כיכר השבת

מבוכה לשר החינוך

הסטודנטים החרדים יוצאים למאבק: השר פירון מוחרם

ביום ראשון הקרוב מקיימים בקמפוס החרדי של הקריה האקדמית 'אונו' בירושלים טקס הענקת תארים לבוגרי הפקולטות למשפטים ולמנהל עסקים, אל הטקס הוזמן בין היתר שר החינוך שי פירון, אך כעת הסטודנטים החרדים החליטו להחרים את הטקס בשל השתתפות פירון אותו הם מאשימים בלחימה בעולם התורה (חרדים)

70
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ז בתמוז | 05.07.13
מוחרם. שר החינוך שי פירון
מוחרם. שר החינוך שי פירון (צילום: פלאש 90)

הסטודנטים החרדים מאיימים להחרים את טקס סיום לימודיהם בשל השתתפותו של שר החינוך שי פירון הפוגע בעולם התורה.

ביום ראשון הקרוב מקיימים בקמפוס החרדי של הקריה האקדמית 'אונו' בירושלים טקס הענקת תארים לבוגרי הפקולטות למשפטים ולמנהל עסקים.

מארגני הטקס לא לקחו בחשבון את עוצמת ההתנגדות הקיימת בקרב הציבור החרדי לחברי הממשלה הנוכחית ואל הטקס הוזמנו ראש העיר ניר ברקת לצד יו"ר ש"ס אריה דרעי ושר החינוך הרב שי פירון שאף יישאו דברים.

אלא שבימים האחרונים החלה להתגלגל במסדרונות הקמפוס עצומה של סטודנטים חרדים המודיעים כי בשל השתתפותו של שר החינוך שהינו מראשי מפלגת 'יש עתיד' שאחראית ואשמה לפגיעה הקשה בעולם התורה ובחינוך החרדי הרי שהם בוחרים "להחרים" את הטקס ומעדיפים לקבל את התעודות בחדר המזכירות.

הסטודנטים הפיצו קול קורא בו נכתב כי "מר פירון נלחם בעולם התורה ושם לו למטרה למוטט אותו ולהעמיק את השסע החברתי במדינה כשבנוסף הוא רודף את בנינו ובנותינו בניסיון לשנות את אורחות חייהם בכפיית ערכי לימוד המנוגדים לדרך התורה".

חלק מהסטודנטים הודיעו כי ישתתפו בטקס אך יבחרו לצאת ממנו בשעה שפירון יישא את דבריו. "זו נבזות לתת למי שרודף את עולם התורה במה מכובדת שכזאת", אומר ל"כיכר השבת" אחד הסטודנטים הלומדים במקום.

ל"כיכר השבת" נודע כי בעקבות החרם שר החינוך שי פירון שוקל לבטל את השתתפותו. מנגד, בהנהלת הקמפוס מנסים להבין מהיכן נפל עליהם החרם המדובר.

ה"קול קורא" של הסטודנטים החרדים (צילום: כיכר השבת)

בלשכת שר החינוך סרבו להגיב אולם גורמים הקשורים לקיום הטקס מציינים כי מדובר בדרישה של קומץ סטודנטים בלבד וכי הם אינם מייצגים את דעת הרוב.

העיתונאית סיון רהב מאיר, התייחסה לסיפור בדף הפייסבוק שלה וכתבה כי "בעיני זה עצוב. עצוב וצפוי. יש עתיד חייבת ללמוד שאי אפשר להתנשא ולאיים וגם לקדם באמת. או או. באנו לשנות? באנו לקחת אחורה מציאות של שיתוף פעולה שכבר קיים. וזה יותר מהותי ועגום אפילו מכל טעויות הפייסבוק המביכות של לפיד. אלה החיים האמיתיים שלנו ביחד".

יאיר טיילור, פעיל בפרויקט דוסים להסברה חרדית, אומר כי זו ההוכחה שמר פירון (קראו לי הרב) פתח במלחמת חורמה נגד כלל הציבור החרדי, ולא רק נגד האברכים. עורכי הדין המתנגדים להשתתפותו של שר החינוך מעוניינים לפרנס את משפחתם בכבוד ולפתח קריירה, אבל לא רוצים בשום אופן לשנות את אורח חייהם והשקפתם.

