפל, כמה חבל. ואני לא מכליל, אבל אפשר לומר שציבור בעלי התשובה ה
דודי11.10.12
לא שמעתה שהא דיברה אידיש ולא סתם אידיש אלא חסידית ולא ירושלמית היא אמרה לה קים ולא קום ובטח לא בואי תקשיב קצת לפני שאתה מפליל את החוזרים בתשובה הספרדים.
אני בכיכר 11.10.12
וחוץ מזה פייגה זה כן שם אשכנזי. ומי שמתוסבך הם לא בעלי תשובה ספרדים אלא טיפשים כמוך שדוחפים את האף הגדול שלהם לכל חור.
י.11.10.12
האמא צעקה את השם של הבת שלה ולאחר מכן אני שמעתי אידיש..לא שמעתי שהיא מדברת איתה בעברית רגילה..ומה זה חשוב אם הבת ספרדייה או שכנזייה? אם היא נקלעה לכזאת צרה צריך לעזור לה!!
הדס 11.10.12
22
שומר נפשו ירחק
ימימה12.10.12
21
איך "פייגה" ומשפחה "ספרדית"??!!?!?!?!?!?
נו באמת...11.10.12
ולאמא של ר' נחמן קראו פייגא.
נועל´ה12.10.12
20
כן כתב הגאון רבי יהודה שיינפלד שליט"א, בשו"ת "אוסרי לגפן" (חלק ט' עמ' קע"ה ואילך): "אי אפשר לאסור להתנאות ברה"ר, דכך טבע האשה מבריאת העולם (עכ"פ מאז שאכלה מעץ הדעת), ובזמן חז"ל יצאו בתכשיטין לרה"ר בימות החול, ורק בשבת אסרו שמא תשלוף להראות לחברתה, ומבואר שהתכשיטין היו להתנאות לפני חברותיה ולא רק בפנ
המסביר לצרחן11.10.12
כי הוא דוחה את זה ונוח לך לצטט חצי..
שקרן שכמוך 11.10.12
איפה הוא דוחה? יש לך ציטוט שבו הוא דוחה את מה שכתוב כאן? אם לא, אתה בעצמך שקרן, והפוסל במומו פוסל כידוע
המסביר לצרחן11.10.12
שמקלל במקום לענות לעניין, למה ציטטת רק את הקטע הזה ולא את כל העניין שם? כי אתה צרחן שקרן.
לצרחן השקרן 11.10.12
לא הסברת איזה שקר יש כאן, מה אתה רוצה?
מנדי ברוכים11.10.12
כי יש המשך ואי אפשר להביא רק חצי ציטוט, והוא לא קילל, רק אמר אמת
שימי קשורים12.10.12
למה בכלל התייחסתי אליך
מנדי ברוכים14.10.12
עכשיו עיינתי בספר ומצאתי שהצרחן העלים בכוונה את הקטעים הנוסים מהם מובן בדיוק ההפך, אני מתנצל הרב קשורים שליט"א, מי יתן ואזכה ללמוד את תורתך.
מנדי ברוכים14.10.12
גם אם תתחזה בשמי, עדיין תישאר ליצן מפגר שמנסה להשמיץ ללא הצלחה
מנדי ברוכים16.10.12
זה מישהו אחר. אני רק חזרתי בי מהציטוט המטעה שהוטעתי להביא. ואני מודה לרב קשורים שהעמידני על האמת, גם אני ממליץ כעת על שאל לכל נשות ישראל, כמסקנת הצדיק הרב שיינפלד
מנדי ברוכים17.10.12
19
שיתבישו להם איזה חילול ה'
הילדה הכי יפה בגן11.10.12
כשמחמירים בצניעות אין מה להתביש
כ11.10.12
שאשה נראית כמו עב"מ באמצע השוק וכולם מסתכלים, זאת צניעות? חוכא ואיטלולא
לוי יצחק11.10.12
לפי דבריך אסור ללכת בצניעות ברחוב חילוני כי זה עב"ם..?
שימחה12.10.12
אדרבה, החילוניות היו שמחות להתלבש יפה כמו החרדיות, והיצר הרע מסית אותן ללכת כמו בהמות.
לוי יצחק14.10.12
הרי החרדיות היו שמחות להתלבש בצניעות אבל בעליהן הטיפשים אומרים להם להראות כחילוניות ומוצאים היתרי סרק.
שריון14.10.12
אשה מקושטת לת"ח ◄ בגמ' במסכת שבת (כה:) איתא, "מאי ותזנח משלום נפשי, אמר רבי אבהו: זו הדלקת נר בשבת. נשיתי טובה... רבי אבא אמר: זו מטה מוצעת ואשה מקושטת לתלמידי חכמים". אשת ת"ח צריכה להיזהר יותר ◄ בספר אורחות חיים (חלק ב', הלכות כתובות) לרבי אהרן הכהן מלוניל (מהראשונים בתקופת הרשב"א), כתב על גמ
רפאל פרץ15.10.12
הנה האמת. אסור באיסור חמור הדבר. צריכה האשה להזהר בזהירות יתירה שלא להכשיל את אחרים כי האשה ההיא תשא את עוונה והיא נוטלת חלק בראש כי המחטיא את חבירו הוא רע ומר יותר מההורגו, עיין מדרש רבה פרשת פינחס פרשה כא פסקא ד, ולכן תזהר שלא תצא מקושטת בפני אנשים ותהיה כל כבודה בת מלך פנימה ושבח אני את בני ישמ
רפאל פרץ 16.10.12
הראיה הכי גדולה לדבריי, היא מ"פלא יועץ" שהבאת, שלמרות שכתב במפורש, "צריכה האשה ליזהר בזהירות יתירה שלא להכשיל את האחרים... תיזהר שלא תצא מקושטת בפני אנשים, ותהיה כל כבודה בת מלך פנימה", עם זאת כתב בערך "יופי" בזה"ל: "וכן חיובא רמיא על האשה שתתקשט לבעלה בהיותה עמו לבדה בבית יותר מכשהיא יוצאת החוצה אל
רפאל פרץ16.10.12
סה"כ הוטעיתי בתחילה כשהבאתי ציטוטי כזב מסולפים וחזרתי בי, וההתפתלויות של המתחזה אלי לא מסתירות את הטעות.
רפאל פרץ 25.10.12
18
אני מכיר את החתן ואת משפחתו מאז שהם היו גרים בקרית ספר עד לפני כמה חודשים החתן בחור תמים שפשוט עבדו עליו ועל משפחתו, ב"ה שהוא ניצל מהדבר הזה, בעזרת ה' הוא ימצא את השידוך שלו אגב החתן לא גר צדק זה ממש לא נכון
יואב11.10.12
17
זו התוצאה!!!!!!!!!!!!!!!!!! להוסיף דברים שלא היו נהוגים וכך לא תבלבלו ולא תשרפו את נשמות בנותיכן התוהות.
אחת13.10.12
זו מצווה גדולהה ההה
הננה21.10.12
16
בשבת בראשית קרה אותה מקרה שחיתנו נערה בשם סירוטה בלי להודיע על כך לאביה ואז התחילו כל ההפגנות נגד רומפלר. חברה הגיע הזמן להוקיע את השאלים ואת רבם המטופש "רומפלר" שהחריב ומחריב בתים בישראל דדדדדדדדדדדדדדדייייייייי
חצקל11.10.12
15
כאחת שמכירה מקרוב את כת השאלים אז אסביר נקודה מאד מאד חשובה בנושא: יש נשים שאצלם השאל הוא ממש מעשה הבעל דבר ! וזה בדרך כלל אצל הנשים השמנות שפשוט מרגישות נחיתות בגלל מבנה הגוף שלהן ולכן הן מעדיפות להתכסות בשאל כדי למצוא חן ולמשוך תשומת לב יותר מאשר היו בלי. למעונינת ניתן לבדוק זאת זה אצל רובן אחד
שאליסטית לשעבר11.10.12
אני לא מבינה את רוצה לגיד לנו שאת שמנה?
מירי11.10.12
לים, וראתה שהכל חארטה, וחזרה להיות מה שהיתה פעם...!!!!!
ענת11.10.12
אני עדה בעצמי לאחת מכת השאלים שהתעצבנה על מישהו ברחוב וקיללה אותו בקללות שאפילו .... לא יוציא מהפה כשאמרתי לה שעדיף שתוריד את השאל מאשר שתדבר ככה היא חטפה עלי כריזה בקיצור אחד בפה אחד בלב קטן עליהם! והקטע עם השומן חזק מאד!!!!!!!
אני בכיכר 11.10.12
14
כשכתבתי אשכנזים סוג ב, התכוונתי שבעיני האשכנזים הם סוג ב, נתקלתי בכמה מקרים כאלה, בעיני אין אדם סוג ב, יש התנהגות שצריך לתקן
חן11.10.12
13
הייתי מפציץ להם את המיבנים שלהם מהאוויר
דודילה12.10.12
12
יותר גרוע מגואל רצון!!!! לחתן ילדה, לשטוף לה את המוח, להסית אותה מהוריה, איפה ראינו כאלה דברים?? זה סכנה כל ה"חרדיות" הזאת... צריכים לעקור אותה מהשורש!!! להוריד להם את השאלים ברחוב!!!
לאה כהן11.10.12
הם צריכים לקבל פעם אחת כזאת סטירה שיבינו טוב טוב שלהיות מכוסה באלף בגדים זה לא אומר להיות צנועה.
לוימ11.10.12
11
''לא ניתנו תכשיטים לאשה אלא שתהא מתקשטת בהם לתוך ביתה'' (תנחומא וישלח פ''ה) ''כלום האשה מתקשטת- אלא לבעלה'' (מדרש שה''ש א-ג, ג) ''לא תתקשט אשה אלא אם כן היא מצויה בתוך ביתה ולא כשהיא הולכת למקום אחר' (מעם לועז וישלח) ''יש אשה בביתה היא לובשת בגדי שפחה, ויוצאת בחוץ בבגדי תפארת כדי להראות לכל את יופ
חכמי ישראל11.10.12
קינת דוד על שאול: "בנות ישראל על שאול בכנה, המלבישכם שני (=אדום זוהר) עם עדנים (=קוסמטיקה), המעלה עדי זהב על מלבושכן (=תכשיטים). משנה מפורשת שנפסק לפיה בשו"ע שבעל שלא מאפשר לאשתו להיות "כוחלת ופוכסת" (קוסמטיקה רצינית) זו עילה לגירושין. לא לחינם המקורות שהשאלים מביאים הם לא הלכתיים אלא דרשניים. חשבו
יוני11.10.12
אשה מקושטת לת"ח ◄ בגמ' במסכת שבת (כה:) איתא, "מאי ותזנח משלום נפשי, אמר רבי אבהו: זו הדלקת נר בשבת. נשיתי טובה... רבי אבא אמר: זו מטה מוצעת ואשה מקושטת לתלמידי חכמים". אשת ת"ח צריכה להיזהר יותר ◄ בספר אורחות חיים (חלק ב', הלכות כתובות) לרבי אהרן הכהן מלוניל (מהראשונים בתקופת הרשב"א), כתב על גמ
אלחנן11.10.12
כן כתב בהגהות יעב"ץ למסכת יבמות (סג:) הנדפסים בסוף המסכת, וזה לשונו: "אשה יפה אשרי בעלה, מספר ימיו כפליים. קמ"ל שלא ישא כעורה... כדי שלא יתן עיניו באשת חבירו. היינו דסמיך ליה "העלם עיניך מאשת חן פן תלכד במצודתה וכו', מאן דעבד הא עבד הא".
מאיר11.10.12
מרן הגאון פאר הדור והדרו, רבי שלום משאש זצוק"ל, ראב"ד ירושלים ורבה של יהדות מרוקו, כתב בספרו "שמש ומגן", שהיום נהגו לצאת איש ואשתו לרחובה של עיר, והנשים היום יוצאות הרבה בחוץ, ועל כן אשה שאינה מתקשטת בחוץ, היא מתגנה בעיני בעלה, וכל מה שנאמר במקורות הנ"ל, שייך גם בהתקשטות בחוץ (כמובן לא באופן יוצא דו
שוטנשטיין12.10.12
יש לנו גדולי עולם כמו רש"י ואברבנל ומצודת דוד ומצודת ציון ועוד. לא זקוקים לפרשנות החולנית שלך!!!! סלפן ושקרן איך יש לך כח לכתוב כל כך הרבה תגובות בתוך שעה???? ממש חולה נפש אתה!!
אנלייקד11.10.12
הרי החפץ חיים, שמנית אחרון, התיר ללבוש פאה וכך לבשה גם אשתו: "שיער נכרית. קרי נכרית להשיער שנחתך ואינו דבוק לבשרה, וסבירא ליה דעל זה לא אמרו חז"ל שיער באשה ערוה, וגם מותר לגלותה ואין בה משום פריעת הראש. ויש חולקין ואומרים דאף בפאה נכרית שייך שיער באשה ערוה ואיסור פריעת ראש. וכתב הפמ"ג, דבמדינות שיו
ידידיה 11.10.12
יותר מתאים לך משנא השם. אפשר לומר שהמשמעות השם ידידיה היא בדיוק ההיפך ממהותך. אבל ב"ה יש לך מעריצים גדולים צוות ככר השבת. אף אחת מאלפי התגובובות שתכתוב באלפי כינויים לא תסונן כי גם הם כמוך משנאי השם וגם הם שונאים את הצניעות בדיוק כמוך!
הגולש המסונן11.10.12
מרן הגאון פאר הדור והדרו, רבי שלום משאש זצוק"ל, ראב"ד ירושלים ורבה של יהדות מרוקו, כתב בספרו "שמש ומגן", שהיום נהגו לצאת איש ואשתו לרחובה של עיר, והנשים היום יוצאות הרבה בחוץ, ועל כן אשה שאינה מתקשטת בחוץ, היא מתגנה בעיני בעלה, וכל מה שנאמר במקורות הנ"ל, שייך גם בהתקשטות בחוץ (כמובן לא באופן יוצא דו
ספרדי טהור11.10.12
חתיכת גולש עלוב אברך שסרח
משה11.10.12
בסך הכל הסברתי את דעתם. ופיך המזוהם מעיד עליך שאתה שקוע עמוק בטומאה, וחבל. לך תלמד תורה, ומאור שבה יחזירך למוטב
ידידיה12.10.12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
‏!11.10.12
מדויק ועשיר. אבל מה אתה רוצה????
צדיק11.10.12
החתימה "חכמי ישראל", מלמדת היטב את הבעיה המרכזית של חוגים כאלו: ההתנשאות, כאילו הם חכמים ונבונים יותר מכל גדולי הדור הידועים! חכמינו קבעו לנו כלל מוצק: לא עם הארץ חסיד! והכלל הזה תקף לכל החוגים השוליים והקיצוניים, הרחוקים מידיעת תורה באמת, אבל מחפשים להם דרכים חדשות בעבודת ה'! המאפיין את כולם, הוא
יהודי פשוט11.10.12
גדולי ישראל לא פסלו את השאלים והם שנלחמים בפאות, הוטעתי מתעמולה שיקרית
יהודי פשוט 17.10.12
בגדולי ישראל???
חני11.10.12
10
מאוד אז זה עושה אותם לחבורה של פושעים וכופרים - אבל אולי זה רק איזשהו כת פנימית ולא כולן-צריך לבדוק את זה מה עם מצוות לא תעשה - שאסור לגנוב יהודי ויהודיה ?
יואל12.10.12
9
טעות מרה שאלים וכל הביגוד הזה חטא גמור אין בה צניעות אלא בדיוק להפך !!! בושה וחרפה בת ישראל אשר מכערת את עצמה ..כבת מלך צריכה להתלבש ביופי וצניעות ולא להתלבש בצורה צוענית מוסלמית! מה היו אומרות אמותינו הקדושות אין זה דרך התורה!! אלא מחלת נפש היצר הרע אומר צניעות וצדקנות אך זה אינו נכון תתעוררו !!!
גאולה אסתר11.10.12
ראי את כל המקורות בחשיבות כיסוי הפנים והגוף, אחר כך תתנשאי בחוצפה.
מצח11.10.12
8
תורה אסרה לאכול דם, אך התירה לאכול כבד שיש לו טעם של דם. התורה אסרה נדה, אך התירה דם טוהר. חזיר – אסור, מוח של דג שיבוטא מותר (הגמרא אומרת שטעמו כטעם חזיר) להתחתן עם ערביה אסור ! אם אשת כת השאלים מותר !
דן סגל11.10.12
7
מי חטף אותה? כת השאלים או ההורים?
אפרת11.10.12
זאת המצאה של התשקורת הפרוצה שלא יכולה לסבול צניעות בעם ישראל.
עדנה11.10.12
גדולי ישראל כבר גילו פרצות נוראות בחוס האיזון הזה איזה הלכה מתירה ללבוש אובר צנוע ולברוח מהורים איזה כיבוד הורים זה שאמא בוכה מחוץ לדלת ולא אמא עם פאה נעלי עקב וחולצת טריקו ובושם עד לקומה שמינית אלא אשה כשרה וצנועה עם שאל !!! זה לא אצניעות - שמוחקת את התורה צניעות חשוב וכיבוד הורים חשוב ופה הילדה כב
:)11.10.12
6
כי אין לה בסיס ואין להן אלוקים, הן עושות מה בא להם והם לא מאמינות לאפחד ולא עושות לשם שמים בגרם
בנג בנג12.10.12
5
איפה הרבנים?
יעקב11.10.12
4
כל הצרות משנת תשע"ב נגרם לנו ע"י מתנגדי השאל זה התחיל....... כשרבני העדה (הבד"ץ) שלחו בריונים-רשעים, להפגין נגד נשי הצנועות הלובשות "שאל" בירושלים עיה"ק, הצניעות שכמנהגי ירושלים מדורי דורות, לצערינו הרב המעשה הרע הזה הי' חילול השם נורא בשלוחי הבד"ץ, וגרם קיטרוג גדול בשמים נגד רבני ועסקני העדה החרד
713.10.12
3
כל פורענות שבאה לעולם לא באה אלא בשביל דייני ישראל...המתעבים משפט ואת כל הישרה יעקשו...ראשיה בשוחד ישפוטו...לכן בגללכם ציון שדה תחרש וירושלים עיין תהיה והר הבית לבמות יער ואין הקדוש ברוך הוא משרה שכינתו על ישראל עד שיכלו שופטים ושוטרים רעים מישראל." (שבת, קלט, ע'א) בית הדין הנכבד של העדה החרדית ביר
חילול ד'11.10.12
2
ידיר את רגליו מהחרדים.
דודי11.10.12
אני לא מבין אותך אם אתה חרדי אז אל תהיה חרדי אם חילוני אז מה לך לזבל הזה לך לזבל בתל אביב ואם אתה לא זה וזה אתה מזלזל במלך מלכי המלכים הקב''ה הרי רבש''ע רצה שתשמור מצוות ותורה טרק החרדים עושים שזאת בקדושה וטהרה אז אל תכפור ברבש''ע ושליחיו שהם הים הגאב''ד והראב''ד והרב וואזנר והרב שטיינמן ונשיא הדור
מקרר שמן11.10.12
1
אם חילונים היו פורצים לבית, החרדים היו צועקים עד לב השמים, והנה נערה תמימה שרוצה להתחזק בצניעות, והוצע לה זיווג משמים, מונעים ממנה זאת. עולם הפוך אני רואה.
דן סגל11.10.12
יש לנו דרך מסורה מדורי דורות איך להתחזק ולהתקרב לה' ויש דרכים מסכונות שהם הפך החיזוק והפך עבודת ה' וכת השאלים הם כאלה נגד רצון ה' ונגד חכמי ישראאל ויש מצוה אחת והיא כביכול "צניעות" ובשבילה כביכול הם יכולים לעבור על כל איסורי תורה ממש. סימן שהצניעות הזו היא אפס אחד גדול לא שווה כלום. יש מבין ...
קיקו11.10.12
אז אתה רואה את כל העולם הפוך, תעמוד ישר ואז תראה כולם ישרים
סגל 11.10.12
אשה שלובשת לפי כל כללי הצניעות בלי תכשיטים ובלי איפור אם היא תדע ללבוש צנוע וגם מכובד וגם יפה יכולה לראות טוב וצנוע ... צניעות לא אומר תהיה מכערת בחוץ ויפה בפנים צניעות אומרת תהיה בת ישראל בחוץ צנועה מכובדת ובעלת חן ולא בולטת ולא מושכת ובפנים תהיה בת ישראל כשרה וצנועה ותתקשט למצוא חן בעיני בעלה ! בנ
אמת11.10.12
תתחתן אתה איתם. למה בכח
יצחק11.10.12
יש גם כתות בהודו שאפשר להתחזק שם. אז בבקשה תשלח את הבת שלך לשם.
משה11.10.12
פשוט מפחיד לראות שאנשים חושבים ש... שלהיות צנוע זה להיות מכוערת שלהתחזק זה לא לכבד הורים וכו'.. וכו'.. כשהתורה + הקב"ה אומר לכבד הורים ועוד הורים שהולכים בצניעות מעבר ... ומי ש"מחזקת את הילדה אומרת לה שאסור לה ליצור קשר עם הוריה כי הם לא חזקים מספיק.... מובן לגמרי שיש פה יותר נפילה מאשר התחזק
nav11.10.12
''לא ניתנו תכשיטים לאשה אלא שתהא מתקשטת בהם לתוך ביתה'' (תנחומא וישלח פ''ה) ''כלום האשה מתקשטת- אלא לבעלה'' (מדרש שה''ש א-ג, ג) ''לא תתקשט אשה אלא אם כן היא מצויה בתוך ביתה ולא כשהיא הולכת למקום אחר' (מעם לועז וישלח)
צנועה11.10.12
הראיה הכי גדולה שמותר לאשה להתקשט ברשות הרבים, היא מ"פלא יועץ" שמצטטים כאן, שלמרות שכתב במפורש, "צריכה האשה ליזהר בזהירות יתירה שלא להכשיל את האחרים... תיזהר שלא תצא מקושטת בפני אנשים, ותהיה כל כבודה בת מלך פנימה", עם זאת כתב בערך "יופי" בזה"ל: "וכן חיובא רמיא על האשה שתתקשט לבעלה בהיותה עמו לבדה בב
מנחם11.10.12
אם בעלי חוזר הביתה בלילה מעבודה ולימוד כל היום איך הוא ימצא אותי יפה או עייפה???????
מירי11.10.12
"ואל יטעה אותה היצר שתנצל מן הדין מפני שהייתה צריכה להתקשט עצמה לעיני בעלה שלא תתגנה עליו כי באמת זוהי טעות דזהו שייך רק בביתה לבד ולא בשוק" [החפץ חיים - גדר עולם]
החפץ חיים11.10.12
מרן הגאון פאר הדור והדרו, רבי שלום משאש זצוק"ל, ראב"ד ירושלים ורבה של יהדות מרוקו, כתב בספרו "שמש ומגן", שהיום נהגו לצאת איש ואשתו לרחובה של עיר, והנשים היום יוצאות הרבה בחוץ, ועל כן אשה שאינה מתקשטת בחוץ, היא מתגנה בעיני בעלה, וכל מה שנאמר במקורות הנ"ל, שייך גם בהתקשטות בחוץ (כמובן לא באופן יוצא דו
מסעוד11.10.12
כך כתב הגאון רבי בנימין זילבר זצ"ל, חבר מועצת גדולי התורה, בשו"ת אז נדברו (חלק י"ד סי' מ"ז), וזה לשונו: "אשה מותרת לצאת בבגדי צבעונין, אף שמדינא אסור להסתכל בבגדי צבעונין של אשה, אפי' בתלויות בכותל... וכן ביו"ט משמחה בבגדי צבעונין, ולא אמרו שצריכה להתלבש בחוץ בבגדים שחורים. וכל הפרק במה אשה יוצאת המ
סעדון11.10.12
אפילו אני לא הבנתי מה רציתי עם זה
סעדון16.10.12
הוא התחזה גם אלי והוא מתחזה לסעדון כדי לסלף את דברי רבותינו
רפאל פרץ16.10.12
התברר לי שזה ציטוט לא נכון והתנצלתי על זה.
