כיכר השבת

צה"ל מפר התחייבויות?

בגלל הזקן הקצוץ הזה: צה"ל שולח חייל חרדי ל-14 יום בכלא

א', צעיר חרדי נשוי ואב לילדה, נשלח על ידי צה"ל ל-14 יום בכלא זאת לאחר שגידל זקן קצוץ. "גם אם יתנו לי כלא וצינוק אמשיך לגדל את הזקן, זה עניין הלכתי" אמר החייל בשיחה עם בני משפחתו (צבא)

48
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ט באדר א' | 09.03.16
בקטן: א', נשלח לכלא בעוון זקן קצוץ
בקטן: א', נשלח לכלא בעוון זקן קצוץ (צילום: שאטרסטוק ובאדיבות המצלם)

חשיפת "כיכר השבת": במשרד הביטחון ובצה"ל התחייבו לא פעם כי לא יתערבו באורח החיים הדתי וכי חייל חרדי שיבקש לגדל זקן יוכל לעשות זאת. אלא שמהסיפור הבא שהגיע ל"כיכר השבת" עולה כי הכללים בצה"ל השתנו וחייל חרדי שגידל זקן קצוץ, כפי שנהוג בהרבה מהקהילות החרדיות, נשלח לרצות ארבעה עשר ימים בכלא, החל מהשבוע הבא.

א', צעיר חרדי נשוי ואב לילדה, גוייס לפני כשנה לשח"ר אט"ל ומשרת במחנה עופר. במשך תקופת השירות שלו עד עתה הוא החזיק ב'פטור זקן' והוא מגדל זקן קצוץ כאמור באישור הצבא.

הכל השתנה בימים האחרונים. לפי מקורבי החייל, רס"ר היחידה קרא לו ואמר כי לא מקובל עליו שהוא מגדל זקן קצוץ, ולכן עליו להתגלח ולהחזיר את 'פטור הזקן'. א' התחנן וטען כי מדובר בעיקרון דתי וכי הוא אינו יכול להתגלח, אולם הדבר לא הצליח לשכנע את הרס"ר, וזה הורה לו להחזיר את הפטור בטענה כי הוא "סידר את הזקן".

גם בקשת החייל להאריך את הזקן שלא יהיה "זקן קצוץ" לא עזרה, ולאחר מספר ימים הוא נשלח למשפט שם נגזרו עליו ארבעה עשר ימים בכלא אותם הוא יחל לרצות מיום ראשון הקרוב.

חייל עם זקן קצוץ. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

קודם המשפט, פנה א' לשר לשעבר הרב שלמה בניזרי בכדי שיסייע לו, בניזרי פנה לבכיר בשח"ר והסביר לו כי מדובר ב"כפייה חילונית" וביקש ממנו שינסה למנוע את שליחת החייל לכלא, אולם הדבר לא עזר.

בשיחה עם בני משפחתו הכריז א' כי הוא אינו מתכוון לגלח את הזקן גם אם ישלחו אותו פעם נוספת לכלא: "תחושה זוועתית. אני ממליץ לכל אחד שאומרים לו לקצץ את הזקן שלא יקצץ בכלל. שילחם איתם". לדבריו: "גם אם יתנו לי כלא וצינוק אני אמשיך לגדל את הזקן. יש עניין הלכתי של 'תער', לא לגלח עד הסוף. אם זה היה יופי, הייתי מגלח עד הסוף".

בניזרי תקף את החלטת הצבא ואמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי: "זו שערורייה נוראית והעברה על דת, אם נעבור על כך לסדר היום השלב הבא יהיה שיאסרו עליהם להתפלל וללכת עם טלית קטן. הצבא יורה לעצמו לא ברגל אלא במוח, ורק מחזק את מה שזועקים כל גדולי ישראל נגד הגיוס הצבאי".

שלמה בניזרי . ניסה לסייע לחייל (יונתן זינדל, פלאש 90)

"דבר כזה הוא למעשה הרצון של הצבא לחלן את החרדים במסגרת כור ההיתוך הצה"לי. אני מקווה שכל אנשי הציבור יקומו וירימו זעקה גדולה ומרה, יפנו לשר הביטחון שיבטל את העונש שהושת על החייל ושיתירו לו ולשאר החיילים לגדל זקנים גם אם הזקן הוא לא באורך "זקן תייש".

