כיכר השבת

הגר"ח קנייבסקי: "מי שפוגע בגדולי הדור חייב סקילה"

הרב שלמה קנייבסקי, בנו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, אמר בשם אביו בכנס בחירות שנערך בשבוע שעבר כי "המבזה את גדול הדור חייב סקילה". האזינו לדבריו (חרדים)

107
ישראל כהן | כיכר השבת | ח' בחשוון | 12.10.13
מרן הגר"ח קנייבסקי
מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום ארכיון: יהודה פרקוביץ')
Your browser doesn’t support HTML5 audio

בסוף השבוע, התקיים כינוס מיוחד במעונו של הגרש"י בורשטיין, ר"י קרית מלך, וזאת כהמשך לכינוס מועצת גדולי התורה בראשות מרן הגראי"ל שטיינמן, בו השתתף באורח נדיר מרן הגר"ח קניבסקי, במהלכו חיזקו הנוכחים את תנועת דגל התורה והביעו התנגדות נחרצת להצבעה למפלגות אחרות.

ראשי הישיבות דיברו דברים חריפים כנגד נסיונות הפגיעה בגדולי ומנהיגי הדור, ובעקיפין נגד ריצתן של מפלגות חרדיות חדשות מלבד יהדות התורה. דוגמת 'בני תורה' הזוכה להנהגת הגאון רבי שמואל אוירבך.

הגאון רבי נתן זוכובסקי אמר באירוע: "בבחירות בדרך כלל רוצים נציגויות, אבל כיום נראה שבערים ב"ב בי-ם ובעוד מקומות ישנם שרוצים לפגוע בכבוד התורה והבחירות זה רק אמצעי לכך. יש אצל צעירים מטרה אחת ויחידה להוריד את כבוד זקני הדור".

"המציאות היא שגדולי וזקני הדור שחיים איתנו שיחיו לאורך ימים ושנים, כבר משנים לשנים יודע כלל ישראל את הנקיות שלהם והם לא מפחדים משום דברים, מדובר כאן במערכה אמיתית על כבוד התורה ואם ירד כבוד התורה וכבוד זקני ומנהיגי הדור באיזה אחוז שהוא, אין לשער את מה שהורדנו במציאות של כלל ישראל".

פוגעים בגדולי הדור? אנשי 'בני תורה' בסוכת מנהיגם הגר"ש אוירבך (צילום: שלומי כהן)

במרכז הכינוס, נשא דברים הגאון רבי שלמה קנייבסקי, שדבר בשם אביו מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי: "ברשות מרנן ורבנן. קטונתי לעמוד לפני ראשי ישיבות מרביצי תורה, אבל חזקה שליח עושה שליחותו. הדברים יהיו קצת חריפים אבל אני אגיד את מה ששמעתי".

"שאלתי לפני כמה דקות מה צריך להגיד כאן. וכה אמר לי מרן אבי: 'תגיד להם שכתוב בגמרא שכל המבזה את גדולי הדור אין לו חלק לעולם הבא",

הגר"ש קנייבסקי הוסיף כי לפני כן התבטא אביו ואמר כי "המבזה את גדולי הדור חייב סקילה", וכששאלו אותו הרי אין הדבר כתוב באף מקום, השיב כי "מדובר במחלל שם שמים וזה יותר גרוע ממחלל את השבת למרות שזה לא כתוב מפורש".

"כששאלתי אותו" הוסיף הגר"ש קנייבסקי, "והרי הם יטענו שיש להם גדול הדור אחר, אמר לי: אתה יכול לומר, אני ראיתי איך שהחזון איש ליווה אותו עד הדלת. יותר מזה לא צריך לומר, ולא מכובד לומד יותר מזה".

האזינו להקלטה באדיבות קו החשיפות

תוכן שאסור לפספס
107 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
33
תמשיכו לריב זה מצוין היום רואים מי הם הבעלי מחלוקת רק הליטאים
דו13.10.13
32
יש כאן אנשים ממש כמו קורח!! חושבים שהם יכולים להחוות דיעה על רבנים גדולים. אנחנו לא בקנה מידה שלהם, ולא יכולים להחוות דיעה {מקסימום לחשוב, ולשמור בלב- כי גם להבין שאנו קטנים- זה דרגה, שכמה אנשים פה חסרים אותה...}זוהי כנראה החוצפה עליה מדברים בימות המשיח. שכל אחד ידאג שלא יהיה הוא עצמו החוצפן.
איילה13.10.13
קוראים לזה דעה חופשית וחופש הביטוי
ל''א14.10.13
וגם צריך לדאוג שהפלס לא יהרסו את היהדות.
כובש ארץ ישראל14.10.13
אברהם אבינו שואל את הקב"ה "השופט כל הארץ לא יעשה משפט?" והכתוב לא קראו חצוף. האם לדעת גברת איילה משה רבנו ... ? (איני רוצה לכתובמילות של כפירה). אלא בהכרח מותר ואף ראוי להביע שיפוט מוסרי גם כלפי מי שבקנה מידה גדול מאתנו.
רפאל14.10.13
31
מי שחושב אחרת חייב סקילה שמעתם משהו דומה לזה פעם מאיזה חוג חוץ מהליטאים?
דו13.10.13