סעדון16.10.12
אבל נראה מטעם אחר להחמיר בפאה נפוחה והדומה משום שאמרו שלא נתנו תכשיטין לאשה אלא להתקשט בה בפני בעלה, ובעניותינו האשה לובשות את הפאה רק כשהולכת לחוץ מהבית, ואף שכתבתי במקום אחר דגם בפאה רגילה הוי כתכשיטין כעת נראה דהוי רק כמטפחת של בגדי צבעונין. ועוד כתב: ולאחר העיון היטב בדברי רבינו יונה, ר
רפאל פרץ 21.10.12
לא ידעתי שיש עוד ציטוטים מהרב זילבר שמוסתרים , כעת אמרו לי שזה מעשיו של תעמולן פאות ידוע.
סעדון המסעוד22.10.12
המצאות חדשות של מצוות להתקשט לכל העולם, אפילו לא מצחיק.
עיין11.10.12
והרב משה לוי, ר"מ בכסא רחמים, גם לא מצא מה לענות לתשובתו של מרן פאר הדור רבי שלום משאש, ולכן לא ענה מאומה. והרוצה לקרוא את תשובותיו של מרן יעיין בשו"ת שמש ומגן חלק אבן העזר סימן ט"ו והלאה (יש בהיברובוקס). וירווה נחת
מסעוד12.10.12
כתב הרה"ג משה לוי זצ"ל ואשר סיים כבוד הרב משאש שליט"א שהדבר ברור להלכה ולמעשה להתיר, וגם מצווה וחובה על הנשים להתקשט לבעליהן בהיתר "ולכל העולם" בהיתר ולא להתנוול על ידי מטפחת ויגרמו לבעליהן לתת עיניהן באחרות ח"ו. ע"כ. במחכ"ת, כיצד מצווה ומחייב לנשים להתקשט "לכל העולם", וזה איסור גמור, ו
תקרא 17.10.12
מקודם כתבתי בטיפשות שלא דחה כעת ראיתי שההפך הנכון בפרט אחר שהודעתי שדודי זקני הגר"ב סעדון דחה דבריו באורך
סעדון21.10.12
וגם הגבתי על השטות שכתבתי למטה, אכן בטעותי שכתבתי להתיר. וסליחה מכל מי שטעה אחרי
מסעוד סעדון21.10.12
לא מדובר בהלכה אלא בחומרות רחוקות כשעל ידם היא גורמת לצער עצום להורים שלה ולחילול ה' גדול ,לא דרך ה',דרך ארץ קדמה לתרה כאשר גם הוא לובש שאל קשה לזהות אותו אבל זה עדיין הוא..היצר הרע!
אהרן11.10.12
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24

היסטוריה ואקטואליה

הניסוי החדשני ב'מצות מכונה' גרר סכסוך בין הרבנים הגיסים

ישראל שפירא | 25.04.24

יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ

שידור חי | מעמד ברכת כהנים בכותל המערבי • צפו

כיכר השבת | 25.04.24

להוי כעפרא דארעא 

הגרמ"צ ברגמן שרף את החמץ סמוך למעונו | תמונות

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

ומשפע מצוות תפילין

כך נחגגה בר המצווה לנכד של גדולי הרבנים | תיעוד

חים רוזנבוים | 25.04.24