כיכר השבת

מכתב מצמרר • בלעדי

נחמן שטיצר במכתב כואב לשר החינוך: "רציתי למות"

לפני כשנה שכח נחמן שטיצר, רב'ה ממודיעין עילית את הילד חיים בויימל ז"ל ברכבו. מאז האסון הוא בקושי מתפקד. לפני כשבועיים שלח מכתב כואב לשר החינוך שי פירון בו הוא מספר על היום הנורא בחייו ("רציתי למות") וקורא לשר להסדיר את הדיווח על אי הגעת ילדים למוסדות חינוך • המכתב המלא (חרדים)

19
ניסים בן חיים | כיכר השבת | ח' באב | 15.07.13
נחמן שטיצר
נחמן שטיצר (צילום: חדשות 24 ופלאש 90. עיבוד כיכר השבת)

מקרים טרגיים, כמו זה שאירע לפני כשנה לנחמן שטיצר קורים כל הזמן. רק בשבועות האחרונים נתבשרנו על עוד שני ילדים שנשכחו למותם. שוב עולה השאלה איך מונעים את האסון הבא?

נחמן שטיצר' הרב'ה ששכח את הילד חיים בוימל ברכבו, פנה לשר החינוך שי פירון וקרא לו להסדיר את הדיווח על אי הגעת ילדים למוסדות חינוך, מה שימנע הישנות מקרים מסוג זה.

במכתב מגולל שטיצר את היום הנורא בחייו, ומסביר מדוע הסדרת דיווח על ילדים יכול למנוע את המקרה הבא ולהציל נפשות.

"בבוקר אותו היום, בדרך לעבודתי, הסעתי מספר ילדים ברכבי לבתי התלמוד שבו הם לומדים", כתב שטיצר, "אחד הילדים היה חיים בויימל ז"ל כבן 3 שנים. במהלך נסיעתי עצרתי סמוך לבית התלמוד של כל אחד מהילדים. בשלב מסוים עצרתי בסמוך לבית התלמוד שבו לומד חיים, חשבתי שהוא ירד מהרכב והמשכתי בדרכי לבית התלמוד שבו אני מלמד".

"בסיום יום עבודתי חזרתי לרכבי בשעת הצהריים", מתאר שטיצר את הנורא מכל, "מצאתי את חיים הקטן ללא רוח חיים. נחרדתי לגלות שבעצם חיים נשאר ברכב כל אותן שעות ונפטר, כנראה בשל החום הכבד ששרר ברכב. רציתי למות בו במקום. בכיתי והקאתי ולא הצלחתי להירגע".

"זמן קצר לאחר מכן נלקחתי לחקירה אודות המקרה. בסופו של דבר הוגש נגדי כתב אישום לבית המשפט השלום ברמלה בגין גרימת מוות ברשלנות", ממשיך שטיצר.

"אני יודע שהאסון הנורא ילווה אותי עד סוף חיי"

"מאז אותו אירוע אני בקושי מתפקד", כותב שטיצר לשר החינוך, "והאסון הכבד נתן את אותותיו גם על משפחתי. עם זאת, כאבנו מתגמד ביחס לכאבם של הוריו של חיים הקטן ובני משפחתו".

"אני יודע שהאסון הנורא ילווה אותי עד סוף חיי. לקחתי אחריות על התרחשותו מתחילת הדרך ואיני מתנער מכך, אולם, המחשבה שאולי אם הייתה מוטלת חובה על המורים להודיע להורים שילדיהם לא הגיעו למוסד חינוך, ניתן היה להציל את חיים - אינה נותנת לי מנוח", ממשיך שטיצר במכתבו.

"עולמן של שתי משפחות כבר נחרב, אך אני תקווה שתפעל למען הצלת עולמות אחרים בעתיד ותסדיר את נושא הסדרת הדיווח להורים על אי הגעת ילדים למוסדות חינוך", כותב שטיצר לשר החינוך.

עו"ד עפר ברטל, המייצג את שטיצר, קרא גם הוא להסדיר את הנושא. "מוכח במקרים האחרונים שכל אדם, לצערנו הרב, יכול לשכוח את היקר מכול לו, ילדו, במכונית",אמר עו"ד ברטל. "מכיוון שהוכח שזה אנושי ולא מעשה פלילי, הגיע הזמן שהרשויות ינקטו בכמה צעדים קטנים וזולים שימנעו כמעט לחלוטין טרגדיות כאלה בעתיד".