בצה"ל לא הגיבו.

תוכן שאסור לפספס
48 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
33
לפני עשור כשחרדי התגייס זה היה סביבו באזז גדול תמיד היה צריך לתרץ באישורים ופרנסה וכו' כמו שכל אבל כל מי שכאן כיום עושה עם אינטרנט וכולנו יודעים שאינטרנט זה זהב צרוף שבעתיים לעומת צבא, א מ מההה כיום בעידן החרדים העובדים הרבה מצאו דרך לעקוף צבא ומעגנים זאת בהיותם "חרדים" "ביני"ש" וכדו' החייל המדובר י
ירין10.03.16
ומאיפה אתה יודע איפה אני עובדת ובמה בעלי עוסק? ואולי הצבא האמיתי הוא צבא התורה? ב"ה אני מכירה אברכים רבים שישנים אולי 4 שעות ועליהם העולם עומד ונשותיהם אינן ישנות גם מרוב עבודה הן בבית והן בחוץ. אז אל תבלבל במוח על בטלנים אנחנו מכירים מספיק קלב"ניקים שהיו עושים שבוע שבוע פעם בשקם ופעם במספרה הטיפשית
שרה13.03.16
32
לא שולחים חייל לכלא על גידול זקן...כל מי ששירת בצבא יודע זאת. סתם מכפישים את הצבא כנראה שיש פה עוד דברים על החייל המדובר שלא מספרים
יבנאי09.03.16
31
איזה בושה. כזו שנאה בתוך עם ישראל! ישנם מאות אם לא אלפי חיילים חרדים! תצאו מהבועה האטומה שלכם ומהגטו שאתם מכניסים את עצמכם בכוח. אתם לא מכירים את החייל המדובר. אני כן!! ויש לו יותר יראת שמים ואהבת ישראל יותר מכל אחד מהמלעיזים שכותבים פה! וההוכחה שהוא לא זרק את הכיפה והציצית זה שהוא מתעקש על גידול ז
שרה ואחות גאה09.03.16
עדיף מה שהולך בפונוביז׳ המלחמה שם ? לדעתי עדיף צבא ממה שהולך בפונוביז׳ אנשים סתם מבלבלים את המוח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עוזיאל 09.03.16

הצגת כל התגובות

30
כנראה החייל התפרע והתנהג באלימות
לוי09.03.16
הלוואי ואלהים ישפוט אותך ולא רק אותך גם כל מי שדיבר עליו רע כמו שאתה שופט אותו אתה לא מכיר אותו ואתה שופט אותו ככה "מי שמך לאיש שר ושופט" הוא הכריחו אותו ללכת בכח לצבא והוא שם כבר שנה ותאמין לי שהוא התחזק שם מאד אז אל תבלבל את המח מפגר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עוזיאל אח שלו09.03.16
29
עכשיו אתם מבינים למה יהרג ובל יעבור עוד תבינו גם למה לא ללכת לכנסת ולמה לא להתחבר כלל עם הרשעים.................. הכנסת הרגה בסוף גם את מרן רבנו עובדיה יוסף הם הרגו אותו אז עם חוק הגיוס הארור הזה והמלחמות שלהם בתורה הקדושה יודעים את זה והרגשנו את זה ממש בלב.....................
א09.03.16
28
בצה"ל לא ששים להכניס חיילים לכלא, אני בטוח שמאחורי הסיפור מסתתר עוד כמה דברים שלא חשפת. אבל אותו 'חרדי' צריך לזכור שהוא הלך מרצונו החופשי לצבא אז תתיישר לפי הנהלים של המערכת שאתה כפוף אליה! ולא לחפש תמיד איפה ניתן להתלונן לנצל לעשות דווקא ולהעכיר את שמם של החרדים בעיני צה"ל ועם ישראל..
ישראל09.03.16
הוא גויס בכח אז אל תמהר לשפוט (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב 09.03.16
27
מסלף עובדות. מותר זקן אם יש לך פטור, אסור לקצץ. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה09.03.16
מה אתה אומר ישר שקרן מה אתה רמטכ"ל אתה נותן את החוקים תיבדוק לפני שאתה מגיב.... בושה לקרוא לזה חדשות חרדים ..... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עוזיאל 09.03.16
26
ערב רב-לא סתם שונאים אותם בעולם כולו ........................ ועוד מדברים בשם ישראל הקדושים..............ימח שמם מחללים שם שמיים בעולם-----מחה את זכר עמלק אבא שבשמיים תמחה אותם כבר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
א09.03.16
25
ממש בושה ולמדינה שלנו. במקום להתעסק בדברים חשובים רצח,חטיפות,פיגועים... הצ שלנו מתעסק בגידול זקן לחיילים לא פלא שכך נראה המדינה שלנו. תתבישו לכם!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אור יעקב09.03.16
24
אין לדעת לעולם! החייל הזה אני מכיר אותו טוב מאוד! והוא הולך לשיעורי תורה כל שני ורביעי חברותא כל שישי בצהריים ומקפיד על דברים שהרבה אנשים לא מצליחים והוא לא רצה את הגיוס הזה בכלל ולקחו אותו בכח מה לעשות זה קשה אף אחד לא מחפש בעיות והבטיחו לו מסלול דתי וסליחה אבל כן יש הבדל בין סידור זקן לבין להוריד
א.א.09.03.16
23
עם ישראל היקר כולנו יודעים שמי שלא רוצה להיות בצבא לא נמצא שם!! ומי שכבר שם אז הוא אשם בלבד!! אז אין פה מקום להתבכיין לקחו לי... עשו לי... דיי תתעשתו מסתבר שמי שבכל אופן בצבא כנראה לא ככ חרדי!! תאכל את הדייסה שבישלת!
אברהם09.03.16
בת בבל השדודה אשרי שישלם לך את גמולך שגמלת לנו אשרי שיאחז וניפץ את עולליך אל הסלע!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
א09.03.16
22
לרב בניזרי. מזל שיש לנו רבי כזה שנלחם בעבורנו גם כשהוא לא בתפקיד. בואו נראה כעת את אנשי הציבור שלנו שיילחמו להוציא אותו מהעונש הזה. גם ישר כח! עצום לחחיל שממש מוסר נפש ובכך מקדש שם שמיים ברבים.
עידו 09.03.16
21
ההפגנות של הקיצונים רק יחמירו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אביאל09.03.16
20
אחי אני תומך בך כל הכבוד לך מעודד אותך שיהיה לך בהצלחה מחכים לשיחרור שלך נחגוג לך כל האחים בהצלחה נשמה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עוזיאל09.03.16
19
החדשות הפסטורלית בשעה האחרונה דווח בחדשות על כלב שנפצע קשה בתאונה כל כך משעמם כאן במדינה השלווה והשקט אז באמת הגיע הזמן לטפל בבעיה הכי בוערת במדינה הזקנים בצבא הכל כל כך מסודר ומאוד משעמם אין אירועים ביטחוניים אז כל צריך לטפל בזמנים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אהרון 10.03.16
18
הם לא מבינים שהם גורמים לזה שחיילים חרדים לא ירצו להתגייס.
איתמר עידן09.03.16
17
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי09.03.16
16
קידוש השם הפך כיתוש אשם (ביהדותו הבזויה בעיני מפקדיו מרצחיו השם יקום דתו
Yael Brons09.03.16
15
וואללה חזרנו לימי הביניים עלאק מדינה יהודית זאת ממשללה שהיתה הגרועה ביותר בתולדות המדינה היא גרמה להשפלת יהודים ולאבד תאחיזה שלנו בארץ ,יעלון תתפטר !!! למי שאיכפת ממה שהעולם יגיד אני לא מתפלא למה מהעם שלו לא איכפת לו
אוריאל10.03.16
14
וכי כך רוצים לגרום לחרדים להתגייס? אלא אם כן זה הפוך על הפוך רוצים לגרום להם לא לשרת , כי בסך הכל לא באמת רוצים אותם בצבא. חומר למחשבה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צביה09.03.16
13
תהיה חזק אני גאה בך כל הכבוד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבא שלו10.03.16
12
אני משרת בצה"ל 7 שנים (מחזור ראשון של שח"ר) בחיים לא ביקשו ממני לגלח, לשמועה שירת נשים וכו... והסיבה כי אני חרדי המפקדים מכירים אותי ויעדים שאני לא זז סנטימטר ממה שכתוב בהלכה אני ממליץ לכתב של הכתב שירשום את כתובת המיל שלו ואני יסביר לו בדיוק באיזה חייל מדובר. חבל סתם להרבות בשנאת ישראל.
בנצי09.03.16
11
אחי היקר אוהב אותך עשית מעשה אמיץ אוהב אותך על תיפול אליהם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בצלאל אחיו 10.03.16
10
הציונים האלה שהפילו אתכם בפח ועכשיו יתעללו בכם עד מות ---זה מה שקורה כשנופלים בפח של הס"מ הוא מכשיל ואחר כך מקטרג ומתעלל----תאכלו את הפרות ה"מתוקים" שלו............ מכאן המסקנה שאין ל"וותר" לס"מ כי אז משלמים ביוקר...................
א09.03.16
9
ציונות הם עמלקים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוחנן סמאזה 10.03.16
8
לא כולם מטומטמים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יענקי09.03.16
7
לקחו את כל היד.... לא סתם הרבנים אומרים לא ללכת לצבא תראו איך הם עושים מה שהם רוצים..
בני09.03.16
6
כואב הלב לראות כזה דבר ששולחים חייל אבא לילדה לכלא לשבועיים וכל זה בגלל זקן!! אנשים נהרגים ברחובות הטרור משתולל וכל מה שמעניין את הצבא זה הזקן הקצוץ??? הם חייבים לבוא לקראת החייל במיוחד כשמדובר במסלול של גיוס חרדים.....אי אפשר לשנות אורח חיים של בנאדם שגודל בסביבה שכולם מגדלים זקן.... (נשלח באמצעות
מיכאל10.03.16
5
לא פעם ולא פעמים הצהירו ראשי הישיבות להתגיס לצבא יהרג ואל יעבור. הגיעו כמה אנשי עסקונה ואמרו אנו נשמור אל אורח החיים החרדי של המתגייסים.. ובפועל זכויות החרדים מופרות יום יום אורח החיים החרדי ניתן לשפיטה עי גורמים לא חרדים כדוגמת הרסר ולרמיסה ללא כל ביקורת! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי דואג09.03.16
4
אליקו אחי עשית מעשה חזק על תיפול לפיתוים שלהם הם רוצים להוציא אותך מהדת שהתביישו להם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בצלאל אחיו 10.03.16
3
כל הבעיה של הבחור שכבר התגייס הוא עניין הלכתי של "גידול זקן". אתם קונים את זה?!
לוחם בדובדבן09.03.16
2
בן אדם מאוד מאוד מיוחד יצא לי ליפגש איתו ולקבל טובות ממנו שלא על מנת לקבל שכר עם תמימות טובה יצא לי לנסוע איתו טרמפ בלי שמכיר אותי עם כל הלב למה להשמיץ בן אדם מדהים כזה עם עלילות דם בלי שאתם מכירים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה 09.03.16
אוהבים אותו. שילך ליאיר לפיד שיעזור לו. בצבא לא רוצים שומרי מצוות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דודי10.03.16
1
כל נגיעה כל שהיא בזקן יש בה בעייה הלכתית כל שהיא אם זה "לא ילבש" או עבודה זרה. אז מה מבלבלים את השכל?!
מענדלעעע09.03.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

גאווה חרדית | בנות חרדיות עברו שוב בהצלחה את המבחן של רואי החשבון - בפער 

קובי אטינגר | 21:24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 18:13

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 15:56

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

והאיש משה עניו

כך הגיב הגר"מ שטרנבוך למי שבירך עליו 'ברוך שחלק' | צפו

חיים רוזנבוים | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24