כיכר השבת

דעה: מיסטר גפני, תתבייש לך

עומד לו מר גפני, שלא קרא ולא שנה ומטיף מוסר לרב עובדיה יוסף. אם זו לא החוצפה המדוברת בעקבתא דמשיחא, אז מה כן?! (דעות, חרדים)

84
אבישי צור | כיכר השבת | ט' בשבט | 24.01.10
גפני בכנסת
גפני בכנסת (פלאש 90)

אות הקלון השבועית, מוצמדת ללא ספק למצחו של ח"כ משה גפני. האיש התפרץ השבוע מעל בימת הכנסת כפי שלא התפרץ זמן רב.

היתה לו סיבה טובה: הרב עובדיה יוסף קיבל החלטה לצרף את ש"ס להסתדרות הציונית, ולא התייעץ עם גפני קודם לכן. באמת לא בסדר מצידו.

ההגמוניה החרדית-ליטאית שחשבה שהיא שולטת על הדת, מכירה לאט-לאט את מקומה האמיתי. לא מרצון היא עושה זאת; בעל כרחה היא מגלה שיש ציבורים שלמים המקפידים על קלה כבחמורה, יראים ושלמים, השומעים בקול רבותיהם, ורבותיהם סבורים שהדרך הליטאית איננה צודקת. ולמרבה הפלא, הם אפילו לא מרגישים צורך להתנצל על כך.

אמת: את ש"ס הקים הרב שך זכרונו לברכה, והוא שהעמיד בראשה את הרב עובדיה יוסף. אבל דרכיהם נפרדו מהר מאד.

כבר ב-1992 הצטרפה ש"ס לקואליציה של רבין בניגוד לדעתו של הרב שך, והליטאים התפוצצו מזעם. מאז עשתה ש"ס דרך עצומה, כשבשיאה הגיעה ל-17 מושבים בכנסת. ההישגים העצומים שהשיגה ש"ס בתחום זה ובכל שאר התחומים, על אפה ועל חמתה של ההגמוניה הליטאית, אינם נזקפים לזכותו של איש – מלבד לזכותו של הרב עובדיה יוסף.

הוא שהרים את קרנה של יהדות ספרד – מעפר ממש.

אבל לא זו הסיבה לאות הקלון המדוברת. הנקודה המרכזית בסיפור הזה, עלתה בטור צנוע זה כבר כמה פעמים. כותרתה היא: המדד הליטאי להכתרת גדולי תורה.

לי ולכם ולכל אדם ברור, שהמדד לגדלות בתורה היא ידיעת תורה. 'גדול בתורה' הוא מי שלמד הרבה, ויודע הרבה. ככל שהוא יודע יותר – הוא גדול יותר. הדבר הזה היה ברור גם לכל היהודים בכל הדורות.

אך בעשרות השנים האחרונות משהו השתבש. רשימת 'גדולי הדור' הליטאית אינה נקבעת על פי מדד של גדלות בתורה.

תלמידי החכמים הגדולים ביותר, אינם נכללים בכלל ברשימה זו. אתם הבנתם את זה? עומד לו מר גפני, שלא קרא ולא שנה, מעל בימת הכנסת, ומטיף מוסר לרב עובדיה יוסף – שבהיקף ידיעה התורה שלו אין כמעט אדם אחד בדורינו שיכול להתחרות.

אם זו לא החוצפה המדוברת בעקבתא דמשיחא, אז מה כן?!

בנסיבות עגומות אלו, לא נותר לי להשתמש כלפי מיסטר גפני אלא בקלישאה חבוטה, אבל לפחות אומר אותה מכל הלב: תתבייש לך.

