כיכר השבת

"חוק הרב שלוש"

דוד אזולאי מבקש לאשר חוק שיאפשר לו לפטר רבני ערים

פרסום ראשון: שר הדתות מבקש להעניק לו סמכות לפיטורי רבני ערים לאחר המלצות ועדה פנימית שתוקם. בעבר הצהיר השר דוד אזולאי כי "במשמרת שלי לא ידיחו רבנים. לא אתן את ידי" (חדשות)

35
ישי כהן | כיכר השבת | ז' בטבת | 05.01.17
יפטר רבנים? שר הדתות דוד אזולאי
יפטר רבנים? שר הדתות דוד אזולאי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרסום ראשון: ברבנות הראשית ובמשרד הדתות מתמודדים לעתים רחוקות עם רבני ערים שלא ממלאים את תפקידם נאמנה, אך אין להם את הסמכות לפטרם. בתזכיר הצעת חוק שנשלח היום (חמישי) לשרים מבקש שר הדתות דוד אזולאי לאפשר לשר הדתות המכהן לפטר רב עיר לאחר המלצת ועדה פנימית שתוקם, כך נודע ל"כיכר השבת".

בהסבר להצעת החוק שהופץ היום כ'תזכיר' נכתב: "מטרת החוק המוצע הינה אפוא לתת למשרד לשירותי דת ולרבנות הראשית כלים להתמודד עם טענות לחוסר תפקוד של רב עיר, ולאפשר להעביר רב עיר מכהונתו במקרים חריגים, וזאת בדומה להסדרים הקיימים בחוק ביחס לנבחרי הציבור ברשויות מקומיות וביחס לאיגודי ערים".

החוק מבקש לקבוע להסמיך את מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל למנות לאחר התייעצות עם הרב הראשי לישראל המכהן כנשיא מועצת הרבנות הראשית ועם ראש הרשות המקומית שבה מכהן הרב ועדה לבדיקת תפקודו של רב עיר לצורך מתן המלצה לשר האם יש להעבירו מתפקידו לפני תום תקופת כהונתו, וזאת אם לדעת מנכ"ל הרבנות קיים חשש שהרב אינו ממלא תפקידיו כנדרש".

הכותרת ב"כיכר השבת" לפני כחצי שנה

בהצעת החוק מודגש כי: "החוק המוצע מסדיר את הרכב ועדת הבדיקה ומטיל עליה חובה להעניק זכות טיעון לרב העיר בטרם תיתן המלצות לגביו".

ולסיכום: "החוק המוצע מסמיך את השר להעביר רב עיר מכהונתו, על פי המלצת ועדת הבדיקה, אם ראה שרב העיר אינו ממלא את תפקידיו כנדרש".

גורמים במשרד הדתות כבר העניקו לחוק החדש את השם "חוק הרב שלוש", על שמו של הגאון רבי אברהם שלוש, רבה של כפר סבא, בן 89, בטענה כי אינו מתפקד ואינו מתגורר בעיר בה הוא מכהן. במשרד מנסים זה תקופה ארוכה לפטר את הרב ללא הצלחה, ויש החושבים שדרך החוק החדש יהיה ניתן לעשות זאת.

עם זאת, יצוין כי השר דוד אזולאי אמר בעבר ל"כיכר השבת: "הבטחתי כבר מספר פעמים, במשמרת שלי לא ידיחו רבנים. לא אתן את ידי לזה, נקודה!". מה שאומר, או שהשר שינה את דעתו, או שיד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה במשרד הדתות.

תוכן שאסור לפספס
35 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
26
למה לך אדוני השר לחוקק חוק שיכול לפגוע ברבנים ולגרום להם ולמשפחתם צער??? יש מספיק ערים שאין בהם רבנים אולי תתמקד בהם במקום להדיח רבנים מערים אחרות??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמיר06.01.17
25
כך יאלץ את כולם להיות בצד של ש"ס..זה לא רשע
ש"ס רשעים05.01.17
24
מחר יהיה זה שר דתות אשכנזי מהמפדל. שפשוט יטיס רבנים ספרדים של שס (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רב ספרדי05.01.17

הצגת כל התגובות

23
מזקני הרבנים בארץ. יהודי ת"ח משכמו ומעלה מהדור הקודם. בושה וחרפה ששר ממפלגה חרדית מנסה לפטר רב שכזה במקום לגבות אותו מול אלו שרודפים אותו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודה06.01.17
22
איני מכיר את הרב של כפר סבא אבל ראיתי אותו לראשונה לפני כחצי שנה בהלווית אחיו שהיה הרב אצלנו בנתניה . היה ניכר על הרב אברהם שלוש כי הוא מבוגר אולם ממרום גילו הוא דיבר דברים חוצבי להבות בהספדו של אחיו. למה מתעסקים ומבזים רבנים כאלו?? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתניתי06.01.17
21
דוד אזולאי הוא בובה שמנווטת על ידי אריה דרעי ודוד עמר.נקודה.מה שהוא אומר זה מה שאומרים לו לומר.חותמת גומי של אריה ודודו.הוא בזכות עצמו כלווווווום.ך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דניאל06.01.17
20
חבל ששר הדתות במקום להיות עסוק בלמלא עשרות רבות של תקנים בערים וישובים רבים בארץ שאין בהם רבנים וכן לדאוג שיהיו שם רבנים דאוג להיפך ( מעבר לזה שרב הוא כל החיים ) (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף05.01.17
19
מה זה השיגעון הזה שלו? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי05.01.17
18
בושה וחרפה לשס ולעומד בראשה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איתן07.01.17
17
היועץ המשפטי של משרד הדתות ישראל פת שחונק את השרים השסניקים, ואונס אותם לעשות כרצונו
בקי06.01.17
16
היום יותר שנאים אותנו כחרדים ?כן או לא ??????פעם הי כבוד ללכת כחרדי גםמחוץ לערים שלנו ,,,היום לא !הדבר הזה נגמר מזמן ומי אשם ???????? רק אנחנו רק המפלגות שלנו שעשו נזקים שנים עלגבי שנים רק נזקים הם עשו.. הי' עדיף שלא יקונמו המפלגות האלה ולא יבואו כל הנציגים האלה ורק עשו בושות לעם ישראל ולחרדים.זיכרו
מנחם05.01.17
15
תלמדו לקח שס מתה אין מרן אין שס
אני גאה אחחחחחח08.01.17
14
שמפלגה חרדית ושר חרדי יזמו מהלך להדיח רבנים??? מי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות.. לא בשביל זה נשלחתם לכנסת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר06.01.17
13
במקום שרבני ערים יפרשו לפנסיה ויתנו לצעירים לקבל משרות, שס תמשיך בקומבינות שלה להכניס רבנים שלה לתפקידי מפתח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי05.01.17
12
כרגיל , תנועת שס לא מאכזבת. כנראה מנסים לסדר גו'ב לבן של... או אח של... מה שלא ברור למה דווקא שם,יש המון ערים בארץ ללא רב מכהן אז למה לפטר מישהו עכשיו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר07.01.17
11
שמפלגה חרדית תפטר רב חרדי?? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מירב06.01.17
10
לא מפטרים רב ולא משנה מה... וזאת הסיבה שהרבי מליובאוויטש לא הסכים לפגוש את הרב עובדיה יוסף...
מענדלעעע05.01.17
ישנם רבנים שלא מתפקדים ומזלזלים בעבודת הקודש! וישנם רבנים במיוחד רבני מושבים למינהם שלא רק שלא מתפקדים . בנוסף הם לא גרים במושב. שלא נדבר על רבני שכונות שלא עושים כלום... הגיע הזמן להסיר את הכפפה ולעשות סדר. כן כן גם להדיח אותם
ישראל05.01.17
לא מכובד להדיח רבנים כל מי שמציע להדיח רבנים שכח שהרב מונה הוא עדיין לא נולד ישנה דרך מכובדת יותר אפשר להציע לרב מכהן שלא מתפקד בכלל יציאה לגמלאות לידיעת כולם השכר בפנסיה כמעט זהה לכהונה בפועל יש לכבד רבנים מבוגרים שסיום תפקידם לא יבזה אותם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד גבאי05.01.17
9
שס מאכזבת כרגיל. נושכת את היד שמאכילה אותה ובועטת ברבנים ספרדים ומבזה אותם בהליכים מיותרים. וכל זה בהובלת מהלך של אנשי אלי ישי. במילים אחרות שס עוזרת לאלי ישי לחזק את מעמדו לקראת הבחירות הבאות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שסניק לשעבר06.01.17
8
הרב שלוש הוא רב העיר מזה יובל שנים נקודה!! אל תגעו בו ואל תדיחו אותו . בושו והכלמו כל אותם חבר'ה שיוזמים את המהלך הזה.. ובראשם מר טרבלסי ששון יו"ר המועצה הדתית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כפר סבאי06.01.17
7
שיתגייסו לצה"ל ויפסיקו לחפש ג'ובים למקורבים באמצעות הרבנות ...רבני ערים.. מועצות מרומיןת..ועוד ועוד...אין גבול לחמדנות של ש"ס. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אהרון05.01.17
עד היום קרוב לשנתיים בממשלה ועדיין לא מינו רב עיר אחד ובקושי חצי תקן לרב מושב
יוסי06.01.17
6
דרך "ועדה פנימית". גועל נפש. שר דתות ששופט את הרבנים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי05.01.17
5
כל המהלך הזה נועד ע"מ לתפור את התפקיד למישהו שמעוניין בו.... יש לי חומר ברור בנושא ובמידה וראה והמהלך מתקדם לא אהסס לפרסם את הידוע לי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זהירות06.01.17
4
הוא כנראה ראה דברים כל כך מסריחים שאפילו נציג ש״ס לא מסוגל לטאטא מתחת השטיח... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שוין05.01.17
3
שס שוב מוכרים תאנשים והרבנים שלה בישביל אחד כמו ששון טרבלסי יור המועצה הדתית בכפר סבא שהיה מקום 5 ברשימת אלי ישי תיתבישו לכם הרב כל חייו עבד למען מרן ולמען שס אפה הכבוד ויראת שמיים של שר במפלגה חרדים מה אנחנו מר'צ תנו לו לסיים את שנותיו האחרונים בשיבה טובה דייי לעבל הזה (נשלח באמצעות כיכר השב
שפרה05.01.17
2
וזה לא נוגע כלל להרב שלוש. זה הכל תרגיל הסחה. כוונת המאפיה ממשרד הדתות הינה כלפי רב אחר לגמרי, (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יודע דבר05.01.17
1
אל תגעו במשיחי. אבל אל דאגה אזולאי קטן שלי. היום אתה במשרד הדתות מחר יהיה מסרוחניק שיעיף את כל הרבנים השסים שלך. לכל יום יש מחר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרד05.01.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24