כיכר השבת

הנשיא ריבלין נגד גדולי ישראל

פרוש תוקף: 'הנשיא היהודי לא מבין מה שהנשיא הגוי הבין'

דברי הנשיא ריבלין נגד גדולי ישראל בעקבות ביטול "מתווה הכותל" מעוררים סערה עצומה • סגן שר החינוך מאיר פרוש תוקף את הנשיא בחריפות ואישי ציבור דורשים התנצלות בפני הרבנים (חדשות)

33
ישראל כהן | כיכר השבת | י' בתמוז | 04.07.17
סגן השר מאיר פרוש
סגן השר מאיר פרוש (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

דבריו של נשיא המדינה ראובן ריבלין נגד ביטול 'מתווה הכותל' תוך חיבוק לרפורמים ופגיעה, בדבריו, במרנן ורבנן גדולי ישראל אותם כינה "גרעין שנוהג בדרך בית שמאי", אשר הובאו אמש ב"כיכר השבת" מעוררים סערה גדולה.

סגן שר החינוך מאיר פרוש, תקף את הנשיא בחריפות רבה ואמר לעיתון "המבשר" כי "מצער מאד שמה שהנשיא הגוי האמריקאי הבין בעת ביקורו בכותל לפני כחודש, לא מבין הנשיא היהודי הישראלי".

'המבשר' מדווח כי אישים תורניים הגיבו בכאב ובחריפות על דבריו של הנשיא ואמרו: "איך העיז נשיא מדינת ישראל לפעור את פיו נגד גדולי ישראל, ואף הוסיף חטא על פשע לשרבב בכך את בית שמאי ובית הלל אשר כל בית ישראל נשען עליהם, ואין לו שיג ושיח בדרכיהם ובקדושתם".

העיתון מביא אישי ציבור שהזכירו כי זו לא הפעם הראשונה שהנשיא מתערב בסוגיות לא לו כפיש התערב לפני מספר חודשים בנושא התחבורה הציבורית בשבת.

"גם ללא הדברים החמורים הללו התערבות החוזרת ונשנית של נשיא המדינה בסוגיות ציבוריות השייכות רק לכנסת ולממשלה, היא כשלעצמה מעשה פסול וחמור", הם אומרים. "נבחרי הציבור המה אמונים לטפל בסוגיות אלו, ולא נשיא המדינה שאמור לאחד את העם, ובודאי שלא ללבות את היצרים שלא לצורך ולהתסיס כעת מאות אלפי יהודים שכואבים על הפגיעה החמורה בגדולי ישראל".

"מן הראוי שריבלין יחזור בו מדבריו על דבריו החמורים והפוגעים ויבקשם את סליחתם של גדולי ישראל אשר הם אלו שהורו לבקש את ביטול מתווה הכותל מתוך חרדה עמוקה לקדושת הכותל להצילו מקבוצות שאין להם כל קשר ליהדות ומבקשים לקעקע את קדושתו ולהפכו לבית תיפלה ר"ל", הוסיפו אישי הציבור.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", הנשיא התייחס בנאומו בוועידת "מקור ראשון" לביטול מתווה הכותל ואמר כי "הוחמץ כאן מתווה שגובש בהיוועצות ובאחריות של גדולי ישראל".

לטענת ריבלין, מדובר ב"מתווה שאין בו צורך בהכרה בדרך כלשהי בזרמים ביהדות, מתווה ששומר על רחבת הכותל כ'בית כנסת' הנוהג על פי כללי ההלכה".

הנשיא מתח ביקורת על ביטול המתווה בידי המפלגות החרדיות בהוראת גדולי ישראל, מועצות גדולי וחכמי התורה, ואמר: "אני מצר על כך שתהליך שנוהל בדרכם של בית הלל, סוכל על ידי גרעין שנהג בדרך בית שמאי".

לדבריו: "היה זה תהליך אמיץ שהשכילה הממשלה להוביל שיכול היה לחזק את העם היהודי אם היה מיושם. לאורך זמן לא נוכל להימלט מלחזור לשולחן ולהגיע באחריות ובשום שכל להבנות בנושא הכותל".

באשר לחוק הגיור אמר ריבלין כי "בנושא הגיור קשה להעלות על הדעת כיצד אפשר יהיה להגיע להבנות בנושא".

בסיום דבריו בנושא הוסיף: "האחריות למצוא פתרונות שיבטיחו את שלום הבית היהודי והישראלי, מונחת לפתחה של הממשלה, על כל מרכיביה וגווניה".

תוכן שאסור לפספס
33 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
18
שמאיר פורוש זה לא העפרון הכי חד בקלמר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james04.07.17
17
נראה לי שרבלין הרבה פחות נגוע בשנאת חינם מכל הנציגים החרדים שלנו גם יחד. לא זכור לי ששמעתי אותו מתבטא נגד אוכלוסיה כזו או אחרת. אז לדעתכם מי מפרוש או אולמרט יכול לייצג את המקום שנחרב על עוון שנאת חינם ולא בגלל שהיתה בו רחבה כזו או אחרת, הוא הרי נקרא בית תפילה לכל העמים... (נשלח באמצעות כיכר השבת בס
הרשל רביבו04.07.17
התכוונתי מי יותר מתאים מפרוש או רבלין בבקשה לתקן, תודה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הרשל רביבו04.07.17
16
מעניין שמרנן ורבנן גדולי ישראל מתבטאים רק בנושאים שטותיים, אבל בנושאים פי אלף יותר חמורים ובוערים, ושבהם קולם היה אמור להישמע בבירור כמו הנוער הנושר או הבחורות שלא מתקבלות למוסדות לימודים, כאן קולם נאלם! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דובלה04.07.17

הצגת כל התגובות

15
יש לי שאלה קטנה לנציג ׳יהדות התורה׳ (איזה שם מפוצץ!). יתרו היה גוי, קורח היה יהודי, את מי התורה מעדיפה?... איזה עולם דימויים רדוד! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מותק04.07.17
14
למה רק הרב מאיר פרוש מגיב על דבריו של אדם נמוך שמרשה לעצמו להתבטא כך ? איפה כל נבחרי הציבור ? אם היתה קמה עליו סערה הוא היה מפחד קצת ולהבא לא יכניס את אפו למקום שלא צריך.
יוסי04.07.17
13
חברים , לסגור את בית הנשיא ומהר , האיש התחרפן , ולאשפזו אישפוז כפוי , אין ברירה .
שלמה 04.07.17
12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליהו04.07.17
11
מתי זכור לכם שפעלו ׳גדולי ישראל׳ כנגד השנאת חינם במחנינו שאוכלת כל חלקה טובה? האם ביהמ״ק חרב בגלל הרפורמים? לא נראה לי... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קלוץ קשיא04.07.17
10
אולי כדאי לערוך מבחן בין ריבלין לילד שלומד בחיידר בכתה ח' (ואולי אפילו בכתה ג') בקשר להבנת דף גמרא עם רש"י, מה בדיוק בין בית שמאי לבית הלל.
יוסף מאיר04.07.17
9
לדעתכם, מי הכי מתאים לייצג ולהילחם על שריד בית המקדש שנחרב בעוון שנאת חינם? 1- מאיר פרוש שבסיעתו לעולם לא יהיה חבר כנסת מעדות המזרח. 2-אריה דרעי שבסיעתו לעולם לא יכהן אשכנזי. 3- הנשיא ריבלין שמתאמץ לייצג את כל חלקי העם? אה, כן, הוא לא מושלם, אבל גם אנחנו, כן אנחנו החרדים, רחוקים מאד מלהיות מושלמים.
מכלוף פרוש04.07.17
חומץ בן חומץ חמוץ הההההה.$@56&) (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שטעטל ראשון04.07.17
נראה לך מכלוף שמי שתוקף את ה'יהדות' ככלל, רוצה לחלל ולחלן את המקום המקודש ביותר הוא מקרב את ביאת משיח?! ומדוע הנסיונות שלו לזלזל בגישה הרבנית (בעצם הסטטוס קוו, במשך 3000 שנה) נקרא אצלך אכלוף, התאמצות לקרב בין חלקי העם?! ומדוע רק בחרדים אפשר לחבוט בלי חשש, אף נשיא לא יעיז להעליב את אנשי הדת המוסלמים,
יהודי04.07.17
כנראה שגם אתה פשוט "בור " בדיוק כמו נשיא המדינה שבעניין יהדות הוא פשוט בור ... לא מבין ... לא את ההלכה ולא את היהדות ולא את התורה . לפני שתקפוץ כמו בור .... פעם אחת למדת את התורה מתחילתה ועד סופה בעיון ? אם יד על הלב ( ברור שלא ...) לא אתה ולא הנשיא ולא כל החילונים שמעולם לא קראו את התורה אבל להטיף
משה04.07.17
8
ב-1948 בן גוריון הכריז על מדינת ישראל כמדינת היהודים ואמר קודם כל אני יהודי ואחר כך ישראלי.ב-1990הפכנו את מדינת היהודים למדינת הישראלים וכך כתוב לנו בתעודת זהות ישראלי ולא יהודי.בשנת 2010 הפכנו למדינת הגמדים.ומאז אנחנו בהתרסקות טוטאלית.
.יהודי. 04.07.17
7
א. מה אתם נעלבים? בית שמאי זה שיטה חשובה גם עבורכם. ב. נשיא מדינת ישראל מבין שאנחנו הבית של כל עם ישראל. הרוב המכריע של העם שלנו משתייך לזרם הרפורמי/ קונסרבטיבי ג. החרדים לא מכירים ולא אוהבים את המדינה - אז עם זה לא טוב לכם תעברו לניו יארק עם סאטמר ודומיהם ד. שם אין לכם חשש להתערב עם יהודים אחרים
דני04.07.17
6
אתה חבר הכנסת, גם חלק גדול מים ישראל צעד אל תוך הקידמה האנושית, אתה ושכמותך נשארתם הקיצוניות ואף פרימיטיביות, שכמותך הביאו אסונות כבדים על היהדות כולה לאורך הדורות. עם ישראל חי בזכות היותו עם ככל העמים וברצונו להיות עם חופשי ויוצר עתיד איכותי לאנושות ובעצמה! שכמותך לא תרצו לקידמה כמו רפואה, מטמתי
נפתלי04.07.17
אתה בור ועם הארץ!!! עם חופשי שאתה רוצה להיות בו הוא עם של חורבן
יהודה04.07.17
עם ישראל חי וקיים אלפי שנים בזכות זה שהוא לא כמו כול העמים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליהו בן עטר 04.07.17
5
היה המנדט ה20 של יש עתיד
ריאלי04.07.17
RIVLIN IS DEMENTED,ALZHEIMER IS COMING
סבתא מסעודה04.07.17
4
ופרוש כבר מזמן שכח את תלמודו, ובכלל זה את לקח מחלוקת קמצא ובר קמצא, את הקביעה "דינא דמלכותא דינא" ואת ההשלכות של חילול השם. הכותל אינו "מקום קדוש" לא מדאוריתא ולא מדרבנן. לאסור על תפילת רפורמים בחלק מופרד מהאזור שהפך לבית כנסת הוא הזמנה למלחמה מיותרת, פלגנות בשם הקנאות, מעשה טיפשי שלא נותנים עליו שכ
מאור הגולה04.07.17
3
יום אצלו אסא ויום באסא הוא סתם טמבל
אוהבי ריבלין04.07.17
סוף סוף מצאנו את הצדיק שבזכותו יבנה הבית השלישי. עם כזה פה מפיק מרגליות ואהבת הזולת... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בבר04.07.17
2
בלשון הקודש המושג נשיא מורה על מורם מעם, ואילו אצלינו מכנים בתואר נשגב כזה למחלל שבת ואוכל נבילות וטריפות (וזהו רק מקצת שבחו)... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משולם04.07.17
1
אבל אל דאגה, עם ישראל מתחיל להיזכר שוב כמה הוא מתעב אתכם, ובפעם הבאה לא נבזבז זמן יקר על שטויות כמו גיוס בכפיה, פשוט נסגור לכם את כל ברזי התקציבים עד שכל מוסדותיכם שלא מלמדים בהם ליבה ובתיכם שנשענים על קצבאות יתמוטטו בעגלא ובזמן קריב, אמן סלה.
אא04.07.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24