"על השר פירון לזכור כי הוא שר של כולם, ולא רק של תת המגזר שהוא מייצג. חוסר האימון המוחלט מצד הציבור כלפיו מעיד כאלף עדים שאפשר להרוס במאה ימים מה שבנינו במשך שישים שנה", אומר טיילור.

דעת אחד הסטודנטים כפי שהופצה במייל
ההזמנה לטקס
תוכן שאסור לפספס
70 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
41
אני אחד ממסיימי התואר, העתידים להשתתף בטקס הסיום ביום ראשון הקרוב. אני אומר לכם בתור אחד מבפנים: הכל שטויות. אין שום יוזמה, אין שום איומים ואין שום חרם. הכל קשקוש בלבוש. "הסטודנטים החרדיים" לא מאורגנים ולא יוזמים שום דבר ואת רובם זה לא מעניין בכלל. מדובר ביוזמה פרטית של סטודנט משועמם שמנסה להבעיר מד
ראובן05.07.13
40
,,וברא בה נקבים נקבים, חלולים חלולים, עמותות, קצבאות ותמיכות. שאם יסתם אחד מהם, אי אפשר(לחרדי) להתקיים ולעמוד לפניך, אפילו שעה אחת.
דן סגל05.07.13
39
למטבע
שי פילון05.07.13

הצגת כל התגובות

38
האקדמיה היא הס"א היא מביאה לכפירה, אי אפשר לשלב אקדמיה שעליה אמר שלמה במשלי "אל יסט ליבך בנתיבותיה... ואחד משפוים ואחד רפןאה ואחד פסיכולוגיה ויתר מקצועות המדע, מובלים לשערי מוות. אם יעשה סקר על יהודי דתי שלמד באוניברסיטה יתברר שרובם הפכו להיות קלי דעת. ישנם עשרות מקצועות ללמוד כמו חשמחאי ומכונאי רכב
שועל המדבר05.07.13
37
מי שהקב"ה לא חנן אותו בדעת, גם תור עוניברסיטאי לא יתן לו דעת. במקום לשנוא, תנסו לשמוע ולהשמיע, בנחת. זה יועיל יותר לעולם התורה.
יוסי05.07.13
דבר ראשון תלמד לכתוב בלי טעויות אח"כ תציע איך למחות.
המגיב07.07.13
פירון מתערב בקהל ובעניינים לא לו הוא זה שאמור להוריד ראש ולהסביר את עצמו במקום לתקוף (טפילים וכו') אנו גאים בדרכנו כפי שנמסרה מאז אברהם אבינו , ולא צריכים להתחנף לשום מאן דהו גם כשהוא זכה בתואר שר ורב מהממשלה. לשמוע ולהשמיע זה נכון רק כשזה בא משתי הצדדים וכפייה ,זה לא הדברות !
danbarlev05.07.13
שמי שאמר טפילים לא היה פירון אלא מיקי לוי...
דויד05.07.13
תוכן דבריך, מוכיח. ספר תורה שכתבו מין יישרף, ועיין בסנהדרין מיהו אפיקורס.
אלי05.07.13
36
מלא עד אפס מקום..סתם קומץ קטן וקיצוני שמחפש לעשות כותרות..שקר.
סטודנט חרדי05.07.13
35
איזה חילול השם זה שאדם שקורא לעצמו רב חבר במפגלה ששמה את עצמה לפגוע בתורה. אני כסטודנט של הקריה החרדית (כרגע לא בוגר) מוכה באיש הזה שהשם ירחם עלינו מכל הרפורמים האלה
אוהב השם05.07.13
34
בפירוש הוא אמר "צריך להקים בית דין ולנדות את הממשלה הזו"!!!!!!
י ב05.07.13
33
אדון פירון הוא אינטרסנט מלוכלך מלא בבוץ ורפש. אין לו כלום בידיים. סה"כ סטנדאפיסט כמו ברסלבר שרוקד ברחובות. שימו לב, שאחרי כל פעם שיורד מהפודיום לאחר נאום, הוא מושך בציציותיו. מה פתאום הוא לא מכניס אותם לפחות? על מי הוא עובד? הוא לא בנאדם יציב בדעותיו בכלל. מתאים לו להתעסק באלקטרוניקה, לשבור מוצרי אל
מנהל האתר05.07.13
32
היום גם אני אמורה לקבל תואר במשפטים בטקס המדובר. גם מכללה פרטית מקבלת תקציבים ממשרד החינוך וברגע שהזמינו כבר את השר אין צורך לבייש אותו ברבים . היו צריכים לחשוב על זה קודם. וכל החושבים על חינוך ילדיהם שיסתכלו על עצמם ולא יחטאו בצדקנות יתר / צדיקות מזויפת .
סטודנטית בקריה 07.07.13
31
חמה מעניין מה אומר על כך שמעוני בטח אוכל את הלב
מלפפון חמוד05.07.13
30
הוא קליפת עמלק מהסוג הקשה ביותר
יוני נתן05.07.13
29
כל מי שהוציא עצמו מכלל ישראל - שילך מפה. אחר כך הם מתבכיינים שלא מקבלים עבודה. מי רוצה להעסיק כאלה מטורללים? שילכו לכויללים שלהם.
יוסי08.07.13
28
זכיתי להיות סטודנט בקריה האקדמית אונו ועל כך אני מוקיר להם טובה. "היוזמה" עליה מדווח בכתבה החלה להתגלגל אך אתמול... בדומה לאותם סטודנטים שאינם מעוניינים בבואו של הרב פירון ואני ורבים כמותי לא מעוניינים בבואו של אריה דרעי. ההשתלחות וההשמצות המאפיינות את הציבור החרדי לעולם לא ישתנו. זהו ציבור שמרו
שלום05.07.13
27
וילמדו להחרים את הקמים עלינו לכלותינו ולא יכפפו ראשם בכניעה בפני הפריץ השמן והשבע...
גוליבר05.07.13
26
לו הייתי הרב פירון הייתי מודיע למכללה תודה לא אבוא אך תהיו עקביים אל תבואו אלי בבקשות לתמיכה . אל תבואו אלי בבקשה למתן את הקיצוצים כפי שעשיתי עד היום. אתם כפויי הטובה שלא יודעים להגיד שום מילה טובה על כל מה שםעלתי עבורכם עד היום מפנה את הבמה לגורמים באוצר שיעשו בכם כרצונם. לא אצהיר שוב ושוב שאני פוע
מכיר טובה06.07.13
25
קרית אונו תלחץ לאיומים על תקציבים, ואונו בכל זאת יזמינו אותו לנאום, והוא ינאם בפני אולם ללא קהל, כי כולם יצאו משם בזמן הנאום של פירון.
ישראל נ05.07.13
24
זה האיש שר החינוך שראינו רק לפני מס' ימים צוחק כריקים והפוחזים שבנינוץ שילדים שרואים את הריקני הזה אפי' בלי להיות שר החינוך זה בושה שלא לדבר על הטפות המוסר שאלו הפירון והלפיד שמטיפים לנו אלו קוני ומזייפי התארים . הגיע הזמן שנעמיד אותם במקומם נזנב בהם כפי שאתם מקדשי ש"ש עושים גאים בכם כעת אתם ראויים
יוסף05.07.13
23
הבן אדם אומר דברים נכונים די לטפשות
