כיכר השבת

הילולת הבאבא סאלי

מדוע הראשל"צ הגר"ש עמאר נעדר מההילולא בנתיבות?

במשך שנים רבות הוזמן הראשל"צ הגר"ש עמאר להשתתף בהילולת הבאבא סאלי זע"א בנתיבות אך השנה לא הגיע. אנשיו מאשימים את בכירי ש"ס שמצידם מכחישים כל קשר למוזמנים (חרדים, בארץ)

46
יאיר טוקר | כיכר השבת | ג' בשבט | 13.01.16
כך זה נראה בשנה שעברה
כך זה נראה בשנה שעברה (צילום: יעקב כהן)

מידי שנה מתקיימת בעיר נתיבות הילולת הבאבא סאלי, רבי ישראל אבוחצירא זיע"א, כאשר בערב ההילולא נערכים שני אירועים, הראשון - האירוע המרכזי בראשות האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא ובהשתתפות רבנים, דיינים וראשי ישיבות יחד עם הציבור הרחב הפוקד את הציון, ולאחר מכן נערך אירוע נוסף ומצומצם.

בשנה שעברה נרשם באירוע רגע נדיר - לחיצת יד בין הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף לראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה עמאר. בנוסף, נרשמה לחיצת יד נוספת בין הגר"ש עמאר ליו"ר ש"ס אריה דרעי.

אלא שהשנה הגר"ש עמאר לא הגיע להשתתף באירוע המרכזי ושמו אף הוסר ממודעות הרחוב כאשר לעומת זאת בהזמנה לאירוע הפנימי והמצומצם, הופיע שמו של הרב עמאר, אך ללא תואר "הראשון לציון".

מבדיקת "כיכר השבת" עולה כי הראשל"צ הגר"ש עמאר הוזמן רק אמש (שלישי) להילולא ורק לאירוע הפנימי הנערך באוהל הסמוך ולא לאירוע המרכזי שנערך ברחובה של עיר עם הרבנים וציבור המשתתפים - אירוע אליו הוזמן הרב, לטענת מקורביו, במשך למעלה מעשרים שנה.

עם זאת, למרות ההזמנה, בחר הראשל"צ הגר"ש עמאר שלא להגיע לאירוע ולא להשתתף בהילולא. לעומת זאת, הראשון לציון הגר"י יוסף השתתף באירוע המרכזי וכך גם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי.

בסביבת הגר"ש עמאר מפנים אצבע מאשימה לבכירי תנועת ש"ס. לטענתם - אלו לחצו על חצר משפחת אבוחצירא שלא להזמין את הגר"ש עמאר לאירוע המרכזי וגם שהתואר "הראשון לציון" לא יוזכר במודעות.

אחד ממקורביו של הרב עמאר, מוסיף להאשים ואומר כי "יש הוראה, שהיא לא כזו נסתרת, לנסות ולפגוע ברב עמאר, להחרים אירועים בהם הוא משתתף ולבטל לו שיעורים וכנסים. מי שמחפש להרבות תורה ואחדות - לא מתנהג כך. ולמרות הכל, הרב סולח ומוחל".

מנגד, בכיר במוסדות מכחיש זאת בתוקף וטוען כי הרב הוזמן לשני האירועים ובחר להשתתף רק באירוע הפנימי ולכן שמו מופיע רק בהזמנות אלו. בלשכת הרב מכחישים כי הרב הוזמן לשני האירועים.

בש"ס מכחישים את הטענות נגדם ואומרים כי הם אינם אחראים על האירוע או על המוזמנים.

תוכן שאסור לפספס
46 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
32
ג
יהודי17.01.16
31
שיש רב שלא כפוף למרותו!! ועוד איזה רב.. גדול הדור שתמיד היו חילוקי דעות בין גדלותו לגדלות הרב עובדיה.. ולא די בכך אלא דרעי הוא כפוי טובה בזוי ושפל מהסוג הנידח ביותר שאילולי הגר"ש עמאר דרעי הרשע עוד היה אברך כולל פשוט ואולי כך באמת היה עדיף לו.. כי מטובות הרב עמאר והקידום שלו יצא ממנו רק חולרע!!!!!
רשעים ארורים14.01.16
30
כן כן השנאה לשס היא דבר ברוררררר כל יום זה מוסיף ועולה עוד ועוד. לכן מי שחשוב לו עולם הבא יירחק מרשעים הללו ומהר. אין שם לא דת לא תורה לא לא מורשת מרן ולא כלום.כנופיה בזויה .כנופיה של שודדים והעומד בראשה דרעי הגנב. ועכשיו כולם ביחדדדד ..... רבינו צעק בקול גדול "אריה דרעי גנב גדול"!!!!!!!! (נשלח באמ
וההההההררר14.01.16