תוכן שאסור לפספס
84 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
73
יהודי שלמד קצת תורה בחיים שלו לא מסוגל לכתוב או להגיד מילה כנגד מרן הגאון האדיר הרב עובדיה יוסף שליטא.אך ברגע שהשלוחי ציבור שלנו גזענים.ומושחתים.מה הפלא שהם מעיזים לדבר נגד קודשי ישראל?גפני אני בעבר בחרתי בך ובחבריך המושחתים.תאמין לי אני לא מקנא בגהנום שלך ושל חברך.תמשיכו להתעסק בקוי מהדרין ובפלאפונ
קובי05.02.10
72
לא מסכים עם אף מילה . מי אתה שתכנס ועוד תביע דעה בוויכוח גדולי ישראל שליט"א תתבייש!!! ולמערכת אני אומר למה אתם נותנים לו במה??? !
מרדכי26.01.10
71
אתה ליצן גדול, שמנסה לעשות השוואות בין גדולי ישראל ע"פ סיפורים משונים שסיפרו לך חבריך...
יוסקה26.01.10

הצגת כל התגובות

70
אין ספק שהרב אלישב לא שלח אותו לזלזל בגדולי ישראל ובמיוחד שהרב עובדיה הוא ידידו הטוב עכשיו לגבי ההסתדרות תגידו לי את האמת יש הבדל בין הכנסת לבין ההסתדרות זה נבלה וזה טרפה וחכמי ישראל קבעו תעלה בעידנה סגי לה והוא הנבל הזה כפני אני אומר נבל ומתכוון לזה ברצינות כי מי שמזלזל בגדולי התורה הוא נבל ולא הב
בן26.01.10
69
לכל אלה המנסים "להטיף לנו מוסר" על רפורמים... כדאי שתפסיקו לבלבל לנו את מוח הלא גדולי הרפורמים הם מהאשכנזים עצמם... אז מה לכם להלין ו"להטיף מוסר" כן לשבת עם הרפורמים או לא. גפני כרגע בעיני רפורמי לא פחות ואנחנו יודעים מיהו רפורמי ומי לא! ברוך השם עד היום לא שמעתי על רפורמי אחד ספרדי... ויש ל
יאיר25.01.10
68
הרב עובדיה שליט"א שלח נציגים שלו לעשות מהלך כל שהוא, הרב אליישיב שליט"א שלח נציגים שלו להגיב על כך, מה רצית? ששני גדולי וענקי התורה ירדו לרמה של חכי"ם?? בשביל זה יש להם (לענקי התורה) את הפועלים בכנסת שישו את העבודה "השחורה"...
גילה25.01.10
67
ממש לא מעניין אותי מה אורמ גפני או מה חושב מרגי שניהם לא חכמים במיוחד ויש להם הרבה מה ללמוד ולי אין את הזמן ללמד אותם מה שכבר שכחתי... לסיכום שניהם מחפשים כותרות כמו כל הנציגים של הציבור החרדי אפס עשיה אבל העיתונים מלאים בהגיגיהם... חבל שכך לעצם העניין כל תנועה תנהג לפי ההנהגה שלה ואף אחד לא צריך א
נועם נהרי 25.01.10
66
הגדול הרב הצדיק שכל מעייניו רק אמת וח"ו לא כסף וכבוד וכולו תורה מכף רגל עד הראש צדיק ועושה חסדים בסתר הרב ר משה גפני שליט"א שהיה ראש כולל באופקים ומשם בגלל לחץ של גדולי ישראל הוא הטריד מנחותו להיות בכנסת המינים אין לו אלא ד אמות של הלכה וכולו רק שלום ואהבה לבריות וכבוד לאחינו הספרדים
יוסי24.01.10
65
חזור בדבריך אוי לך ביום הדין אם לא תחזור בתשובה ותתחרט על מה שכתבת
בושה 24.01.10
64
ש"ס יודעת שבבחירות הבאות הם יובסו מהרגע שדרעי יחזור לפוליטיקה ולכן הם עושים דברים מטורפים כמו להתחבר עם ההסתדרות הציונית 50% שהרב עובדיה בכלל לא יודע מזה וגם על הצד שהוא כן יודע זה לאחר שראשי ש"ס עוותו את המציאות בפניו ולכן יוצא מזה שגפני בכלל לא השתלח נגד הרב עובדיה אלא נגד ש"ס שעושים דברים במעטה ש
חנן24.01.10
63
הליטאים מחליטים מי "גדול" ומילא. ומעיזים ברגל גסה לדרוך על אדירי התורה באמת. גפני - מי שמעז להרהר אחר שולי גלימתו של שר התורה וזקן הגאונים מרן רבינו עובדיה יוסף שליט"א - אוי לו מיום הדין. שיזהר וישמר לנפשו החולנית. ליטאים נמאסתם והבאשתם עצמכם בעיני העם כולו.
עיתונאי24.01.10
62
סוף-סוף מישהו אומר את האמת, כפי שצריכה להישמע.
שחר24.01.10
61
האם שמעתם חבר'ה מה אמר פורוש הזקן? שעוד מעט אגו''י תכנס גם אבל בלי הליטאים שאפילו את העצמות לא יתנו להם
יונתן צויד03.02.10
60
אם מתחברים לרפורמים אז בסוף גם יתחברו למרץ או לגויים .גפני עשה הכל בשליחות הרב אלישיב
רוזן26.01.10
59
אין לי חלילה דבר כנגד הרב עובדיה יוסף שליט"א שכבודו וגדלותו במקומו מונח.אבל כשאתה מדגיש את ידיעותיו בתורה,האם בציבור הליטאי אין מי שישוה לו ?אבל נניח את ההשוואות הללו שאינן רלוונטיות מכיוון שמדובר כאן בהצטרפות לארגון שמורכב ברובו ככולו מרפורמים והצטרפות אליהם היא למעשה הכרה בהם במקום להלחם ולהחרימם
צביקה25.01.10
58
כשניסה הרב יחיאל מרדכי גורדון להשכין שלום בין הרא"ה לבין הרב חיים זוננפלד קיבל את התושבה הזו מרב חיים: "להוי ידוע לכב' כי לאמיתו של דבר אינני רבה של העדה החרדית; ועל אף כל כובד המשמעות של התואר שהוכתרתי בו בעל כרחי, אינני אלא מעין "פורים רב", ותו לא"... לא ירדתי לסוף דעתו. אחרי הפסקה קלה, המשי
int725.01.10
57
"מורשת גפני" ככל שתהיה יותר גזען אתה מן המהדרין של הליטאים. הם לא מקבךים ספרדים לישיבותיהם. הם לא מקבלים ספרדים לתלמודי התורה. הם לא מקבלים ספרדיות לבתי הספר והסמינרים. הם לא נותנים לספרדים להתפתח, אלא עוד חותכים בהם. ועוד נותנים מוסר לגדול הדור. ליטאים, נמאסתם!!!!!!
קובי אילוז24.01.10
56
גאון הדור רבינו עובדיה יוסף שליט''א כל מה שאומר שמע בקולו ובדברי קודשו .. ואין שום סמכות לכל חבר כנסת או מפלגה לצאת ח''ו נגד דברי מרן וכל המלעיגים והמזלזלים בכבוד חכמים אין תרופה למכתו הרי הוזהרתם תתבישו לכם כל אלו שמדברים נגד מרן שליט''א צריך להוריד דמעות ולבכות מבושה לאיזה דור קלוקל הגענו ש
יהודי 24.01.10
55
הרי מי שהרים את קרנכם היה לא פחות מאשר הרב שך , זה כמו שהיום יבוא מישהו ויגיד על הרב עמר שהוא מלאך או משיח , הרב עובדיה היה רב ראשי בדיוק , אבל ממש בדיוק , כמו הרב עמר ... תעשו חושבים ... נו טוב כמה שתצליחו ...
ספרדיסלקט24.01.10
54
נהניתי לראותך משקיע מעל המקלדת . אהבתי את התבטואויותך. רק תבין כמו שאתה אפס לכתוב על הגר"ע יוסף כמו"כ גפני גם אם הוא שליחו של הרב אלישיב. ולעצם הענין. אגב גפני צעק קודם ששמע את רבו בענין. ב. איפה גפני האמיץ זה המחפש את הכותרת זועקת כל שבוע מעל גזרי העיתון באפליה בסמינרים הא לך מכתב הרב שך לא מ
ירושלמי26.01.10
53
