כיכר השבת

הסכנה לבני התורה הספרדים

בלשכת הגאון רבי דוד יוסף - פגישה חשאית על חוק הגיוס

בכירי 'הפלג', ראשי ישיבות ואריאל אטיאס, נועדו לפגישה חשאית בלשכת הגר"ד יוסף • הנושא: חוק הגיוס והסכנה לספרדים • כל הפרטים, המסקנות והאיום של חבר המועצת - בפרסום ראשון (חרדים)

46
ישי כהן | כיכר השבת | י"ג בטבת | 11.01.17
הפגישה בלשכת הגר"ד יוסף, אמש
הפגישה בלשכת הגר"ד יוסף, אמש (באדיבות המצלם)

בלעדי ב"כיכר השבת": בזה אחר זה נכנסו אמש (שלישי) בכירי 'הפלג הירושלמי' ללשכתו של חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי דוד יוסף, בבית המדרש 'יחווה דעת' בשכונת הר נוף בירושלים.

יחד עמם הגיעו למקום ראש ישיבת 'יקירי ירושלים' הגאון רבי יהודה כהן, ראש ישיבת 'באר יהודה' הגאון רבי אליהו טופיק, רבה של שמואל הנביא הגאון רבי יצחק כהן, השר לשעבר אריאל אטיאס, ח"כ מיכאל מלכיאלי, הרב דוד בן שמעון - עוזרו הקרוב של נשיא המועצת, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן ואבי רוזן - עוזרו של ח"כ יעקב מרגי, שמרכז את כל הטיפול בנושא הגיוס.

ל"כיכר השבת" נודע כי הרבנים והפוליטיקאים דנו בנושא חוק הגיוס, כשבמרכזו 'תקנות שר הביטחון'. בימים האחרונים הגיעו לידי יו"ר ש"ס השר אריה דרעי תלונות רבות באשר להשפעת תקנות שר הביטחון על תלמידי הישיבות הספרדיות - מה שהוביל לפגישה המדוברת.

דרעי מינה את השר לשעבר אריאל אטיאס, מי שהיה חבר בוועדת שקד ומכיר היטב את נושא הגיוס, לטפל בטענות שהועלו מטעם ש"ס, זאת הסיבה להשתתפותו בפגישה עם הרבנים.

במהלך הישיבה הציגו העסקנים בפני הרבנים את הטענות כי תקנות שר הביטחון נועדו לפתות את תלמידי הישיבות הספרדיות - בדווקא - להתגייס לצבא ולעזוב את היכל הישיבה. הרבנים הסכימו עם פרטים רבים שהעסקנים הניחו על השולחן והזדהו עם טענותיהם.

במהלך הפגישה, כך נודע ל"כיכר השבת", הטענות הלכו והתרחבו. אנשי 'הפלג הירושלמי' הניחו על השולחן שני קלסרים ובהם הוכחות רבות - לטענתם - לכך ש'וועד הישיבות' - הגוף שאחראי על הסדרת מעמד "תלמיד ישיבה" מול הצבא - משתף פעולה עם הצבא בכדי לגייס את תלמידי הישיבות הספרדיות.

הפגישה החשאית, אמש (באדיבות המצלם)

יצוין כי בעוד הגר"י כהן חיזק את הטענות הלו נגד וועד הישיבות, השר לשעבר אטיאס - הסתייג מהן.

לאחר הצגת הטענות, הגר"ד יוסף, שישב בראש השולחן, היה נחרץ ואמר בתוקף: "אם הדברים יתבררו כנכונים אנחנו נקים ועד ישיבות משלנו, נעזוב אותם".

בשלב זה התקוממו הנציגים הספרדים העוסקים בנושא, נגד האמירות של אנשי 'הפלג' נגד ועד הישיבות. כך למשל, דוד בן שמעון התבטא כי יו"ר ועד הישיבות נפגש על בסיס קבוע עם נשיא המועצת הגר"ש כהן ולא נכון "לירוק לו בפרצוף". בעקבות הדברים הללו, הגר"ד יוסף הבהיר את דבריו.

הגאון רבי יהודה כהן היה נחרץ. הוא חזר על דעתו שתיקון חוק הגיוס בממשלה הנוכחית היה מיותר ופגע בציבור הספרדי. "אנחנו לא נתפשר על קוצו של יוד", התבטא.

אטיאס הדגיש בישיבה כי גם מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל הורה לנו לא להילחם למען אלו שלא לומדים ומשתמשים בתואר 'בן ישיבה' בכדי לא להתגייס. "תפקידנו להגן על לומדי התורה האמיתיים בלבד", הדגיש.

בסיום הישיבה הוסכם כי יוקם צוות שיכלול את הגאון רבי יהודה כהן, הגאון רבי אליהו טופיק ואריאל אטיאס. השלושה יפגשו בימים הקרובים וידונו שוב בטענות ובתקנות שר הביטחון, את המסקנות הן יגישו לשר דרעי וזה יפעל בנושא מול שר הביטחון אביגדור ליברמן.

תוכן שאסור לפספס
46 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
29
כמובן רק באישור מרןראש הישיבה רבינו שלום כהן שליטא
ש11.01.17
28
זה זהוא לא השתתף אומר דרשני!!!!! הרי אביו הגר״יץ היה מראשי אם לא ראש הלוחמים נגד גיוס בני הישיבות ? גם אותם בטלנים!!!!! כי אמר כהאי לישנא לפחות יצאו מפה נגרים יראי שמים. והצליח תנצב״ה.
משה11.01.17
27
ברכה והצלחה לכולם.
יעקב11.01.17

הצגת כל התגובות

26
לפני מלחמת מדין אמר משה רבנו לעם: "החלצו מאתכם אנשים לצבא". רש"י מפרש: "אנשים - צדיקים". רק הצדיקים צריכים לשרת בצבא. רשעים אינם שייכים לצבא. אם כל לומדי התורה ושומרי המצוות יתגייסו לצבא, יהיה לנו צבא כשר למהדרין ולא יהיה יותר צורך בחילונים ובבנות בצבא. הרב מרדכי אליהו אמר שכל מי שמתגייס לצבא מקיי
יצחק11.01.17
רק שכחתה גם שבאותו ענין כתוב אלף למטה אלף למטה על כל אלף כמובן צדיקים שהלכו לצבא היו אלף שלמדו תורה ברצינות. אריאל אטיאס צודק במאה אחוז. מי שלא יכול ללמוד עדיף שילך לצבא. למה בדיוק חותרים אנשי פלג. לפלג אותנו? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה11.01.17
תורה ולאשאתהתחת ידי הכפורים כמו עכשיו כמו אז שמשה רבינו או דוד המלך היו הרמטכ"ל ולזה התכון הרב מרדכי אליהו
שמואל מ11.01.17
תהיה חיל מצטיין, תעלה בדרגה, ותהיה הרמטכל.
יצחק11.01.17
25
לא ילכו הספרדים אלו שגרים בשאר הארץ, חשובלהדגיש שמדובר רק עלספרדים שחזור בתשובה לא מזמן כי הספרדים ב"בוירושלים הם חזקם בדיוקכמו אשכנזים, ופשוט חוזריםבתשובה רובם הגדול הם ספרדים , מה לעשות שכנזים לא חוזרים בתשובה כמעט.. ואם כן זה בעיה של ציבור המתחזקים, ולא של הספרדים, אלא שאנחנו זכינו שהמתחזים הם מש
ספרדי גאה11.01.17
24
אין שום תוכן, מה הם תקנות שר הבטחון? מה הטענות על ועד הישיבות? מה הסכנה? ואיך היא קשורה לספרדים דווקא?
אור11.01.17
זקוק לבשר תותחים והם באו להנציח את זה.
צופה מהצד11.01.17
23
רבני הספרדים שליט"א כי יכול להיות שגור לא מעבירים להם את מלא האחוזים מהתקציבים שהם מקבלים בשביל מוסדות הפלג וכל ""הדאגה"" הגדולה מטרתה היא לקבל גם דרככם דרך אל המעיין או אחרים תקציבים ואחרי שתטעו ותתנו כבר לא תצאו מזה בקלות תשאלו את אלו שניסו...
התמים11.01.17
22
בשביל להתחנף לאשכנזים דרעי לא יתן לפתוח משהו נגד ועד הישיבות. מבחינת דרעי לא מעניין אותו שהספרדים ישמשו למלאות את מכסות הגיוס, העיקר שהאשכנזים ימשיכו להיות חברים שלו. עלוב נפש. בא נראה כמה ימים יקח לו להרגיע את הרב דוד יוסף, כמו שהרגיע בעבר את מרן חכם שלום כהן.
פוברסקי11.01.17
21
הפגישה היתה כל כך חשאית שיש ממנה תמונות....
יוסי11.01.17
20
בין ספרדים בין אשכנזים. ישלם על כך מחיר כבד מאד מאד. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בעל אור החיים הקדוש. 11.01.17
19
בכל אולמות האירועים המהדרין, המלצרים הם ספרדים. כי האשכנזים לומדים תורה, והספרדים עוזבים הישיבות למלצר. וכך מנציחים את הנחיתות הספרדים כאשר האשכנזים אוכלים לשובע בחתונות, שרים ורוקדים על ששפר גורלם להיוולד אשכנזים.והמלצרים הספרדים רואים ועיניהם כלות.
דן סגל11.01.17
18
למה מחביאים את התחקיר שערוץ 2 עשו על ליצמן? זכות הציבור לדעת.
חרד11.01.17
17
ידעו שיש ערך לצבא בשביל זה הם הפסיקו את השיעור
לחיאני11.01.17
16
שסניקים נמאסתם אטיאס אמרת שאתה כבר לא בפוליטיקה אתה בעסקי נדלן וכו אהה זה בעצם "לשם שמיים" למען הספרדים החלשים שלא ישתמדו בצבא עשה טובה חזור לעסקיך בתיק הזה אין כסף ......את עבודתך כשר השיכון לא עשית אז אל תהיה גיבור מהצד
מאיר11.01.17
15
על אף הדירדור והמחלוקת שיש שמה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תלמיד הרב בעדני11.01.17
14
יש ליבן שבה' לומד בישיבה הקדושה הזו שנה שלישית ובמשך שלוש שנים 2 בחורים העיפו ודעתי הייתה סיבה מאוד מוצדקת . אז בבקשה בלי הגזמות ולכלוכים . יש הרבה מה ללמוד מהישיבה הקדושה יקירי ירושלים. והרב יהודה כהן משקיעה מעל ומעבר למען טובת והצלחת הבחורים.