הצגת כל התגובות

29
מה, הם יודו שהם רודפים ראשון לציון בגלל פוליטיקה? שהם כותשים אדם שמרן אהב מאוד? אי אפשר לשקר את כל העולם כל הזמן יבוא יום ונראה את יד ה'
ספרדי מאוכזב14.01.16
28
מה אם הוא לא יושב על הבמה אז לא שווה ללכת לבבא סאלי זצ״ל?
משה13.01.16
הכבוד רץ אחריהם ואז הם מאיטים את קצב ריצתם ע"מ שהוא יעקוף אותם
יואל14.01.16
אתה בטח תלמיד בבית מדרשו של הרב יצחק יוסף ולכן יש לך אותן דעות על המרוקאים
חזי14.01.16
27
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שסניק אוהב מרן13.01.16
26
אנשי שס מושחתים לא יעזור לך אריה מרן הרב עמר הוא גדול הדור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תלמיד מרן13.01.16
25
מתי שס יפנימו שהם הורסים רק לעצמם. אני אישית אמשיך לתמוך בשס כי כך פסק לנו מרן. אך הפוליטיקאים הטיפשים לא מבינים שלא כולם כמוני.
ל -3217.01.16
24
שסניקים יקרים, ותראו איך מרן התבטא כלפי הרב שליט"א. מה שהיה ברבנות מעשה שטן (תרתי משמע.. דרעי שטן לא קטן..) ולא עוד שמרן מחל לו בערב כיפור.
יהודה14.01.16
23
למה זאת הילולא של ש"ס ? מי שמכם לקבוע לאן יגיע הרב עמאר? לכנסים שלכם הוא לא רוצה לבוא! הילולת הבבא סאלי?! ממתי ש"ס השתלטו על זה? הלא חכם מרדכי אליהו זצ"ל היה מגיע לשם מידי שנה בשנה.. הרב עמאר היה קשור מאד אצל סידנא בבא מאיר זיע"א בבא סאלי זיע"א רבי אלעזר וכ'ו, 20 שנה שהרב מגיע לשם. הרב יצחק מה לא ו
ספרדי14.01.16
22
די עם השנאת חינם ..!!!!!!!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלקנה14.01.16
21
מרן הראשון לציון הרב עמאר לא הולך שולל אחרי האיש דרעי שביזה את התורה ולומדיה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל13.01.16
20
מעניינים אף אחד !!!!! די למחלוקת ופירוד בעם ישראל !!!!!!!
אחד העם13.01.16
19
אתם רשעים הוא לא ציער את מרן , מרן אהב אותו אהבת נפש מי שציער את מרן והרבנית מרגלית ע"ה זה אריה דרעי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תלמיד מרן13.01.16
18
לא יפה לומר כך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף13.01.16
17
איך תמיד העיתונות הופכת ערב קדוש לעוד מריבה מטופשת בין שועלים שמחבלים בכרמים. דייייייי אין סיכוי שגדולי הדור נלחמים אחד בשני. זה כול השועלים שמקורבים ושלא מקורבים...
דיייייייייייייי17.01.16
16
רע מאןד ???? למה תמיד שס יוצאת מערב ענק כזה עם הזנב בין הרגלים ??????? למה מפלגת דרעי שס תמיד מוצאת עם מי לריב ולהראות לעם כמה השסניקים דפוקים בשכללללל???? למה למה למה דרעי מוביל תמיד את העדר שלו לתהום ענקקקקקקק.. שסניקים עד מתי ??????? גם אם דרעי שלכם יהפוך מחר להיות ראש ממשלה עדיין אתם תיראו בעני
מני14.01.16
15
נמאס כול פעם מחדש לשמוע את כול העסקנים בחצרות של הרבנים מלכלכים אחד על השני כאילו זה מלחמה של הרב עמאר מול הרב יוסף אין כאן בניהם בין שני גאוני עולם גדולי הדור שום כעס קנאה ומריבה ואני נמצא אצל שניהם הרבה מאוד. אני רק אצטט קטע ממשנה באבות היזהרו בתלמידי חכמים שעקיצתן עקיצת עקיצת עקרב ונשיכתן נשיכת נ
מיכאל14.01.16
14
דיי לרדיפת האחר. אדם לאדם זאב. בין אדם לחבירו מת מזמן. לא תיקום? מה פתאום הכל לשם שמים. איבדנו את זה. מדוע עסקנים קטנים, וגם ת"ח נכנסים אחד בשני. לא יכולים לוותר קצת. איי איפה נגיע.
מה יהיה13.01.16
13
למה אף אחד לא שואל למה שמו של שק הדתות גם לא במודעות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב בצלאל 13.01.16
12
הנה אנו רואים הרי הרב עמאר עצמו אמר "לא ראיתי אחד שפגע במרן הרב עובדיה ויצא נקי" ולבסוף מי שפגע בו כל כך קשה לפני מותו זה היה הוא עצמו. גם ישי וחבריו התמוטטו
יצחק 13.01.16
בא יומו!
אביתר14.01.16
11
אם לעת כזו היגענו שגם באזכרה לבבא סאלי הידרתם את הרב הגאון עמר שליט"א אין וידואי שיכפר לכם הרב עובדיה מתייסר בשמיים בגללכם אנא מספיק עם ההתהגות הזו לא חסר לנו צרות שכל יום קשים יותר מהיום הקודם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכאל 13.01.16
10
כל מי שדיבר רע על הרב עמאר הוא לא יהודי וה׳יקח אותו עוד היום מיצתאר שני מדבר כך אבל מי שדיבר עליו ימח שמו ושם זיכרו וגם אתם כיכר השבת יהנו חרדים מה אתם רושמים דברי כפירה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי14.01.16
9
טלו קורה מבין עיניכם! מרן הגרש"מ עמאר שליט"א הוא ת"ח מופלג בעל מידות אציליות, כולו ענווה, כולו יראת שמים, ממשיך באמת את דרך רבותינו הספרדים זי"ע ואיננו נוטש את דרך אבותינו כדי לקבל קצת כבוד אצל האשכנזים! מרן ע"ה שמח מאד בשמים על שיש לנו בדורינו את מרנא הגרש"מ עמאר שליט"א! שר התורה! כל מי שחושב בטיפש
איש14.01.16
8
מתפלל שהקב'ה יתבע את עלבון כבוד התורה
שר13.01.16
7
רוצה ללכת בלי ולהרגיש עם הגיע הזמן להחליט אתה לא יכול לבזות את רבני ש"ס ואח"כ גם לבוא והתלונן על ש"ס מה לעשות המרתם על הסוס הלא נכון וישי לא עבר אחוז חסימה וה' גילה רחמיו ועזר ויצא ההפרש: 7 - 0
אוהב שסניקים13.01.16
שכחת שהרב מרדכי אליהו היה מגיע מידי שנה בשנה??
הזויים14.01.16
6
יש הרבה רבנים שהוזמנו, והם הולכים בצורה פרטית לבקש מהצדיק שיהיה סניגור על כלל ישראל. חבל שמכל יתוש יוצרים גמל.
יוסי14.01.16
5
שפל זה לא סוד אבל עד כדי כך ועוד כפיות טובה כשמרן תמך בו כאשר זרקו אותו משס בזמנו והחזיר רעה כלפי גדול הדור תחת טובה איכס להקיא לא למד שום דבר
בני14.01.16
4
צריך להתפלל יום ולילה עד שנשכיל להבין שבמו ידינו ובמחלוקות - אנחנו מעכבים את הנהגתו של גדול הדור הרב שלמה עמאר שליט״א. כל מי שמכיר ושומע את הרב - יכול להרגיש בפנים שזה גדול הדור.
אברהם16.01.16
3
אכן הרב עמאר לא הוזמן לאירוע הגדול ואני אחד ממשפחת אבוחצירא. יותר מזה, בבא ברוך התקשר לרב עמאר להזמינו לשבת שלפני, והוא לא יכל להגיע ואמר שיגיע להילולא למעמד הגדול, ובבא ברוך התחמק בעדינות מזה שהרב עמאר יגיע. כשבתוך המשפחה אנחנו יודעים שזו הוראה ולחץ משני האישים הבכירים בש"ס ובסביבת הרב יצחק יוסף.
משה14.01.16
2
איזה זכות יש לנו בכלל לדבר על גדולי ישראל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יפית14.01.16
1
לא נופל מהבבא סאלי וידוע שהרב עובדיה היה מתבטל לפניו אז ככה שההפסד כולו של מי שלא זכה לראות את פני אדם שנשמתו היא מדור הרשב"א
גבי14.01.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 22:28

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 15:35

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24
ש

הכרה בלימודי הסמינר

רוצה ללמוד תואר וחוששת מפגיעה באורח החיים? כנסי >>

כיכר בשיתוף אונ' בר אילן | מקודם

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24
ש

יותר קל ממה שאתם חושבים

איפה עוד תקבלו 52 שקל לשעה?

כיכר בשיתוף מטרופולין | מקודם

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24