אני לא יכול לדעת מבחינתי אם גפני נחשב לרב אחרי בזוי בכבוד חכמים ודעת תורה בתנועת ש''ס שהעומד בראשה גדול פוסקי דורינו עמוד ההוראה מרן הגרע''י שליט''א הדבר היחיד שיכול לשנות את שמו לטובה זה התנצלות ולבקש מחילה ממרן שליט''א וכך אמר לו ח''כ הרב מרגי ואנו מקווים שהוא יבין את הטעות ויחזור בתשובה ויתחרט
יוסף26.01.10
52
הפרייר היחיד שעזר כ''כ הרבה לספרדים עכשיו אוכל אותה מהם
שאול25.01.10
51
---
ג.ל25.01.10
50
נשאר ליתד עמודים ריקים...
מושיקו קופיקו24.01.10
49
את הרב עובדיה יוסף שלא כהוגן. הכותב כנראה שכח שהרב עובדיה שימש עוד בצעירותו כרב הראשי של יהדות מצרים. שימש כרב הראשי לישראל וכאבי בתי הדין בישראל. בוש והיכלם יהודי "ירא שמיים".
שחר24.01.10
48
כל מה שאומר מרן פאר הדור גדול דורינו רבינו עובדיה יוסף שליט''א צריך לעשות ואם הוא אמר שש''ס צריכה להיות מאוחדת לציונות הוא יודע היטב מה ה סיבה לכך ואין להעיר בדבריו שכל המזלזל בדברי במרן ינכנו נחש
יוסף24.01.10
47
צריך לכבד אותם !!! הם מוראה של מלכות
מוטי24.01.10
46
בישיבה שהתקיימה בביתו של הרב עובדיה, בין ביבי ועוזריו, לבין צמרת ש"ס הוחלט כי ש"ס תעשה ככל אשר יורה לה האדון ביבי, ובתמורה ביבי ימלא כל דרישותיה הכספיות והאחרות של ש"ס. אמור מעתה ש"ס הינה חלק מהליכוד או ליכוד ב'. מכאן הדרך להצטרפות להסתדרות הציונית תמורת ג'ובים קצרה, שכן גם הליכוד חלק מההסתדרות הציו
שריר24.01.10
45
אולי במקום להסתתר תחת מתקפה נגד גפני תגידו את האמת שכל המתקפה ביתד וכו' מודרך ומכוון ממש ממרן הר' אלישיב ויש לו את הרשות להביע מה דעת תורה ביהדות החרדית ואם להם יש רבנים שעשו על פיו אין תלונה פשוט אתם לא שייכים לנו לבני התורה
עיאאא26.01.10
44
שלא ישקרו ואם כן משהוא היה על דעתו של הרב אלישיב זה היה הסכמתו בדיעבד ... אבל לא ללשון הגס בו התבטא גפני נגד הרב עובדיה ..גפני גם הוא היה ראש כולל הוא כקליפת השום מול הרב עובדיה שיתבייש לו גפני אני ממש לא מקנא בו הוא צריך לבקש הרבה הרבה כדי שלא ייענש מן השמים ואני בתור אשכנזי אומר את זה
איציק25.01.10
43
שכחתם את האמת מרוב שנפגעתם, והאמת היא: שהרפורמים פושעים וש"ס מסייעת להם, זה מה שגפני אמר! תענו לעובדות, ובלי להיות נחיתיים ופגיעים. צאו מזה!!!
אשכנזי25.01.10
42
במצב הפוך מענין היה לשמוע היך ש"ס היתה מדברת וגם במצב הנכוחי הספרדים לא סתמים את הפה
יהודי24.01.10
41
מן האדמה .צודק הנביא לא קצרה יד ה מלהושיע לא כבדה אוזנו משמוע ידיכם דמים מלאו.1200 יהודים אשכנזים וספרדים אלפי פצועים שס הוקמה עי ג אני קורא לא לשס לא לג כן לשסג לא עוד יהדות חנפנית תאות בצע המוכרת את ערכיה את המנדטים תמורת כסף .לא עוד ליהדות בלי שכינה ורוח הקודש לא ליהדות של אנש אותיות שנא שינאת חי
פראנק גאה24.01.10
40
לקרא לו רב זה ביזוי לכבוד התורה ולרבנים. הוא לא יודע לפתוח ספר, תשאל אותו שארלה בהלכות שבת הוא ידע משהו? מי אלה האברכים שהוא היה ראש כולל שלהם? כל אברך ממוצע יודע טוב יותר ממנו.
ירושלמי27.01.10
39
לאחר שמזכירים את שמו, ועדיף גם לשטוף את הפה. גס רוח היה וגס רוח ישאר לחרדים לחילונים לגדולי דור ולפשוטי העם. אין לו אלא את עצמו ובעצמו הוא מלא. עם ישראל לא מעניין אותם בכלל ומשום כך גם תורת ישראל לא. (שהרי תורה בשביל מי ניתנה? עיין קהלת רבה א) 2 מנדטים לנצח!
ירח25.01.10
38
תורה לחוד ומעשים לחוד אם הרב גפני יודע תורה הוא לא היה צריך לצאת בפומבית נגד ש''ס ולא חסר דרכים איך ליישב את הדעות ואפילו נאמר שש''ס לא היו שומעים בדעותיו ושידע לו גפני אתה יכול לדבר על כל מפלגה ההולכת נגד דעת תורה וההלכה ןלא ח''ו נגד דעת תנועת ש''ס וגדול דורינו הגרע''י שליט''א חשוב היטב שטעי
יוסף25.01.10
37
ולא יעזור שום תרוצים גם כהן גדול שנכנס לפני ולפנים ארבעים שנה נהיה צדוקי
שלמה25.01.10
36
גדול בתורה אינו רק היודע הרבה, כי אם - ולא פחות, המשמש רב ששימש רב עד למשה רבינו. כמובן שהרב עובדיה עונה לכך, בשמשו את גדולי התורה הספרדים,ראשי ישיבת פורת יוסף, ודמויות ההוד מהמאה הקודמת. אני מסכים עמך בביקורת על גפני, אך ראוי שתדע את הפרט שציינתי.
מוישה טשיבין24.01.10
35
בכל הדורות המנהיג היה, מי שהתבקש להנהיג את הדור ע"י קודמו, כי אין רק הידיעה בתורה קובעת אלא גם הידיעה והעיקר הוא ההבנה. שזה חסר מאד שם. בתור ספרדי דווקא דברי גפני מצאו חן בעיני וכבר אמר אותם בזמנו מורנו הגר"ע עטייה.
ספרדי גאה24.01.10
34
גפני שימש כראש כולל רבות בשנים באופקים, אני לא יודע מאיפה המזרוחניק המשוקץ, לוקח על כתפיו את העוז לקבוע עובדות מבלי לבודקם כשכתב שגפני לא שנה...
יהודי יר"ש24.01.10
33
אפיקורס עפרא לפומיה
אש12324.01.10
32
"אלתר מנתיבות", הנה כמה אמיתות. החינוך הציבורי, קרי החינוך העצמאי ובית יעקב לא שייכים לך ולא לרבנים שלך, הם שייכים לכלל הציבור. והמימון אליהם מגיע מהמדינה לא כדי שתעשה כאלה אפליות. בנוסף: עדיף ילד שאבא שלו רואה בלווין שיעורי תורה, מאבא כמוך שכותב באינטרנט נגד גדולי ישראל. או שהאמא מכסה את
שאול לוי27.01.10
31
מילים כדורבנות!!!!!!!!!
moisihilu25.01.10
30
האשכנזים מכירים את השיטות הרפורמיות וגרורותיהם לפני כולם. כמה שתהיה גדלותו של הגרע"י גדולה והיא גדולה, אין לו נסיון עם הרפורמים "האשכנזים", לאשכנזים יש נסיון ומסורת כיצד ואיך להלחם איתם. מה לעשות?????
הונגרי25.01.10
29
אולי הוא טעה,אולי כונתו אחרת ואהחנו ישר טוחנים אותו.אולי הוא דיבר מתוך כאב .חברה לאט מה קרה,אני בטוח שהוא יודע את גדולתו של הרב עובדיה ושאין בדור הזה יותר גדול מימנו.שואיהה שוויאהה
גולן24.01.10
28
אבל חשוב שתדע לא הליטאים המציאו את המושג 'חמור נושא ספרים' (עיין חובת הלבבות)וברור שידיעת התורה אינה הפקטור היחיד לקביעת מעמד של 'גדול בתורה'. מאידך, ברור שגם ההכתרות של יתד נאמן וחכמיו אינן קובעות ולא מעלות ולא מורידות דבר. דבר נוסף, למיטב ידיעתי גפני דווקא כן קרא ושנה, אולם אין ספק שעפר הוא תחת