הצגת כל התגובות

30
לפי דבריו של שליימה קנייבסקי. כמעט כל הליטאים...חייבים סקילה...משום שאין לך גדול שהם לא ביזו במהלך השנים .את מרן רבינו עובדיה יוסף זיע"א קודש קדשים.רדפו וביזו והשפילו עשרות שנים.הרבי מחב"ד.רב חיים גרינמן.רב דוד פיינשטין.וכו וכו וכו. כל אחד נהיה פוסק.רק שהדבר נוגע אליו .לא שמענו אותו שואל את אביו במש
מלך מלך13.10.13
זה בעצמו מה שהגראי"ל שטיינמן סידר, שהיום לא יבזו גדולי הדור שלא הולכים באותה דיעה של הר' שך. * ואתה עושה עבודה להפלס, בשביל שלא יהיה מי שיעצור אותם להמשיך לבזות את גדולי ישראל. בכל התגובות שלך, אתה מערב ענינים.
כובש ארץ ישראל14.10.13
29
א. ה"נחל החרדי" שנוסד בטבת תשנ"ט בהסכמתו של הגראי"ל שטיינמן שליט"א ועוד גדולי ישראל, ובעידודם של הג"ר שמעון משה דיסקין זצ"ל מראשי ישיבת קול תורה, והג"ר שלמה וולבה זצ"ל, אשר כפי שמעיד אחד מבוגרי הנח"ל, וכיום גר בב"ב: "כולם עודדו אותנו, ואמרו לנו, אתם עוסקים בהצלת נפשות ומוסרי נפש כפשוטו". והג"ר יואל
כובש ארץ ישראל14.10.13
28
חייבים סקילה וארבע מיתות בית דין,שריפה ,הרג וחנק.
אבי16.10.13
27
על דיבורים כאלה כבר נרצחה נפש בישראל. יצחק רבין ז"ל
חייםכבעון13.10.13
הדובר שלהם אמר שישפך דם בבני ברק, אח"כ התנצל והסביר את דבריו, אבל כתוב בגמרא, התינוק מדבר מה שסופג מבית הוריו. וזה מראה על הלך הרוח שם. ר' חיים קניבסקי סך הכל אמר את ההלכה של סקילה בידי שמים
כובש ארץ ישראל14.10.13
26
יורדים לרמה הזאת של ההפחדה, של ההסתה , זה כבר לא עובד, כל אחד יקשיב לרב שלו.!!
ש,ב ע13.10.13
25
מה הם בסך הכל עשו? הציגו רשימה לבחירות. באו ופרשו שכוונתם לפגוע. אולי כוונתם בסך הכל לסדר עבודה לכמה מקורבים? אולי רוצים קצת מגרשים למוסדות המקורבים?
רפאל13.10.13
כאילו שזה רק בחירות. אנשי הפלס ובני בריתם עושים לרב שטיינמן "רצח אופי", הם אומרים שהוא רפורמי ופשרן ולא ירא שמים ולא תלמיד חכם וכו' וכו'. ואח"כ ר' שמואל אוירבך כותב שאסור לדבר נגד הרב שטיינמן, אבל בפועל הרוח הזו מביאה עוד ועוד דיברים כאלו, ואני שמעתי באזני מאנשי הפלס.
כובש ארץ ישראל14.10.13
לצערי יש לי רשימה די ארוכה של גדולי ישראל שנעשה להם רצח אופי (זה לא עושה לנו כבוד), אבל אז לא יצאו למלחמה על כבודם. מה נשתנה?
רפאל14.10.13
24
על זה שהגר"ח פתח הכשר חרדים, ועיתון יום חדש, ככל הנראה שמרן הגראי"ל שליט"א יכול להיות בר פלוגתא של מרן הגרי"ש, אבל ר"ש אוירבך אינו ראוי להיות בר פלוגתא של הגראי"ל והגר"ח, מי שלא מוצא חן זאת בעיניו, בבקשה שיפנה למרן הגר"ח.
שפוי13.10.13
לא אמר שהרב אלישיב פשרן, וכל מיני דברים מרושעים כאלו כמו שאומרים אנשי הפלס על הגראי"ל שטיינמן שליט"א, היו חילוקי דיעות, אבל לא רצח אופי. אנשי הפלס עושים לרב שטיינמן "רצח אופי".
כובש ארץ ישראל14.10.13
וגם מעל רש"א...
בני ברקי13.10.13
23
דעתי שלא הגר"ע יוסף הוא גדול הדור ובטח לא קנייבסקי. כשתקום סנהדרין אז יהיה דבר שנקרא גדול הדור, עד תפסיקו לעבוד על אנשים בעיניים. נ.ב. הרבנים הגדולים שקוראים לעצמם אדמו"רים חייבים בסקילה, על כך שידעו על חטיפת 10 אלף ילדים תימנים ועוד ספרדים ומברית המועצות שנמסרו לעכו"ם תמורת כסף, ושתקו כל הרבנים בש
יניב13.10.13
וכעת הוסכם שזה מרן הגראי"ל.
אבי16.10.13
22
יוצא שחצי מאנשי דורינו חייבים סקילה, והחצי השני עובר על 'יהרג ואל יעבור' עקב גלישה באינטרנט
חששן13.10.13
21
יוצא שחצי דור חייב סקילה , והחצי השני עובר על ייהרג ועל יעבור בגלישה באינטרנט...
חששן13.10.13
20
כתוב "הוי מתחמם כנגד אורן של חכמים והוי זהיר מגחלתן שמא תיכווה שנשיכתן נשיכת שועל ועקיצתן עקיצת עקרב ולחישתן לחישת שרף וכל דבריהם כגחלי אש" אבל לא כתוב שיש ארבע מיתות בית דין על זה. אז אולי די עם השטויות?
אחרון המוהיקנים13.10.13
19
יז דרכיה דרכי-נועם; וכל-נתיבותיה שלום. יח עץ-חיים היא, למחזיקים בה; ותומכיה מאושר.
דרכי נועם13.10.13
18
דרכיה דרכי נועם!!!!
דרכי נועם13.10.13
17
יתד נאמן בחזה וזלזל ברב עובדיה יוסף. וגדולי תורתם לא מחו.
ישורון23.10.13
אתה רציני כאילו?? קודם תלמד לכתוב ואז תעביר ביקורת על הליטאים
לילי שיר23.10.13
כך זה שהשחצנות והגאווה המרוקאית עולה עם השתם לראש, אהה?
מכלוף בן מסעוד23.10.13
16
נמאס לציבור כבר מכל ההפחדות !!!די
בן תורה12.10.13
צריך הפחדות, צא ולמד מהגר"ע יוסף זצ"ל
כובש ארץ ישראל13.10.13
זאב זאב זאב זאב זאב , למה לא יוצאים כנגד שס הם גם שונים מכם, אה בגלל שהם יותר גדולים? די כבר !!
די כבר13.10.13
15
יש פה בעיה קשה שהרי אין עונשין מן הדין הכיצד אמר לו ממש ק״ו על ענישה מחילול שבת?
James12.10.13
ובעונש בידי שמים - עונשין מן הדין. (עיין שפתי חכמים ויקרא כב, ו. ובאור החיים הקדוש במדבר יט, יד)
כובש ארץ ישראל13.10.13
14
אפשר וצריך להרוג, לדעתם הבזויה. כל מי שחושב אחרת מהם, ולו בסוגיה זניחה של בחירה במפלגות, חייב מיתה. נו שוין. נמאס מהשימוש בתורה לשטויות "ודאשתמש בתגא חלף" מי שחייב סקילה הוא זה שעושה מהתורה קרדום לחפור בה ומעודד שנאת חינם. וזה מה שעושים מנהיגי שס והליטאים בשלושים השנים האחרונות
אחת14.10.13
13
ההתלהמות והאלימות מביאה לשפיכות דמים
מש12.10.13
12
לעצור אותו על הסטה ! איזה רמה נמוכה
תלמיד גדול13.10.13
לא חסר חסידים הזויים שלו שיקחו את החוק ליידים.
שש13.10.13
תעיין בכל התורה, ותראה שם הרבה הסתה נגד עוברי עבירות
כובש ארץ ישראל13.10.13
יז דרכיה דרכי-נועם; וכל-נתיבותיה שלום. יח עץ-חיים היא, למחזיקים בה; ותומכיה מאושר.
אזור כוח13.10.13
11
פה השאלה היא מיהו גדול הדור ואיך מגדירים אותו!! עכשיו סקילה זה ממש בעיה כי בשאלה מאיפה הלכתית הוא גוזר את זה אזהרה מאין ועונש מאין?
James12.10.13
עיקר המתנגדים להגראי"ל, זה בגלל שהוא "שובר ימינה", כגון, שהוא נתן הסכמה לנח"ל החרדי (ויש עוד דוגמאות), ובעצם זה התנגדות לכובש ארץ ישראל, שזה חטא המרגלים, וזה עומק הויכוח, ובשמים זה מלחמה עצומה בין הקב"ה לעמלק. * ועונש המרגלים ועדתם היה מיתה, וכמש"כ [במדבר פרק יד] {כז} עַד מָתַי לָעֵדָה הָרָעָה הַזֹּ
כובש ארץ ישראל13.10.13
אלא לומר שלא הבנתי מאומה ממה שכתבת !!
James13.10.13
הגראי"ל שטיינמן, מסייע יותר ב"כיבוש ארץ ישראל". הפלס - כל ענינם להילחם בכל מה שקשור ל"כיבוש ארץ ישראל" (החזרת שטחים, להחליש רוחם של החיילים, ולשקר שעצם ההימצאות בצבא זה ביהרג ואל יעבור, שזה שטויות של עמלק ששונא את עם ה' בארץ ה'. ועיין בתיבתי. פרק ה' חלק 4). * ומי שנלחם במה שקשור לכיבוש ארץ ישראל - ה
כובש ארץ ישראל14.10.13
מבוסס על כך שאתה איש ימין שמנסה למצוא סימוכין לעמדתו בהלכה (ללא הצלחה מרשימה) אני חושב שלהגיד שאנשי הפלס הן כמו המרגלים זה מצד אחד להחמיא להם (שהרי המרגלים היו אנשים רציניים) ומצד שני להחמיר איתם אבל זה האופי הדתי הפונדמנטליסטי אם אתה לא חושב כמוני אז אתה לא חושב!!
James14.10.13
תלך לצד ימין. תפתח את התיבה שלי ותראה איך שהדברים מבוססים בביסוס חזק מאד, מהתורה והנביאים ומהכתובים, ומדברי התנאים והאמוראים, ומדברי גדולי הדורות. ואנחנו רואים בעינינו, שכמה שיותר מתקרבים לימות המשיח, הצד החזק שבציבור הליטאי, וכן בכל ציבור - הוא דווקא מי שיותר פונה ימינה, ועוד מעט אלה שיש להם השקפה
כובש ארץ ישראל15.10.13
ביני ובינך זה שאני בצד הימני של המפה אבל הדיעות שלי לא מביאות אותי לחשיבה שהשמאל הם מרגלים!! או ברמה של חטא מרגלים !! אני חושב שזה הרבה יותר מטעות לחשוב כך (ואולי אפילו נגד ההלכה עצמה) אני גם לא חושב שמי שחושב אחרת ממני הוא אוטומטית חוטא וחייב סקילה !! כי אני מבין את ההלכה !! ההלכה היא רצינית היא
James15.10.13
10
חייב סקילה???? והרי הוא יצא בגלוי ובמוצהר נגד גדול הדור הרב אלישיב!!!!
ל12.10.13
היו חילוקי דיעות, אבל הוא כיבד אותו. בנוסף לכך, הרב שך אמר על הסטייפלר הניח בן כמותו, ועל רבנים אחרים לא אמר שהם כמו הסטייפלר. ודו"ק.
כובש ארץ ישראל13.10.13
של הגאון רבי שלמה קניבסקי שליט"א, ושל אביו הגאון הגדול רבי חיים קנייבסקי שליט"א.
כובש ארץ ישראל13.10.13
נגד הרב אלישיב היה מותר לצאת??? האם ידוע לך כמה כאב לו אישית הנושא של ההכשר ????
ג13.10.13
9
האם כשמרן הגר"ח קנייבסקי שליטא הקים עיתון נגד דעת חמיו מרן הגרי"ש ופתח הכשר נגד דעתו ג"כ היה מישהו שטען על חיובי סקילה וכדומה. מאוד לא הבנתי איך זה שהחזו"א ליווה את מרן הגראי"ל שטיננמן עד הדלת אמור להכריע במחלוקת שבין גדולי הדור, ובפרט שידוע שהחזו"א היה מכבד כל בן ישיבה באשר הוא. חברה תפעילו קצת את
חרדי שפוי13.10.13
אצל בן גוריון הכבוד היה כדי שיעזור ולא יגזור גזירות. אבל אצל הגראי"ל בצעירותו לא היה שום סיבה שיכבד אותו בכבוד מלכים בצורה יוצאת מן הכלל, אלא משום שהחזון איש סבר שהוא בכלל "מאן מלכי. רבנן"! ואם זה היה בצעירותו, קל וחומר בן בנו של קל וחומר כשהוא בן מאה!!! * זה שקר שהוא ביזה את הגרי"ש אלישיב חס וחליל
כובש ארץ ישראל13.10.13
8
ברבי נחמן? בגר"א ובעוד רבנים גדולי הדור והדורות?.....
אבי12.10.13
7
ר' חיים קנייבסקי לא טרח להגיע ללוויה של מנהיג הדור ענק שבענקים שכל גדולי הליטאים גם יחד נמצאים למטה בשולי גלימתו... הגאווה הליטאית הידועה לשימצה היא זו שמנחה אתכם! אפשר לחשוב שהחזון איש זה התורה כולה ושכל העולם עומד רק עליו, למרן הגר"ע זצוק"ל כגדול הפוסקים כסיני ועוקר הרים הייתה הזכות המוחלטת לח
אהה12.10.13
ביתד נאמן, כמעט כל העיתון (כ20 עמודים) היה מלא בדברי הספד על הגר"ע יוסף זצוק"ל, ובהפלס לא כתבו הרבה. ואם ההנהגה ביתד נאמן לא היתה עוברת לידי הגראי"ל שטיינמן - אז גם ביתד לא היה כתוב כמעט כלום על הגר"ע יוסף. וא"כ דווקא כבודו של הגר"ע יוסף צריך להגביר את המלחמה למען חיזוק כבודו של הגראי"ל שטיינמן שליט
כובש ארץ ישראל13.10.13
בקורה בעולם. כך שאם הגיע או לא הגיע, זה אם החליטו בשבילו. הוא לא מזהה בשנה האחרונה אנשים הקרובים לו ביותר. כל דבריך אמורים להיות מופנים לבנו
ב13.10.13
כי אני דווקא כן.
ב13.10.13
יש לך את היכולת לעשות את ההשוואה? למדת את כל יביע אומר ואת כל פיסקי החזון איש כדי לעשות השוואות? אתה צועק מדם ליבך אבל שכל לא רואים פה!!
James13.10.13
יום אחרי שנפטר הרב עובדיה , מייד חיכיתי לראות באיזה תואר יכתירו אותו בעיתון הפסל , הרי לכתוב עליו "הגאון הגדול " בלתי אפשרי .. ככה הם מכנים את הגדול שלהם , וגם הם ששלטו ביתד הישנה מעולם לא כתבו עליו "הגאון הגדול ". ונה ההמצאה הגאונית הגיעה : הגאון הנודע .... הבקי בכל חדרי התורה . אתה מבין שעדיין מ
אחד מעיר15.10.13
פירסמו שהגר"ח קניבסקי שליט"א התפלל לרפואתו של הגר"ע יוסף זצוק"ל. זאת ועוד, הגראי"ל שטינמן הגיע להלויה, וגם ידוע שהגראי"ל מעריץ מאד את אישיותו של הגר"ע יוסף, (ואמנם בודאי שיש חילוקי דיעות ביניהם כידוע, אבל יש כבוד). והגר"ח קניבסקי אומר לכולם לקבל את מרותו של הגראי"ל. והזהרו בגחלתן
כובש ארץ ישראל13.10.13
כן היתד הזה אחרי ה'מהפכה' כביכול. לא קראו לו 'מרן' אפילו פעם אחת בכל הכתבות!!! ועל זה היתה כל המהפכה וההשתלטות כי לגרא'יל שטיינמן יתד סרב להצמיד 'מרן'. אז הם יודעים שזו פגיעה ובכל זאת עשו זאת!
צ.ד13.10.13
זה לא זלזול לומר שהרב שלי הוא גדול פלוני, אבל אני מכבד את כל גדולי הדור.
כובש ארץ ישראל13.10.13
אין לי מושג למה לא בא, אחרי הכל - איש זקן.
אחרון המוהיקנים13.10.13
6
ולכן???? מה בין השאלה לתשובה? האם כל חסידי הרב עובדיה חייבי סקילה?!
בני ברקי12.10.13
אצל בן גוריון הכבוד היה כדי שיעזור ולא יגזור גזירות. אבל אצל הגראי"ל בצעירותו לא היה שום סיבה שיכבד אותו בכבוד מלכים בצורה יוצאת מן הכלל, אלא משום שהחזון איש סבר שהוא בכלל "מאן מלכי. רבנן"! ואם זה היה בצעירותו, קל וחומר בן בנו של קל וחומר כשהוא בן מאה!!!
כובש ארץ ישראל13.10.13
5
גבולות. תראו עד לאן הם מגיעים בשביל לקושש עוד ג'וב בשביל מי שלא יתן לכם בעיר כלום.
בני ברקי12.10.13
כשהגרב"ד ליבוביץ אמר להגר"ח: שיש לו צואה מאביו לא ללכת לאסיפות של פוליטיקה, אמר לו הגר"ח כאן זה לא אסיפת בחירות, זה אסיפה של כבוד התורה. זה לא קשור לבחירות לעיריה. אלא שיפסיקו לבזות את הגראי"ל שטיינמן על זה שהוא נותן הסכמה לקיומו של הנח"ל החרדי. זה לא גובים, זה מלחמה בין הקב"ה - ובין עמלק בתחפושת של
כובש ארץ ישראל13.10.13
4
לא פעם ולא פעמים הוא ביזה את גדולי הדורות בעיקר מהציבור הספרדי והחסידי, ובראשם הוא התנהג בבזיון למרן שר התורה זצוקללה"ה ולפי הפסק שהוא נתן אין לו חלק לעולם הבא
חיים12.10.13
אתה יכול ללכת לביתו פנימה, חמיו הגרי"ש אלישיב זכה להרבה בזיונות ממנו (פונוביז' -יראים - חוק טל - אמנת כנרת - יום חדש...)
בני ברקי13.10.13
ביתד נאמן, כמעט כל העיתון (כ20 עמודים) היה מלא בדברי הספד על הגר"ע יוסף זצוק"ל, ובהפלס לא כתבו הרבה. ואם ההנהגה ביתד נאמן לא היתה עוברת לידי הגראי"ל שטיינמן - אז גם ביתד לא היה כתוב כמעט כלום על הגר"ע יוסף. וא"כ דווקא כבודו של הגר"ע יוסף צריך להגביר את המלחמה למען חיזוק כבודו של הגראי"ל שטיינמן ש
כובש ארץ ישראל13.10.13
3
ב"ה גדולי ישראל /גדולי התורה מנותקים מהכלל ! הפרט: היהדות החרדית. הכלל : עם ישראל . כאשר הפרט חוזר אל הכלל...
אילן יוסף12.10.13
2
זה מדאים לראות את הליטאים כתנועת משיחיסטים אמיתית הרבה יותר מחב"ד
דו13.10.13
חושבים שהוא אלוה ואסור לגדול הדור בדורנו לחלוק על דבריו
כובש ארץ ישראל14.10.13
1
ששומעים דברים מחרידים כאלו - כביכול בשם התורה - להגדיר אנשים רבים כמחויבים סקילה - ואין מי שמוחה על שצצה כאן תורה חדשה ודברים חדשים שלא שערום אבותינו. מן פלפול שאין לו שום אח ורע בכל הספרות התורנית הרצינית. (איני רוצה להישמע קיצוני אך יש לעיין אם אין דברים אלו בגדר גילוי פנים בתורה שלא כהלכה). גם לל
אברך פשוט13.10.13
חייבים סקילה ושאר מיתות בית דין,כי הם שומעים לכל היותר לזקן ממרא,וגם הוא כנוע לדעת בעלי מכולת ולבלרי ה'פסל' למיניהם.
אבי16.10.13
זה לא רק ענין מי ינהל את העיר, אלא זה להפוך את הגראי"ל שטיינמן לרפורמי, עפ"ל
כובש ארץ ישראל14.10.13
האם כל מי שמחמיר במה שאני מקל הופך אותי לרפורמי? לא זו הדרך של תורת ישראל המותירה מקום למגוון דעות. תנאים, אמוראים, ראשונים ואחרונים נחלקו זה בזה ולא מצינו שהמקל נקרא רפורמי.
רפאל14.10.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

כמאה רבני ערים ברוסיה שבתו בעיר קלינינגרד | תיעוד מרהיב

חזקי שטרן | 20.05.24

"מורדים בגדולי ישראל"

מאות תלמידי ישיבות הפגינו בבני ברק: "חוק הגיוס מסוכן; מסכנים את עתידנו הרוחני"

חזקי שטרן | 20.05.24

"עליה במקרי הכוויות"

פעוטה נכוותה ממים רותחים בביתה באלעד | מצבה בינוני

קובי רוזן | 20.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הליטאי שכבר בתור ילד התגלתה גאונותו וזכה לכינויים

ישראל שפירא | 20.05.24
ש

השטח מתעורר

השינוי כבר מורגש: מאות מצטרפים לרייזאפ מדווחים על שינוי לטובה

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם
ש

אוירה תורנית וביתית

מענקים ומלגות ייחודיות לתואר שני בחינוך לנשים

כיכר בשיתוף מכללת הרצוג | מקודם
ש

אודות מותג הבשרים 'בשורה'

הפוסק הגר"ע פריד: "מהודר יותר מכל הכשרויות, אברכים יכולים להיות בטוחים"

כיכר בשיתוף בשורה | מקודם
ש

למי שחפץ לשרת מיוזמתו

הכוונה לשירות חרדי משמעותי - צו השעה

כיכר בשיתוף צו השעה | מקודם

צפו בגלריה

סמנכ"ל משרד הרווחה, בביקור בישיבת 'רוממות הלב' בגבעת זאב

חיים רוזנבוים | 19.05.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

"גזירת שמד, חייבין למסור נפש"

ההיסטוריה חוזרת: כך גדולי ישראל התבטאו בחריפות נגד גיוס תלמידי הישיבות לצבא

ישראל שפירא | 19.05.24

היסטוריה ואקטואליה

מלומד נאצי מעל בקודש ומכר רבבות ספרים של הגאון הליטאי

ישראל שפירא | 19.05.24

כך התקיימה הבקשה | צפו

הנכד ביקש מתנה לאפיקומן והגר"ד לנדו הסכים לחרוג ממנהגו

חנני ברייטקופף | 19.05.24

"בלי ס"ד לא נצליח" • צפו

הגר"מ מאזוז: "אנו מפחדים מביידן ואובמה? להשתחרר מהם"

חנני ברייטקופף | 19.05.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

"כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו..."

רגע לפני שמירון נסגר - כך נראה ציון הרשב"י מהאוויר • צפו

חזקי שטרן | 19.05.24
ש

תפקיד מאתגר וייחודי

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם