כיכר השבת

צפו בתיעוד המלא של האב

האב ש"חטף" את בנו לפני הברית: "לא רציתי שיכאב לו"

האב, יצחק שחר, חילוני שמגדיר את עצמו כ"פוסק" הלכות, שטח את גרסתו המלאה לסיפור המוזר שהסעיר את בני ברק. במהלך האירוע כולו צילם האב הכל באמצעות מצלמת אקסטרים (חרדים)

35
נתנאל לייפר | כיכר השבת | י"ח בתשרי | 20.10.16
האב ש"חטף" את בנו לפני הברית: "לא רציתי שיכאב לו"
(צילום מסך מתוך היוטיוב של שחר)

האב ש"חטף" את בנו קודם הברית וניסה למנוע את קיום הברית חשף את גרסתו לסיפור. מתברר כי מדובר ביצחק שחר, חילוני שמגדיר את עצמו כ"קבליסט, מחזיר אהבות, הוצאת כישופים ועין הרע ופוסק בענייני הלכה ומצוות".

שחר אף הצמיד לעצמו מצלמת אקסטרים באמצעותה צילם את כל הדרמה, לטענתו ניסה למנוע כאב לתינוק אך הצהיר כי הוא סומך על המוהל הרב דיאמנט ועל הסנדק מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

לחצו כאן

"אשתי אישה דתייה וכמובן בעד ברית, בלידה של הבכור שלנו לפני 4.5 שנים היה ברית אצל המוהל הרב נחום דיאמנט שנחשב למוהל טוב והרב חיים קנייבסקי שהיה הסנדק. כמו בכל ברית מלא דם וצרחות של התינוק שלא משנה כמה המוהל טוב, החלטתי שלהבא זה לא קורה ואני לא מל את בני הבא אם יהיה", כתב שחר בבלוג האישי שלו.

"אחר כך נולדה לנו בת ולפני 10 ימים נולד בן, ואז חשבתי איך אני מונע שוב ברית, אשתי כבר ארגנה שוב ברית בבית מדרש לדרמן בבני ברק עם אותו מוהל, דיאמנט, והסנדק הרב חיים קנייבסקי" סיפר שחר והסביר את תכניתו ההזויה שקשורה ככל הנראה לעובדת הגדרתו העצמית כ"פוסק הלכות", "חשבתי לי שזה יהיה כמו בברית הקודם שאני אכנס עם הסל קל שהתינוק בתוכו, אבקש לעשות פדיון עורלה במקום ברית וכך לפדות את העורלה בכסף במקום בדם. נכון שאין דבר כזה והמצאתי את זה באותו רגע אבל תמיד בימים שלנו ממציאים חוקים וכללים שתואמים לתקופה שלנו ואמרתי לעצמי למה לא. ואם לא יסכימו מה שהנחתי שיקרה, חשבתי לי שאני פשוט אצא עם הסל קל, אעלה על מונית ואחזור לראשון לציון עם התינוק".

אך תכניתו השתבשה, "הפעם הברית נערכה בקומה עליונה בבית המדרש ולא למטה והתינוק היה אצל אשתי בעזרת נשים. עליתי בלי התינוק במדרגות חיצוניות לתוך חדר התפילה והבריתות וחשבתי שיתנו לי אותו בתוך הסלקל, גיסי העביר לי התינוק כבר בתוך כרית לבנה שלא נחשבת בטיחותית לנסוע בה, כך שכבר הלכה לי תכנית המילוט אם פדיון העורלה יכשל. ביקשו ממני להוריד את השעון ותיק הצילום אבל כן נתנו לי להישאר עם מצלמת האקסטרים שהייתה רתומה עליי", מספר שחר.

כאן שטח שחר בפניהם את הרעיון המוזר שלו, "ביקשתי לעשות פדיון עורלה, השיבו לי שזה לא פדיון בן ולא הבינו על מה אני מדבר, השבתי שכמו שביום כיפור כבר לא שוחטים תרנגולים בשביל לכפר על חטאים אלא פודים בכסף, ביקשתי לפדות את העורלה בכסף ולא לכרות אותה. הסתכלו עליי משונה ולא הבינו מאיפה זה בא לי וביקשו ממני למסור את התינוק. בשלב זה החלטתי לעזוב במהרה את המקום וירדתי במדרגות, המשכתי הלאה אך לסמטה דרך ללא מוצא. אחרי הגיעו קרובי משפחתי ועוד כמה מקומיים וביקשו ממני למסור את התינוק".

"החזקתי התינוק בכרית צמוד אליי מחשש שייפול, לכן גם לא לקחו אותו ממני בכוח אני מניח. חזרתי אחורנית כמה עשרות מטרים לרחוב רשב"ם (זה כבר לא היה מצולם, הכרית הסטירה המצלמה והייתי מרוכז בלהחזיק יציב התינוק ולא המצלמה) הייתה התקהלות של אנשים מקומיים בניהם המוהל ועוד רבנים וקרובי משפחה שלי שניסו שוב לשכנע אותי למסור התינוק לברית, סירבתי. גיסי אמר לי שאישה הציעה לנו להיכנס לביתה שנוכל לדבר, שוב הלכנו כמה עשרות מטרים לביתה של המשפחה המארחת לתוך הסוכה שלהם שהייתה צמודה לסלון ביתם (קומת קרקע) וישבנו ודיברנו".

בשלב זה שיכולתי סוף סוף להניח עליי את התינוק בלי להחזיק אותו הרגשתי כבר את הכאבים שהיו לי בידיים להחזיק את התינוק בכרית ושוב כיוונתי המצלמה להקלטה. נכנסו אנשים מבחוץ והתחילו לרקוד בסלון לשמחת חג הסוכות, כאן הייתי כבר מבולבל ולא ידעתי אם זה מנהג אצלם או שלכבודי לשכנע אותי עשו זאת. בעלת הבית הציעה לנו להיכנס לחדר ולהיכנס ללא הרעש של הריקודים (למרות שהשירה והריקודים בכלל לא הפריעו לי, זה דווקא היה נחמד וזה גם מצולם). בשלב זה שכבר עברו 3 שעות מתחילת המקרה והייתי לבד בחדר עם אמא שלי החלטתי להרים ידיים", סיפר שחר,
הבהירו לי כולם שמתי שהוא גם אם לא תערך הברית באותו יום אז למחרת או כל יום אחר יעשו הברית מאחורי הגב שלי וזה רק יכאב יותר ככל שהוא יגדל יותר".

"בשלב זה השארתי התינוק אצל אמא שלי, זה לא שהסכמתי לברית כפי שרשמו בעיתונים, אלא פשוט לא הייתה לי ברירה ועזבתי בלי להיות נוכח בברית, הסתובבי ברחובות בני ברק וכעבור שעה אבי התקשר אליי ואמר לי שהברית נגמרה ושאני אחזור לשם לקבל הסעה לבית. חזרתי עם אשתי והילדים לבית, ההורים שלי נסעו לביתם, דיברנו כרגיל אחר כך", שטח שחר את גרסתו המוזרה לסיפור שהסעיר את הרשת.

"בעיתונים רשמו כל מני דברים שגויים כאילו לא סמכתי על המוהל ושהייתי דתי לשעבר שהלך בשאלה, שאמרתי שאני לא רוצה לשחוט את התרנגול. כל אלו בכלל לא נכונים, לא אמרתי זאת מעולם, אני כן סומך על המוהל הרב דיאמנט ועל הסנדק הרב חיים קנייבסקי, פשוט אני נגד פגיעה פיזית בתינוק בעניין הברית וזה מה שהפריע לי, אבל בתור מוהל אני יודע שדיאמנט הוא מוהל מעולה והוא מל יפה מאד את הילדים שלי. אני מאמין אבל בצורה שלי ולא הייתי שייך לחברה דתיתחרדית מעולם, ולא דיברתי על זה שאני לא רוצה לשחוט תרנגול, אמרתי שכפי שביום כיפור לא שוחטים תרנגול כפרות אלא פודים בכסף, כך גם אני לא רוצה שימולו את בני עם דם אלא יפדו את העורלה שלו בכסף בלי לחתוך אותה", טוען שחר.

תוכן שאסור לפספס
35 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
23
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אפרת27.02.18
22
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רויטל20.10.16
21
האב הנ''ל לקוי קשה בנפשו ...
לל''ש20.10.16

הצגת כל התגובות

20
על ידי קבוצה הזוייה שמתנגדת לברית מילה טרוף המאותגר משנאת דת ישראל
קקיונים20.10.16
19
פדיון כפרות הוא לא מהתורה,אלא מנהג פרמיטיבי.המילה היא מן התורה.אז איך אתה משווה?? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמעון20.10.16
מנהג ישראל קדוש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
האי20.10.16
כתוב שזה מנהג ותיקין וכך נהגו רוב גדולי הדורות. בבקשה לחשוב לפני שמגיבים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סתם אחד20.10.16
18
גם לי היה קשה אחרי הברית של הראשון וגם אני נשבעתי שאני לא יעשה לבא בתור רק שלמזלי יש לי מאז רק בנות :)
דני21.10.16
17
ברית מילה היא לא דבר מובן למי שלא גדל על המסורת הזו. וכל הכבוד לאבא שהיה כנה עם עצמו ועם זאת איפשר לאישתו לבצע את מה שחשוב לה. אין הרבה זוגות שמצליחים לחיות טוב יחד כאשר אחד דתי והשני לא.
גבריאל20.10.16
16
מן הסתם קראו לתינוק אברהם כי האבא ממש ממש תרח
דודו20.10.16
15
עד כמה חשוב שהתינוק לא יבכה /יותר מדי ! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דודי20.10.16
14
זה מה שנשאר ליהדות גם ברית לא לעשות עם כל כך דואג תקח את התינוק לבית חולים ושרופא ימול אותו תחשוב מה יהיה שהילד שלך יגדל הוא יחשוב שהוא גוי אתה פשוט מתוסבך צריך טיפול (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חנה שופן22.10.16
13
מסכנה האישה שהשואה לו:( מסכן התינוק שזה אביו): (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אור20.10.16
12
המצווה היחידה שלא תמוש מעם ישראל!!מצוות הברית!! זו הבטחה.
רחלי14.12.16
11
כמה נורא לעבור כזאת ט אומה לאחר לידה מרחמת ככ על היולדת איזה בעל מפחיד נורא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שיר20.10.16
10
לא צריך לפרסם את דעותיו המטורפות של האומלל באתר חרדי. כך הוא משיג את מטרתו. ומי יודע אם לא נזרעים כאן אילו רעיונות ליוצאים בשאלה עתידיים. סוף מעשה במחשבה תחילה. באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אייל20.10.16
9
למה,? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
.20.10.16
8
קל וחומר קבלה מעשית!
לומד קבלה21.10.16
7
אתה צריך לשמוח שעשו לבינך ברית! אני מאמין שאתה מהול! תחשוב לרגע.. אם ח"ו לא היית מהול... החיים שלך היו אחרת לגמרי. החל מהחברים בבית ספר (ילד ערול מגונה ומושפל וחבריו יורדים עליו בלי סוף) עד החיים שלך היום. ילד הרול = ילד אומלל. ילד שהוא ערל הוא סובל ומסכן בכל חייו.. הוא שונה מכולם. חג שמח!
לשחר היקר!20.10.16
6
יש לו לא מעט היסטוריה שמסבירה אולי את התנהגותו
אחד שחיפש ומצא 21.10.16
5
משוגענער, אבל משלנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם20.10.16
4
ישנם אנשים שעושים כפרות בתרנגולים גם בימינו ו...כן שוחטים אותם מיד לאחר הכפרות (הזוי אה...) ויש כאלה שמעדיפים לעשות בכסף ואח״כ לתת אותו לצדקה ולידיעתך ברית מילה זה לא כזה גרוע בפרט אם מוהל מומחה כמו הרב דיאמנט והיום זה יותר בטיחותי וגם יותר בריא אז בבן הבא שיהיה לך אל תעשה פאדיחות לעצמך ולאשתך....
נטע20.10.16
3
ה' ירחם עליו רואים שהוא לא בריא בנפשו מסכן צריך להתפלל על נשמתו ממש כואב הלב ויתן לאשתו בריאות טובה אמן ואמן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנונמית 21.10.16
2
מקווה מאוד שאני טועה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טליה20.10.16
"פוסק הלכות" חילוני ??? רוצה לפדות ערלה בכסף ? בוודאי שמשובש בדעתו ! זה מה שקורה שמתעסקים בקבלה מעשית ("מחזיר אהבות") ק"ו שלא שומרים מצוות ומתעסקים בקבלה, ועוד קבלה מעשית רחמנא ליצלן.
בת קול21.10.16
1
מעניין אם גם אז הוא היה עורך לו פדיון גידול.. דביל
miycel21.10.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24