אבג05.07.13
22
כרגיל- אתם תלחמו בשביל העסקונה החרדית שיורקת עליכם. בתמורה יחכו עוד חודש ורק אז יזרקו את הילדים שלכם מכל המקומות.
אברך סטודנט06.07.13
21
ההחרמות לאקדמיה. אבל בעצם היא נמצאת שם מהתחלתה, תמיד היו החרמות באקדמיה.
חושש ולא חושש05.07.13
20
רק זו הדרך בלי התלהמות בלי אלימות פשוט להפוך את הבן אדם ללא לגיטימי החרמה של פירון מהטקס היא סטירה מצלצלת וכואבת וזו הדרך. רק אל תתקפלו
Brooklyn 05.07.13
19
אבל זה קצת מטעה כאילו החבר'ה האלו נשארים עם השקפה חרדית האמת היא שלא (וחלקם הגדול כבר הגיעו לשם כך) נ.ב. אני סטודנט חרדי (בפתוחה)
אחד05.07.13
18
ואני וחבריי מחרימים את טקס ההשפלה שנותן במה לעוקר הדת והתורה רודף התורה ולומדיה מר פירון .... כולנו נזעק את זעקת לומדי התורה הנאנקים תחת עול הקיצוצים האכזריים הפוגעים באחינו אברכי הכוללים לא יתכן שקריה אקדמית המתיימרת לקרוא לעצמה "חרדית", תרמוס את רגשותינו רגשות האהבה הגדולה שיש לנו לאחינו אברכי ה
סטודנט בן תורה05.07.13
17
כנסת המינים, בתי החולים,ביטוח לאומי,חיילים המשרתים בעמנואל, מודיעין עילית וביתר.טיפות חלב, כסף ציוני,מסוקים צבאיים,בתי משפט ציונים שגדולי הדור לא יתדיינו שם.אל על.שדה תעופה בן גוריון.ועוד ועוד.
דן סגל05.07.13
16
מתאים לחרדים
עם ישראל06.07.13
15
כך שיפסיקו להתנסות עלינו גם יש עתיד וגם בנט ואורבך. אנחנו בוחרים בתורה ובמה שהתורה מדריכה אותנו!!!!
מצביע הבית היהו05.07.13
14
משה שורק - מה שאתה עושה לא מכובד דרך ארץ קדמה לתורה
דוד05.07.13
13
להתקרב ועל כבוד שהוא נותן לחרדים. אם הוא בא . צריך לתת לו מקום להתחיל לרדת מהעץ. ועדיף לקרבו מאשר להרחיקו. אם הוא בא בואו נוכיחו דרך ארץ ונכבדו. שיראה מהי גדולה. ואולי יתפכח.
איש אחד05.07.13
12
למה אנחנו מחרימים את החרדים. למדנו מכם את הדברים הכי טובים. לא מעסיקים אתכם. לא נותנים לכם תרומות. תישארו בבני ברק ותעבדו רק אצל מי שדומה לכם. ובקיצור: צאו לנו מהחיים
עם ישראל06.07.13
11
כל הכבוד..אני לא סטודנט, אבל אני בא למחות..
אבי05.07.13
10
המסונדלים שותפים לפשע ויש להרחיקם משמחות ומארועים ולא לשתות יין מבקבוק שנגעו בו
צודרייטער05.07.13
9
אחינו אתם. כל הכבוד, אמנם בחרתי בדרך של עבודה, או נאלצתי, אך בחודשים האחרונים הרגשתי כי נלחמים בי, אך בתקשורת גם החרדית נאמר שלא נלחמים בי, כלומר גם פוגעים וגם לא מכירים בזה. אני גאה בכם אחי. גם אני הייתי נוהג כך.
יענקי05.07.13
8
זהו כך החרדים צריכים לנהוג כל נבל שמתנהג בנבזות ובגסות צריכים להוקיעו בכל מה שאנו יכולים הנלחם בעולם התורה סופו שילמו בו כולם רק צריך לזכור שאת מי כן צריך להחרים בעיקר זה את ראש ממשלת הרשע ביבי בכבודו ובעצמו שנותן למקהלה הקלוקלת הזו יד ורגל הוא ראש הפעור ואותו צריך לנדות בכל צורה....
אליהו05.07.13
7
גאה בכם
חרד"ק גאה07.07.13
6
נתפלל שיבין את המסר,(אם כי אני מאד סקפטי). מחריבי עולם התורה לא במקומתינו. צריך להוקע אותם בכל דרך אפשרית. יבורכו היוזמים ויברכם ה', ויצליחו.
avi105.07.13
5
סטודנטים וסטודנטיות החרדים לגורל ילדינו". ילדינו? ילדיהם מיבעי ליה! מכאן שתואר שקרית אונו שווה בקושי את הנייר שעליו הוא מודפס.
WTH05.07.13
4
את היותו אדם מאמין, עם "כיפה" ועדיין לדעת שהוא נותן יד כדי להקשות על עולם התורה. בנאדם, אתה לא מאמין בעוה"ב? לא מפחד מהקב"ה? לא מפחד שיכול להיות שבגללך איזה אברך לא ילמד רק דף אחד פחות.. אפילו ר-ק דף אחד! לא מדברת על יותר מזה חלילה.. על אחד פה ואחד שם שב-ג-ל-ל-ך, כן, בגללך! לא ילמד יותר תורה יותר. כ
דוסית אחת06.07.13
3
לא יודעים להתמודד ולהקשיב לאחר אז מחרימים
klozone05.07.13
2
ושיביאו במקומו את שרת המשפטים ציפי לבני.
עוז ברנט05.07.13
1
אלוהים לא סולח לנצלנים ,גנבים וכפויי טובה חרדים.
pinco905.07.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 10:27

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

לכולם ובחינם

באו לטייל בחול המועד בחינם >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24