תוכן שאסור לפספס
19 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
13
שטות מוחלטת! רעיון נוסח "חלם" לגמרי. אנשים ללא מח ימשיכו לשכוח את הילדים ברכב!צריך להעניש בחומרה!וכיצד זה קשור למוסדות לימוד? לא פעם קורה ששוכחים לא בדרך למוסדות!!
דיני17.07.13
12
הרב שי פירון הוסמך כהלכה !!! אז למה אתם משמיטים תואר מהרבנים הציונים ?? לעסקנים , נגידים ואפילו "לרב הסלבס" לא שוכחים כאן באתר תואר רב אז למה רבנים מוסמכים מהציונות כן אתם משמיטים ?? בושה לכם !!
ח15.07.13
11
הוא (פירון) מכל דבר עושה צחוק ותעלול. המקרה הנ"ל של נחמן שטיצר היה מזעזע, כזכור. לבסוף פתח עמותה שמקרים כאלה לא יקרו שוב.
מנהל האתר15.07.13

הצגת כל התגובות

10
(ישעיהו א' כ"א) "איכה היתה לזונה קריה נאמנה ועתה מרצחים" הצרה הגדולה שהצניעות יורדת מטה מטה בבית שמש , זה פלאי פלאים ואין מי שיעורר על זה, לא רבנים ולא עסקנים, אין שום קול צפצוף על זה ,לא שומעים כלום, הצניעות יורדת מטה מטה עד התהום שלא היה כזה מדור המבול, ואין מוחים, היום זה כ"כ גלוי לעינים עד אי
אין15.07.13
אני שואל את המזכיר של הקב"ה אם זה בעיית צניעות שמביא אסונות , אז למה זה לא קרה בתל-אביב ? כי הורי הילד המנוח ח"ו לא היו צנועים ? דווקא למודעין עילית הלכת ? בקיצור .. סייג לחכמה שתיקה
חיימי15.07.13
אם אתה כל כך צנוע ומחפש צניעות אז מאיפה אתה יודע איך הנשים בבית שמש מתלבשות? אתה לא אמור להסתכל עליהן בכלל... המציאות מוכיחה שמי שמתעסק יותר מדי עם צניעות אז יש לו בעיה ולא לאחרים. תעשה תשובה בעצמך ואחר כך תוכיח אחרים.
חנה15.07.13
די עם המצאות ותירוצים לכל דבר. אולי תבדוק את כמות האסונות הנוראית שפקדה קהילות חרדיות במאות הקודמות? וזאת למה?
שי15.07.13
9
מעשיך יקרבוך ומעשיך ירחקוך ומצוה אחת מתריג מצוות שלא נראית לא נקרא רשע ואין לו חלק לעולם הבא! ולכן עם מסננת על הראש לעולם לא נחשיב אתכם כרבנים גם אם עברתם את כל המבחנים הנחוצים ודרך אגב פירון לא עבר מעולם שום בחינה!
המוכיח15.07.13
8
לא יפה זה פוגע מאוד
שמעון15.07.13
7
חיישן תזוזה פשוט וזול מחובר למכשיר ששולח sms ל3 אנשים מוגדרים מראש + מתקשר למשטרה. על כל תזוזה אחרי שהרכב ננעל עם האזעקה (יכול להיות יעיל גם נגד גנבים)
Meirmsl15.07.13
6
שישימו ברכבים חיישן תנועה, וברגע שהוא מזהה תנועה, הוא יפעיל את המזגן כל עשר דקות למשך 2 דקות, זה יזרים חמצן לרכב, וגם אם זה ידלק סתם, זה לא אסון, זה הרי קורה למשך כמה שעות, הכי הרבה, חמש שעות, אז מקסימום, דלק המזגן שעה אחת בלבד מתוך החמש שעות. בנוסף כמו שכבר כתבו, ניתן לשלוח sms למספרים מוגדרים מראש
נתי15.07.13
5
חברה, בואו ונעשה סדר! קודם בנוגע לשי פירון, שי פירון, על פי מעשיו והתנהגותו, כנראה אינו ראוי לתואר "רב", מעשיך יקרבוך וכו', והדבר מתבקש להסיר תואר זה ממנו . ב. בנוגע לאברך שטיצר, אני מכירו באופן אישי למרות שהוא אינו מכירני, מדובר בנפש אצילית ויקרה שנעבעך קרה לו אסון נורא, ליבי עליו, ואני קורא לו בכל
יענקי15.07.13
4
וטרגדיות איומות שמתרחשות אחת ל... זה שזה קרה פעמיים בתקופה האחרונה ממש לא מעיד על שכיחותה של התופעה, שה' ישמור!
ירושלמית15.07.13
3
פירוש יפה למה שכתוב בקינות זה נורא נוראות היום ממש רואים את זה בחוש, קודם כל כתוב כאן בתחילת הקינות בקינה שלישית שאומרים כתוב שם "אדוה בכל לב להמציאהו" כלומר אני מצטער ומבקש בכל לב, אדוה לשון כאב אני מצטער כמו כל לבב דוי, להמציאהו למצוא את ד' צריכים לבקש בכל לב זה צער גדול עד שמוצאים את ד', "אדעה מל
.15.07.13
2
ביישוב דולב, כרגע מבצעים החייאה בתינוק לאחר שעות של ייבוש ברככב
fuze15.07.13
1
ה' שלח את המשיח,דחוףףףף....
חרדק15.07.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 01.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם