כיכר השבת

מאחורי הקלעים

מדוע החרדים העובדים לא קיבלו ייצוג ב'דגל התורה'?

"החרדים העובדים" פעלו רבות כדי לקבל ייצוג ברשימת 'דגל התורה', אך מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן החליט להציב במקום הרביעי את הרב אליעזר סורוצקין. כעת "כיכר השבת" חושף את ההשתלשלות מאחורי הקלעים - מהמאמצים, השמות והמגעים ועד להכרעה של מרן ראש הישיבה והוראתו לח"כים (חרדים)

37
ישראל כהן | כיכר השבת | ג' בטבת | 25.12.14
אביגדור רבינוביץ עם דוד שפירא
אביגדור רבינוביץ עם דוד שפירא (צילום: באדיבות המצלם)

לאחר מאמצים רבים לשלב ברשימת 'דגל התורה' נציג של 'החרדים העובדים', הכריע לפני מספר ימים הכריע מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן כי במקום הרביעי ברשימה יוצב הרב אליעזר סורוצקין. כעת, "כיכר השבת" חושף את כל השתלשלות המהלך עד להכרעת ראש הישיבה.

לאחר ההחלטה, הגולשים החרדיים ברשתות החברתיות נחשפו לדברי ביקורת חריפים אותם פרסם כסטטוס בפייסבוק, אביגדור רבינוביץ, פעיל חברתי ומנכ"ל ארגון 'עבודות לחרדים', שתקף בחריפות את עסקני תנועת 'דגל התורה' וכן את אנשי ביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ובראשם הנכד הרב דוד שפירא אותו האשים בהתעלמות מכוחם הפוליטי ומצרכיהם של החרדים העובדים ואף כינה אותם בתואר הגנאי "עסקנים קטנים".

הפרסום לא היה גורם לכזה רעש ציבורי לולא אביגדור הינו בנו של הרב בני רבינוביץ, דובר בית מרן ראש הישיבה ומעסקני 'דגל התורה בעצמו כך שנדמה היה כי מדובר בביקורת פנימית אשר עוררה כצפוי הדים רבים.

הבוקר (חמישי) מתקן זאת אביגדור בדף הפייסבוק כאשר הוא מציג תיעוד של פגישה שנערכה אמש בינו לבין האיש החזק בציבור הליטאי הרב דוד שפירא בה הוא הביע בפניו את התנצלותו ובכך יושרו ההדורים.

"לאחר שבשבוע שעבר כתבתי דברים קשים נגד ר' דוד שפירא. אמש, נפגשנו והתנצלתי. שוחחנו גם על הנושאים השונים העומדים על סדר היום בציבור החרדי ואיך ניתן לענות על אותם צרכים", כתב רבינוביץ.

ל"כיכר השבת" מתברר כי מאחורי הקלעים נמצאת פעילותו הרבה של אביגדור למען שילובם של החרדים העובדים בדגל התורה ותחושתו כי הם זוכים להתעלמות. לאחר שהסביר לו אמש הרב שפירא כי הדברים אינם נכונים הרי שחזר בו.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר רבינוביץ: "כאיש שמזוהה עם הנושאים והצרכים של ציבור החרדים העמלים לפרנסתם, ניסיתי יחד עם עוד אנשים לקבלת ייצוג לציבור החרדים העובדים. הנושא קיבל אישור מקיר לקיר - עסקנים, עיתונאים וגם חברי כנסת שהבינו שייצוג כזה ייתן מענה לציבור חשוב וגדול זה".

"השאלה הייתה, מי האיש שייצג את החרדים העובדים", הוא מוסיף, "עלו כמה שמות ועו"ד מורגנשטרן היה זה שהוביל באנשים שהועלו. כשהוכרע מי יהיה במקום השמיני בדגל, לא נתנו הסברים וחשבתי כמו כולם ששוב הנושא לא עלה בפני מרן ראש הישיבה ושמו של עו"ד מורגנשטרן לא עלה בפניו והרגשנו מרומים. לכן, כתבתי נגד ר' דוד שפירא".

רבינוביץ מספר כי אמש דוד שפירא הציג בפניו את השתלשלות ההחלטה להציב במקום הרביעי את הרב אליעזר סורוצקין ולא ניג החרדים העובדים.

"הנושא עלה למרן ראש הישיבה ואף הועלו שמותיהם של האנשים ובראשם משה מורגנשטרן", מספר רבינוביץ, "אולם מרן הראש ישיבה טען שבדגל התורה לא יהיו סיעות וקבוצות, ובאם ייתנו נציג לחרדים העובדים מחר ייתנו נציג לבוגרי חברון וכיו"ב ולכן נציג מטעמנו לא נכנס".

"יחד עם זאת מרן הראש ישיבה חזר ואמר שצריכים לעשות הכל למען ציבור העמלים לפרנסתם והנחה את הח"כים לפעול ביתר שאת למען הצרכים של הציבור הזה", אומר רבינוביץ.

רבינוביץ מציין כי הנושא עדיין נמצא בשיחות מול הח"כים ואף חבר כנסת יעקב אשר נכח אמש בפגישה. "אני מקווה שהפעם מעבר להבטחות יהיו מעשים ונמשיך להיות בקשר איתם לבדוק שהצרכים שלנו יענו במעשים. כמובן שאני מקבל כל הכרעה של מרן ראש הישיבה ומה שיוכרע אעשה", הוא מוסיף לסיום.

תוכן שאסור לפספס
37 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
25
אני חרדי שעובד ורוצה נציג נאמן לאינטרסים שלי...והאמת שלא יהיה לי אף פעם נציג חרדי כי האינטרס של רוב הציבור החרדי הוא קצבאות וכדומה וזה מגיע מכסף שאני עובד ומשלם מיסים...והאינטרס שלי שיורידו לנו את עומס המיסוי גם במחיר של ביטול הקצבאות ...ואם אחיי צריכים עזרה אני אחליט אם לסייע להם באופן עצמאי...אם א
שי26.12.14
24
למה את מי מייצגים גפני ומקלב? או אשר וסורוצקין? את הלומדים או את תלמידי החכמים אי אפשר לייצג בעזרת עסקן עובד, ואולי אותם אין אפשרות לייצג בכלל, ובעצם להם לבני התורה האמיתיים בכלל לא חשוב שמישהו ייצג אותם. אז הכל מעולה. כל הנציגים של דגל מייצגים רק אותם
יהודה25.12.14
23
של הגראי"ל. אני ה"חרדק". יצביע ג'!!!
חרדק25.12.14

הצגת כל התגובות

22
.
דייב25.12.14
21
''דוד שפירא האיש החזק בציבור הליטאי'' נערים משלו בנו. ואני עוד הייתי בטוח שהגראי''ל הוא האיש החזק, בעצם את האמת מעולם לא חשבתי כך. נערי החצר
זושא25.12.14
20
אני וכל חברי הננו ליטאים העובדים לפרנסתינו גם בעבודות מכובדות מאוד ואף אחד מאיתנו לא קשור אליהם בשום צורה שהיא ולא מכיר לא אותם ולא בהם כמייצגים אותנו לא באישיותם לא באורח חייהם ולא בהתנהגותם (להתרשמותי מדובר בחברה שהקשר שלהם לדת קלושה( גם לדעת) , וכי בגלל שהם הקימו איזו ישיבונת לא חוקית שקראו לה מש
חרדי ליטאי עובד25.12.14
עו"ד משה מורגנשטרן הכי מתאים, הוא דוקא איש חסד מלא עשיה אהוב על הבריות ועושה הרבה טובות לרבים וטובים. ועוזר רבות לתלמידי חכמים למשפחות ברוכות וגם לחרדים העובדים, בקיצור הוא האיש הכי טוב לכולם! גם לי אישית הוא עשה הרבה חסדים למרות שרישמית איני מן החרדים העובדים. הוא עמד לצידנו במסירות ובמאור פנים, ב
פלוני25.12.14
19
הרב שטימן אמר. זהו סוף פסוק
בומז'ה31.12.14
18
עו"ד משה מורגנשטרן הכי מתאים, הוא איש חסד מלא עשיה וטובה לרבים וטובים. ועוזר מאוד ללא פרסום. גם לי אישית הוא עשה הרבה חסדים, והושיע אותי בעת צרה, למרות שרישמית איני מן החרדים העובדים. מורגנשטרן מהכרות הוא גם חכם מאוד, מלא טוב, מאיר פנים לכל אדם, אוהב לעזור בעת צרה ובעת שמחה. בקדנציה הזו הפסידו הבוחר
פלוני25.12.14
17
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה25.12.14
16
את זה?! רצו לשים במקום ריאלי ורק בגלל שהחברונר'ס לא יבקשו גם נציג לא שמו?1 באמת?! לתשומת לב דוד שפירא ודומיו !! אנחנו חרדים בוגרי ישיבות, אקדמאיים, ועובדים. מה שאומר שאי אפשר לסחוב אותנו באף. אנחנו יודעים גם את השיטות של החרדים וגם של החילונים. אז בבקשה!! קחו אותנו ברצינות! לא רוצים להכניס נציג? בבק
אהרן25.12.14
15
הציבור אשם! הציבור אשם בכך שהוא נותן לדוד שפירא לנהל את סדר יומו. הציבור אשם בכך שנציג החרדים העובדים הינו נציג ללא כל עשייה ולא מייצג אף חרדי עובד מלבד את עצמו. עד מתי תלכו כעדר אחרי עז עיוורת??
דוד25.12.14
14
רבינוביץ התותח! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד25.12.14
13
אנחנו כבר לא אצבע אוטומטית.
רפאל25.12.14
12
למה מורגנשטרן? מה הופך אותו למתאים מעבר לכך שהוא משווק את עצמו ונדחף לכל חור. אם כבר יש לחפש אקדמאי חרדי בעל נסיון ביצועי/ניהולי משמעותי. אגב, בהמשך להערת הגאי"ל - אכן כדאי מאוד שאיש זה יהיה חברונר בהיותה של הישיבה הזאת הספקית הגדולה ביותר של חרדים בעלי רמה בכלל ועובדים בפרט.
חברונר ותיק25.12.14
ובלי קשר מורגנשטרן הכי מתאים, הוא דוקא איש חסד מלא עשיה וטובה לרבים וטובים. גם לי אישית הוא עשה הרבה חסדים למרות שרישמית איני מן החרדים העובדים. מורגנשטרן מהכרות הוא גם חכם מאוד, מלא טוב, מאיר פנים לכל אדם, אוהב לעזור בעת צרה ובעת שמחה. בקדנציה הזו הפסידו הבוחרים שהוא אינו הנציג, אני מאחל לטובת הבוח
פלוני25.12.14
11
אני עובד ומצביע עץ
אבי25.12.14
לך להצביע לו, ככלב השב על קיאו, כל המצב שנוצר זה רק בגלל ש 20 שנה הוא שלט בכל, אבל לך להצביע עץ עוד אנשים שחיים בסרט ולא מבינים שאם נתי גרוסמן יחזור לשלוט נהיה בצרות צרורות....
אברהם25.12.14
10
העובדים החרדים נקראים בעלי בתים שם כביכול ממעיט בערכם למרות שהם הממנים את אברגי הכוללים אבל ייצוג מה פתאום אינכם אומרים את האמת לראש הישיבה
איציק26.12.14
9
כחרדי אקדמאי עובד, מה הרע בנציגי הנוכחיים
ינקלה25.12.14
8
וכי אפשר לשלול את זכות הייצוג ממי שאני לא אוהב את דרכו?
רפאל26.12.14
7
מי נחשב לעובד? חברי הכנסת עובדים.מנכ"ל לב לאחים עובד.אולי צריך חולצה כחולה???
עבודה עברית.25.12.14
6
מורגנשטרן איש טיפש
דוד26.12.14
5
כאלו שעושים את התורה קרדום לחפור בו לכתחילה. אנחנו מחפשים דתיים באמת ולא כאלו שעם תנועה סיבובית בבוען משנים את כל התורה!
משה25.12.14
4
החרדים העובדים הם סכנה חמורה לעולם התורה החרדי. הם מסתובבים בקרבנו ומהווים דוגמא רעה לצעירי הצאן. לכן צריך להחרימם ולנדותם.
דן סגל25.12.14
יש לנדות ולהחרים כל חרדי שיעז לצאת לעבוד, ללא שום משוא פנים. יש לרבנים לצאת ולהכריז אחת ולתמיד ללא כחל וסרק שכל מי שיוצא לעבוד לא משנה באיזה גיל, הרי הוא כעובד עבודה זרה !! ורק כך נוכל להחזיר עטרה ליושנה שאין לחרדי בעולמו אלא או כולל או שנורר, ולא ח"ו לצאת לעבוד.
חרדי אמיתי25.12.14
3
ובכן החרדים העובדים בקשו ייצוג ולא קיבלו, וטוב מאוד שכך (לא שאני מחלק ציונים לראש הישיבה) חברון גרנביץ כתב על זה משהו טוב ואני יביא את עיקרי הדברים (מקול העיר) החרדים העובדים (לא כולם) הם אנשים שרוצים להנות משני עולמות גם משיעור בחורש"י וגם ממשחק כדורגל (רח"ל) גם ממוסדות חינוך טובים, וגם מלהחזיק מכש
הפך מדעת בהע"ב25.12.14
2
מדוע אין לבוחר את הזכות להחליט בעצמו מי ייצג אותו?
אברך פשוט25.12.14
לאנשים גדולים וחכמים מאיתנו.
חרדק25.12.14
1
שיתוף פעולה בין דגל לחרדים החדשים, שנושאים על דגלם התערבות בציבור החופשי ע"י דגלים של "עמלים לפרנסתם" וכו' כידוע. ועוד אומרים שהם ממשיכים את הרב אלישיב שנלחם בהם בכל תוקף כידוע. פשוט להיזכר בהיסטוריה של לפני שנתיים ולצחוק...
נשמה טהורה25.12.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24