רוני24.01.10
27
אני אשכנזי, וגפני חוצפן שלא נברא כמותו מעולם! ואידיש אוצרים ככה: צא טמא, פע פע............!
moshe24.01.10
26
אני מוחה נמרצות על שהכנסתם את המילה כמעט בכותרת הבאה {שבהיקף ידיעה התורה שלו אין כמעט אדם אחד בדורינו שיכול להתחרות.} אין בכלל
גבריאל פייערבער24.01.10
25
ובאמת, בארה"ב גם מזרחיסטים (דתי-לאומי) נזהרים מלשבת ביחד עם קונסרבטיבים ורפורמים!!
ירושלמית25.01.10
24
אם הציבור הליטאי אינו שולט על הציבור וגדולי התורה של הדור אינם מהציבור הליטאי אז למה לכל הרוחות והשדים כל חכ"י שס ונכדיי הגר"ע לומדים בישיבות ובסמינרים של הציבור הליטאי החצוף והסורר...........????
יוסף24.01.10
23
לא מתאים לכם לפרסם כתבות בנושא דת ורבנים אין לכם מה לכתוב אתם לא מבינים שבגלל זה זה גורם לתגובות משפילות ומצמררות בזלזול חכמים עדיף שתכתבו כתבות בנושאים אחרים המתאימות לציבור החרדי ולא ח''ו לשון הרע שיכול לצאת מזה כמו אש בוהרת בשדה קוצים
ישראלי 24.01.10
22
איפשר הריסת בתי כנסת ועקירת יהודים? מי מאכיל חמץ בפסח? מי עקר קברים וחיללם? מי זה שבזכותו כולנו כאן נישמד... מי?!
ירמיהו24.01.10
21
מוטב תעשה אם תיזכר איה שימש רב אלישיב. (היכל שלמה מזכיר לך משהו?)
צפחת השמן24.01.10
20
לדבר כך כנגד רבותינו הוא היה שוכח את שמו,ולכן מעיז לדבר כך רק נגד רבותיכם כי הוא יודע שעוד תזחלו לרגליו לאחר מכן.
אשכנזי מזועזע24.01.10
19
78 תגובות! אתם מבינים?... 78 אנשים שיושבים ומגיבים רובם המוחלט נגד משה גפני.. מבלי להכנס לרמת התגובות הרדודה שנכתבת כאן, אותם גיבובי מילים שחוזרים על עצמם חצוף -- מחוצף-- תתבייש-- פאר הדור -- וכו' וכו'. לצערי התגובות כאן מצריכות מאמץ רב של ירידה עמוקה אל תחתית תחתית הרמה. ואני לא מתכוון לעשות את זה
אלתר27.01.10
18
עם כל הכאב שבדבר גפני שכח מהר מאוד מה עברו כל האשכנזים באירופה וכל הזוועות ולאחר כל זאת הוא ממשיך בחןצפתו הליטאית לדבר סרה בגדולי הדור. שואה אחת כנראה לא הספיקה לו...
אובייקטיבי!!24.01.10
17
גועלי!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אתה מעיז חצוף!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! גרם!!!!!!!!! אין מלים להסביר את החוצפה!!!!!!!!!
מכלוף24.01.10
16
הלא ידעת? אבל צדקת 100%
שימעי24.01.10
15
האופי האשכנזי זהה הן אצל החילונים השמאלנים והן אצל רבים מהחרדים,המשותף הוא אני ואפסי וזלזול בציבורים אחרים. אמנם יש רבים שאופיים נוח ועדין המלווה בענווה יהודית, אך לצערי קולם אינו נשמע ובכך הפקרנו את המגרש לעסקנים ועתונאים המלבים אש ומסלפים לא מעט את רוח דבריהם של מרנן ורבנן שליט"א. אז מדוע אתם אח
לייזר.א24.01.10
14
"מִי-הָאִישׁ, הֶחָפֵץ חַיִּים; אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע; וּשְׂפָתֶיךָ, מִדַּבֵּר מִרְמָה..." כל המדבר סרה בתלמידי חכמים, לא ינקה מדין גיהנום. כל המביע מחאת ציבור שולחיו, קדוש יאמר לו. ואידך זיל גמור, אך לפום עפרא אגרא? לפום צערא אגרא! ודי למבינים.
פושעטאר איד27.01.10
13
לדעתי אין צורך להכביר במילים כנגד אותו איש שיוצא נגד מרן גדול דורנו שליט"א. כל הספרדים צריכים לשלוח את בניהם ובנותיהם למוסדות ספרדיים למהדרין ולא "משוכנזים", ואז בודאי ישתוק גפני, ברגע שניתן גב לליטאים הוא ימשיך להתרברב עלינו עפ"ל. תפסיקו לקרוא עיתון יתד שאינו נאמן אז גם הם אולי ישתקו.
אריה פז25.01.10
12
אבל חבל שהוא נכנס לפוליטיקה וגם נגד ש''ס לפי נראה דעתי אם הוא לא היה בכנסת המינים והמלשינים והזדון והאפיקורסים לא היו כותבים תגובות בדבריו הרב גפני היה צריך לחשוב היטב שכל מי שמדבר על תנועת ש''ס ח''ו מדבר על מרן גדול הדור הגרע''י שליט''א וכך זכור לי שמרן אמר בענין תנועת ש''ס צריך לאהוב
יוסף24.01.10
11
סוף יש כתבה אמיתית, רק חבל שזה לא כותרת
אבי24.01.10
10
אינני ש"סניק כפי שניכר בשמי, ואף פעם לא חסכתי שבטי מש"ס כשהביקורת היתה מוצדקת. אך בוא ונשים את הדברים בפרופורציה, בין "ראש כולל" לאחד מענקי הדור יש הבדל לא קטן, אך שוב אני בטוח ב-100% שגפני מתודרך מהרב אלישיב וזה לגיטימי בעיני. מה שמאוד מעצבן זו הגישה- הגישה של רק אנחנו יודעים רק אנחנו חכמים רק אנח
כהנא חי24.01.10
9
נכון ושוב נכון ושוב נכון ושוב נכון!!!!!!!!!!!! זו האמת וזו האמת וטוב שהיא תהיה ב-ר-ו-ר-ה!!!!!!!!!!!! לך גפני!!! אין לך טיפת כבוד לבני אדם עם כל הכבוד לא רק אתה נמצא בעולם!!!!!
יהודה24.01.10
8
יפה כתבת אבישי! האיש הזה צריך לפחד! בושה וחרפה שעסקן זול כזה יפתח פיו על דעת מרן שליט"א! אוי לנו שאלו שלוחי הציבור.....
אבי24.01.10
7
ברוח דבריו של הרב גפני היה הרב שך זצ"ל מתבטא אילו הוא היה אתנו בחיים חיותו. ומה לכם כי תלינו על גפני
לונדון26.01.10
6
הרב עובדיה עם כל הכבוד לו, לא מייצג את העמדה החרדית, כמו שהרב קוק לא מייצג אותה. ולכם השסניקים נשאר רק לשמוע את האמת.
יאיר25.01.10
5
...לא יושבים הכופרם הכי גדולים בתולדות היהדות... לא ראינו את גפני זע באי נוחות לידם... צביעות ליטאית. לא לכך התכוונו רבותיך מר גפני
חרד לגורלנו24.01.10
4
נהיה לי בחילות בגללו !!!!!!!! קישטא!!!!!!!!!
מכלוף!24.01.10
3
אשריך!! נהניתי מהכתיבה השנונה שלך. ולמערכת כיכר השבת: אולי תקחו אותו לכותב דעות??!!
ביתריסט!24.01.10
2
מענין מאוד... אני מצטט את הכללים ששל המערכת למגיבים: "אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש באתר, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע".. כל הכתבה מכף רגל ועד ראש רצף של לשון הרע זול, רכילות ושקרים מהסוג הנמוך ביותר!!! ועכשיו לעובדות: הרב משה גפני לשעבר ראש כולל באופקים (אני לא יודע אם מר אב
אלתר24.01.10
1
ואת גפני שלח לצעוק הרב אלישייב ,הוא לא סתם הסתער כנער היפראקטיבי מעל דוכן הכנסת....
היתוA24.01.10
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24