נשיא המדינה נגד גדולי הדור

ריבלין: הרבנים שהורו לבטל את המתווה - 'גרעין בית שמאי'

נשיא המדינה רובי ריבלין התבטא בחריפות נגד מרנן ורבנן גדולי ישראל שהורו לבטל את מתווה הכותל מאחר והוא מהווה הכרה ברפורמים והקונסרבטיבים, וכינה אותם: "גרעין בית שמאי" (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הנשיא ריבלין. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

גדולי ישראל, בהם הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, קבעו כי מתווה הכותל שאושר בשנה שעברה מהווה הכרה רשמית של מדינת ישראל ברפורמים - ולכן יש לבטלו, אולם נשיא המדינה ראובן ריבלין טוען הערב (שני) כי המתווה לא היווה הכרה, וכי הוא בוטל בשל "גרעין שנהג כבית שמאי".

הנשיא התייחס גם לנושא חוק הגיור במהלך נאומו בוועידת "מקור ראשון" ואמר כי אין אפשרות לגשר, למרות ההחלטה להעניק חצי שנת אורכה לדיון בנושא: "בנושא הגיור קשה להעלות על הדעת כיצד אפשר יהיה להגיע להבנות בנושא".

באשר למתווה הכותל אמר ריבלין: "בנושא הכותל הוחמץ כאן מתווה שגובש בהיוועצות ובאחריות של גדולי ישראל", יצוין כי בניגוד לדברי הנשיא, הפוליטיקאים לא התייעצו עם הרבנים הראשיים ומועצת הרבנות הראשית באשר למתווה.

כך גם בנושא ההכרה, הרבנים טענו כי במתווה שבוטל יש הכרה רשמית ברפורמים, אולם הנשיא חושב אחרת: "מתווה שאין בו צורך בהכרה בדרך כלשהי בזרמים ביהדות, מתווה ששומר על רחבת הכותל כ'בית כנסת' הנוהג על פי כללי ההלכה".

הנשיא מתח ביקורת על ביטול המתווה בידי המפלגות החרדיות בהוראת גדולי ישראל, מועצות גדולי וחכמי התורה, ואמר: "אני מצר על כך שתהליך שנוהל בדרכם של בית הלל, סוכל על ידי גרעין שנהג בדרך בית שמאי".

לדבריו: "היה זה תהליך אמיץ שהשכילה הממשלה להוביל שיכול היה לחזק את העם היהודי אם היה מיושם. לאורך זמן לא נוכל להימלט מלחזור לשולחן ולהגיע באחריות ובשום שכל להבנות בנושא הכותל".

בסיום דבריו בנושא הוסיף: "האחריות למצוא פתרונות שיבטיחו את שלום הבית היהודי והישראלי, מונחת לפתחה של הממשלה, על כל מרכיביה וגווניה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר