כיכר השבת

הליטאים מדגל התורה מחזירים מלחמה: ינסו לפעול להחזרת הלקוחות ל"מכבי"

בשל הצלחת אנשי "בני תורה" במבצע החרמת קופות החולים, יוצאים גורמים מרכזיים בציבור הליטאי בקמפיין להחזרת המבוטחים ל"מכבי". גורם ליטאי: 'המטרה - גביית תג מחיר' (חרדים)

54
ישראל כהן | כיכר השבת | ז' בתמוז | 05.07.14
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: פלאש 90)

הפילוג הליטאי והמאבק על קופות החולים: עסקני הציבור הליטאי בבני ברק נערכים להשיב מלחמה ולגרום להעברתם בחזרה של אלפי מבוטחים אל קופות החולים להן נגרם נזק מחרם שארגנו בחודשים האחרונים מנויי "הפלס" ואנשי תנועת בני תורה.

בחודשים האחרונים, פעלו אנשי הפלג הירושלמי במגזר הליטאי והצליחו להביא לעזיבתם של אלפי מבוטחים מקופות החולים כללית ומכבי לטובת מאוחדת ולאומית.

במיילים פנימיים של אנשי הזרם המרכזי בציבור הליטאי, נכתב תחת הכותרת "מי כמוך באלים ה" (ר"ת של מכבי. י. כ.) כי יש לפעול להשבתם של אלפי המנויים לקופת החולים "מכב".

"הציבור האיכותי הענק הנאמן לרבותינו שליט"א לא יבליג לנוכח הניסיונות לערער את הנהגת התורה רח"ל..." ‬נכתב במיילים הפנימיים, כשבהמשך ניתנות הוראות פעולה אקטיביות. "אם נשתוק כעת אחריתה מי יישורנו... ‬‫​נוכיח באותות ובמופתים לחברות ולמשרדי הפרסום הנאמנים לכבוד רבותינו, הסובלים מהטרדות ואלימות ...‬‫​ שאנו יודעים להכיר טובה ולשמור עליהם מ'נוער הזנבות' האלים והטרדן..."

"כל אחד ואחד יפעל מידית (עד ה-15/7) בכל הדרכים הכשרות העומדות לרשותו וילמד תועים בינה..."‬ כך ציטוט מהנכתב.

בשיחה שקיים "כיכר השבת" עם גורמים ידועים בציבור הליטאי העומדים מאחורי היוזמה אולם מעדיפים להישאר עדיין בצל, מטרת הפעולה הינה להוכיח שגם לזרם המרכזי בציבור הליטאי יש כוח לשנע מבוטחים מקופה לקופה ולבטל את האיום של הפלג הירושלמי.

"המטרה שלנו הינה גביית תג מחיר מכל גוף שישתף איתם (אנשי "הפלס") פעולה, אפילו רק בקריצת עין, וכן לחזק את הגופים הנאמנים להוראתם של גדולי הדור. לא נאפשר שיישבו איתם בחדרים אפלים ויסגרו מהלכים של שיתופי פעולה חשאיים".

"מי שיבחר לצעוד יד ביד עם אנשי בני תורה ייאלץ לשלם את המחיר של חרם מצידנו". מבהירים הגורמים בנחרצות ומוסיפים: נוכיח כי דם רבותינו אינו הפקר.

יצויין, כי הדברים באים בתגובה לפרסומים בכלי התקשורת מהם עולה כי קופות החולים שהחרימו את עיתון הפלס חטפו מכה קשה עם עזיבתם של אלפי מבוטחים. על פי הנתונים, ‬הקופות נגדן פעלה התנועה הפסידו ביחד 4827 מבוטחים.

תוכן שאסור לפספס
54 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
29
לא יאומן כמה הם מצליחים ועוד לקומם את הזרם ״המרכזי״ עכשיו שהם מצליחם נראה לי שכדאי להתצרף לנאמנים לדרך המקורית.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליטאי06.07.14
28
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ימי06.07.14
27
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליטאי06.07.14

הצגת כל התגובות

26
בתור ליטאי שלא משתייך רשמית לאף צד אבל מחובר עמוק למערכות של 2 הצדדים, אני יכול לומר לכם מבפנים את האסטרטגיה של מעבר הקופות. אנשי הפלס מחפשים לזעזע את שוק המפרסמים הפוטנציאליים, הם בחרו בתחילה בקופות החולים בגלל שכל שינוע אפילו של כמה מאות איש גורם להם נזק כבד. כבר מתחילת המאבק על הקופות ישבו האסטרט
אנליסט חרדי06.07.14
25
יש לשאול את הרב שטרן לאיזה קופה לעבור....
שפוי06.07.14
24
הזלזול של בגדולי התורה הוא חילול השם הגדול. אפילו ספרדים חילוניים נותנים כבוד לתורה,יןתר מפרחחיה החכמים של הליטפקים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישורון הספרדי05.07.14
23
לא ידעתי כלום מהנעשה ועברתי למאוחדת ממכבי וע"כ אם רוצים להשיב מלחמה זה צריך להגיע בהרבה יותר חזק!!! כגון לעבור ממכבי למאוחדת כמו שהם עשו בדיוק וזה יראה את הכוח האמיתי!!! אבל כמו שאני ורבים וטובים לא סופרים את הפלס אנחנו לא נעבור כדי להראות להם כי אנחנו לא "חולי נפש" ואנחנו נשאר שפויים ונמשיך לחיות כ
שוינא05.07.14
22
וזקוקים לעשות קופה על חשבון רבם
gim06.07.14
21
הכיסוי הוא של כבוד רבותינו אבל ההתנהגות הולמת משפחות פשע!
רפאל06.07.14
20
זה מה שהם שווים.
לאחר העיון06.07.14
עץ ודגל הם מיעוט המשוגעים שבשעות הקשות הללו מתעסקים בקטטות קטנוניות של "הרב שלי יותר קדוש".
gim07.07.14
19
חבל מאד , המריבות האלה , הספיק לנו הקורבן שעם ישראל נתן עמ' שיהיה אחדות , בבקשה הכל ירגע ברגע שצד אחד יבליג, מתחננת תפסיקו , אנו רוצים כבר את הגאולה , המריבות האלה לא יוסיפו לנו כלום!!!!
שינה06.07.14
18
אני תכננתי לעבור למאוחדת, כי התרשמתי שבירושלים השירותים שלהם יותר טובים, ואני גרה בירושלים. גם זה הפך כבר לפוליטיקה???? מה יהיה??.. זה מתחיל לעלות כבר על העצבים...!!!!! משיח עכשיו! ודחוף!!!!
מיואשת06.07.14
17
גם בלי קשר לשום פלג .מכבי היום טובה רק בפרסומת אולם כשצריכים משהוא שירות לא מקבלים.גם ראשי הסניף הוהפקידות עים וקשים לא כמו בעבר.
חיים 06.07.14
16
מה הקשר??? כל אחד מנסה לעשות עבודת מטה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זילבר05.07.14
15
אלא לשירות הלקוי שלהם.
פרוינד 06.07.14
14
אני רוצה להצטרף לחרם נגד מי שמפרסם בהפלס, אבל אני לא יודע לאיזה קופה לעבור, כיום אני בכללית, מי שיודע שיתן פרטים, תודה והרבה הצלחה, נלך בכל הכח, ובשם רבינו נצליח.
נאמן05.07.14
הקופה היחידה שנשמעת לגדו"י ומפרסמת ביתד
ן אסער06.07.14
13
אבל ניראה לי שזה ויכוח ממש אבל ממש תת רמה
גידעון05.07.14
אלפי מנויי הפלס עזבו את מכבי וכללית לקופ"ח אחרות והשטיינמנים חפויי ראש והעיר שושן צהלה ושמחה ומנסים כעת לשנות את דעתם אבל כנראה הם טועים ובגדול כי הם לא ישתנו ביום בהיר ויפה למיזרוחניקים
יוצמך05.07.14
חוצפן/ית
אוש06.07.14
12
זמן כל כך קשה ועסוקים אם שפיכת דמים ומחלוקת תפסיקו אנו רוצים משיח כבר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
משה05.07.14
11
מר כהן את כנראה סובל מעודף זמן וכנראה שלא מצא. במה להתעסק רק בפילוגים טוב שישנו לפיד שהוציא אותכם מהשאננות שלכם שנדע יותר בבירור שאתם עסוקים רק ואך ורך בפילוגים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מחרחר ריב05.07.14
10
התקבל במייל: בוועד ידידי הפלס הוחלט להעניק מתנה מיוחדת למשה שלזינגר מנהל השיווק של מכבי לרגל הולדת נכדתו ואחראי מתאמי קהילה. לאור הזלזול המתמשך של מכבי ולאחר התארגנות קצרה, כבר ברבעון הבא ימשיך מבצע המעברים לקופות אחרות, בוועד לא מתרגשים מאיומי הסרק והשמועות שמתרוצצות בימים האחרונים, ואמרים, אדרבה:
מרדכי06.07.14
9
מה קרה שכתב החצר שלהם ישראל כהן כותב פתאום על הצד השני? הוא פשוט מנסה לשכנע שהם הצליחו..... תמשיך לדמיין, ולך לישון על האף... אף אחד לא מפגר מספיק כדי להשקיע מאמץ בשטות כזאת...
חריף05.07.14
8
ותו לא מידי.
המבין06.07.14
7
ואז הם באו ואמרו להם: ניצור מעבר דמה ממכבי כדי שכל אלפי השוטים הליטאים ירוצו אליכם. זההדיל האמיתי. של אנשי הפלס למי שרוצה לדעת.... אז יאללה. מהר לעבור למכבי לעזור לזנבות
דוד שפירא05.07.14
6
פחות מ3000, כי בכל רבעון יש כ2000 מעברים. ושימו לב שבבחירות היה להם 15000 מה שמלמד אותנו כמה קולות הם השיגו מהגרעס ומהמתמידים והבריסקרס וממזרח ירושלים ומחמולת קוואסמה...
דוד05.07.14
5
דייייי לא נמאס לכם כל יום ליצור מחלוקת חדשה. אני כבר מפחד שבגללכם באות עלינו כל הצרות, ולא מהחילונים וכו' וכו'. אם תבדקו בשנה האחרונה יצרתם אין ספור מחלוקות וכולם ב"ה "לשם שמים ". מספיק קחו רילקס,תנוחו, אולי בזמן הזה תבינו שהמחלוקות מהשטן. דיייייייייייייייי
המבקר06.07.14
4
בא אדם "אמין" מספר על איזה מייל אנונימי שהיה או שלא היה, וכולם בטוחים שכל דגל על הרגלים... הזוי האיש, הרי מאוחדת פירסמה ביתד יום אחרי כל המעברים, אז למה שיעזבו אותה?
נחמי06.07.14
3
אני מאד מקווה שזה בדיחה!!! אני לא ישתף שום פעולה עם טימטום! אין לאף אחד ספק שמרן הגראי"ל שליט"א קובע מה לעשות ואצלנו זה לא עובד ב"ספונטניות" אלא אנחנו חיים כפי שמרן אומר לנו ולא עושים מה שבא לנו!!!
שוינא05.07.14
2
תגידו לי אין לכם מה לעשות בחיים? משעממם לכם? רחמנות?!!! ממש לא מעניין אותי הפוליטיקות האלו!!! לא רבנים ולא עסקנים ולא כלום!!! משפחתינו תהיה בקופת חולים שהכי טוב בשבילה גם אם התהפך השמיים!!!! מה הקשר מריבות ומלחמות על קופות חולים! חוסר רמה משועה! אחר כך למה שונאים אותנו... השטויות האלו זה לא ביטול ת
אחתתת06.07.14
1
האם לזאת יקרא הצלחה? בהנחה והמעברים כולם הם בגלל הפלג הירושלמי, יוצא שפחות מאלף משפחות עברו קופה, משפחה ממוצעת לפחות שלושה ילדים פלוס הורים, וכל זה לאחר חודש שלם של קמפיין מאסיבי למעבר...
נפתלי05.07.14
לא נראה לי שיש להם אלף
אליהו06.07.14
כמה משפחות שהם לא יהיו, זו עדיין קבוצה מספיק גדולה שיעשו כל מה שרבם יורה להם. לעומת מה שמכונה כאן הזרם הליטאי המרכזי שרוצה לחיות בשלווה ולא בהקצנה. וגם אם הגראי"ל יורה בפיהו שכולם צריכים לעבור למכבי הם לא יעברו כי זו קופה הכי יקרה.
מושון06.07.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

הכוונה לשירות חרדי משמעותי - צו השעה

כיכר בשיתוף צו השעה | מקודם

צפו בגלריה

סמנכ"ל משרד הרווחה, בביקור בישיבת 'רוממות הלב' בגבעת זאב

חיים רוזנבוים | 19.05.24

"גזירת שמד, חייבין למסור נפש"

ההיסטוריה חוזרת: כך גדולי ישראל התבטאו בחריפות נגד גיוס תלמידי הישיבות לצבא

ישראל שפירא | 19.05.24

היסטוריה ואקטואליה

מלומד נאצי מעל בקודש ומכר רבבות ספרים של הגאון הליטאי

ישראל שפירא | 19.05.24

כך התקיימה הבקשה | צפו

הנכד ביקש מתנה לאפיקומן והגר"ד לנדו הסכים לחרוג ממנהגו

חנני ברייטקופף | 19.05.24
ש

לשובע ולא לרזון:

מאכילים את העניים – ומקבלים את הקמיע של ר' ישעי'לה

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

"בלי ס"ד לא נצליח" • צפו

הגר"מ מאזוז: "אנו מפחדים מביידן ואובמה? להשתחרר מהם"

חנני ברייטקופף | 19.05.24
ש

תפקיד מאתגר וייחודי

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

לקראת פתיחת כנס הקיץ

שר חרדי: "חוק הגיוס שנתניהו מקדם מסוכן לעולם הישיבות, אסור לנו להסכים לו; זה אסון"

ישי כהן | 19.05.24

שומרי מצוותיה 

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24
ש

מגוון הטבות לתחילת הדרך

צעירים? הכירו את המסלול שיוביל אתכם רחוק

כיכר בשיתוף פאג"י | מקודם

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24