חלי11.01.17
13
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בן11.01.17
12
לאלי ישי הגאון את הפריקסה התוניסי חנג'
אברהם11.01.17
11
כל עוד אנשי הפלג שלטו ביתד נאמן שמו של הרב עובדיה זצ"ל היה הס מלהזכיר , וחבר כנסת של ש"ס היה בלי תואר כל שהוא , עכשיו שהם תקועים עם עלון בלי קוראים ומנודים מכולם הם מנסים לגרד מתמיכה ממי שהם הכי שונאים והם אלו שייצרו את האפליה כלפי הספרדים בציבור החרדי, מבחינתם שנהיה חילונים העיקר לקושש עוד קצת תמיכ
ספרדי לא פרייאר11.01.17
10
של השר אטיאס שצוטט בסוף הכתבה , נכון וקולע למטרה : "תפקידנו להגן על לומדי התורה האמיתיים בלבד" מי שאינו לומד תורה באמת , טוב לו וטוב לעולם אם יתגייס מאשר שיחיה חיי בטלה (זה לא משנה האם מדובר בספרדי או באשכנזי). אך מי שלומד תורה באמת , זכאי שתהיה לו האפשרות ללמוד. העיקר הוא לאפשר את הבחירה בשתי האפ
yossi1011.01.17
הוא אמר במפורש ויש את זה גם בוידאו, שגם מי שלא לומד, לא הולך לצבא כלל!!!
דני11.01.17
שהדברים אינם חד משמעיים , כאן למשל תוכל לראות את דבריו : http://www.kikar.co.i חושב שהרב עובדיה כפוסק , היה יודע לראות מי נמצא לפניו ומה הדבר הנכון עבורו.
yossi1011.01.17
9
לשר לשעבר שהיה חבר בועדה או לכמה צווחנים עם ניירת שעם טיפה מאמץ מתבררת כמזויפת?
יהודי11.01.17
8
שמדמיין שהוא יכול לסמוך על כך שאשכנזי ידאג לאיטרסים שלו. פשוט מביך !!! נתקו כל קשר עם הנתעבים שנקראים הפלג. אלה הגרועים ביותר לשתף פעולה איתם זה מהפח לפחת. דאגו בעצמכם לעצמכם יש לכם כל היכולות. ושוב מי שלא לומד יגויים. ולא מעניין מה אומרים אחרים. הגיע הזמן שתפסיקו ליפול באמצעות ציד בפיו. כל גוף שאמ
בעל אור החיים הקדוש. 11.01.17
7
כשהציבור האשכנזי קלט ברובו המוחץ עם מי יש לו עסק, מנסים נואשות אנשי הפלג לגרוף קולות תוך ניצול התמימות הספרדית. ראו הוזהרתם.
ירושלמי11.01.17
6
מי מאמין לאנשי הפלג, רק ספרדים תמימים!!!
אברהם11.01.17
5
מי שמכיר יודע עולם התורה הספרדי בפריחה בשגשוג שלא היה כאן שנות דור. אוי לנו אם יהרסו לנו את השגשוג בכניסה של צבא וכו' לישיבות גם אם חלשות ואפילו מאוד. המודעות וההיכרות מקרוב מחלחלים עד למעלה.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איתן11.01.17
אימצו את אורח החיים האשכנזי, בגדים שחורים, ואוהב מתנות יחיה. אצל האשכנזים זה מובן כי הם צאצאי גרים, אבל הספרדים צאצאי אברהם אבינו עליו נאמר שונא מתנות יחיה, ועתה הספרדים מתים מהלכים כמו האשכנזים, כי עני חשוב כמת.
דן סגל11.01.17
לכאן בכוונה להכעיס איןשם יחס לדבריו כאילו לפיד אמר אותם, אולי זה לפיד בעצמו
יאיר מאירי11.01.17
4
מרן הגר"ע אמר במפורש, גם מי שלא לומד - לא ייתגייס!!! מענין מה כל כך לחוץ לחבורת הפשרנים לעשות ישיבות על גבי ישיבות בענייני הגיוס...
דני11.01.17
3
גם אטיאס היה שבבניק אז שלא יתייפייף פתאום ויחלל את כבוד מרן
יוסף11.01.17
2
אם הרב אהרון חדד לא יצטרף למאבק לא יצא כלום חייבים את כוחו הבעיה שהוא כבר לא מתערב לפחות שנתיים והוא ממש ניטראלי ולא יופיע בשום מאבק יותר דבר שממש מחליש
יאיר 11.01.17
1
מענין שהר"ד יוסף כביכול "קיצוני",ורבנים בבני ברק שעם כל הכבוד הוא לא מגיע לקרסולים שלהם,הם המתונים והפשרנים, פרפרציות חברים
משה ליפשיץ11.01.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

יותר קל ממה שאתם חושבים

איפה עוד תקבלו 52 שקל לשעה?

כיכר בשיתוף מטרופולין | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24