כיכר השבת

זעזועים ב'מגוריט'

'קופת העיר' ו'חברה קדישא' הפסידו עשרות מיליונים בהשקעה כושלת

הבוקר אושר רשמית כי שניים מבכירי קרן ההשקעות 'מגוריט' פורשים ממנה, ונפרסה בהרחבה תמונת הנפילה של "קופת העיר" בני ברק - שהשקיעה בה 60 מיליון שקלים (חרדים)

85
אלי רוטמן | כיכר השבת | כ"ג בחשוון | 12.11.17
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק / עיבוד מחשב)

אחרי תקופה ממושכת בה נרשמו ירידות חדות בערך המניה של קרן ההשקעות 'הריט מגוריט', בסוך השבוע האחרון נרשמה דווקא עלייה מסויימת, כ-7 אחוזים - ככל הנראה לאחר הדיווח על הודעת הפרישה של שניים מבכירי הקרן, שהבוקר (ראשון) אף אושרה באופן רשמי.

כפי שנחשף בעיתון TheMarker, היו"ר אייל גבאי, ויו"ר ועדת האסטרטגיה יעל אנדורן צפויים לפרוש בקרוב מדירקטוריון הקרן, והעליות האחרונות במניה עשויות להעיד שבין המשקיעים היו מי שמאוד מרוצים מעזיבתם.

הסברו של "מקורב לקרן" מצוטט בעיתון הכלכלי: "ייתכן שהיו משקיעים שהניחו כי הסטגנציה בכל הנוגע לביצוע עסקות בקרן תסתיים עם הפרישה. מישהו אחר אולי רצה להעלות את מחיר המניה כדי להעביר מסר כלשהו, אבל זה כבר עניין לרשות ניירות ערך". יצויין, כי בהודעת הפרישה הבוקר של גבאי ואנדורן דיווחה מגוריט כי היא נעשתה בהסכמה משותפת.

כזכור, לפני כשנה מגוריט - הקרן הראשונה בישראל שהשקיעה בשוק השכירות למגורים, כשהיא מבוססת על רכישת מקבצי דיור המושכרים לטווח ארוך - הונפקה בבורסה של תל אביב לפי שווי של כ–240 מיליון שקל, ומאז מנייתה נפלה ב–28 אחוזים, כך שרוכשי המניה בהנפקה מופסדים על הנייר בכשליש מסכום ההשקעה, לפני העליות ביום חמישי האחרון.

מי שספגו את המכה הכואבת מכל, כתוצאה מהירידות של מגוריט, עד לכדי שווי של שווי של 170 מיליון שקל בלבד, הם המשקיעים העיקריים בה: קופת העיר בני ברק - עם השקעה של כ-60 מיליון שקל - וקרן הפנסיה של חברה קדישא, קרן קיימת לישראל ובית ההשקעות אקסלנס, עם השקעה של כ-40 מיליון שקל כל אחד.

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

המקורב לקרן שוחח עם TheMarker מגלה: "התחושה היא שהמשקיעים החרדים, ששמו 100 מיליון שקל, לא מרוצים. הם ראו שהכסף נאכל להם, ושהם מופסדים עשרות מיליוני שקלים. הם אכלו את הראש לרוזנבוך (בכיר בקרן), והוא היה צריך לעשות משהו. כשרוזנבוך לא היה מרוצה — אף אחד לא היה מרוצה".

יצויין, כי בדירקטוריון חברת הניהול יש רוב חרדי. ניתן למצוא שם גם את אברהם שפירנצלס (מנהלה של קופת העיר בני ברק) ואברהם מנלה (מנכ"ל חברה קדישא). בעלי האחזקה במגוריט הם בין היתר קופת העיר של בני ברק (12 אחוז), חברה קדישא (8%), קרן קיימת לישראל (8%), ואקסלנס גמל (8%).

לאחרונה, מדווח ה-TheMarker, ביקשה חברת הניהול של מגוריט למנות את יצחק בורבא כדירקטור חיצוני , אף שהוא אחד החשודים ב"פרשת ישראל ביתנו" ולפני כשנה המליצה המשטרה להעמיד אותו לדין בחשד לעבירות של מתן שוחד, תיווך לשוחד, הלבנת הון, קשירת קשר לביצוע פשע, גניבה בידי מורשה, שיבוש הליכים ועבירות מס.

אנדורן וגבאי התנגדו להעסקתו של בורבא על רקע החשש כי מינוי חשוד בפלילים יפגע בפעילותה של מגוריט. מי שהכשיר את מועמדותו של בורבא לתפקיד דח"צ היו יתר הדירקטורים במגוריט, בהם גם עו"ד רוני פאלוך (בנה של רבקה פאלוך, המכהנת כ"יועצת לענייני חרדים" של ראש הממשלה בנימין נתניהו).

נכון לעכשיו, לאחר התפטרות גבאי ואנדורן, יתכן שהטלטלה שאחזה בקרן עדיין לא קרובה לסיום. ל-TheMarker נודע, כי גם מנכ"ל מגוריט דב שוקל את צעדיו בקרן, ועשוי אף הוא לעזוב בשבועות הקרובים. ההחלטה של מתי דב להישאר או לעזוב תלויה בעיקר בתוצאות של האסיפה הכללית של מגוריט.

כבר התחילה, הגיבו בשוק ההון בספקנות למודל העסקי של מגוריט. הוסיפה לכך העובדה כי שניים ממשקיעי העוגן - קופת העיר בני ברק וקרן הפנסיה של חברה קדישא - אינם מוכרים בשוק ההון המקומי, כך גם הפעילות האינטנסיבית של מגוריט בקרב הקהילה החרדית. הדבר החשיד אותה בניסיון לרתום משקיעים לא מנוסים להשקעה מפוקפקת. ההערכות היו שהשקעה בהנפקה תניב תשואה שנתית נמוכה מאוד של מקסימים שניים וחצי עד שלושה אחוזים, בעיקר בשל רמת הסיכון בשוק הנדל"ן למגורים.

יצויין, כי עד כה הצליחה מגוריט לגייס כחצי מיליארד שקל בהנפקות אקוויטי ואג"ח, כשהכספים שימשו לארבע עסקות: רכישת 34 דירות בפרויקט מידטאון בתל אביב ב–71.4 מיליון שקל; בניין של 84 דירות בשכונת נוה דוד ברמלה ב–121.7 מיליון שקל; 23 דירות בפרויקט בשכונת מתחם נגבה ברמת גן ב–46.7 מיליון שקל; ובעסקה הרביעית זכתה הקרן במכרז "דירה להשכיר" (פרויקט ממשלתי לשכירות ארוכת טווח) להקמת בניין מגורים בחולון.

לפי הניתוח של TheMarker, הנפילה במניה והאירועים השליילים עלולים להקשות על מגוריט לבצע הנפקות בבורסה לגיוס הון, ויתכן כי בשל כך פועלים כעת בקרן לאתר משקיעים פרטיים. כוונתה של מגוריט, היא לגייס 50-100 מיליון שקל בהנפקת אקוויטי, שאותם תמנף להשקעות נדל"ן נוספות.

תוכן שאסור לפספס
85 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
52
זהו תוצאה ישירה מרדיפת הפלג (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל13.11.17
51
בבריכות של כסף- לא האמנתי לה עכשיו אני יודעת להיכן הלכו תרומותיי - מצטערת אבל לי חשוב לתרום לעניים לא לעשירים שמנצלים מצוקות של תורמים ונתרמים- 40 יום יאמרו עליך .... ל .... בקבר.......... מהיכן הכסף לקניית או שכירות של החנויות בבני ברק ובירושלים- מי שזקוק לתרומות ואכן מעביר אותם לעניים אין לו כסף ל
שלי12.11.17
50
ועכשיו אני מתלבט מאוד מאוד זה לא נשמע טוב בכלל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל12.11.17

הצגת כל התגובות

49
תראו אינני יודע איזה כספים השקיעו, אני כן יודע שרבנים רבים סומכים על ישרותם של מנהלי הקופה, וכן העידו ע"כ גדו"י, גם לאלו שלא מכירים אותם אישית וחןשדים, דבר אחד ברור הרי לא מדובר באנשים טיפשים שלוקחים כספי צדקה ומשקיעים בצורה גלויה שכולם יודעים היכן השקיעו. לכן הגיוני כי אכן מדובר בכספים של ערבים שזה
אברך12.11.17
48
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם12.11.17
47
(לפי גובה הסכומים, ככה זה נשמע) ואם כך, אין ברירה והם מורידים כל חודש בהוראת קבע 72 ש"ח לכל המשפחות שמנויות על הקרן, ואילו רב המשפחות מהצבור החרדי. כמובן שמעשר צריך לתת, וכל אחד יתן לקרובי משפחה או מכרים נזקקים שהוא מכיר.
ר. נ.12.11.17
46
בזמנו אמרו שיש כסף ליתומים וכד' עבור דירות ומחכים שיגדלו וכד'. אז במקום להשקיע בבורסה, תקנו כבר דירה/ דירות למשפחה, אפשר מבחינה משפטית כן לרשום על שם המשפחה והערת אזהרה לטובת הקופה, או מנגנון של נאמנות וכד' לא חסר פתרונות, וכך כבר יש דירה קיימת והכסף לא מאבד מערכו.
האברך דוד12.11.17
45
שיבטיחו בעת רצון 180 $ לקופת העיר ולפני עיניהם יעלו את מרן הגר"ח שליט"א מעתיר בעדם... עוד מעט ביום התשיעי חודש התשיעי שעה תשיעית דקה תשיעית שניה תשיעית שיקפצו מקומה תשיעית
איינשטיין12.11.17
תרמתי עד היום די הרבה-בל'נ לא עוד !
משה 12.11.17
44
ממתי שנוררים נהיו ברוקרים??!!
אבי12.11.17
43
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם12.11.17
42
מישהו יכול להסביר בבקשה אם זה מאה אחוז צדקה איך הם משלמים שכירות כל כך גבוהה על חנויות מרכזיות בריכוזים החרדים והמקום שומם ???????????? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גלעד12.11.17
אם זה אכן היה שומם מה האינטרס שלהם לשלם על שכירות במקום יקר, זה שאתה עובר שם ולא תמיד רואה עומס לא אומר שהם לא מרויחים מזה, סה"כ אין תור בשביל להעביר צדקה, כך שאם אתה מצפה לעומס כמו במכולת שצרים לחשבן כמה לחם וכמה חלב, אז טעית גם אם בשעה תורמים רק כמה בודדים שווה להחזיק את המקום נא לא להוציא לעז ב
גל12.11.17
41
לפני שאתם מתלהמים, מגדפים ומתעצבנים. שימו לב לנתונים הבאים שאגב הגעתי אליהם בקלות בשיטוט קצר ופשוט. 1. מדובר בהשקעה של כספי "ערבים". מי שלא מכיר, מדובר בקרן המוחזקת בידי קופת העיר עבור יתומים עד נישואיהם. קופת העיר משקיעה כספים אלו בענפים סולידיים. מדובר בחברה הרוכשת ובונה דירות להשכרה. שימו לב שבאו
מישהו שבדק12.11.17
המטרה היה לסייע ליתומים בדיור. אז במקום להמר על הבורסה שיכול ותעלה ויכול ותרד, הכי נכון לרכוש דירות בפועל, דירות שקיימות בפועל, ואז לא משנה מה מצב הדיור, תמיד יהיה אפשרות לתת ליתום דירה או חלק ממנה.
האברך דוד12.11.17
ההצעה לקנות דירות, אמנם נשמע מעניין, אבל כיון שבבא הזמן הם צריכים לחלק כסף מזומן ליתומים, אין זה מתפקיד הקופה להשקיע בדירות, דבר שגם לא הכי בטוח {כולם מזהירים מבועת נדל"ן} ובאם כוונתך שיקנו דירה כבר היום ליתום לכשיתחתן, קודם כל במאתיים אלף אי אפשר לקנות דירה ,וחוצמזה לך תדע מאיזה עיר אשתו לעתיד,
אברך12.11.17
אתה מסכים שראוי להשקיע את הכסף במקום שישכב ויישחק.. רק לדעתך המלומדת בתור יועץ השקעות וותיק וממולח, אפיק ההשקעה היה שגוי. נו.. ניחא.. בפעם הבאה אולי יתיעצו איתך.
מישהו שבדק12.11.17
זו שאלה מוסרית מדרגה ראשונה האם כספי צדקה יכולים להיות מנותבים בצורה הזאת להשקעה כזאת, וזאת עוד לפני השאלה כמה כסף דרך דמי ניהול וכדו' מנהלים ומקורבים לקופת העיר מקבלים על ה"השקעה" הזאת ללא קשר לתוצאות.
חיים מרשבם12.11.17
מה שאמור להנחות את הנהלת הקופה, הוא לא אם זה הגיוני או לא, אלא ההלכה. מבחינה הלכתית אין לבצע עיסקאות בכספי צדקה, והמתירים לעשות זאת, מתנים זאת בערבות המשקיעים להחזרת הפסדים הפוגעים בקרן. במקרה זה, במידה ונפגעו כספי הקרן, המשקיעים יצטרכו לשאת באחריות.
דוד13.11.17
40
לתת ישירות למי שרוצים שקופת העיר יבררו יתנו פרטים והתורמים יתנו ישירות למי שצריך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף12.11.17
39
חברה בוא ואסביר לכם מה קרה פה: 1. קודם כל הכסף של קופת ערבים וכדומה הלוואי שהיו סכומים כאלו בתרומות הנגבות לעניים אחרי מה שוודאי הקופה מחלקת וזה ברור ללא כל ספק. 2. אין מצב כזה שסכומים כאלו ישארו בחוץ ללא השקעה אין דבר כזה בכל העולם. לא בחברות ביטוח ולא בפנסיה ואפילו כספי הבנק וכספי המדינה כולם
כלכלניסט13.11.17
38
ככה קוברים את המסכנים והכל לשם שמים תעבירו לרבנים שתומכים את המעללים לשם שמים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם12.11.17
37
בתור תורם סכום מכובד לקופת העיר חודשי ושנתי .אני שמח שהקופה הולכת להשקעות לטווך ארוך בשביל שלא ליטול מאברכים שגם ככה הפרוטה דחוקה להם .עכשיו בקשר להרב הגאון אברהם שפרינצלס שליטא הוא בן אדם שאף אחד בציבור החרדי לא הביא קבלות כמו מה שהוא מביא בחודש.אז לא בודקים מלמזבח ומעלה .ולגופו של השקעה לא ליכנס ל
משה ומירי ש12.11.17
אתה כנראה אחד העסקנים המתפרנסים מהמסחרה סביב קופת העיר וחייבים לנפח את הבלוף הזה
Dude12.11.17
36
גם בעבודה זרה הגמרא אומרת שמרגישים ישועה
בעבירה12.11.17
35
כאילו דעת תורה בלה בלה
פפפוועע13.11.17
34
בכספי תורמים....... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אישה12.11.17
33
אסור לתרום להם .... מוצאים את הנשמה לעניים תתן לאברך שאתה מכיר וזהו
חיים12.11.17
32
באיזה רשות ובאיזה זכות משקיעים כספי צדקה במניות הישועות משה היה אומר יעלו שמים ירדו תהומות מי התיר מכספי צדקה להשקיע במניות ???
הרב שלום סגל13.11.17
31
אבל לא חייבים לדאוג לכל אלו שעוד עובדים שם במשרד, המבין יבין...
זה ממש פלא12.11.17
30
מי שקצת התחקה ובדק יודע להעיד כי קופת העיר מתנהלת עם ספרים בצורה הכי שקופה ע"י ת"ח ורבנים מופלגים בישרותם. וזה שלא נתנו לפלוני או לאלמוני, אמנם יכולים לטעות לפעמים, אך בגדול זה רק סיבה להעריך כי הכספים שלנו אינם מתחלקים חינם לכל דורש, אלא לאחר בדיקה וחקירה, וכן באומדן כמה, ולפי העניין, משפחות רבות נ
אברך12.11.17
29
הנהלת קופת העיר כבר מסודרים כספית עד דור שלישי, לכן הם לא יכשלו מההשקעה המסוכנת והכושלת, במיוחד שחרדים מנהלים את מאות מליוני השקלים. אם זה היה כסף שלהם שהרוויחו מיגיע כפם, לא היו מסתכנים.
דן סגל12.11.17
28
שנים רבות שהפסקתי לתרום לאור סיפורים ושמועות של משפחות שפנו אליהם והם לא עזרו ולא נתנו מאומה. כל סיוע שלהם הוא לא נתינה אלא הלוואה שהמקבל חייב להחזיר! אני מעבירה ישירות ליתומים ואלמנות שלעולם לא קבלו מקופת החסד. אם כן מי המקבל? אנשי הקופה עצמה, עצוב מאוד. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל12.11.17
27
אני לא רוצה לומר שהכסף שתורמים להם לא הולך לצדקה, אני כן אומר בוודאות שלא כל מי שנזקק באמת, מקבל מהם ואף רחוק מאד מכך. אלא מי שקרוב לצלחת הוא מקבל יפה (כמובן כשמדובר גם כן בנזקק) ועוד מהניסיון שלי עם בחור יתום צדיק שחזר בתשובה והיה לומד חצי יום ועובד חצי יום כדי לכסות את החובות שלו ואת השכר דירה שלו
BC14.11.17
26
אני שואל שאלה פשוטה מי התיר להם לעשות עסקים מכספי התרומות.? , מי ידע כשהוא תורם להם שיש מצב שירצו להשקיע ולא משנה איזו השקעה, ? למה כשמדובר מכספי ציבור אז יותר קל לעשות עסקים, אם זה היה מכספם הפרטי , גם היו לוקחים ריזיקה כזו? פשוט מקומם לשמוע דבר כזה. או שחסר לי אינפורמציה בנידון. אשמח אם מישהו מ
סהר12.11.17
25
לרעבים לחם????????????????
מאיר12.11.17
24
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם12.11.17
23
אסך הצלוחע לכל העסקונים וכל הציבור נקרא בזה לרוקן כיסו לתוך כיסם שעל ידי זה יהיה להם שפע משומיים והם בוודאיי יעשו בכסף זה צדוקה גדוילו...וכל העוזרים והמסייעים יתברכו מיפי עליון אמן!!!
דן סגל12.11.17
22
והשאר 60% עובר להנהלה..זה מה שקורה...וזה עצוב.. שצריך להעביר כל סכום לעניים..שזה הכול יהיה בהתנדבות ועבודת ה'.
גילי13.11.17
21
אין מילים לתאר את הדבר החמור הזה והזילזול שנעשה בכספי ציבור ובכספים שהיו אמורים ללכת לציבור!אין דין ואין דיין הציבור החרדי עובד רק עם עסקנים....בושה בושה ושוב בושה
פיני קסטנבוים12.11.17
20
הרי תרמתי ונושעתי או במציאות תרמתי ונגנבתי אבל צריך להבין הכל לשם שמים אין כל עניין להרוויח מזה כסף רק לקבל שכר בטלה צנוע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב12.11.17
19
מהשטיבל. אני מזמן הפסקתי לתרום לקופת העיר
Dude12.11.17
קק"ל,המליארדרית, קרן אקסלנס{חברת ביטוח גדולה, עם מומחי כלכלה בסדר גודל של בנק, ועוד היד נטויה. תשאל א"כ למה הפסידו תלמד כלכלה תלמד הסתברויות ואחוזי סיכונים, גורמים חיצוניים בנקים רבים קרסו מומחי נדל"ן מזהירים מ"בועה" אז אל תרכוש דירה. ואגב לא מדובר בכסי צדקה רגילים,אלא בערבים, שזה כסף שמיועד לחתן י
שטיבל12.11.17
כמו קופת העיר גם גופים שמנית הימרו על כסף לא להם. וקופת העיר בעצת המומחי שטיבל כמו עדר הלכה אחריהם. הגופים אלה גוזרים רווחים לא מהצלחה בהשקעות אלא מעמלות מה שלא כך בקופת העיר שאמורה לדאוג לכספי הצדקה ולהתיעץ עם מומחי השקעות עצמאיים ומנוסים
Dude12.11.17
18
כש"הזוכים" יבינו שזכו בלשלם יקר בעד פחות, ובעוד 5 שנים.
יענקל12.11.17
17
איך אפשר לבטל המשיכות שלהם בכרטיס אשראי שלי?
דודו12.11.17
תתקשר לבנק שלך או שלח פקס עם הוראה לביטול האשראי ואשרי חלקך... בעוה"ז ובבא
אוי התמימות12.11.17
16
בכספי שאני תורם בשעות קשות במסירות נפש ממש הם משחקים בקוביה ???? גזלנים ורמאים פסולים לעדות, תרמתי כדי לעזור לאנשים מעוטי יכולת כאן ועכשיו לא שיהיה להם רזרבות של מליונים לשחק בקוביה
לא מאמין12.11.17
כמו בכל עסק לפעמים מרוויחים ולפעמים מפסידים. עד כמה שהממונים על קופת העיר נהגו בשיקול דעת ובהיגיון בריא ללא אינטרסים אישיים. התוצאה שהמניה ירדה לא מהווה סיבה שלא לתרום להם. אני אישית תורם גם לקופת העיר. והנפילה הזו בהשקעה שדרך אגב זה לא סוף פסוק יש סיכוי שהמניה תעלה בחזרה. בכל מקרה לא ישנה מבחינתי א
יעקב. ב12.11.17
15
כל מי שיודע משהו על ענף הנדל"ן יודע כי הרעיון של יאיר לפיד בנוגע להקמת "דירה להשכיר" שוב אינו חלק ממדיניות הממשלה הנוכחית. החברה הפכה צינור להעברת תקציבים וסידור עבודה ליוצאי האוצר וחבריהם. כחלון ויצחקי יודעים היטב כי חרדים כמו כל שאר עם ישראל לא רוצים שכירות אלא לרכוש דירה בבעלות. כל אחב"י החל באבר
מתווך 13.11.17
14
1. אם יש להם כסף למה לא מחלקים אותו לעניים? 2. אם יש להם כסף להשקיע מדוע פונים אל הציבור לבקש עיד כסף?
רפאל12.11.17
13
כי הם קנו אג"ח.אז אם הם לא ימכרו את האג"ח למישהו אחר הם ירוויחו מה שתיכננו בדיוק! הכל בסדר. זה לא מניות. ומותר להשקיע ולקבל ריבית ליתומים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים12.11.17
12
יש שקיפות מלאה, ואין כל מיני דילים למיניהם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אשר12.11.17
11
כל מי שתרם ציפה שהכסף הולך דחוף לנזקקים ולא למשחקי השקעה של הנהלת הקופה. רימו את התורמים. ובינתיים אלפי זקוקים ללחם עדיין רעבים. בושה וחרפה. פשוט גזל של התורמים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מן12.11.17
לפעמים יותר טוב שבזמן שהם יהיו זקוקים להוצאות גדולות, יהיה כסף זמין. ובשביל זה צריך גם להשקיע את הכסף. בהשקעות לפעמים מפסידים, גם כשמשקיעים נכון. אבל אם משקיעים נכון, אז לטווח רחוק כמעט תמיד מרוויחים.
מישהו12.11.17
10
חבל שהשחיתות של קופת העיר יוצאת רק עכשיו! קרוב משפחה שלי שיש לו משפחה גדולה מאוד אשתו הפכה לנכה. הם קיבלו עזרה מקופת העיר עד שיום אחד ביטוח לאומי הגדיל .בכמה שקלים את הקצבה שלה. זה קרה בשנה שהם חתנו כמה מילדיהם אז קופת העיר החליט להפסיקו לסייע למשפחה הנזקקת רק בגלל העלייה הקטנה. הקרוב שלי התקשר לק
Truth Seeker16.11.17
9
מי התיר להם לשים את כספי על קרן הצבי????? אני תרמתי להם כסף לאחר שביקשו את הכסף שתרמתי אותו בדיוק אני רוצה שיעבירו לעניים!!! ושלא ישקיעו את כספי גם אם הוא ירוויח!! הם השליחים שלנו להעביר את מעשרותינו לעניים ובזה מסתיים תפקידם ממתי שנוררים נהיו ברוקרים??!!
אבי12.11.17
8
מרב לחץ מה יתנו לילדים לאכול והם משחקים בכסף של התורמים מזעזע עולמות
חיה12.11.17
7
הקופה של גדול הדור רבינו מרן ראש הישיבה רבי שמואל שליט"א. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עצניק12.11.17
של השונאים אמינים במרכאות כפולות ומשולשות
שפוי12.11.17
6
כל עמותות הצדקה החרדיות, אותו הדבר. הפסקתי לתרום דרך הקופות. תורמת רק לאנשים שיודעת בודאות שהם צריכים, באופן ישיר ובלתי אמצעי. פשוט תחושת קבס.
רחל12.11.17
5
תרומות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צור12.11.17
4
זווית נוספת לכל הכועסים והזועקים.. קחו כוס מים, תנשמו עמוק ותחשבו רגע בהיגיון. במדינתנו הקטנטונת המדד רק עולה ועולה. המשמעות היא שערך המטבע הולך ויורד ונשחק. אם פעם ב2.5 ש"ח היו קונים לחם, היום אותו לחם עולה 7 ש"ח. כנ"ל בכל התחומים וביחוד בדיור. המסקנה היא שאם קופת העיר לא תשקיע את הכסף, תמנף אותו
היגיון פשוט12.11.17
3
במדינה אחרת קוראים לזה גניבה והיו מעמידים את ראשי קופת העיר לדין
אהרן12.11.17
2
עד שאין מה לעשות
תרמתי ונושעתי12.11.17
1
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דן 12.11.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 19:04

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 18:58

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 14:41

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 14:22

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24